The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by ehcnamylime
Dan heb je sowieso een 8 nodig voor Engels, denk ik. Maar ook je Personal Statement is erg belangrijk, en als je bijvoorbeeld een certificaat o.i.d. voor programmeren kan laten zien, helpt dat je denk ik ook.


Het probleem is dat ik TL heb gedaan ipv Havo of VWO. Im heb welliswaar een 9 voor Engels gehaald, ik weet niet of ze dat genoeg vinden. Ik wil wel havo certificaten voor Engels en Wiskunde halen en cursussen voor programmeren volgen komende jaar.

EDIT: Heb zojuist een antwoord gekregen van de Uni of Kent. Bij hen is het misschien zelfs mogelijk het tweede jaar in te stromen, als de studies op elkaar lijken.
(edited 8 years ago)
Hey! Even een vraagje aan alle NL'ers die in Engeland studeren: hebben jullie gekozen voor de Nederlandse stufi of de UK stufi? UK dekt namelijk alleen de tuition fees en geen huur/eten/OV, en de Nederlandse wel. Nu vraag ik me wél af of de universiteit verwacht dat je de tuition fees in één keer aflost? De Nederlandse stufi wordt namelijk maandelijks uitgedeeld en niet jaarlijks...
De nederlandse stufi dekt toch geen ~12k per jaar? En waarom kan je niet ook een maintenance loon aanvragen zoals andere engelse? Ik neem zelf geen lening maar de engelse lijkt mij beter omdat het meer is. Tenzij je meer dan 1000 per maand kan krijgen maar geloof niet dat dat mogelijk is.
Original post by denniskessel
De nederlandse stufi dekt toch geen ~12k per jaar? En waarom kan je niet ook een maintenance loon aanvragen zoals andere engelse? Ik neem zelf geen lening maar de engelse lijkt mij beter omdat het meer is. Tenzij je meer dan 1000 per maand kan krijgen maar geloof niet dat dat mogelijk is.


Ik krijg van DUO maximaal 2100 euro per maand, dus voor álles wel. Maintenance loon is niet beschikbaar voor EU-studenten. Engelse tuition fee loan dekt hetzelfde als Nederlandse stufi, maar met Nederlandse stufi krijg je ook huur, etc. gedekt.
Original post by Abramovic
Ik krijg van DUO maximaal 2100 euro per maand, dus voor álles wel. Maintenance loon is niet beschikbaar voor EU-studenten. Engelse tuition fee loan dekt hetzelfde als Nederlandse stufi, maar met Nederlandse stufi krijg je ook huur, etc. gedekt.


Oh dan zou ik zeker voor de Nederlandse stufi gaan, mijn studie moet in twee termijnen betaald worden. Als dat echt niet lukt dan zou ik even de universiteit e-mailen en uitleggen waarom je niet de 9000 pond in 1 of 2 instalments kan voldoen.
Original post by denniskessel
Oh dan zou ik zeker voor de Nederlandse stufi gaan, mijn studie moet in twee termijnen betaald worden. Als dat echt niet lukt dan zou ik even de universiteit e-mailen en uitleggen waarom je niet de 9000 pond in 1 of 2 instalments kan voldoen.


Dat is wel een probleem waar ik alleen het eerste academiejaar tegenaan hik. DUO betaalt namelijk alles aan JOU als student maandelijks uit, in tegenstelling tot Engeland waar alles aan de universiteit betaald wordt. Hopelijk kan ik dus die 9,000 pond in 2 instalments of meer betalen. :frown: Maargoed, dat hoor ik nog wel!

Zelfde probleem voor accommodatie: 3 termijnen of alles in één keer. Dat kan ik dus niet betalen, helaas. Ik MOET ergens anders gaan zoeken (privé, huis delen) omdat King's residenties niet maandelijks betaald mogen worden, wat ik persoonlijk heel erg vind voor iedereen (zoals ik) die het financieel zwaar heeft.
(edited 8 years ago)
Original post by Abramovic
Dat is wel een probleem waar ik alleen het eerste academiejaar tegenaan hik. DUO betaalt namelijk alles aan JOU als student maandelijks uit, in tegenstelling tot Engeland waar alles aan de universiteit betaald wordt. Hopelijk kan ik dus die 9,000 pond in 2 instalments of meer betalen. :frown: Maargoed, dat hoor ik nog wel!

Zelfde probleem voor accommodatie: 3 termijnen of alles in één keer. Dat kan ik dus niet betalen, helaas. Ik MOET ergens anders gaan zoeken (privé, huis delen) omdat King's residenties niet maandelijks betaald mogen worden, wat ik persoonlijk heel erg vind voor iedereen (zoals ik) die het financieel zwaar heeft.


Lekker geregeld is dat zeg, heel vervelend. Succes in ieder geval hoop dat het allemaal goed komt!
Hallo Nederlanders :dancing2:
Original post by elisabeth1
Hallo Nederlanders :dancing2:


haai
Precies een jaar geleden dat ik als laatst gereageerd heb. Lijkt me wel passend dat ik em bump :smile:

BUMP!
Goeie moggel iedereen
Hoihoi! (beetje dood topic maar oke).
Ik ben vorige week met m'n ucas-application begonnen (zit nu in 5vwo), en vroeg me wat dingen af over het invoeren van de eindexamenvakken. Welke vakken moet ik allemaal toevoegen? Like, alleen de basis of ook dingen als maatschappijleer en rekentoets?
En ik heb zo'n leuk Cambridge-certificaat (CAE), moet ik die ook als een diploma zetten behaald op mijn middelbare school, of zou ik een andere institutie daarvoor moeten invullen?
Snap er vrij weinig van, dat ucas :colondollar:
Reply 4312
HoiHoi!
Leuk om al die Nederlanders te zien! Ik zit nu in 5VWO en ben van plan PPE in Oxford of Edinburgh te studeren, als ik de cijfers krijg natuurlijk, maar zover zit het wel goed. Zijn er nog andere actieve Nederlanders hier?
Original post by M.W.
HoiHoi!
Leuk om al die Nederlanders te zien! Ik zit nu in 5VWO en ben van plan PPE in Oxford of Edinburgh te studeren, als ik de cijfers krijg natuurlijk, maar zover zit het wel goed. Zijn er nog andere actieve Nederlanders hier?


Ik ben er nog :biggrin:
Wat voor cijfers moet je halen voor Oxford? Kan me voorstellen dat t heel hoog is... Ikzelf zit in 6VWO en ga me ook aanmelden voor Edinburgh, alhoewel ik niet verwacht aangenomen te worden aangezien mijn predicted grades niet de standard entry requirements halen (wel de minimum maar idk of dat iets zal opleveren).
I know a few dutchies, they're all pretty good people. One day I shall visit dutchland I think.
Reply 4315
Original post by hysterria
Ik ben er nog :biggrin:
Wat voor cijfers moet je halen voor Oxford? Kan me voorstellen dat t heel hoog is... Ikzelf zit in 6VWO en ga me ook aanmelden voor Edinburgh, alhoewel ik niet verwacht aangenomen te worden aangezien mijn predicted grades niet de standard entry requirements halen (wel de minimum maar idk of dat iets zal opleveren).


Voor alle vakken een 8. Momenteel zit ik daar op maar het is natuurlijk best wel hoog, zeker omdat ze ook enkele hogere cijfers verwachten. Volgens mij zijn als je cijfers eenmaal de entry requirements halen ook extra curricular activiteiten van belang, en dat je door bijvoorbeeld lezen over het onderwerp laat zien dat je oprecht erin geintereseerd bent. Welke studie wil je doen?

Quick Reply

Latest