Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Where are all the Swedes???

Announcements Posted on
    • 0 followers

ReputationRep:
    alright, folkens! Jag har just lämnat min studieförsäkran till CSN, jag skal få 53,487 SEK för 2006-09-25 — 2007-02-04 !!!111 Whooo!

Hmn, det är väl inget annat jag behöver göra för att få cash'en på min FöreningsSpar Banken konto, eller?

Fan vad nervös jag kommer att vara med så mycket pengar på konton!
    • 0 followers

ReputationRep:
    Oh väl, jag har inget emot att svara till mig själv, jag... OMFG ROFL våffla, jag skal äntligen få pengar från CSN! Kongratulerar, me! Så smart, stark, och smart jag kan vara!
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Sanja)
    hejhej alla! har inte varit här på ett tag nu, jäkla internet funkar inte...men det är ju gratis så....antar att jag inte borde klaga

anna, jag har en liten fråga. smart som jag är lämnade jag alla mina papper om st andrews i sverige o jag har ingen koll alls på hela betalningssakeriet! 1) om saas betalar ens tuition fees så behöver man väl inte göra nått alls utan att visa upp pappret från dom när man kommer till st a? 2) när betalar man sina accomodation fees? innan eller efter man har kommit st a? (gud vad det kommer o göra ont att betala dom förresten, usch vad dyrt det e)
    Nej pappret från SAAS ska räcka. Det står lite olika, beroende på hur man ska betala. "Prior to arrival, payment should be made in full or an instalment plan should be agreed with the Old Union Reception". Jag vet det är hur dyrt som helst ju, och innan man fått alla csn pengarna ( för min del). Jag vet fortfarande inte riktigt hur jag borde göra med betalningen.

:yy: bra jimster fler musikaler ska in. :cool:
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Paragon)
    alright, folkens! Jag har just lämnat min studieförsäkran till CSN, jag skal få 53,487 SEK för 2006-09-25 — 2007-02-04 !!!111 Whooo!

Hmn, det är väl inget annat jag behöver göra för att få cash'en på min FöreningsSpar Banken konto, eller?

Fan vad nervös jag kommer att vara med så mycket pengar på konton!
    Grattis grattis det var väl trevligt :party:
    • 0 followers

ReputationRep:
    Nu har jag varit och fått vaccinationen... fick både för typ A och C, eller nåt, fattar inte så mycket av sånt där :p:
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by JayC)
    Nu har jag varit och fått vaccinationen... fick både för typ A och C, eller nåt, fattar inte så mycket av sånt där :p:
    Behövde du betala någonting? Eller det kvittar kanske. Olika landsting gör säkert på olika sätt...
    • 0 followers

ReputationRep:
    jaaa, jag fick betala 400 :bawling:
    • 0 followers

ReputationRep:
    Mig vill dom ha 600 kr av för varje spruta (3 st, en nu, en om en månad, en om sex månader) av hepatit A/C-vaccin.

Jag ska nog ta en booster för stelkramp också, det var också rekommenderat, hepatit rekommenderade dom A och B (inte C?!), dom tar jag där borta pga tidsbrist.
    • 0 followers

ReputationRep:
    hepatit också?! Men assååå orka... jag är fortfarande öm i armen ju Äsch, sussex nämnde bara Meningitis, och MMR, btw, vi har väl redan fått mmr när vi var små va?? röda hund, mäsling påssjuka??
    • 1 follower

ReputationRep:
    £8300 per år. Smaka!
    • 1 follower

ReputationRep:
    Hur ska ni göra för att flytta pengarna till UK?
    • 0 followers

ReputationRep:
    flytta pengar till UK? hmm, ja ett UKkonto skulle väl vara bra då....? annars är det väl bara att göra överföringar till utlandet på internetbanken eller????
    • 0 followers

ReputationRep:
    När jag bodde i Frankrike skaffade jag mig ett fransk konto och sedan flyttade jag pengar med jämna mellanrum från mitt svenska till mitt franska via internetbanken. Lär nog göra mer eller mindre likadant i år.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Ska nog överföra allt utom 5000 till mitt uk-konto, har för mig att man inte kan få visa (kortet) så lätt om man är internationell student.
    • 0 followers

ReputationRep:
    ja det ska tydligen vara jättekrångligt att ha en bank där, och så måste man typ betala månadsavgift på typ £5 bara för att ha ett konto..
    • 0 followers

ReputationRep:
    är det någon som vet hur CSN får veta min FöreningsSparbanken konto så att de kan sätta in pengar på den? Jar har inte meddelat min konto nr. till CSN ännu...och de har inte frågat mig efter den heller

vet någon också om man få ta med sig vätska (t.ex. hårgele) till England, med flygplan.

....

är det någon som tycker om BAPE & BBC hoodies...? (så nyfiken jag är idag:rolleyes: )

Oh, det är 28 dagar kvar tills jag reser:mad:
    • 0 followers

ReputationRep:
    [QUOTE=Paragon]är det någon som vet hur CSN får veta min FöreningsSparbanken konto så att de kan sätta in pengar på den? Jar har inte meddelat min konto nr. till CSN ännu...och de har inte frågat mig efter den heller
    [QUOTE]

Hmmm. Minnesövningar... jobbigt. Jag minns i alla fall att jag gick till den banken som typ sammarbetar med CSN och berättade vilket konto jag ville få pengarna insatta på. Jag minns inte vilken bank det var men det var en av de stora vanliga... Du hittar säkert vilken det är på csn:s hemsida.

Idag har jag för övrigt också studieförsäkrat , samt gått till vårdcentralen för att förhöra mig om vaccination och fått reda på att det går snabbare och lättare om jag vänder mig till vaccinationscentralen i stället. Så nu har jag något att göra i morgon med. Jeeih! :rolleyes:
    • 0 followers

ReputationRep:
    Jag studieförsäkrade mig ocskå igår yeeeey!! blir dock lite nervöst att få typ 36000 kr insatta på kontot
    • 0 followers

ReputationRep:
    Har knackat budget idag. £70 per vecka blir det, ganska mycket om man jämför med dom stackars britterna i "student finance"-forumet :p:
    • 0 followers

ReputationRep:
    #1000 !

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: October 3, 2012
New on TSR

Have a UCAS application question?

Post it in our dedicated forum

Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.