Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free to post

Runnymede campus RHUL students

Announcements Posted on
Will you get the grades you need for uni? Get prepared today and de-stress, sign up to email alerts for course places! 02-06-2015
Waiting on IB results? Our IB results hub explains everything you need to know 01-06-2015
  1. Offline

    ReputationRep:
    Hey every1! This is my first post, cant believe i just found this website, its so helpfull! Basically I forgot to send off my application for accomodation letter, i did it after i got my results, so was only 2 months late, haha. N e way they suggested i tried Brunel. I immediately **** myself, as Brunel uni was my insurance choice and i thought they meant actually goin to the uni cos RHUL had no halls left! N e way everything got sorted and im stayin in Marshall Hall at Runnymede Campus. Btw was any1 else majorly confused as there is a Runnymede hall on RHUL's actual campus!

    N e way i'll get to the point. I know absolutely no1 goin to RHUL and it would be really cool to get into contact with a couple of people before i leave so i got sum1 to give a bell once i arrive and can go for a drink with and meet some other peeps! So if there are any other Royal Holloway students staying at Brunels Runnymede reply to this post!

    BTW does any have any info on Marshall Hall and what it is actually like?

    PS has any1 recieved info from RHUL about events during freshers week and other stuff cos i havnt got much correspondance from em for a bit!
  2. Offline

    ReputationRep:
    There's a few of us in the Brunel Runnymede campus on here. Im gonna be there in Rowan Hall and off the top of my head Rivey, Kez, Sgt Fox. There are others as well.
  3. Offline

    ReputationRep:
    Hi.

    Yep, I'm going to be staying on the Runnymede Campus in Williams hall. I've done a bit of research on the place and have found some photo's of outside the halls. The only inside photos I've found are for President hall, and even then they don't show the rooms.

    I've added you to MSN. :cool:


    Edit: It would be helpful if I posted the image links, heh.

    http://homepage.mac.com/hostler/PhotoAlbum20.html
  4. Offline

    ReputationRep:
    I'm in 'Mews Cottages' at Runnymede, which i dont think actually exists because i have seen absolutely no pictures of it what so ever! lol!
  5. Offline

    ReputationRep:
    http://www.uniservity.net/images/clu...7_original.jpg

    Bottom-right.
  6. Offline

    ReputationRep:
    (Original post by JP2403)
    Im gonna be there in Rowan Hall and off the top of my head Rivey, Kez, Sgt Fox.
    Yep - we'll all be in Williams Hall. It's blatantly the best one... .
  7. Offline

    ReputationRep:
    Haha. I bet we get there just to find that it only contains three rooms, and each door has "BIOHAZARD" plastered over it.

    Or, conversely, it could be really, really nice.
  8. Offline

    ReputationRep:
    Hmm maybe it is the best lol, we'll see.

    Is there a bar on the Brunel Runnymede campus? Are there any other facilities?

    Also did anyone else set up direct debit for payment of the accomodation fees? I wasnt sure if i put the right ID number.
  9. Offline

    ReputationRep:
    Yep, I've done Direct Debit for Accommodation fees. I'm still waiting for a recipt , now that you reminded me...

    Gah.

    Anyone else feel the administration site of RHUL/Brunel is terrible? Brunel isn't so bad, but I haven't even received my Fresher's pack from RHUL...
  10. Offline

    ReputationRep:
    I am also staying at Brunel's Runnymede. I am in Reed Hall (room 105). I haven't received anything from either RHUL or Brunel. I have written so many e-mails to both of them, it just seems to be constant problems (didnt have accommodation, couldnt pay deposit, can't set up direct debit because it won't accept my student ID number, haven't received any info about freshers' week). I am just relieved to see that I am not the only one.

    I think there are about 350 RHUL students staying at Brunel.
  11. Offline

    ReputationRep:
    For those that can't set up Direct Debit with their Student Number, try putting an "S" in front of the number.
  12. Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Rivey)
    For those that can't set up Direct Debit with their Student Number, try putting an "S" in front of the number.
    I've tried that I e-mailed the Cash Office, who forwarded to someone else, who forwarded it to someone else again.
  13. Offline

    ReputationRep:
    hey hey.

    yes yes, kez is indeed staying at runnymede. williams hall.

    hi chris! added you to msn.
  14. Offline

    ReputationRep:
    Im gonna try that direct debit again in a sec.

    will add you too.
  15. Offline

    ReputationRep:
    My MSN details can be found in my profile if anyone's interested.
  16. Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Rivey)
    My MSN details can be found in my profile if anyone's interested.
    Ill add you in a sec

    Cheers for that tip with adding the S to the number on the direct debit. I've set it up now, though it did try to tell me that my date of birth didnt match the number :rolleyes:
  17. Offline

    ReputationRep:
    (Original post by JP2403)
    Ill add you in a sec

    Cheers for that tip with adding the S to the number on the direct debit. I've set it up now, though it did try to tell me that my date of birth didnt match the number :rolleyes:
    I didn't realise that you could set up the direct debit even if it came up with the message saying that the student ID number and DOB don't match. Thanks
  18. Offline

    ReputationRep:
    Cheers for all the replies guys! I already got in contact wit a guy called alex who is stayin at runnymede, real nice guy aswell! Is any1 staying in Marshall halls, it looks like im the only person! I spoke to a secind year RHUL student and she said Runnymede campus ppl tend to stick together! Did n e 1 else find it confusing that there is a hall on the RHUL campus called Runnymede Hall? Wierd!
  19. Offline

    ReputationRep:
    (Original post by chrisbully)
    Did n e 1 else find it confusing that there is a hall on the RHUL campus called Runnymede Hall? Wierd!
    That was the most frustrating thing EVER!

    I was on another site, getting to know people from Runnymede... only to find out they were on the RHUL campus!

    Gah!
  20. Offline

    ReputationRep:
    Since we're all MSN equipped, [email protected] is my ID. Feel free to get in touch... :cool:
Updated: September 20, 2005
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

New on TSR

It's IB results day tomorrow

Check out our IB results hub here & get prepared here

x

Think you'll be in clearing or adjustment?

Hear direct from unis that want to talk to you

Get email alerts for university course places that match your subjects and grades. Just let us know what you're studying.

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.