Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Any Finnish or scandinavian students in Manchester?

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
    • 0 followers

ReputationRep:
    I moved to Manchester just a few weeks back and I would like to know if there are Finnish or scandinavian students in any of the universities. I am Finnish and I'm studying in Manchester Metropolitan University.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Täällä ois yks suomalainen, mutta en harmi vaan asu Manchesterissä. Enkä edes ole vielä yliopistossa.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Asutko missä päin? Ootko hakemassa yliopistoon?
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by jeminam)
    Asutko missä päin? Ootko hakemassa yliopistoon?
    Asun Milton Keynesissä, mikä on noin tunnin ajomatkan päässä Lontoosta. Pari tuntia Manchesteriin, ja käyn siellä aika ahkerasti, kun Manchesterin lentokentältä pääsee halvalla Suomeen.
    Teen vasta AS-levelejä (oon 17), joten parin vuoden päästä ois aikomus vasta.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Mie tiän suunnilleen missä Milton Keynes on, kun minun poikakaveri on kotoisin Hemel Hempsteadista. Oletko kauanki asunu Englannissa?
    • 0 followers

ReputationRep:
    Mie tiän suunnilleen missä Milton Keynes on, kun minun poikakaveri on kotoisin Hemel Hempsteadista. Oletko kauanki asunu Englannissa?
    Muutin tänne kesällä joskus, eli en hirveen kauaa oo täällä asunu. Entäpä sie? Mitä muuten opiskelet?
    • 0 followers

ReputationRep:
    Mie muutin Manchesteriin noin kuukausi sitten, eli empä miekään kovin kauaa oo täällä asunu. Opiskelen englantia ja elokuvia.
    • 1 follower

ReputationRep:
    Moikka! Oon tulossa Hulliin vaihtoon tammikuussa... Manchesterissa tulee kyllä varmaan jonkin verran käytyä Easyjetin lentoja kun olisi tarkoitus hyödyntää. Mitäs olet tykännyt kurssistasi? Omat kurssit eivät ole vielä edes selvinneet, ja valitsin vähän sekalaisen yhdistelmän, kun tarjontaa ei ollut suunnattoman paljon pelkästään kevään kestävistä kursseista.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hei! Ootko kauanki vaihossa? Kevätlukukauden? Mitä meet opiskelemaan? Oon tykänny omasta kurssista, tosin jotku oppitunnit on tylsiä, mutta no ihan vastahan mulla alko koulu. Meillä on nyt paljon semmoista yleistä diipadaapaa, mutta elokuvakurssi on aina viikon kohokohta. Jännittääkö vaihtoon lähtö? Ootko aikasemmin käyny Englannissa?
    • 8 followers

ReputationRep:
    I know it's not nearly relevant but I just have to say that I love scandinavian fiddle music especially Norwegian and Finnish stuff... I really want to go to Kaustinen one day and play with greats such as Esko and Antti Jarvela.

Also I hope to own one of these some day and be able to play it properly...

edit: the pics didnt show up but anyway, it's a Hardanger Fiddle, one of the most beautiful man-made creations ever
    • 10 followers

ReputationRep:
    Hej!
    • 1 follower

ReputationRep:
    Hei! Ootko kauanki vaihossa? Kevätlukukauden? Mitä meet opiskelemaan? Oon tykänny omasta kurssista, tosin jotku oppitunnit on tylsiä, mutta no ihan vastahan mulla alko koulu. Meillä on nyt paljon semmoista yleistä diipadaapaa, mutta elokuvakurssi on aina viikon kohokohta. Jännittääkö vaihtoon lähtö? Ootko aikasemmin käyny Englannissa?
    Oon tosiaan kevätlukukauden vain, mutta jos kaikki menee hyvin ei brittimaisterikaan kovin kaukaiselta ajatukselta tunnu Oon kyllä lomaillut suhteellisen monta kertaa briteissä, mutta asunut en vielä koskaan. Eli kyllä jännittää! Ja varsinkin kurssien opetusmetodit, ja mahdollinen "pakollinen" keskustelu, johon en ole tottunut. Kurssit eivät vielä siis ole selvillä, mutta kauppiksesta olen Suomessa lähdössä, eli jotain aiheeseen liittyviä kursseja muutama, ja hain myös Understanding America -kurssille. Miten muuten asut Manchesterissä, onko asuminen kuinka kallista ja miten päädyit juuri Manchesteriin?
    • 1 follower

ReputationRep:
    (Original post by Mr. Orange)
    I know it's not nearly relevant but I just have to say that I love scandinavian fiddle music especially Norwegian and Finnish stuff... I really want to go to Kaustinen one day and play with greats such as Esko and Antti Jarvela.

Also I hope to own one of these some day and be able to play it properly...

edit: the pics didnt show up but anyway, it's a Hardanger Fiddle, one of the most beautiful man-made creations ever
    I have been to the festival twice when I was younger. Now I think it would be cool to go again, since the genre of music has really started to interest me. So you should definitely go.
    • 8 followers

ReputationRep:
    (Original post by minks)
    I have been to the festival twice when I was younger. Now I think it would be cool to go again, since the genre of music has really started to interest me. So you should definitely go.
    Wow wicked how was it?? I love Esko and Antti, so talented!

And yes I hope to go soon
    • 1 follower

ReputationRep:
    It was really cool as much as I can remember. Lots of talented ppl
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by minks)
    Oon tosiaan kevätlukukauden vain, mutta jos kaikki menee hyvin ei brittimaisterikaan kovin kaukaiselta ajatukselta tunnu Oon kyllä lomaillut suhteellisen monta kertaa briteissä, mutta asunut en vielä koskaan. Eli kyllä jännittää! Ja varsinkin kurssien opetusmetodit, ja mahdollinen "pakollinen" keskustelu, johon en ole tottunut. Kurssit eivät vielä siis ole selvillä, mutta kauppiksesta olen Suomessa lähdössä, eli jotain aiheeseen liittyviä kursseja muutama, ja hain myös Understanding America -kurssille. Miten muuten asut Manchesterissä, onko asuminen kuinka kallista ja miten päädyit juuri Manchesteriin?
    Mie asun asuntolassa, joka on noin 8 kilometrin päässä keskustasta, mutta ei mulla haittaa, koska vuokran hintaan saahaan aamupala ja päivällinen ruokalasta. Eikä tuo kyseinen asuntola ole kallein. Viikkovuokra mulla on noin £95, eli noin 500€:a tulee kuukaudessa. Vuokraan sisältyy ruuan lisäksi sähkö, lämmitys ja vesi. Asuntolassa asuminen on vähän kalliimpaa periaatteessa kuin kimppakämpissä asuminen. En ole hirveästi muuten kattonu vuokria taloihin tai asuntoihin, mutta ei ne minusta hirveän kalliita oo. Toki sitten, kun asutaan ensi vuonna kimppakämpissä, niin meän pitää tietenki maksaa kaikki laskutki.

Minun päätyminen Manchesteriin on aika pitkä tarina, mutta mie yritän kertoa sen lyhyesti. Eli oon 16-vuotiaasta asti haaveillu, että pääsisin Englantiin opiskelemaan. Kävin lukion ja sen jälkeen erikseen vielä ammattiopistossa liiketalous puolen. Sen jälkeen mulla oli välivuosi, tein vähän töitä, mutta suurimman osan ajasta olin työtön. Alunperin olisin hakenu lähempää Nottinghamia yliopistopaikkaa, mutta kun hain lisähaussa nyt syksyllä, niin siellä ei enää oikeastaan ollu paikkoja. Soitin Man Met:iin ja sain heti tosi hyvän fiiliksen niistä ihmisistä ja kurssista, joten hain sitten sinne. Siinä lyhyesti miten päädyin Manchesteriin.

Varmasti jännittää ja ihan luonnollistahan se on, mutta mie oon aivan varma, että kaikki menee hyvin. Olet kumminki käyny useamman kerran maassa, joten ei tuu hirveätä kulttuurishokkia.

Oletko muuten mistäpäin Suomea kotoisin?
    • 0 followers

ReputationRep:
    The Manchester is a beautiful city its students finish it is wonderful question.
    • 1 follower

ReputationRep:
    Mie asun asuntolassa, joka on noin 8 kilometrin päässä keskustasta, mutta ei mulla haittaa, koska vuokran hintaan saahaan aamupala ja päivällinen ruokalasta. Eikä tuo kyseinen asuntola ole kallein. Viikkovuokra mulla on noin £95, eli noin 500€:a tulee kuukaudessa. Vuokraan sisältyy ruuan lisäksi sähkö, lämmitys ja vesi. Asuntolassa asuminen on vähän kalliimpaa periaatteessa kuin kimppakämpissä asuminen. En ole hirveästi muuten kattonu vuokria taloihin tai asuntoihin, mutta ei ne minusta hirveän kalliita oo. Toki sitten, kun asutaan ensi vuonna kimppakämpissä, niin meän pitää tietenki maksaa kaikki laskutki.

Minun päätyminen Manchesteriin on aika pitkä tarina, mutta mie yritän kertoa sen lyhyesti. Eli oon 16-vuotiaasta asti haaveillu, että pääsisin Englantiin opiskelemaan. Kävin lukion ja sen jälkeen erikseen vielä ammattiopistossa liiketalous puolen. Sen jälkeen mulla oli välivuosi, tein vähän töitä, mutta suurimman osan ajasta olin työtön. Alunperin olisin hakenu lähempää Nottinghamia yliopistopaikkaa, mutta kun hain lisähaussa nyt syksyllä, niin siellä ei enää oikeastaan ollu paikkoja. Soitin Man Met:iin ja sain heti tosi hyvän fiiliksen niistä ihmisistä ja kurssista, joten hain sitten sinne. Siinä lyhyesti miten päädyin Manchesteriin.

Varmasti jännittää ja ihan luonnollistahan se on, mutta mie oon aivan varma, että kaikki menee hyvin. Olet kumminki käyny useamman kerran maassa, joten ei tuu hirveätä kulttuurishokkia.

Oletko muuten mistäpäin Suomea kotoisin?
    Terve taas! Palauduin juuri Mansen ja Todmordenin matkalta, ja täytyy sanoa, että rakastuin täysin Todmordeniin ja Cornholmeen. En ollut aikaisemmin matkaillut pienissä englantilaisissa kaupungeissa, ja yllätyin todella positiivisesti. Toivottavasti tulevaisuudessakin päästään vierailemaan kaverin luona, jahka hän Englantiin asettuu pysyvästi. Todmorden ja Cornholme ovat siis 30 min junamatkan päässä Mansesta, jollet ole koskaan sattunut käymään (hehe vähän off topiccina).

Mutta siis asiaan, olen itse Turusta ja myös mietin jo lukioaikoina pitkään, hakisinko Englantiin opiskelemaan ja isoryn foorumia on tullut luettua tiuhaan tahtiin. Nyt tuntuu vasta, että aika on kypsä lähtöön Mistä päin itse olet? Eikö Metin campus ole siinä Mansen keskustassa, vai muistanko ihan väärin?
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by minks)
    Terve taas! Palauduin juuri Mansen ja Todmordenin matkalta, ja täytyy sanoa, että rakastuin täysin Todmordeniin ja Cornholmeen. En ollut aikaisemmin matkaillut pienissä englantilaisissa kaupungeissa, ja yllätyin todella positiivisesti. Toivottavasti tulevaisuudessakin päästään vierailemaan kaverin luona, jahka hän Englantiin asettuu pysyvästi. Todmorden ja Cornholme ovat siis 30 min junamatkan päässä Mansesta, jollet ole koskaan sattunut käymään (hehe vähän off topiccina).

Mutta siis asiaan, olen itse Turusta ja myös mietin jo lukioaikoina pitkään, hakisinko Englantiin opiskelemaan ja isoryn foorumia on tullut luettua tiuhaan tahtiin. Nyt tuntuu vasta, että aika on kypsä lähtöön Mistä päin itse olet? Eikö Metin campus ole siinä Mansen keskustassa, vai muistanko ihan väärin?
    Hmm enpä ole koskaan käyny moisissa kaupungeissa, mutta ehkä joku päivä käyn tutustumassa "lähiympäristöön" paremmin. Mulla sama homma kuin sulla, että tunsin ja tunnen itteni nyt tarpeeksi kypsäksi asumaan ja olemaan täällä. En kadu yhtään muuttoa tänne. Mie rakastan tätä maata ja monia kaupunkeja. Mulla on hyvä olla täällä, vaikka toki nyt perhettä ja kavereita on ikävä, mutta ei sitä voi elää elämää muitten ehdoilla. Ainahan Suomeen pääsee takaisin (oli se sitten ihan lomavierailu tai muutto takaisin) ja Suomesta pääsee tänne kylään.

Mie oon Torniosta (pikkunen kaupunki Etelä-Lapissa). Eli aika iso muutos muuttaa pienestä lappilaisesta kaupungista isoon metropoliin toiseen maahan. Mutta kuten sanoin, en kadu tänne muuttoa ollenkaan. Vaikka olen asunu täällä vasta noin 2 kuukautta, niin voin sanoa, että tämä on minun koti. Mie aina kuvittelin, että Iso-Britannia on huippu maa, mutta todellisuudessa mulla ei ollu mitään käsitystä kuinka ihana maa tämä on. Noh noh, kylläpä mie nyt ylistän Iso-Britannia. Voisin ehkä kirjoittaa oodin aiheesta.

Muistat aivan oikein, meän yliopiston kampus on ihan keskustan vieressä (en oo varma lasketaanko sitä vielä keskustaksi, mutta tosi lähellä keskustaa.) En nyt yhtäkkiä muista, että sanoinko asuvani noin 8 kilometrin päässä yliopistolta. Mutta en mie oikeastaan siitäkään valita, koska tämä on tosi rauhallista ja kivaa aluetta ja asun asuntolassa, missä saan aamupalan ja päivällisen vuokran hintaan. Täältä pääsee tosi helposti keskustaan, busseja menee jatkuvasti tämän asuntolan ohi.
    • 5 followers

ReputationRep:
    Hej hej!

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?

this is what you'll be called on TSR

2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?

never shared and never spammed

3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide the button to the right to create your account

Slide to join now Processing…

Updated: November 24, 2010
New on TSR

Your favourite film of the year?

For you personally what has been the best 2014 movie

Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.