The Student Room Group

Please can someone knowledgeable at french proof read my writing

Thank you for any help received
(edited 7 years ago)
Reply 1
Hi, I am fluent in French and got an A* at both GCSE and A-level French. Your writing is good, but there are some slight errors here and there. I will show you the phrase or word then show you what it should be. I can't do accents, so just ignore that.

des mots a très jeune âge- De mots a un tres jeune age.
commencé lire- commence a lire (accent on the a)
après j’ai regardé- Apres avoir regarde (sounds better)
le livre c’était- Le livre etait (no need for the c)
et ce trainé-ca trainé(with the little thing under the c)
de la comédie- de comedie (no need for la)
à cause de l’intrigue- grace à l'intrigue (sounds better)
qui s’appelle- qui s'appellera (you used future for sortira so must carry on in future)
Je ne peux pas vraiment attendre !- J'ai hate de le lire! (There is no translation for I really can't wait)


ne pleut- pleut rarement( no need for ne)
au Lisbonne- A Lisbonne
pas près de la mur ce qui était assez décevant- not sure what this means( maybe you mean mer instead of mur because mur is wall :biggrin:
près beaucoup des restaurants- a proximite de plusieurs restaurants (sounds better)
dans le Portugal- au portugal
Il jouerait le volleyball avec les gens- not sure who you are talking about
quelques les souvenirs - quelques souvenirs (no need for les)
connais, ils sentiraient très exclu- je connais qu'ils apprecieront (what you said translates as because i know they would feel excluded)

Overall, a good essay with minor mistakes, but at GCSE they don't dwell upon this much. I would say a high B or low A as it is. With corrections definitely an A or A*. Good luck!!!!
Although you got an answer from other user :cute: but to clarify I'll tag French lady @FrenchUnicorn :hat2:
Reply 3
Hi, thank you for your help with this, I definitely feel more confident after your guidance.

If its not a problem may you be able to proof read 2-3 more paragraphs later on in the day. I can understand if you are busy but much would be appreciated.

Thanks again for all you have done
Reply 4
Original post by fatima1998
Although you got an answer from other user :cute: but to clarify I'll tag French lady @FrenchUnicorn :hat2:

Thanks, any extra help will definitely be appreciated.
Original post by Tkdz
X


Original post by Lord_E
Hi, I am fluent in French and got an A* at both GCSE and A-level French. Your writing is good, but there are some slight errors here and there. I will show you the phrase or word then show you what it should be. I can't do accents, so just ignore that.

des mots a très jeune âge- De mots a un tres jeune age.
commencé lire- commence a lire (accent on the a)
après j’ai regardé- Apres avoir regarde (sounds better)
le livre c’était- Le livre etait (no need for the c)
et ce trainé-ca trainait (with the little thing under the c)
de la comédie- de comedie (no need for la)
à cause de l’intrigue- grace à l'intrigue (sounds better)
qui s’appelle- qui s'appellera (you used future for sortira so must carry on in future)
Je ne peux pas vraiment attendre !- J'ai hate de le lire! (There is no translation for I really can't wait)


ne pleut- pleut rarement( no need for ne)
au Lisbonne- A Lisbonne
pas près de la mur ce qui était assez décevant- not sure what this means( maybe you mean mer instead of mer because mur is wall :biggrin: I think they meant sea
près beaucoup des restaurants- a proximite de plusieurs restaurants (sounds better)
dans le Portugal- au portugal
Nous jouerons au volleyball avec les gens- not sure who you are talking about
quelques les souvenirs - quelques souvenirs (no need for les)
connais, ils sentiraient très exclu- je connais qu'ils apprecieront (what you said translates as because i know they would feel excluded)

Overall, a good essay with minor mistakes, but at GCSE they don't dwell upon this much. I would say a high B or low A as it is. With corrections definitely an A or A*. Good luck!!!!

very good correction :h:

I'd add :
J'espère que ce sera
Je resterdais dans un hôtel -> je séjournerais
Je regarderais le crépuscule
Original post by Lord_E
Hi, I am fluent in French and got an A* at both GCSE and A-level French. Your writing is good, but there are some slight errors here and there. I will show you the phrase or word then show you what it should be. I can't do accents, so just ignore that.

des mots a très jeune âge- De mots a un tres jeune age.
commencé lire- commence a lire (accent on the a)
après j’ai regardé- Apres avoir regarde (sounds better)
le livre c’était- Le livre etait (no need for the c)
et ce trainé-ca trainé(with the little thing under the c)
de la comédie- de comedie (no need for la)
à cause de l’intrigue- grace à l'intrigue (sounds better)
qui s’appelle- qui s'appellera (you used future for sortira so must carry on in future)
Je ne peux pas vraiment attendre !- J'ai hate de le lire! (There is no translation for I really can't wait)


ne pleut- pleut rarement( no need for ne)
au Lisbonne- A Lisbonne
pas près de la mur ce qui était assez décevant- not sure what this means( maybe you mean mer instead of mur because mur is wall :biggrin:
près beaucoup des restaurants- a proximite de plusieurs restaurants (sounds better)
dans le Portugal- au portugal
Il jouerait le volleyball avec les gens- not sure who you are talking about
quelques les souvenirs - quelques souvenirs (no need for les)
connais, ils sentiraient très exclu- je connais qu'ils apprecieront (what you said translates as because i know they would feel excluded)

Overall, a good essay with minor mistakes, but at GCSE they don't dwell upon this much. I would say a high B or low A as it is. With corrections definitely an A or A*. Good luck!!!!


à proximité
Reply 7
Original post by FrenchUnicorn
very good correction :h:

I'd add :
J'espère que ce sera
Je resterdais dans un hôtel -> je séjournerais
Je regarderais le crépuscule


thank you :smile:
Reply 8
Original post by the bear
à proximité


Thank you :smile:
Original post by Tkdz
Thank you :smile:


Pas de quoi

:pierre:
Reply 10
Original post by FrenchUnicorn
very good correction :h:

I'd add :
J'espère que ce sera
Je resterdais dans un hôtel -> je séjournerais
Je regarderais le crépuscule


Hi, sorry to bother you again but may you proof read this paragraph too please. And if possible tell me a estimated grade. Thanks you for you time. :smile:

Cet été, j’ai beaucoupgrands plans avoir une vacance géniale. Premièrement, parce que récemment j’ai étéinvité par mes amis, j’irai au France et nous resterons à Normandie près à lacampagne. Avec un peu de chance, nous ferons nombreuses activités par exemple :aller pèche dans la forêt, marcher dans la montagne et aussi, nager dans la rivière.Je suis vraiment enthousiaste pour les vacances parce que je ne vais jamais surles vacances avec mes copains avant. Quand je reviens, malheureusement, je vaisrester à la maison avec ma mère parce que j’ai brevet des collèges quiapproche. J’espéré que, je vais faire la révision pour chaque matière, au moinstrois fois par semaine obtenir une bonne note. Enfin, je veux gagner un peu d’argent,alors, je vais aider ma mère a la maison par exemple : laver la voiture etfaire du jardinage. Ce sera boulot ! 9Itllmw��^B�*�
Reply 11
thanks again
(edited 7 years ago)
Original post by Tkdz
Hi, sorry to bother you again but may you proof read this paragraph too please. And if possible tell me a estimated grade. Thanks you for you time. :smile:

Cet été, j’ai beaucoup de grands plans pour avoir des vacancesgéniales. Premièrement, parce que récemment j’ai été invité par mes amis, j’irai en France et nous irons en Normandie près de la campagne. Avec un peu de chance, nous ferons de nombreuses activités par exemple :aller pêcher dans la forêt, marcher dans la montagne et aussi, nager dans la rivière.Je suis vraiment enthousiaste pour les vacances parce que je n'ai jamais été en vacances avec mes copains avant. Quand je reviendrai, malheureusement, je vais rester à la maison avec ma mère parce que j’ai le brevet des collèges qui approche. J’espère que, je vais faire la révision réviser assez pour chaque matière, au moins trois fois par semaine pour obtenir une bonne note. Enfin, je veux gagner un peu d’argent,alors, je vais aider ma mère à la maison par exemple : laver la voiture et faire du jardinage. Ce sera du boulot ! 9Itllmw��^B�*�

Sorry for the grade Idk. A lot of people here actually asked me such a thing before but I can't give a grade because I don't have a clue about the mark system or something, sorry !
(edited 7 years ago)
Reply 13
Original post by FrenchUnicorn
Sorry for the grade Idk. A lot of people here actually asked me such a thing before but I can't give a grade because I don't have a clue about the mark system or something, sorry !


Thank you yet again. :smile:

Quick Reply

Latest