Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Where are all the Swedes???

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
    • 9 followers

ReputationRep:
    Where are all the swedes
    Where are all the swedes
    Theirs a swede
    I'm a swede
    Everyones a swede
    Like my poem/chant
    • 0 followers

ReputationRep:
    heeeeeej!!
    är också svensk och har sökt till uni i england, har fått 2 conditonal offers, (måste ta IELTS testet först), har ni tips/erfarenhet på/av vilket företag man ska söka via typ studyintena.., blueberry... ifall man vill ta ielts examen. vill nämligen gå en förberedande kurs innan jag gör provet. Sen undrar jag om det är lätt att byta skola ifall man inte trivs första året? Vad tycker ni om london met och leeds met ? jag vet att de är lågt rankade men hade ingen som helst aning om universitets rankningarna när jag sökte via ucas, valde bara 5 randoma skolor. Så just nu är min plan att gå första året på någon av dessa universitet och sedan byta efter att jag avklarat första året på mitt program. Vad tycker ni? Låter det bra/dåligt? Tips på något bättre man kan göra?
    Förlåt om jag har stavat fel eller gjort grammatiska fel, klockan är 01:39 och kan inte hålla ögonen öppna mer. Ska gå sova nu .
    bye bye<3
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Diiana)
    heeeeeej!!
    är också svensk och har sökt till uni i england, har fått 2 conditonal offers, (måste ta IELTS testet först), har ni tips/erfarenhet på/av vilket företag man ska söka via typ studyintena.., blueberry... ifall man vill ta ielts examen. vill nämligen gå en förberedande kurs innan jag gör provet. Sen undrar jag om det är lätt att byta skola ifall man inte trivs första året? Vad tycker ni om london met och leeds met ? jag vet att de är lågt rankade men hade ingen som helst aning om universitets rankningarna när jag sökte via ucas, valde bara 5 randoma skolor. Så just nu är min plan att gå första året på någon av dessa universitet och sedan byta efter att jag avklarat första året på mitt program. Vad tycker ni? Låter det bra/dåligt? Tips på något bättre man kan göra?
    Förlåt om jag har stavat fel eller gjort grammatiska fel, klockan är 01:39 och kan inte hålla ögonen öppna mer. Ska gå sova nu .
    bye bye<3
    Finns folkuniversitetet nära dig? De anordnar ju förberedande kurser. Jag tog själv en förberedande kurs på Folkuniversitetet inför Cambridge CAE 2008 när jag sökte till min Bachelor's degree, och gjorde IELTS i oktober förra året. Du kan beställa kursmaterial på nätet och läsa på inför provet på egen hand, det gjorde jag inför IELTS och det funkade bra (och så slipper du betala snuskigt mycket pengar för en kurs!).
    Har tyvärr ingen aning om hur lätt/svårt det är att byta universitet när du väl börjat men det låter som att det kan vara en bra idé att försöka göra det, som du säger är ju varjen London met eller Leeds met särskilt högt ansedda tyvärr. Vet inte vilket av dem som är bäst eller vad du ska läsa men det är nog klokt att välja det uni som är bäst för just det du ska läsa.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Myself and some college friends are hoping to go on a three month Erasmus in Sweden next year to do our final year research project. Our options are Uppsala, Karolinska in Stolkholm or Lund. We are thinking of either Karolinska or Uppsala.

Any suggestions or advice on these colleges would be great.

Thanks.
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by pggirl)
    Okay, I have seen a finnish, portugal, german, polish and indian thread, but not a SWEDISH one, so am wondering where are all the Swedes at??

Me first, Girl, Sweden-Stockholm.

havent yet decided which school I want to go to out of Birmingham, Nottingham and Sheffiled. I turned down Leeds to got to SOAS but I didnt make the condidtion for my offer so I got declined!

But when I make up my mind, I will share!

Heja Sverige!! :tsr: :tsr:
    Where are all the swedes?Click image for larger version. 

Name:	Swedes-001.jpg 
Views:	24 
Size:	22.4 KB 
ID:	144855

Have you tried your local supermarket?
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by mad al)
    Myself and some college friends are hoping to go on a three month Erasmus in Sweden next year to do our final year research project. Our options are Uppsala, Karolinska in Stolkholm or Lund. We are thinking of either Karolinska or Uppsala.

Thanks.

They're all good. I guess you're studying medicine.
    Choose depending on what kind of city you want to live in. I would choose Uppsala any day over Stockholm.
    • 29 followers

ReputationRep:
    Sweedish girls, phwoar :sogood:
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hej svenskar, någon som ska studera på University of Westminster, School of Art Media and Design till hösten?
    • 1 follower

ReputationRep:
    Finsk men bott i Sverige i nästan hela mitt liv. Ska plugga i Skottland till hösten. Någon mer som ska till UoD?
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by mad al)

Thanks.
    KI (Karolinska Institutet) is the best uni in Sweden for medicine, by far. Uppsala and Lund are really nice student towns though, whilst Stockholm obviously is a lot bigger and doesn't have the student-life atmosphere.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Någon svensk i Durham som kan dela med sig lite av sina erfarenheter för övrigt?
    • 5 followers

ReputationRep:
    swedish girls are the best looking....
    • 19 followers

ReputationRep:
    I wish to someday go to Sweden and the whole of Scandinavia. Such an amazing place
    • 0 followers

ReputationRep:
    Jag skulle behöva hjälp att hitta en sida som översätter gymnasiebetyg till UCAS points. Jag har 15,61 i snittbetyg och undrar om jag kan söka till ett jobb som kräver 320 UCAS points och minmum grade B GCSE Maths och English Language.

Jag har VG i Matte A, Matte B, Engelska A, Engelska B och G i Matte C.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Är det fortfarande folk som ansöker till engelska universitet efter höjningen av utbildningspriserna? Ingen som tycker att skotska universitet skulle vara ett bättre val?
    • 1 follower

ReputationRep:
    Hej alla Svenskar!

Jag har nu börjat fundera igen på min universitetsansökan för 2013 och då kommer vi till den stora frågan: När man fyller i sina kvalifikationer skall man fylla i högstadiebetyg också, eller hur? Jag har betyg från 4 olika gymnasieskolor, skall man lista alla fyra skolorna och deras respektive betyg? Eftersom vi får ett FSG från en skola skall jag ange vilken skola det är som utfärdat mitt FSG? Jag kommer ha minst en kurs som inte räknas till mitt FSG, men det låter som att man ändå skall ange den kursen(kurserna), kan jag klargöra att dessa inte är del av mitt FSG, eller är det inte relevant?

Jag ber om ursäkt ifall dessa frågor redan har besvarats i tråden, jag har endast skummat igenom de senare 50 sidorna där man tyckts tala mer om betyg och ansökningar, men inte hittat svaren till just dessa frågor.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hej!

Håller på med att fylla in alla betyg i UCAS och har en liten fråga angående gymnasiebetyg. Man får ju fylla in modules, ska då varje kurs vara för sig eller skapar man skapar man så många modules inom varje ämne som man har läst? Till exempel matte, ska matte A, B och C vara för sig eller skapar jag tre stycken module?

Lite svårt att förstå kanske men jag hoppas någon kan svara! Kanske också ska tillägga att jag går i trean just nu och inte har något fullständigt slutbetyg än.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Okej, jag tror jag lyckats svara på min egna fråga.

This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?

this is what you'll be called on TSR

2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?

never shared and never spammed

3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide the button to the right to create your account

Slide to join now Processing…

Updated: October 3, 2012
New on TSR

Moving on from GCSEs

What advice would you give someone starting A-levels?

Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.