Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Shout out to all the Dutch people!

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
    • 36 followers

ReputationRep:
    Born and bred. :cool: Not a student, though.
    However, Athlete!
    • 6 followers

ReputationRep:
    (Original post by Hipparchia)
    Woooo, Nederlanders!

Ik zit op dit moment voor mijn tweede jaar in Cambridge. Er schijnen hier aardig wat Nederlanders te zijn, maar heb er nog niet veel gezien (of blenden wij gewoon goed in de Engelse bevolking in? ).
    wij zijn de ultieme blenders Hoe is Cambridge?
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Seentje)
    wij zijn de ultieme blenders Hoe is Cambridge?
    Cambridge is supertoll, het bevalt me goed hier. Jij meldt je op dit moment aan? Zag ik het nou goed dat Manchester je in eerste instantie een offer voor een 9 had gegeven? Lekker realistisch! Toen ik twee jaar geleden informeerde, waren er hier colleges die een 10 wilden!
    • 40 followers

ReputationRep:
    Cambridge is supertoll, het bevalt me goed hier. Jij meldt je op dit moment aan? Zag ik het nou goed dat Manchester je in eerste instantie een offer voor een 9 had gegeven? Lekker realistisch! Toen ik twee jaar geleden informeerde, waren er hier colleges die een 10 wilden!
    Ja wat dat betreft is het punten systeem erg slecht in nederland aangezien het altijd even representatief is. We hebben een punten verdeling van 1 tot 10 maar eigenlijk wordt er maar weinig gebruikt gemaakt van de 9 en 10, misschien op schriftelijke overhoring enzo maar ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord van iemand die allemaal 10 haalde op z'n eind examen terwijl het engelse A+ regelmatig gehaald wordt door goede leerlingen.
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Pop_tart)
    Ja wat dat betreft is het punten systeem erg slecht in nederland aangezien het altijd even representatief is. We hebben een punten verdeling van 1 tot 10 maar eigenlijk wordt er maar weinig gebruikt gemaakt van de 9 en 10, misschien op schriftelijke overhoring enzo maar ik heb eerlijk gezegt nog nooit gehoord van iemand die allemaal 10 haalde op z'n eind examen terwijl het engelse A+ regelmatig gehaald wordt door goede leerlingen.
    Jup jup, eigenlijk is het te vergelijken met de waarderingen op universiteiten hier, waar men eigenlijk nooit hoger dan 80 haalt. Ach ja, na heel veel mailtjes sturen vond ik uiteindelijk twee colleges die wél realistische eisen hadden, namelijk een 8. Downing (waar ik nu zit) wilde zelfs alleen maar een 8 voor relevante vakken. Dat vond ik eigenlijk weer een beetje aan de lage kant, lol, aangezien de enige drie relevante vakken die ik had Latijn, Engels en Nederlandse Literatuur waren
    • 7 followers

ReputationRep:
    Me, although my dutch has deteriorated substantially after living 8 years in England. Heb Nederlands nog niet vergeten maar bijna daar!
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Faith01)
    Me, although my dutch has deteriorated substantially after living 8 years in England. Heb Nederlands nog niet vergeten maar bijna daar!
    Ben je in Nederland geboren? Hoe oud was je toen je naar Engeland kwam? (Hope I'm not asking too many questions, but the whole idea of 'forgetting a language' interests me! )
    • 7 followers

ReputationRep:
    Ben je in Nederland geboren? Hoe oud was je toen je naar Engeland kwam? (Hope I'm not asking too many questions, but the whole idea of 'forgetting a language' interests me! )
    Ja ik was in Nederland geboren en ik was tien/elf jaar oud toen ik naar Engeland ging. I don't think I'll fully forget it but it has gone worse, ik moet zeker terug naar Nederland gaan om het verbeteren

(and studying German doesn't help as I get confused with the grammatical structures)
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hey Im dutch i use to speak it fluently but completely forgot the language
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Faith01)
    Ja ik was in Nederland geboren en ik was tien/elf jaar oud toen ik naar Engeland ging. I don't think I'll fully forget it but it has gone worse, ik moet zeker terug naar Nederland gaan om het verbeteren

(and studying German doesn't help as I get confused with the grammatical structures)
    Spreek je geen Nederlands met je ouders?

I must say that I can kind of see where you're coming from. Whenever I go home after having spent as little as a term in England, I already have trouble with irregular verbs and stuff like that. I dread to think how much my Dutch will deteriorate once I actually live here all year!
    • 7 followers

ReputationRep:

I must say that I can kind of see where you're coming from. Whenever I go home after having spent as little as a term in England, I already have trouble with irregular verbs and stuff like that. I dread to think how much my Dutch will deteriorate once I actually live here all year!
    Nee ik spreek engels met hun, ik heb vriendinnen op facebook die ik nog contact heb maar ik spreek met hun in engels haha, het is gewoon makkelijker om in engels te praten.

No I don't think you'll forget it within a year just make sure you still speak Dutch with other people or listen to Dutch music it will definately help, I have just completely abandoned it but I really don't want to forget it. I have siblings still living in Holland so maybe I should start speaking to them in dutch
    • 0 followers

ReputationRep:
    hoi hoi ik ook! maar studeer niet in UK dus behoor niet tot de cool kids :cry:

I dread to think how much my Dutch will deteriorate once I actually live here all year!
    ajo lekker veel boeken mee en uitzendinggemist.nl, hoppa!
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by mare?)
    ajo lekker veel boeken mee en uitzendinggemist.nl, hoppa!
    Had ik er maar tijd voor Maar goed, ik lees om de zoveel dagen de Volkskrant online...

Waarom zit je op TSR als je niet in Engeland studeert, als ik vragen mag?
    • 0 followers

ReputationRep:
    Waarom zit je op TSR als je niet in Engeland studeert, als ik vragen mag?
    Ja goede vraag, ik weet niet eens hoe ik hier terecht ben gekomen haha. Was eigenlijk meer een lezer maar ben blijven hangen toen ik zag hoeveel irakezen hier zijn!
    • 6 followers

ReputationRep:
    Jup jup, eigenlijk is het te vergelijken met de waarderingen op universiteiten hier, waar men eigenlijk nooit hoger dan 80 haalt. Ach ja, na heel veel mailtjes sturen vond ik uiteindelijk twee colleges die wél realistische eisen hadden, namelijk een 8. Downing (waar ik nu zit) wilde zelfs alleen maar een 8 voor relevante vakken. Dat vond ik eigenlijk weer een beetje aan de lage kant, lol, aangezien de enige drie relevante vakken die ik had Latijn, Engels en Nederlandse Literatuur waren
    Ik moest echt knokken voor die verlaging. Bellen, boze brief etc En nu maar hopen dat ik mijn centrale examens niet gigantisch verknal, zit redelijk vast met Natuurkunde.
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Seentje)
    Ik moest echt knokken voor die verlaging. Bellen, boze brief etc En nu maar hopen dat ik mijn centrale examens niet gigantisch verknal, zit redelijk vast met Natuurkunde.
    Ik help het je hopen! Maar maak je geen zorgen, ik vond de examens allemaal gigantisch meevallen. Het wordt allemaal gigantisch opgehyped, maar het is echt niet zo moeilijk als iedereen je wilt doen geloven! Gewoon veel oude examens maken, ze veranderen nooit veel...
    • 7 followers

ReputationRep:
    hey y'all, my dad grew up in amsterdam and never shuts up about it! sounds amazing though and i can speak a little.
    • 40 followers

ReputationRep:
    ja precies het zou veel beter zijn als ze met percentages zouden werken.
    Mooi dat je er in bent gekomen wel want zoveel nederlanders accepteren zo ook weer niet elk jaar :P

Ik moet zeggen dat ik al heel erg veel last met me nederlands heb hoor. Ik spreek dagelijks nooit nederlands en een Engelse vriend helpt ook niet echt

ik heb een keer een half uur aan de telefoon gehangen met me moeder alleen maar om te vertellen dat ik een solicitatie gesprek had gehad haha XD Ik vergeet enorm veel worden. Ik kan me vaak veel makkelijk uitdrukken in het engels :/

Ben beniewd hoe dat over een paar jaar is :P haha
    • 10 followers

ReputationRep:
    Hup, Holland (Nederlands) Hup!
    • 6 followers

ReputationRep:
    (Original post by Pop_tart)
    ja precies het zou veel beter zijn als ze met percentages zouden werken.
    Mooi dat je er in bent gekomen wel want zoveel nederlanders accepteren zo ook weer niet elk jaar :P

Ik moet zeggen dat ik al heel erg veel last met me nederlands heb hoor. Ik spreek dagelijks nooit nederlands en een Engelse vriend helpt ook niet echt

ik heb een keer een half uur aan de telefoon gehangen met me moeder alleen maar om te vertellen dat ik een solicitatie gesprek had gehad haha XD Ik vergeet enorm veel worden. Ik kan me vaak veel makkelijk uitdrukken in het engels :/

Ben beniewd hoe dat over een paar jaar is :P haha
    Ik heb dat ook, Nederlands vergaat me zo snel als rozen. Ik zit in deze thread al van oh yeah I would totally *oeps* :pinch:

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: November 22, 2014
New on TSR

GCSE English mock revision

Revise together & check out past papers

Article updates
Useful resources
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.