The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by Pop_tart
you seem fine! I guess you paid attention in class! :tongue: :biggrin: woo


Haha zeker? :colondollar: lol as you would expect, my school does not offer A-level Dutch..so I have to self-teach it!:rolleyes: Anyway i'm guessing you're a native speaker? :cool:
Original post by thatitootoo
Haha zeker? :colondollar: lol as you would expect, my school does not offer A-level Dutch..so I have to self-teach it!:rolleyes: Anyway i'm guessing you're a native speaker? :cool:


that's annoying! :/

I am yeah! If you need any help/advice/support feel free to contact me or add me onto whatever social network you are on lol :tongue:
Original post by Pop_tart
that's annoying! :/

I am yeah! If you need any help/advice/support feel free to contact me or add me onto whatever social network you are on lol :tongue:


Jap er is helaas een Nederlanderstekort in Engeland!
Ahh :cool: dat is geweldig! Dankje :biggrin:
Ik ben wel geinteresseerd in een Hollandse friendje :wink: zit je op GezichtBoek? lol
Original post by thatitootoo
Jap er is helaas een Nederlanderstekort in Engeland!
Ahh :cool: dat is geweldig! Dankje :biggrin:
Ik ben wel geinteresseerd in een Hollandse friendje :wink: zit je op GezichtBoek? lol


Geen dank! :smile: ik stuur je wel een privé berichtje voor m'n 'facebook' :tongue:
Original post by Makamba
Ik zou ze even bellen want je hoort gewoon 4jaar te krijgen. Heb je hiervoor een jaar HBO gedaan? (MBO telt niet mee, maar HBO wel) Ik krijg als het goed is ook gewoon 4 jaar (of dat mag ik hopen dan...)


Nee, heb 'gewoon' VWO gedaan en daarna gaan studeren. Er staat wel op de site van de IB-groep:

Terugbetalen? Of wordt het een gift?
Het is niet altijd mogelijk om van tevoren precies aan te geven wat het niveau van een bepaalde buitenlandse opleiding is. In veel landen wijkt het onderwijssysteem daarvoor te veel af van het Nederlandse systeem. Lijkt de buitenlandse opleiding vergelijkbaar met het Nederlands hoger onderwijs, dan kennen we in eerste instantie studiefinanciering toe. Op basis van je behaalde diploma bepalen we later of we je prestatiebeurs kunnen omzetten in een gift. Het vergelijkbare diploma van de Nederlandse opleiding is daarbij bepalend.


Kan me dus voorstellen dat ze daarom slechts 3 jaar vergoeden...
Original post by Moondancer26
Nee, heb 'gewoon' VWO gedaan en daarna gaan studeren. Er staat wel op de site van de IB-groep:

Terugbetalen? Of wordt het een gift?
Het is niet altijd mogelijk om van tevoren precies aan te geven wat het niveau van een bepaalde buitenlandse opleiding is. In veel landen wijkt het onderwijssysteem daarvoor te veel af van het Nederlandse systeem. Lijkt de buitenlandse opleiding vergelijkbaar met het Nederlands hoger onderwijs, dan kennen we in eerste instantie studiefinanciering toe. Op basis van je behaalde diploma bepalen we later of we je prestatiebeurs kunnen omzetten in een gift. Het vergelijkbare diploma van de Nederlandse opleiding is daarbij bepalend.


Kan me dus voorstellen dat ze daarom slechts 3 jaar vergoeden...


Ik zie wel wat ze bedoelen maar ik vind het wel een beetje mierenn**kerig :/ Ook lekker makkelijk voor hun om dat soort dingen achteraf te bepalen!
Reply 986
Geweigerd door QMUL, was mijn 5e keus dus zo erg vind ik het niet :P nog steeds wachtende op de rest.....
Original post by Vexile
Geweigerd door QMUL, was mijn 5e keus dus zo erg vind ik het niet :P nog steeds wachtende op de rest.....


fingers crossed!
Original post by thatitootoo

Original post by thatitootoo
HAVE ANY OF YOU GUYS DONE GCE A-LEVEL DUTCH?
IF SO...h-o-e vond je het?
Nederlands is mijn twede taal en ik heb het al jaren lang niet gesproken (a)


ik heb de A level Dutch vorig jaar gedaan AS + A2 in 1 jaar en heb een A*, maar ik ben pas in 2009 verhuist dus alles zit er nog aardig vers in.
Original post by lmartynofficial
ik heb de A level Dutch vorig jaar gedaan AS + A2 in 1 jaar en heb een A*, maar ik ben pas in 2009 verhuist dus alles zit er nog aardig vers in.


Don't mean to judge you but waarom heb je A-level Dutch gedaan als je pas in 2009 hiernaartoe bent verhuist en dus vloeiend Nederlands spreekt? :s-smilie: je hebt dan wel een goed cijfer maar dat is logisch. is dat niet een beetje zonde van je A-level of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Original post by lmartynofficial
ik heb de A level Dutch vorig jaar gedaan AS + A2 in 1 jaar en heb een A*, maar ik ben pas in 2009 verhuist dus alles zit er nog aardig vers in.


It are Nederlanders like you who set the grade boundaries too high for this exam!:mad: I bet you got 100% :tongue:
Did you just turn up for the exam without any revision? :wink:
Volgend jaar zeker nog een nederlander in london!! gosh kan niet wachten.
by the way nog andere nederlanders hier met IB??
Original post by sarah peacehope
Volgend jaar zeker nog een nederlander in london!! gosh kan niet wachten.
by the way nog andere nederlanders hier met IB??


nice one :smile:
Reply 993
Original post by sarah peacehope
Volgend jaar zeker nog een nederlander in london!! gosh kan niet wachten.
by the way nog andere nederlanders hier met IB??


Ja ik doe ook IB!
En ga volgend jaar ook naar London, moet alleen nog besluiten of ik naar KCL of QMUL ga, naar welke uni ga jij?
Original post by Loeszie.
Ja ik doe ook IB!
En ga volgend jaar ook naar London, moet alleen nog besluiten of ik naar KCL of QMUL ga, naar welke uni ga jij?


whahahahahaha ik zit ook in me debatable dat ik het niet weet, tis of KCL of QMUL (maar dan moet ik ook nog even een offer krijgen voor KCL:wink: ). Maar het zijn ook relatief twee verschillende courses. dus ik weet het nog niet ><
Voor welke courses heb jij je aangemeld? en waar doe je IB??
Reply 995
Original post by sarah peacehope
whahahahahaha ik zit ook in me debatable dat ik het niet weet, tis of KCL of QMUL (maar dan moet ik ook nog even een offer krijgen voor KCL:wink: ). Maar het zijn ook relatief twee verschillende courses. dus ik weet het nog niet ><
Voor welke courses heb jij je aangemeld? en waar doe je IB??


Haha grappig dat we nog tussen dezelfde twee unis twijfelen xD
Bij mij zijn het ook twee iets andere courses, op KCL is het Hispanic Studies with English (offer van 36 punten met 6,6,5 op HL, waarvan 6 in Spaans en 5 in Engels) en op QMUL Hispanic Studies and Linguistics (offer van 32 punten, met 6 in HL Spaans en Engels). Verder heb ik ook nog offers voor English and Hispanic Studies op QMUL en Spanish with German op RHUL, maar die vallen eigenlijk wel af. En had ook voor Oxford aangemeld, maar ben na interview gereject.

Voor welke courses heb jij je aangemeld?

Ik doe IB op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest, jij?
IB op International School of Amsterdam
en t wordt dan of King's - International Politics (35 with 6,6,5 at HL)
of QMUL - Law and politics met (36 with 6,6,6 at HL)
en dan heb ik nog offers voor Sussex, Kent en IE (in spanje) maar wil daar waarschijnlijk niet naar toe ><.
Original post by Loeszie.
Ik doe IB op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest, jij?


Ik kom uit leiden! :biggrin: kom je zelf uit Oegstgeest of ergens anders vandaan?
Hey, hoe gaat het lol?
Original post by DalimIrubab
Hey, hoe gaat het lol?


alles goed hier wel! :smile:

Quick Reply

Latest

Trending

Trending