The Student Room Group

Where are all the Swedes???

Scroll to see replies

Är det fortfarande folk som ansöker till engelska universitet efter höjningen av utbildningspriserna? Ingen som tycker att skotska universitet skulle vara ett bättre val?
Hej alla Svenskar!

Jag har nu börjat fundera igen min universitetsansökan för 2013 och kommer vi till den stora frågan: När man fyller i sina kvalifikationer skall man fylla i högstadiebetyg också, eller hur? Jag har betyg från 4 olika gymnasieskolor, skall man lista alla fyra skolorna och deras respektive betyg? Eftersom vi får ett FSG från en skola skall jag ange vilken skola det är som utfärdat mitt FSG? Jag kommer ha minst en kurs som inte räknas till mitt FSG, men det låter som att man ändå skall ange den kursen(kurserna), kan jag klargöra att dessa inte är del av mitt FSG, eller är det inte relevant?

Jag ber om ursäkt ifall dessa frågor redan har besvarats i tråden, jag har endast skummat igenom de senare 50 sidorna där man tyckts tala mer om betyg och ansökningar, men inte hittat svaren till just dessa frågor.
Hej!

Håller med att fylla in alla betyg i UCAS och har en liten fråga angående gymnasiebetyg. Man får ju fylla in modules, ska varje kurs vara för sig eller skapar man skapar man många modules inom varje ämne som man har läst? Till exempel matte, ska matte A, B och C vara för sig eller skapar jag tre stycken module?

Lite svårt att förstå kanske men jag hoppas någon kan svara! Kanske också ska tillägga att jag går i trean just nu och inte har något fullständigt slutbetyg än.
Okej, jag tror jag lyckats svara min egna fråga. :smile:


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App

Quick Reply

Latest