Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

The Norwegian Society

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
Applying to Uni? Let Universities come to you. Click here to get your perfect place 20-10-2014
    • 5 followers

ReputationRep:
    (Original post by hattifnatt)
    Oi det ble visst et litt sent svar fra min side :P Jo, jeg gikk ut i 2009, men fant ut i fjor at jeg ville fysikk så jeg tar realfag i år. Har søkt Swansea, Edinburgh, Durham, Bristol og Manchester, på teoretisk-/astrofysikk. Og nå kommet inn på alle (conditional riktignok), men temmelig fornøyd og gira til høsten
    Grattis! Hvilke betingelser fikk du fra dem? Jeg søkte selv på Manchester, og hadde et tilbud derifra, men jeg bestemte meg heller for Bath etter hvert.
    • 12 followers

ReputationRep:
    Gjør meg et smørbrød, kvinne!

:ninja:
    • 5 followers

ReputationRep:
    (Original post by RabbitCFH)
    Gjør meg et smørbrød, kvinne!

:ninja:
    You should go and "do" yourself a sandwich, sir.
    • 12 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    You should go and "do" yourself a sandwich, sir.
    Was that grammatically correct? I wanna surprise my Norwegian friend.
    • 21 followers

ReputationRep:
    (Original post by RabbitCFH)
    Was that grammatically correct? I wanna surprise my Norwegian friend.
    Lag instead of Gjør.
    • 12 followers

ReputationRep:
    (Original post by Becca)
    Lag instead of Gjør.
    Thanks!
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Grattis! Hvilke betingelser fikk du fra dem? Jeg søkte selv på Manchester, og hadde et tilbud derifra, men jeg bestemte meg heller for Bath etter hvert.
    Takker 5 i fysikk og matte fra Swansea, Edinburgh og Durham. 6 i matte og 5 i fysikk fra Manchester. Husker ikke helt når det kom til Bristol må jeg innrømme, men var nå rundt der det au... Aha, hvorfor valgte du bort Manchester?
    • 7 followers

ReputationRep:
    Hei! Jeg har et spørsmål til nordmenn: skriver de på britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte de å skrive på skolen (kanskje både?)? Også, preferer den amerikanske eller britiske forma? Tusen takk og så mye beklager for min dårlig norsk.
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Einheri)
    Hei! Jeg har et spørsmål til nordmenn: skriver de på britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte de å skrive på skolen (kanskje både?)? Også, preferer den amerikanske eller britiske forma? Tusen takk og så mye beklager for min dårlig norsk.
    Hei!

Vi kan velge, men må være konsekvente, så man gjør som man vil. De fleste foretrekker amerikansk uttale, sannsynligvis fordi det er den man utsettes mest for gjennom popkulturen. Når det kommer til stavemåte vet jeg ikke hva som er mest vanlig, men jeg liker den britiske bedre.
    • 7 followers

ReputationRep:
    (Original post by Jørgen)
    Hei!

Vi kan velge, men må være konsekvente, så man gjør som man vil. De fleste foretrekker amerikansk uttale, sannsynligvis fordi det er den man utsettes mest for gjennom popkulturen. Når det kommer til stavemåte vet jeg ikke hva som er mest vanlig, men jeg liker den britiske bedre.
    Takk for det gode (og raske) svaret!
    • 5 followers

ReputationRep:
    Takker 5 i fysikk og matte fra Swansea, Edinburgh og Durham. 6 i matte og 5 i fysikk fra Manchester. Husker ikke helt når det kom til Bristol må jeg innrømme, men var nå rundt der det au... Aha, hvorfor valgte du bort Manchester?
    Jeg klarte knapt å finne fram i Bergen sist jeg var der alene. Bruke 45 minutter på noe som ellers var 5 minutter unna (Hotellet --> IELTS-testsenteret (FU Bergen)) Selv om jeg går på folkehøyskole bare to timer unna med båt...
    Manchester blir litt for mye for meg. Bath virker mer som en passende by, og i tillegg ble jeg mer frista av programmet der enn hos Manchester. Jeg hadde 6 i R2 og 5 i fysikk faktisk.

Siden det er april så har du sikkert en viss anelse om karakteren; tror du at du kan oppfylle krava som de stiller da?
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Jeg klarte knapt å finne fram i Bergen sist jeg var der alene. Bruke 45 minutter på noe som ellers var 5 minutter unna (Hotellet --> IELTS-testsenteret (FU Bergen)) Selv om jeg går på folkehøyskole bare to timer unna med båt...
    Manchester blir litt for mye for meg. Bath virker mer som en passende by, og i tillegg ble jeg mer frista av programmet der enn hos Manchester. Jeg hadde 6 i R2 og 5 i fysikk faktisk.

Siden det er april så har du sikkert en viss anelse om karakteren; tror du at du kan oppfylle krava som de stiller da?
    haha, ja da ser jeg den, det er viktig at man trives. Jeg ble vel litt småforelsket i Edinburgh når jeg var på besøk der tidligere i år, så er veldig mulig det blir det. I tillegg til at jeg har en kompis som allerede bor der, så det er jo et pluss.

Tja, 6-ern er litt usikker, men 5 burde gå veldig greit, gitt at det ikke skjer noe fryktelig merkelig og uforutsett på eksamen:P
    • 5 followers

ReputationRep:
    haha, ja da ser jeg den, det er viktig at man trives. Jeg ble vel litt småforelsket i Edinburgh når jeg var på besøk der tidligere i år, så er veldig mulig det blir det. I tillegg til at jeg har en kompis som allerede bor der, så det er jo et pluss.

Tja, 6-ern er litt usikker, men 5 burde gå veldig greit, gitt at det ikke skjer noe fryktelig merkelig og uforutsett på eksamen:P
    Aha. Tar du faga som privatist?

(Original post by Einheri)
    Hei! Jeg har et spørsmål til dere nordmenn: skriver dere på britisk eller amerikansk engelsk? Hvilken språkform lærte dere å skrive på skolen (kanskje begge?)? Også, foretrekker dere den amerikanske eller britiske formen? Tusen takk og jeg beklager så mye for den dårlig norsken min.
    Jeg var veldig bestemt på å skrive på amerikansk måte i ungdomsskolen og på videregående, men når jeg bestemte meg for å studere i England gikk jeg gradvis over til britisk skrivemåte, og jeg prøver meg på en eller annen form for «britisk uttalemåte».

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i Norge, men lærerne mine har vært store tilhengere av britisk skrivemåte, og læreren jeg hadde på videregående snakka og skreiv noe hun kalte «Queen's English».

EDIT: And I corrected your post in case you are interested in improving your Norwegian language proficiency. (Though my grammar might be **** as well due to the fact that I speak a dialect very different from Bokmål. (Trøndersk with significant eastern and northern influence.))
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Nei, går på danielsen intensivgymnas i Bergen
    • 5 followers

ReputationRep:
    Nei, går på danielsen intensivgymnas i Bergen
    Måtte du ikke ta IELTS eller «tøffeltesten» (TOEFL) da?
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by Becca)
    Kjæresten min studerte astrofysikk på Durham
    cool, cool cool cool. Hva syntes han om kurs, forelesere osv? Heller forsåvidt for øyeblikket litt mot Edinburgh, men usikker.
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Måtte du ikke ta IELTS eller «tøffeltesten» (TOEFL) da?
    Nei, søkte gjennom across the pond, så da holdt det med 6-ern fra videregående
    • 5 followers

ReputationRep:
    Nei, søkte gjennom across the pond, så da holdt det med 6-ern fra videregående
    Fy faen! Jeg hadde bare en 5 i muntlig og 4 i skriftlig i Internasjonal engelsk, Vg2. Jeg fikk 7.5 på IELTS da, selv om jeg følte det gikk strake veien til helvete.

Du kan være heldig med at du ikke trenger å svare før 7. juni, som sikkert er minst ei uke etter at du har hatt dine skriftlige eksamner. Jeg er glad jeg ble ferdig med dette i fjor.

Lykke til!
    • 7 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)

Jeg var veldig bestemt på å skrive på amerikansk måte i ungdomsskolen og på videregående, men når jeg bestemte meg for å studere i England gikk jeg gradvis over til britisk skrivemåte, og jeg prøver meg på en eller annen form for «britisk uttalemåte».

Jeg vet ikke hvordan det er ellers i Norge, men lærerne mine har vært store tilhengere av britisk skrivemåte, og læreren jeg hadde på videregående snakka og skreiv noe hun kalte «Queen's English».

EDIT: And I corrected your post in case you are interested in improving your Norwegian language proficiency. (Though my grammar might be **** as well due to the fact that I speak a dialect very different from Bokmål. (Trøndersk with significant eastern and northern influence.))
    Thanks. It's a long time since I practiced it; haven't written any in about a year.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hei folkens hva skjer????

Jeg tenker å ta master grad i london er disse IELTS greiene vanskelig? har 4 fra vgs engelsk og 5 i muntlig....

er det noen andre her som skal ta master grad i london med oppstart høst 2012?? holla at me lixom

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: October 19, 2014
New on TSR
Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.