The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 1020
Original post by Kaas
Heel stom misschien, maar ik laat mij juist wel leiden door die tables. Ik heb de offer afgewezen, want ik wilde geen 9000 betalen voor een HBO-opleiding waarvan ik niet 100% zeker ben dat ik die wil volgen. Ik heb mij nu via UCAS Extra ingeschreven voor Chemistry with biomedicine op KCL. Iemand enig idee of je daar makkelijk een offer krijgt? Het duurt wel onwijs lang voor je een mail terug krijgt.


Met die tuition fee loan heb je geen recht meer op Nederlandse stufi (toch?). Heel jammer, anders zou het echt ideaal zijn.

Bedoel je met de tuiton fee loan die 9000 pond die je leent per jaar? Want ik had de IB groep gemaild daarover, en mits je opleiding goedgegekeurd wordt kun je naar zowel Engeland als Schotland Nederlandse stufi meenemen, volgens diegene die mij antwoordde..
Reply 1021
Oh, dat zou echt ideaal zijn. Ik zal het zelf ook even navragen dan. Dacht namelijk dat je niet zowel in Nederland als in Engeland mocht lenen.

Ik heb eindelijk een mail teruggekregen met onder andere: "We are currently looking at late applications but this will only be until the course is full." Ik neem aan dat dat ook over UCAS Extra mensen gaat, aangezien hij zei dat mijn application "certainly considered" zal worden? Nu maar weer wachten tot ze een besluit hebben genomen.
Original post by Kaas
Heel stom misschien, maar ik laat mij juist wel leiden door die tables. Ik heb de offer afgewezen, want ik wilde geen 9000 betalen voor een HBO-opleiding waarvan ik niet 100% zeker ben dat ik die wil volgen. Ik heb mij nu via UCAS Extra ingeschreven voor Chemistry with biomedicine op KCL. Iemand enig idee of je daar makkelijk een offer krijgt? Het duurt wel onwijs lang voor je een mail terug krijgt.


Met die tuition fee loan heb je geen recht meer op Nederlandse stufi (toch?). Heel jammer, anders zou het echt ideaal zijn.


Dat snap ik inderdaad. En als je op KCL kan komen dan is dat natuurlijk ook veel beter, want die staan op 25 ofzo (:
Heb je voor het aanmelden KCL gemaild om te bevestigen dat ze nog plaatsen hebben voor die studie in Extra? Als dat zo is zullen ze sowieso naar je application kijken en maak je dus kans (mits je cijfers enzo goed genoeg zijn). Succes in ieder geval! (:
Reply 1023
Goeden Dag! Hey iedereen :smile: Ik ben geboren in Nederland in den haag! aww de herinneringen! Ik mis Shevenining zo veel en Madurodam aswell: H
Kan niet wachten om terug te gaan een dag!
Original post by Bianca.
Ik weet niet of dit klopt maar iemand zei tegen me dat wanneer je een Engelse lening hebt je die niet terug hoeft te betalen als je na je studie naar het buitenland verhuist (en daar 30 jaar blijft :P)
Dus voor de Nederlanders die absoluut niet in de UK willen blijven werken zou dat een heel goede optie zijn (als het waar is). Je hebt als Nederlander recht op de tuition fee loan (niet op de maintenance loan) en dat zou de hele 9000 pond dekken.


Officieel moet je het wel gewoon terug betalen. Het probleem is dat het op dit moment voor de Britse overheid gewoon moeilijk is om studenten te traceren nadat ze Engeland verlaten hebben, waardoor je in de praktijk het terugbetalen kan ontlopen. Ik kan me echter voorstellen dat als jij je lening niet terugbetaalt en 10 jaar later een keer op vakantie naar Londen wilt je misschien bij de grens gestopt wordt omdat ze kunnen zien dat je nog 27000 pond aan schulden hebt.

Verder snap ik wel dat het verleidelijk is om het terugbetalen te ontlopen, maar het is in principe net zo iets als belastingontduiking en ik vind ook dat je misbruik maakt van de gastvrijheid van een land, aangezien in dat geval de Engelse bevolking jouw studie subsidieert en jij er niks voor terug geeft.
NEXT YEAR count me in I shall be in London
Reply 1026
Original post by Moondancer26
Officieel moet je het wel gewoon terug betalen. Het probleem is dat het op dit moment voor de Britse overheid gewoon moeilijk is om studenten te traceren nadat ze Engeland verlaten hebben, waardoor je in de praktijk het terugbetalen kan ontlopen. Ik kan me echter voorstellen dat als jij je lening niet terugbetaalt en 10 jaar later een keer op vakantie naar Londen wilt je misschien bij de grens gestopt wordt omdat ze kunnen zien dat je nog 27000 pond aan schulden hebt.

Verder snap ik wel dat het verleidelijk is om het terugbetalen te ontlopen, maar het is in principe net zo iets als belastingontduiking en ik vind ook dat je misbruik maakt van de gastvrijheid van een land, aangezien in dat geval de Engelse bevolking jouw studie subsidieert en jij er niks voor terug geeft.


Dat zou allemaal prima kunnen, daar heb ik nog nooit overna gedacht. Ik meende echt dat iemand mij verteld had of dat ik ergens had gelezen dat je het in het buitenland niet terug hoefde te betalen. Dat bleek niet waar, ik weet verder ook niet hoe het zit.
Reply 1027
Waar is iedereen heen gegaan?

Ik heb een offer van KCL voor Chemistry with biomedicine, maar na serieuze berekeningen te hebben gemaakt, zal ik het financieel waarschijnlijk niet redden, voornamelijk omdat alles per term betaald moet worden en dat zou betekenen dat ik in oktober in 1 keer 4500+2000 (housing) fees moet betalen en in januari weer, terwijl alles in Nederland per maand gaat. Hoe gaan jullie dat allemaal doen?
Original post by Kaas
Waar is iedereen heen gegaan?

Ik heb een offer van KCL voor Chemistry with biomedicine, maar na serieuze berekeningen te hebben gemaakt, zal ik het financieel waarschijnlijk niet redden, voornamelijk omdat alles per term betaald moet worden en dat zou betekenen dat ik in oktober in 1 keer 4500+2000 (housing) fees moet betalen en in januari weer, terwijl alles in Nederland per maand gaat. Hoe gaan jullie dat allemaal doen?


nou ja studie financeering, mijn ouders zullen een groot deel betalen, en waarschijnlijk een stuk lening van studiefinanceering. zorgverzekering, en deze zomer werken.'
En gelukking kan ik in accomodatie van de uni zelf, en is gelukkig in oost londen dus iets goedkoper.
Reply 1029
Hey iedereen ik heb dus een offer van Nottingham voor medicine maar ik weet niet of ik het kan halen :frown: ze willen een 8 voor bio maar ik sta op dit moment een 7.1......
Original post by Fuero
Hey iedereen ik heb dus een offer van Nottingham voor medicine maar ik weet niet of ik het kan halen :frown: ze willen een 8 voor bio maar ik sta op dit moment een 7.1......


ik woon in engeland en wat meeste mensen hier doen is gewoon herkansen. kan dat in nederland niet...?
Reply 1031
Original post by Kaas
Waar is iedereen heen gegaan?

Ik heb een offer van KCL voor Chemistry with biomedicine, maar na serieuze berekeningen te hebben gemaakt, zal ik het financieel waarschijnlijk niet redden, voornamelijk omdat alles per term betaald moet worden en dat zou betekenen dat ik in oktober in 1 keer 4500+2000 (housing) fees moet betalen en in januari weer, terwijl alles in Nederland per maand gaat. Hoe gaan jullie dat allemaal doen?


Ik studeer latijn, grieks en oude geschidenis in St Andrews. London es mooi maar mijn nederlands es niet zo goed, sorry.
Reply 1032
Original post by lmartynofficial
ik woon in engeland en wat meeste mensen hier doen is gewoon herkansen. kan dat in nederland niet...?


Ik moet dus een 7.6 halen voor mijn eindexamen, als dat neit lukt dan herkans ik hem wel..
Reply 1033
Original post by Fuero
Ik moet dus een 7.6 halen voor mijn eindexamen, als dat neit lukt dan herkans ik hem wel..


Gefeliciteerd met jouw offer! Denk je dat het gaat lukken, die 7,6?
Reply 1034
Original post by Kaas
Gefeliciteerd met jouw offer! Denk je dat het gaat lukken, die 7,6?


Bedankt! Ik had een rekenfout gemaakt ik moet eigenlijk een 7,9 halen...ja ik hoopdat het gaat lukken ik ga in elk geval heel erg mijn best doen!
Reply 1035
Ik heb een paar vraagjes.

STEL je vraagt stufi aan in Nederland EN de tuition fee loan in Engeland, hoe groot is het risico dat ze erachter komen?
Iemand hier ervaring mee of die iemand kent die dat heeft?
Want ik heb het idee dat alles nogal rommelig is bij DUO en er wordt bijvoorbeeld zoveel gesjoemeld met de beurs voor uitwonenden terwijl dat binnen Nederland is, hoe willen ze dan alles buiten Nederland controleren?
Reply 1036
Original post by Kaas
Ik heb een paar vraagjes.

STEL je vraagt stufi aan in Nederland EN de tuition fee loan in Engeland, hoe groot is het risico dat ze erachter komen?
Iemand hier ervaring mee of die iemand kent die dat heeft?
Want ik heb het idee dat alles nogal rommelig is bij DUO en er wordt bijvoorbeeld zoveel gesjoemeld met de beurs voor uitwonenden terwijl dat binnen Nederland is, hoe willen ze dan alles buiten Nederland controleren?


Dat wil ik eigenlijk ook wel weten! Maar ik had DUO al gemaild om te vragen of dat kon, en ze zeiden nee.
Bedoelen jullie met de tuition fee loan dat je de kosten van je studie na je studie terug gaat betalen zeg maar? Dus die lening van je tuition fee.
Want ik heb dat en Nederlandse stufi aangevraagd...
(edited 12 years ago)
Reply 1038
Ja, dat is de tuition fee loan. Mag officieel niet, omdat je van Duo geen toelage van een buitenlandse overheid mag ontvangen en de Student Loan Company is een overheidsinstantie. Nu vraag ik mij dus af hoe ze erachter willen komen.
Maar de tuition fee loan is geen toelage? Want je moet het uiteindelijk terug betalen, het is niet zo dat je het gewoon krijgt zoals met de Nederlandse stufi. Ik denk dat ze bedoelen dat je geen Engelse stufi mag aanvragen, want er is in Engeland ook een soort stufi waar je echt een bepaald bedrag per maand krijgt maar dat is met de tuition fee loan niet zo.

Quick Reply

Latest