Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

The Norwegian Society

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
    • 1 follower

ReputationRep:
    Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg skal komme meg fra Gatwick til Leicester søndag 23. september?
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by MariusSL)
    Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg skal komme meg fra Gatwick til Leicester søndag 23. september?
    Antar tog er den beste løsningen Tar ca. 2 timer fra London til Leicester ifølge East Midlands Trains.
    Ser ut som om du må ta flytoget fra Gatwick inn til London St. Pancras også tog videre derifra.
    Antar det også finnes buss om du er interessert i det.

http://www.buytickets.eastmidlandstr...ault.aspx?base

Ellers kan du sikkert spørre på forumet til universitetet du skal til også da de er mer kjent med reiseveiene til ditt universitet enn det jeg er
    • 1 follower

ReputationRep:
    (Original post by Skriblerier)
    Antar tog er den beste løsningen Tar ca. 2 timer fra London til Leicester ifølge East Midlands Trains.
    Ser ut som om du må ta flytoget fra Gatwick inn til London St. Pancras også tog videre derifra.
    Antar det også finnes buss om du er interessert i det.

http://www.buytickets.eastmidlandstr...ault.aspx?base

Ellers kan du sikkert spørre på forumet til universitetet du skal til også da de er mer kjent med reiseveiene til ditt universitet enn det jeg er
    Jeg har lest litt om diverse togruter og sånn, tenkte det var like greit å spørre her også. Som du sier så er det kanskje litt lurere å spørre i universitetets forum ja. Takk for svar
    • 0 followers

ReputationRep:
    hva regnes som "mature student" i UK? har aldri hørt noe lignende i Norge.
    • 0 followers

ReputationRep:
    hvilket forsikringsselskap har den rimeligste og beste "student utland" forsiking for et år? Jeg har blitt anbefalt Gouda student forsikring, som koster rundt 2900 kr for et år. er det noen andre som er bedre mener dere? eller rimeligere?
    • 5 followers

ReputationRep:
    (Original post by lostlife)
    Hvis ikke jeg er helt på villspor, så tilsvarer det de som får generell studiekompetanse på andre måter, som 23/5-regelen osv.... men igjen, jeg kan være helt på villspor.
    • 2 followers

ReputationRep:
    Det er ikke noen bestemt alder. Om du var ferdig med vgs for et par år siden og søker, vil de nok regne med deg som mature student. Har lite å si. Universiteter har gjerne hjelpekurs for eldre studenter som har vært lenge utenfor skolen eller som bare vil ha likesinnede å prate med.
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by ahpadt)
    Det er ikke noen bestemt alder. Om du var ferdig med vgs for et par år siden og søker, vil de nok regne med deg som mature student. Har lite å si. Universiteter har gjerne hjelpekurs for eldre studenter som har vært lenge utenfor skolen eller som bare vil ha likesinnede å prate med.
    Daså jeg skal ta en mastergrad i London, gleder meg sinnsykt
    • 0 followers

ReputationRep:
    Det betyr at du er eldre en 21 da du starter med studien. Betyr ikke mye for studiene self, bare at du ha (hos noen universiteter) mer forskjellige rom som du kan velge, hvis du ikke har lyst til å sitte sammen med mennesker som er første gang fra hjemmet.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hei folkens... hva slags forsikring har dere? altså hvilket selskap er det som forsikrer dere som utenlands studenter??

Gjensidige, If, Gouda osv? hvilket selskap bruker dere?
    • 5 followers

ReputationRep:
    oops.. forsikring ja... bør skaffe det en gang...
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    oops.. forsikring ja... bør skaffe det en gang...
    Hehe, noen som har noe peiling på forsikring? eller er ingen her forsikret som utenlands studenter?
    • 2 followers

ReputationRep:
    ANSA har forsikring for de som er interessert.
    • 0 followers

ReputationRep:
    Er det noen som skal studere på universitet i plymouth i år?
    • 0 followers

ReputationRep:
    Noen som skal studere ved Goldsmiths i år? Jeg skal ta en master i antropologi der, gruegleder meg
    • 1 follower

ReputationRep:
    Noen som skal studere i Leicester?
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Danld)
    Er det noen som skal studere på universitet i plymouth i år?
    Sure thing! Kjenner ikke en sjel! Add meg på face http://www.facebook.com/fredrik.arnesen
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Fred92)
    Sure thing! Kjenner ikke en sjel! Add meg på face http://www.facebook.com/fredrik.arnesen
    Gjort det Forresten, jeg er ikke norsk, engelsk :P Men vi skal prate om det snart på fb
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hei folkens! Jeg trenger sårt hjelp. Jeg planlegger å starte studiene mine i England/Skottland, høsten 2013. Til tross for at jeg fortsatt sjangler litt mellom jus, internasjonale relasjoner, og psykologi, har jeg mer eller mindre bestemt meg for å søke på sistnevnte studie. Dersom jeg ikke forandrer mening angående studie, ønsker jeg å studere i enten St Andrews, Edinburgh, Durham, Bath eller Warwick. Det kan hende jeg bytter et par av disse ut med noen universiteter i London, men jeg er definitivt helt sikker på at St Andrews er (og forblir) mitt førstevalg. Her oppstår problemet mitt:

I skrivende stund har jeg rett og slett ikke gode karakterer for St Andrews. I skrivende stund vet jeg heller ikke om jeg har gode nok karakterer for noen av de overnevnte universitetene. Jeg tar opp fag som privatist nå, men har nettopp innsett at jeg nok uansett ikke vil ha gode nok karakterer til St Andrews, selv etter at jeg har fullført eksamenene mine i november/desember. Derfor vil jeg fortsette med å ta opp nye fag etter jul, og når jeg mottar mine endelige karakterer i juni '13, har jeg mest sannsynlig gode nok karakterer for alle universitetene - St Andrews inkludert.

Men hva skal jeg gjøre? Den generelle UCAS-fristen går jo ut 15. januar. Søker jeg før det, har jeg som sagt ikke gode nok karakterer. Burde jeg søke på det tidspunktet uansett, eller burde jeg vente til jeg får de siste karakterene mine i juni? Det er jo også en frist 30. juni, men denne er noe mer risikabel, da de britiske universitetene som kjent opererer med rullerende opptak, og alle studieplassene kan ha blitt tatt innen jeg søker.

Jeg skrev nettopp en liknende tråd på engelsk, og fikk et kort svar noe à la dette: "u can put ur grades as pending". Noen som vet noe mer om dette? Dersom det er slik at jeg kan vente med å legge til karakterene mine på UCAS uten at det forhindrer dem å lese mitt motivasjonsbrev og min referanse, så er jo det fabelaktig!
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by VildeRH)
    Hei folkens! Jeg trenger sårt hjelp. Jeg planlegger å starte studiene mine i England/Skottland, høsten 2013. Til tross for at jeg fortsatt sjangler litt mellom jus, internasjonale relasjoner, og psykologi, har jeg mer eller mindre bestemt meg for å søke på sistnevnte studie. Dersom jeg ikke forandrer mening angående studie, ønsker jeg å studere i enten St Andrews, Edinburgh, Durham, Bath eller Warwick. Det kan hende jeg bytter et par av disse ut med noen universiteter i London, men jeg er definitivt helt sikker på at St Andrews er (og forblir) mitt førstevalg. Her oppstår problemet mitt:

I skrivende stund har jeg rett og slett ikke gode karakterer for St Andrews. I skrivende stund vet jeg heller ikke om jeg har gode nok karakterer for noen av de overnevnte universitetene. Jeg tar opp fag som privatist nå, men har nettopp innsett at jeg nok uansett ikke vil ha gode nok karakterer til St Andrews, selv etter at jeg har fullført eksamenene mine i november/desember. Derfor vil jeg fortsette med å ta opp nye fag etter jul, og når jeg mottar mine endelige karakterer i juni '13, har jeg mest sannsynlig gode nok karakterer for alle universitetene - St Andrews inkludert.

Men hva skal jeg gjøre? Den generelle UCAS-fristen går jo ut 15. januar. Søker jeg før det, har jeg som sagt ikke gode nok karakterer. Burde jeg søke på det tidspunktet uansett, eller burde jeg vente til jeg får de siste karakterene mine i juni? Det er jo også en frist 30. juni, men denne er noe mer risikabel, da de britiske universitetene som kjent opererer med rullerende opptak, og alle studieplassene kan ha blitt tatt innen jeg søker.

Jeg skrev nettopp en liknende tråd på engelsk, og fikk et kort svar noe à la dette: "u can put ur grades as pending". Noen som vet noe mer om dette? Dersom det er slik at jeg kan vente med å legge til karakterene mine på UCAS uten at det forhindrer dem å lese mitt motivasjonsbrev og min referanse, så er jo det fabelaktig!
    Tja, det spørs vel om det gjør noen forskjell fra å søke senere, avhengig om de kan gi deg et tilbud uten å vite noe om karakterene dine?

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: September 14, 2013
New on TSR

GCSE results day

Waiting for your grades? Let off some steam in our results chat megathread

Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.