The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by Lauramoon
Ah dat is wel fijn dat je dat ook al geregeld hebt! Ik ben zelf inderdaad ook 20 als het schooljaar begint, haha. Dankje, ik hoop het ook! Ik zit nu inderdaad te zweten op mijn personal statement. Ik heb doorgaans niet zo veel moeite met schrijven, maar ik moet nu nog even de smaak te pakken krijgen. Maar drie maanden kan ik me nu niet veroorloven, haha. Echt zo lang?



Haha, ik heb er niet non stop aan gewerkt, het duurde al een maand voordat ik bedacht had wat ik er precies in wilde zetten. Toen was ie te lang en moest ingekort worden en toen heb ik hem om de zoveel tijd bekeken en gelezen en de alinea's, zinnen, punten etc zodanig uitgewerkt tot ik er tevreden over was. Dat hele proces duurde 3 maanden. Ik heb hem ook vrij vaak door (Engelstalige) vrienden door laten leze, een frisse blik erop is handig :smile: Laat maar even weten of het je gelukt is :wink:
Original post by anne-fleur4
Haha, ik heb er niet non stop aan gewerkt, het duurde al een maand voordat ik bedacht had wat ik er precies in wilde zetten. Toen was ie te lang en moest ingekort worden en toen heb ik hem om de zoveel tijd bekeken en gelezen en de alinea's, zinnen, punten etc zodanig uitgewerkt tot ik er tevreden over was. Dat hele proces duurde 3 maanden. Ik heb hem ook vrij vaak door (Engelstalige) vrienden door laten leze, een frisse blik erop is handig :smile: Laat maar even weten of het je gelukt is :wink:
Haha nee dat had ik ook niet verwacht, dat zou wel heel lang zijn :tongue: Ik heb inmiddels mijn personal statement afgerond, tijdens een moment van inspiratie rolde dat er zou uit. Een halve dag later nog eens doorlezen en verbeteren, en ik geloof dat ik nu tevreden ben. Nu mijn applicatie aan het afronden bij UCAS, maar kan ik serieus alleen maar met VISA of Mastercard betalen? :frown: Dat heb ik namelijk niet... ik heb alleen PayPal. Aaaargh you're kidding me
Original post by Lauramoon
Haha nee dat had ik ook niet verwacht, dat zou wel heel lang zijn :tongue: Ik heb inmiddels mijn personal statement afgerond, tijdens een moment van inspiratie rolde dat er zou uit. Een halve dag later nog eens doorlezen en verbeteren, en ik geloof dat ik nu tevreden ben. Nu mijn applicatie aan het afronden bij UCAS, maar kan ik serieus alleen maar met VISA of Mastercard betalen? :frown: Dat heb ik namelijk niet... ik heb alleen PayPal. Aaaargh you're kidding me


Dat is voor mij al een aantal maanden geleden, maar het zou goed kunnen. Kan je niet met de creditcard van één van je ouders betalen? In 2 dagen je ps af hebben, vind ik heel knap!
Original post by Lauramoon
Ahh, gaaf! Weet je eigenlijk ook al hoe je het gaat doen met huisvesting etc? Ik ga proberen om er nog in te komen, nog even mezelf door UCAS heen zien te vechten, maar laten we hopen dat het lukt :wink: Ik ben 19, jij dan?

De meeste uni's in Wales hebben over het algemeen nog plekken over in Clearing, dus je hebt best wel kans dat je nog wordt toegelaten. :P En mocht het niet lukken via UCAS, dan zou ik gewoon even bellen met de uni als in de UK de resultaten bekend worden gemaakt in augustus - zo is een vriendin van mij ook haar uni binnengekomen.
Het is uiteindelijk gelukt, dus nu maar afwachten :smile:En Parnassia, bedankt voor de tip!
Original post by anne-fleur4
Dat is voor mij al een aantal maanden geleden, maar het zou goed kunnen. Kan je niet met de creditcard van één van je ouders betalen? In 2 dagen je ps af hebben, vind ik heel knap!
Vorige week heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik echt ben toegelaten, woehoe! Ik moet nu natuurlijk nog alles gaan regelen, dus als iemand nog tips heeft voor alles wat ik moet doen etc, graag!
Hiya!

Stom dat ik nu pas dit forum zie haha, wel erg leuk dat er kennelijk redelijk veel Nederlanders studeren in UK terwijl ik nog geen enkele heb ontmoet :wink: Ik begin in september aan mijn tweede jaar in Stirling, Scotland :smile:
Original post by Lauramoon
Vorige week heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik echt ben toegelaten, woehoe! Ik moet nu natuurlijk nog alles gaan regelen, dus als iemand nog tips heeft voor alles wat ik moet doen etc, graag!



Super, gefeliciteerd! Welke studie ga je ook alweer doen? --> Ik weet het weer: natural history! Aan de uni South Wales? In dat geval zullen we in september wel vakken samen hebben :smile:
Ik had wel een tip voor je verzekering, als je van plan bent in het buitenland te werken, dan verlies je het recht op een NL'se basisverzekering. Je kan in de UK een verzekering afsluiten, ik weet niet precies hoe het werkt, maar het systeem werkt minder goed dan in NL. Als je een NL'se verzekering wilt, maar toch wilt kunnen werken, dan raad ik OOM verzekeringen aan. Daar ga ik zelf ook een verzekering afsluiten.
(edited 8 years ago)
Original post by anne-fleur4
Je kan in de UK een verzekering afsluiten, ik weet niet precies hoe het werkt, maar het systeem werkt minder goed dan in NL.
Je beseft wel dat de UK de NHS heeft die vrijwel gratis gezondheidszorg verstrekt voor ingezetenen? Werkt voor mij briljant tot nu toe.
Original post by Zefiros
Je beseft wel dat de UK de NHS heeft die vrijwel gratis gezondheidszorg verstrekt voor ingezetenen? Werkt voor mij briljant tot nu toe.


Ja, ik weet dat er een soort algemene verzekering is voor iedereen? Weet niet precies hoe het werkt. Maar mijn huisarts zei dat je dan niet weet wat voor arts je krijgt, omdat je iemand toegewezen krijgt.. Ik moet over 6-10 maanden geopereerd worden aan mijn vinger en dit moet goed gedaan worden, daarom wilde ik liever een NL'se verzekering.

Hoe werkt het precies daar dan? Is het makkelijk je daarvoor in te schrijven of gaat daar veel tijd overheen? Heb er eigenlijk niet heel veel over kunnen vinden.
Original post by anne-fleur4
Ja, ik weet dat er een soort algemene verzekering is voor iedereen? Weet niet precies hoe het werkt. Maar mijn huisarts zei dat je dan niet weet wat voor arts je krijgt, omdat je iemand toegewezen krijgt.. Ik moet over 6-10 maanden geopereerd worden aan mijn vinger en dit moet goed gedaan worden, daarom wilde ik liever een NL'se verzekering.

Hoe werkt het precies daar dan? Is het makkelijk je daarvoor in te schrijven of gaat daar veel tijd overheen? Heb er eigenlijk niet heel veel over kunnen vinden.
Ik vind het nog steeds allemaal magisch en weet nog steeds niet hoe het werkt. Ik heb (gelukkig) nog geen ervaring met acute zorg, maar wel met chronische. Aangezien ik nog 3 of 4 jaar in de UK blijf, ben ik er nog niet uit of ik mijn Nederlandse verzekering wil aanhouden. (Opzeggen heeft weer andere nadelen.)

Qua chronische zorg: je meldt je gewoon aan bij een willekeurige huisartsenpraktijk, net zoals in NL. Je betaalt 8 pond voor een recept (medicijnen zijn dan zogenaamd "gratis"). Doorverwijzingen gaan via de huisarts, net als in NL. Ook in NL ben je afhankelijk van waar je naar wordt verwezen. Dat is in de UK niet anders. Sterker nog, in Nederland schijnen verzekeringen nog wel eens moeilijk te doen over contracten met zorgverleners enzo.

Het schijnt dat je ook gedekt bent in Europa, maar ik heb geen idee hoe het daarbuiten zit. Het is erg lastig om uit te vissen hoe het daadwerkelijk zit.
Ik woon sinds 2009 in engeland en heb nooit problemen gehad met de NHS om eerlijk te zijn :smile:
Hoi iedereen,

Ben je een nieuwe/huidige student of alumnus/a van de Royal Holloway? Dan nodigen wij je uit voor de RoHo Dutch Society borrel in Den Haag op 17 september om 20:00 in de Boterwaag op de Grote Markt 8a. Schrijf nu in https://www.facebook.com/events/966222840066020/

Zie je daar!
Hoi,

Is iemand toevallig nog actief op dit forum? Ik denk er al lang over na om in Londen te gaan studeren (twee keuzes: UCL en Westminster) maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen, en wanneer.
Really nice to see other dutch students. Ik studeer al 6 jaar in Engeland.......
Waar studeer je?
Original post by ehcnamylime
Waar studeer je?


University Of Northampton
Zijn er hier ook mensen die studeeren bij de University of York?
Original post by Lyrical Prodigy
welcome to the club :biggrin:



niet te bedelen
Original post by Schrödingers Cat
niet te bedelen


hou je mond

Quick Reply

Latest

Trending

Trending