The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 80
Original post by Hipparchia
Yep, I am teaching my (English) boyfriend Dutch at the minute and we are reading Jip en Janneke! After we've finished that, we will move on to my primary school books, hahaha, bless! xD If you are interested in cheap children's books, you might want to consider the Lijsters. Unfortunately the website is in Dutch though... but I am sure your dad could help you :biggrin:

http://www.lijsters.nl/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os_igYJNQRydDRwODUFMXA0_H0GBvLwMzY7NAE_2CbEdFAF3QwY8!/


haha bless :tongue: Jip en Janneke is always a good start!

Lijsters are really good actually I always used to get the sets in school :smile:
Reply 81
Durham 'recieved by a college' spannend :tongue: En ook een nieuwe dames in de dop haha
Reply 82
Original post by Seentje
Durham 'recieved by a college' spannend :tongue: En ook een nieuwe dames in de dop haha


Ooh, welk college? Ik ben daar in 2003/2004 geweest als Erasmusjaar! Ik zat in het College of St. Hild & St. Bede.
Reply 83
Original post by Zusje
Ooh, welk college? Ik ben daar in 2003/2004 geweest als Erasmusjaar! Ik zat in het College of St. Hild & St. Bede.


Stond er niet bij :tongue: Maar in Stockton ig.
Reply 84
Original post by Seentje
Stond er niet bij :tongue: Maar in Stockton ig.


Ah. Dat is een stukje buiten Durham als ik het me goed herinner, toch? Maar in ieder geval, als je daar heengaat, het is echt een leuk stadje! (heb er nog wel eens heimwee naar :smile: )
Reply 85
Original post by Zusje
Ah. Dat is een stukje buiten Durham als ik het me goed herinner, toch? Maar in ieder geval, als je daar heengaat, het is echt een leuk stadje! (heb er nog wel eens heimwee naar :smile: )


Kan iemand misschien helpen. Ik heb een offer van Durham (hoera) maar ik begrijp het niet. er staat

This offer is subject to you obtaining

43 or above overall in the VWO with grades of 7 or 8 or above in each subject.


Maar ik heb 9 vakken en samen maakt dat ong 70 punten dus, help? :tongue:
Reply 86
Original post by Seentje
Kan iemand misschien helpen. Ik heb een offer van Durham (hoera) maar ik begrijp het niet. er staat

This offer is subject to you obtaining

43 or above overall in the VWO with grades of 7 or 8 or above in each subject.


Maar ik heb 9 vakken en samen maakt dat ong 70 punten dus, help? :tongue:


Het is inderdaad wel een beetje raar want als je minimaal een 7 moet hebben in elk vak dan zit je sowieso altijd boven de 43 punten :/ Wellicht alleen in de relevante vakken?

Ik zou ze even bellen voor de zekerheid want je ''offer'' is erg tegenstrijdig :P 43 punten 'overall' zou betekenen 43/7= 6 en een beetje dus dat is minimaal 7 vakken met een 7 gok ik zo.
Reply 87
Nog een Nederlander hier! Studeer voor een jaar in Newcastle, en ik geef ook les op de universiteit, "Intermediate Dutch", als bijvak voor laatstejaars studenten Duits :P
Original post by Seentje
Kan iemand misschien helpen. Ik heb een offer van Durham (hoera) maar ik begrijp het niet. er staat

This offer is subject to you obtaining

43 or above overall in the VWO with grades of 7 or 8 or above in each subject.


Maar ik heb 9 vakken en samen maakt dat ong 70 punten dus, help? :tongue:


Ja ik had dus ook een offer van 44 punten, snapte er niks van. Toen heb ik ze opgebeld, maar de vrouw die dat allemaal regelde voor antropologie was op vakantie dus ik moest over een paar weken terug bellen? Heel handig :tongue:
Reply 89
Original post by Cutaneoplast�
Hey guys,

I applied to 1 Dutch University for a Bachelor's programme. I was wondering if anyone on here knows when the deadline is for applying to the full tuition fee loan if I want to start the programme this coming September 2011? Please don't tell me I have missed the deadline. :frown:


If you are applying for the Dutch tuition fee loan then as far as I am aware there really is no deadline. If your course starts in september but you apply in December then you will still get your your tuition feel loan from september till the end of your course.

Just try to apply as soon as possible and you will be fine! :wink:

Original post by dOnTtHiNkUrSmArT
Er zijn dus helemaal geen Nederlanders waar ik woon. But I'll live, so don't worry too much, lol xP And I think we don't blend in at all, people catch me out cause of my apparent 'Dutch accen't. Cue my 'wth' face. Yep, that's the one. =D


Zijn verder ook niet veel nederlanders hier. Ik geef wel wat Nederlandse bijles aan engelse kinderen met Nederlandse ouders. Er is een Nederlandse school in London dus je vind wel wat Nederlanders rondom london :smile:

I must say I think we blend in perfectly. No one has ever realised I was dutch, many have asked whether I was from South-Africa though haha so I'm sure there is some sort of accent going on but they can't quite put their finger on it :tongue:
Original post by Pop_tart
I must say I think we blend in perfectly. No one has ever realised I was dutch, many have asked whether I was from South-Africa though haha so I'm sure there is some sort of accent going on but they can't quite put their finger on it :tongue:


Yeah, people find it really hard to place my accent, I've had people think I'm Canadian, Russian, French, South African... I'm not sure if my pronunciation is so bastardised, or they just don't know what they're talking about! My name is quite typically Frisian though, so sometimes Dutch or German people recognise it and ask me about it.
Heel erg bedankt voor al die info! Kan ik mijn moeder ook weer gerust stellen :wink:
Ik ga over twee weken naar een open dag/campus tour van Goldsmiths, ben zo benieuwd!

En ik vind Engelse drop echt ontzettend smerig dus ik vrees dat ik alle familie en vrienden moet rekruteren om dubbelzoute drop op te sturen. Oh en pepernoten, oliebollen, pannenkoeken... Ik ben sowieso al vreselijk kieskeurig als het op kaas aankomt. Lastig :P
Reply 92
Original post by sleepinglessons
Heel erg bedankt voor al die info! Kan ik mijn moeder ook weer gerust stellen :wink:
Ik ga over twee weken naar een open dag/campus tour van Goldsmiths, ben zo benieuwd!

En ik vind Engelse drop echt ontzettend smerig dus ik vrees dat ik alle familie en vrienden moet rekruteren om dubbelzoute drop op te sturen. Oh en pepernoten, oliebollen, pannenkoeken... Ik ben sowieso al vreselijk kieskeurig als het op kaas aankomt. Lastig :P


Meestal hebben ze alleen Goudse en Edamse kaas, nouja dat zijn de enige Nederlandse kazen die ze hebben in Tesco en ASDA.

Mensen die zoute drop eten worden hier voor gek verklaard haha :tongue:
Reply 93
Wat ik echt niet begrijp is die rare logistiek die ze erop nahouden... Hoezo busstation 5km van het treinstation verwijderd:curious:
Original post by Pop_tart
Meestal hebben ze alleen Goudse en Edamse kaas, nouja dat zijn de enige Nederlandse kazen die ze hebben in Tesco en ASDA.

Mensen die zoute drop eten worden hier voor gek verklaard haha :tongue:


En Leerdammer! In Sainsbury's, in ieder geval
Reply 95
Original post by Hipparchia
En Leerdammer! In Sainsbury's, in ieder geval


yup heb je gelijk in, was ik helemaal vergeten. Ik begrijp alleen nooit waarom ze op de reclame net doen alsof leerdammer Iers is... :tongue:
Original post by Pop_tart
I used to watch GTST when I was a kid XD Don't watch it anymore though. I must admit I do enjoy watching Emmerdale XD



I love Emmerdale! But the Jackson / Aaron storyline makes me sad at the moment. :frown: I love Paddy and Rhona. :P
Reply 97
Original post by BanannalieFezLover
I love Emmerdale! But the Jackson / Aaron storyline makes me sad at the moment. :frown: I love Paddy and Rhona. :P


I agree but I sometimes find jackson a bit annoying! Aaron is trying so hard but jackson just doesn't let him. Ah well bit too off-topic haha :tongue:
Reply 98
Nog een nederlander hiero. Wil over een paar jaar een master wiskunde gaan doen in Cambridge (en anders wellicht Warwick, maar eventuele tweede keuzes moet ik nog even over nadenken). Doe nu aan de TU Delft wiskunde en elektrotechniek, en ik moet zeggen dat ik het prettig vind om te zien dat er mensen zijn die voor Cambridge offers krijgen van 8'en etc, geeft mij een beetje hoop voor de haalbaarheid van mijn projectje, alhoewel toelating tot een master natuurlijk net iets anders zal zijn :smile:

Voorlopig ga ik 7/8 juli met een vriend eens bij de open dagen langs, iemand een idee waar ik op moet letten / wat ik moet zien?
Reply 99
Original post by tulcod
Nog een nederlander hiero. Wil over een paar jaar een master wiskunde gaan doen in Cambridge (en anders wellicht Warwick, maar eventuele tweede keuzes moet ik nog even over nadenken). Doe nu aan de TU Delft wiskunde en elektrotechniek, en ik moet zeggen dat ik het prettig vind om te zien dat er mensen zijn die voor Cambridge offers krijgen van 8'en etc, geeft mij een beetje hoop voor de haalbaarheid van mijn projectje, alhoewel toelating tot een master natuurlijk net iets anders zal zijn :smile:

Voorlopig ga ik 7/8 juli met een vriend eens bij de open dagen langs, iemand een idee waar ik op moet letten / wat ik moet zien?


hoi hoi. Ik woon in Delft! TU vind ik eng though, al die mensen die veel beter zijn met beta dan ik :tongue: Ik ben eerlijk gezegd best wel verbaasd over Cambridge. Ik heb me daar niet ingeschreven omdat ik dacht dat Cambridge onhaalbaar was, maar ik heb nu allemaal maffe 'offers'. Waarom wilde ik nou weer niet naar de UvA...
(edited 13 years ago)

Quick Reply

Latest

Trending

Trending