The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Reply 980
alright, folkens! Jag har just lämnat min studieförsäkran till CSN, jag skal 53,487 SEK för 2006-09-25 — 2007-02-04 !!!111 Whooo!:biggrin: :biggrin:

Hmn, det är väl inget annat jag behöver göra för att cash'en min FöreningsSpar Banken konto, eller?

Fan vad nervös jag kommer att vara med mycket pengar konton!:biggrin:
Reply 981
Oh väl, jag har inget emot att svara till mig själv, jag... OMFG ROFL våffla, jag skal äntligen pengar från CSN! Kongratulerar, me! smart, stark, och smart jag kan vara!
Reply 982
Sanja
hejhej alla! har inte varit här ett tag nu, jäkla internet funkar inte...men det är ju gratis så....antar att jag inte borde klaga:biggrin:

anna, jag har en liten fråga. smart som jag är lämnade jag alla mina papper om st andrews i sverige o jag har ingen koll alls hela betalningssakeriet! 1) om saas betalar ens tuition fees behöver man väl inte göra nått alls utan att visa upp pappret från dom när man kommer till st a? 2) när betalar man sina accomodation fees? innan eller efter man har kommit st a? (gud vad det kommer o göra ont att betala dom förresten, usch vad dyrt det e)


Nej pappret från SAAS ska räcka. Det står lite olika, beroende hur man ska betala. "Prior to arrival, payment should be made in full or an instalment plan should be agreed with the Old Union Reception". Jag vet det är hur dyrt som helst ju, och innan man fått alla csn pengarna ( för min del). Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag borde göra med betalningen.


:yy: bra jimster fler musikaler ska in. :cool:
Reply 983
Paragon
alright, folkens! Jag har just lämnat min studieförsäkran till CSN, jag skal 53,487 SEK för 2006-09-25 2007-02-04 !!!111 Whooo!:biggrin: :biggrin:

Hmn, det är väl inget annat jag behöver göra för att cash'en min FöreningsSpar Banken konto, eller?

Fan vad nervös jag kommer att vara med mycket pengar konton!:biggrin:


:biggrin: Grattis grattis det var väl trevligt :party:
Reply 984
Nu har jag varit och fått vaccinationen... fick både för typ A och C, eller nåt, fattar inte mycket av sånt där :p:
Reply 985
JayC
Nu har jag varit och fått vaccinationen... fick både för typ A och C, eller nåt, fattar inte mycket av sånt där :p:


Behövde du betala någonting? Eller det kvittar kanske. Olika landsting gör säkert olika sätt...
Reply 986
jaaa, jag fick betala 400 :bawling:
Reply 987
Mig vill dom ha 600 kr av för varje spruta (3 st, en nu, en om en månad, en om sex månader) av hepatit A/C-vaccin.

Jag ska nog ta en booster för stelkramp också, det var också rekommenderat, hepatit rekommenderade dom A och B (inte C?!), dom tar jag där borta pga tidsbrist.
Reply 988
hepatit också?! Men assååå orka... jag är fortfarande öm i armen ju :biggrin: Äsch, sussex nämnde bara Meningitis, och MMR, btw, vi har väl redan fått mmr när vi var små va?? röda hund, mäsling påssjuka??
Reply 989
£8300 per år. Smaka!
Reply 990
Hur ska ni göra för att flytta pengarna till UK?
Reply 991
flytta pengar till UK? hmm, ja ett UKkonto skulle väl vara bra då....? annars är det väl bara att göra överföringar till utlandet internetbanken eller????
Reply 992
När jag bodde i Frankrike skaffade jag mig ett fransk konto och sedan flyttade jag pengar med jämna mellanrum från mitt svenska till mitt franska via internetbanken. Lär nog göra mer eller mindre likadant i år.
Reply 993
Ska nog överföra allt utom 5000 till mitt uk-konto, har för mig att man inte kan visa (kortet) lätt om man är internationell student.
Reply 994
ja det ska tydligen vara jättekrångligt att ha en bank där, och måste man typ betala månadsavgift typ £5 bara för att ha ett konto..
Reply 995
är det någon som vet hur CSN får veta min FöreningsSparbanken konto att de kan sätta in pengar den? Jar har inte meddelat min konto nr. till CSN ännu...och de har inte frågat mig efter den heller

vet någon också om man ta med sig vätska (t.ex. hårgele) till England, med flygplan.

....

är det någon som tycker om BAPE & BBC hoodies...? (så nyfiken jag är idag:rolleyes: )

Oh, det är 28 dagar kvar tills jag reser:mad:
Reply 996
Paragon
är det någon som vet hur CSN får veta min FöreningsSparbanken konto att de kan sätta in pengar den? Jar har inte meddelat min konto nr. till CSN ännu...och de har inte frågat mig efter den heller


Hmmm. Minnesövningar... jobbigt. Jag minns i alla fall att jag gick till den banken som typ sammarbetar med CSN och berättade vilket konto jag ville pengarna insatta på. Jag minns inte vilken bank det var men det var en av de stora vanliga... Du hittar säkert vilken det är csn:s hemsida.

Idag har jag för övrigt också studieförsäkrat :biggrin:, samt gått till vårdcentralen för att förhöra mig om vaccination och fått reda att det går snabbare och lättare om jag vänder mig till vaccinationscentralen i stället. nu har jag något att göra i morgon med. Jeeih! :rolleyes:
Reply 997
Jag studieförsäkrade mig ocskå igår :biggrin: yeeeey!! blir dock lite nervöst att typ 36000 kr insatta kontot
Reply 998
Har knackat budget idag. £70 per vecka blir det, ganska mycket om man jämför med dom stackars britterna i "student finance"-forumet :p:
Reply 999
#1000 !

Quick Reply

Latest

Trending

Trending