The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 1040
Een toelage is financiële ondersteuning en die lening is een financiële ondersteuning van de Britse overheid. Volgens mij hebben mensen al naar DUO gebeld om te kijken of dit mocht en het mocht niet. Corrigeer mij als ik het mis heb! (Dat zou heel fijn zijn, want met die loan is alles veel betaalbaarder.)
Hmm mijn ouders hebben het opgezocht en ze kwamen inderdaad ergens een 'sneaky' zinnetje tegen dat het niet mag....
Gutantag- **** THATS GERMAN
T mag niet, maar het kan wel :smile:
Mja, volgens the website dus mag je niet van andere overheidsinstanties geld ontvangen, waar dit wel ondervalt. Of ze erachter komen is wat anders...
Reply 1044
Original post by Loeszie.
Hmm mijn ouders hebben het opgezocht en ze kwamen inderdaad ergens een 'sneaky' zinnetje tegen dat het niet mag....


Ja klopt, ik had ze gemaild en ze zeiden inderdaad dat het niet mocht:

Als je een studietoelage / lening ontvangt van een buitenlandse overheid, dan
heb je géén recht op Nederlandse studiefinanciering. Is je toelage niet van een
buitenlandse overheid afkomstig, dan beïnvloedt het je recht op Nederlandse
studiefinanciering niet.

Met vriendelijke groet,
S. Demir
Medewerker Klantenservice
Dienst Uitvoering Onderwijs
http://www.duo.nl
Can anybody give me a hand in trying to find the main accommodation services available to students please? For example I have found DUWO via the VU's site but no others as of yet and would like to expand my options.

Dank u.
I'm freaking out! De deadline voor mijn aanmelding bij Cambridge is 30 april, maar ik moet nog steeds wat handtekeningen verzamelen en ik moet nog een language test doen.... Ik vrees dat ik het niet ga halen...
try it!
over de language test, zonder language test kan je in principe een conditional krijgen als je aan de andere voorwaarden enzo voldoet (cijfers e.d.), op voorwaarde dat je dan voordat je begint met studeren een language test doet en die met goed gevolg afrondt. Ik ken een paar mensen die het zo gedaan hebben, andere university though...
En just curious, waarvoor heb je handtekeningen nodig?
Ja, dat je evt later die language test kan inleveren had ik ook al ergens gelezen, maar ik probeer me aan te melden via het erasmus programma (moet nog steeds wel gewoon aan dezelfde eisen voldoen als andere undergrads), dus ik weet niet of dat dan nog steeds zo is. Helaas krijg ik geen antwoord van het International office op mijn vraag en ze hebben ook geen telefoonnummer :s-smilie:. Maar ik moet dus handtekeningen van mijn eigen uni hebben (dat is verder niet zo'n probleem), maar ik weet niet of ik ook handtekeningen in Cambridge zelf moet regelen.
Reply 1049
Original post by SirMasterKey
Can anybody give me a hand in trying to find the main accommodation services available to students please? For example I have found DUWO via the VU's site but no others as of yet and would like to expand my options.

Dank u.


Which university are you going to study at? As far as I know, there aren't any halls like you have in the UK and you pretty much have to know people who live in private student houses and have a spare room. Not sure if these sites are in English as well, but you could try www.kamernet.nl or www.kamertje.nl or www.studentwoningweb.nl (though you need to pay for the last one).
Reply 1050
Original post by Marijketje
Ja, dat je evt later die language test kan inleveren had ik ook al ergens gelezen, maar ik probeer me aan te melden via het erasmus programma (moet nog steeds wel gewoon aan dezelfde eisen voldoen als andere undergrads), dus ik weet niet of dat dan nog steeds zo is. Helaas krijg ik geen antwoord van het International office op mijn vraag en ze hebben ook geen telefoonnummer :s-smilie:. Maar ik moet dus handtekeningen van mijn eigen uni hebben (dat is verder niet zo'n probleem), maar ik weet niet of ik ook handtekeningen in Cambridge zelf moet regelen.


Dat lijkt me niet toch? Ze kunnen moeilijk van jou verwachten dat je even naar Cambridge gaat om een paar handtekeningen te verzamelen.
Original post by Kaas
Dat lijkt me niet toch? Ze kunnen moeilijk van jou verwachten dat je even naar Cambridge gaat om een paar handtekeningen te verzamelen.


Het lijkt mij ook niet, want het formulier moet getekend worden door de director of studies en die is van je college, maar je kan pas een college toegewezen krijgen als je de aanmelding compleet hebt. Dus voor mij bestaat er geen mogelijkheid om te weten wie dat is.
Maar ik kan dat nergens letterlijk terugvinden, dus ik ben bang dat als ik het formulier niet volledig terug stuur dat ik dan terug krijg: "we kunnen u niet aanmelden, want het formulier is niet compleet".
college as in? Bedoelen ze daar niet gewoon de director of studies uit nederland mee?
Reply 1053
Kennen jullie deze al? Ik lig dubbel! http://stuffdutchpeoplelike.com/
Original post by Appeltree
college as in? Bedoelen ze daar niet gewoon de director of studies uit nederland mee?


Nee, het staat onder receiving institution (dus dat is Cambridge). In Cambridge ben je lid van een college waar je woont, maar je krijgt pas een kamer toegewezen als je het aanmeldingsformulier hebt ingestuurd.
Reply 1055
Ik denk dat je het gewoon op kan sturen. Misschien een briefje erbij dat je niet zeker wist of het moest en dat het je niet zou lukken vanuit Nederland? Kan je niet de algemene office bellen dat zij jou eventueel doorverbinden?
Reply 1056
Original post by Kaas
Kennen jullie deze al? Ik lig dubbel! http://stuffdutchpeoplelike.com/


Hahah ja zo herkenbaar. Deze is ook leuk http://dutchproblems.tumblr.com/
Mijn moeder heeft gisteren met DUO gebeld. Wat blijkt: ze weten zelf niet eens of je Nederlandse stufi en de tuition fee loan samen mag! Ze zouden vandaag terug bellen dus ik laat het jullie weten als ik meer weet (:
DUO belde net terug: het mag officieel niet MAAR ze controleren het niet! Dus als je Nederlandse stufi aanvraagt en dan gewoon op het formulier aanvinkt dat je niks van een buitenlandse overheid ontvangt kan het gewoon! Die mevrouw die ik aan de lijn had begreep ook dat we dat geld wel goed kunnen gebruiken, dus ze zei tegen mij dat ik het maar gewoon allebei aan moest vragen! (:
Reply 1059
Onwijs bedankt!:smile: Ben wel een beeetje paranoide (straks gaan ze het juist controleren), maar volgens mij hebben ze het daar te druk voor en de tuition fee loan mag je wel combineren met stufi, dus we kunnen in ieder geval het lesgeld betalen.

Quick Reply

Latest