The Student Room Group

The Norwegian Society

Scroll to see replies

Reply 660
Original post by hattifnatt
Oi det ble visst et litt sent svar fra min side :P Jo, jeg gikk ut i 2009, men fant ut i fjor at jeg ville fysikk jeg tar realfag i år. Har søkt Swansea, Edinburgh, Durham, Bristol og Manchester, teoretisk-/astrofysikk. Og kommet inn alle (conditional riktignok), men temmelig fornøyd og gira til høsten :biggrin:

Grattis! Hvilke betingelser fikk du fra dem? Jeg søkte selv Manchester, og hadde et tilbud derifra, men jeg bestemte meg heller for Bath etter hvert.
Gjør meg et smørbrød, kvinne!

:ninja:
Reply 662
Original post by RabbitCFH
Gjør meg et smørbrød, kvinne!

:ninja:

You should go and "do" yourself a sandwich, sir.
Original post by stifa
You should go and "do" yourself a sandwich, sir.


Was that grammatically correct? I wanna surprise my Norwegian friend. :tongue:
Reply 664
Original post by RabbitCFH
Was that grammatically correct? I wanna surprise my Norwegian friend. :tongue:


Lag instead of Gjør.
Original post by Becca
Lag instead of Gjør.


Thanks!
Original post by stifa
Grattis! Hvilke betingelser fikk du fra dem? Jeg søkte selv Manchester, og hadde et tilbud derifra, men jeg bestemte meg heller for Bath etter hvert.


Takker:biggrin: 5 i fysikk og matte fra Swansea, Edinburgh og Durham. 6 i matte og 5 i fysikk fra Manchester. Husker ikke helt når det kom til Bristol jeg innrømme, men var rundt der det au... Aha, hvorfor valgte du bort Manchester?
(edited 11 years ago)
Reply 667
Hei! Jeg har et spørsmål til nordmenn: skriver de britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte de å skrive skolen (kanskje både?)? Også, preferer den amerikanske eller britiske forma? Tusen takk og mye beklager for min dårlig norsk. :smile:
(edited 11 years ago)
Reply 668
Original post by Einheri
Hei! Jeg har et spørsmål til nordmenn: skriver de britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte de å skrive skolen (kanskje både?)? Også, preferer den amerikanske eller britiske forma? Tusen takk og mye beklager for min dårlig norsk. :smile:


Hei!

Vi kan velge, men være konsekvente, man gjør som man vil. De fleste foretrekker amerikansk uttale, sannsynligvis fordi det er den man utsettes mest for gjennom popkulturen. Når det kommer til stavemåte vet jeg ikke hva som er mest vanlig, men jeg liker den britiske bedre.
Reply 669
Original post by Jørgen
Hei!

Vi kan velge, men være konsekvente, man gjør som man vil. De fleste foretrekker amerikansk uttale, sannsynligvis fordi det er den man utsettes mest for gjennom popkulturen. Når det kommer til stavemåte vet jeg ikke hva som er mest vanlig, men jeg liker den britiske bedre.


Takk for det gode (og raske) svaret! :smile:
Reply 670
Original post by hattifnatt
Takker:biggrin: 5 i fysikk og matte fra Swansea, Edinburgh og Durham. 6 i matte og 5 i fysikk fra Manchester. Husker ikke helt når det kom til Bristol jeg innrømme, men var rundt der det au... Aha, hvorfor valgte du bort Manchester?

Jeg klarte knapt å finne fram i Bergen sist jeg var der alene. :colondollar: Bruke 45 minutter noe som ellers var 5 minutter unna (Hotellet --> IELTS-testsenteret (FU Bergen)) Selv om jeg går folkehøyskole bare to timer unna med båt...
Manchester blir litt for mye for meg. Bath virker mer som en passende by, og i tillegg ble jeg mer frista av programmet der enn hos Manchester. Jeg hadde 6 i R2 og 5 i fysikk faktisk.

Siden det er april har du sikkert en viss anelse om karakteren; tror du at du kan oppfylle krava som de stiller da?
(edited 11 years ago)
Original post by stifa
Jeg klarte knapt å finne fram i Bergen sist jeg var der alene. :colondollar: Bruke 45 minutter noe som ellers var 5 minutter unna (Hotellet --> IELTS-testsenteret (FU Bergen)) Selv om jeg går folkehøyskole bare to timer unna med båt...
Manchester blir litt for mye for meg. Bath virker mer som en passende by, og i tillegg ble jeg mer frista av programmet der enn hos Manchester. Jeg hadde 6 i R2 og 5 i fysikk faktisk.

Siden det er april har du sikkert en viss anelse om karakteren; tror du at du kan oppfylle krava som de stiller da?


haha, ja da ser jeg den, det er viktig at man trives. Jeg ble vel litt småforelsket i Edinburgh når jeg var besøk der tidligere i år, er veldig mulig det blir det. I tillegg til at jeg har en kompis som allerede bor der, det er jo et pluss.

Tja, 6-ern er litt usikker, men 5 burde veldig greit, gitt at det ikke skjer noe fryktelig merkelig og uforutsett eksamen:P
Reply 672
Original post by hattifnatt
haha, ja da ser jeg den, det er viktig at man trives. Jeg ble vel litt småforelsket i Edinburgh når jeg var besøk der tidligere i år, er veldig mulig det blir det. I tillegg til at jeg har en kompis som allerede bor der, det er jo et pluss.

Tja, 6-ern er litt usikker, men 5 burde veldig greit, gitt at det ikke skjer noe fryktelig merkelig og uforutsett eksamen:P

Aha. Tar du faga som privatist?

Original post by Einheri
Hei! Jeg har et spørsmål til dere nordmenn: skriver dere britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte dere å skrive skolen (kanskje begge?)? Også, foretrekker dere den amerikanske eller britiske formen? Tusen takk og jeg beklager mye for den dårlig norsken min. :smile:

Jeg var veldig bestemt å skrive amerikansk måte i ungdomsskolen og videregående, men når jeg bestemte meg for å studere i England gikk jeg gradvis over til britisk skrivemåte, og jeg prøver meg en eller annen form for «britisk uttalemåte».

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i Norge, men lærerne mine har vært store tilhengere av britisk skrivemåte, og læreren jeg hadde videregående snakka og skreiv noe hun kalte «Queen's English».

EDIT: And I corrected your post in case you are interested in improving your Norwegian language proficiency. (Though my grammar might be **** as well due to the fact that I speak a dialect very different from Bokmål. (Trøndersk with significant eastern and northern influence.))
(edited 11 years ago)
Original post by stifa
Aha. Tar du faga som privatist?


Nei, går danielsen intensivgymnas i Bergen:smile:
Reply 674
Original post by hattifnatt
Nei, går danielsen intensivgymnas i Bergen:smile:

Måtte du ikke ta IELTS eller «tøffeltesten» (TOEFL) da?
Original post by Becca
Kjæresten min studerte astrofysikk Durham :biggrin:


cool, cool cool cool. Hva syntes han om kurs, forelesere osv? Heller forsåvidt for øyeblikket litt mot Edinburgh, men usikker.
Original post by stifa
Måtte du ikke ta IELTS eller «tøffeltesten» (TOEFL) da?


Nei, søkte gjennom across the pond, da holdt det med 6-ern fra videregående:biggrin:
Reply 677
Original post by hattifnatt
Nei, søkte gjennom across the pond, da holdt det med 6-ern fra videregående:biggrin:

Fy faen! Jeg hadde bare en 5 i muntlig og 4 i skriftlig i Internasjonal engelsk, Vg2. Jeg fikk 7.5 IELTS da, selv om jeg følte det gikk strake veien til helvete.

Du kan være heldig med at du ikke trenger å svare før 7. juni, som sikkert er minst ei uke etter at du har hatt dine skriftlige eksamner. Jeg er glad jeg ble ferdig med dette i fjor. :smile:

Lykke til! :wink:
Reply 678
Original post by stifa
Aha. Tar du faga som privatist?


Jeg var veldig bestemt å skrive amerikansk måte i ungdomsskolen og videregående, men når jeg bestemte meg for å studere i England gikk jeg gradvis over til britisk skrivemåte, og jeg prøver meg en eller annen form for «britisk uttalemåte».

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i Norge, men lærerne mine har vært store tilhengere av britisk skrivemåte, og læreren jeg hadde videregående snakka og skreiv noe hun kalte «Queen's English».

EDIT: And I corrected your post in case you are interested in improving your Norwegian language proficiency. (Though my grammar might be **** as well due to the fact that I speak a dialect very different from Bokmål. (Trøndersk with significant eastern and northern influence.))


Thanks. It's a long time since I practiced it; haven't written any in about a year.
Reply 679
Hei folkens :smile: hva skjer????

Jeg tenker å ta master grad i london :smile: er disse IELTS greiene vanskelig? har 4 fra vgs engelsk og 5 i muntlig....

er det noen andre her som skal ta master grad i london med oppstart høst 2012?? :smile: holla at me lixom :smile:

Quick Reply