Shout out to all the Dutch people!

Chat for students with international ancestry and overseas students.

Announcements Posted on
TSR launches Learn Together! - Our new subscription to help improve your learning 16-05-2013
IMPORTANT: You must wait until midnight (morning exams)/4.30AM (afternoon exams) to discuss Edexcel exams and until 1pm/6pm the following day for STEP and IB exams. Please read before posting, including for rules for practical and oral exams. 28-04-2013
Sign in to Reply
  1. sarah peacehope's Avatar
    • Full Member
    Re: Shout out to all the Dutch people!
    (Original post by Loeszie.)
    Ja ik doe ook IB!
    En ga volgend jaar ook naar London, moet alleen nog besluiten of ik naar KCL of QMUL ga, naar welke uni ga jij?
    whahahahahaha ik zit ook in me debatable dat ik het niet weet, tis of KCL of QMUL (maar dan moet ik ook nog even een offer krijgen voor KCL ). Maar het zijn ook relatief twee verschillende courses. dus ik weet het nog niet ><
    Voor welke courses heb jij je aangemeld? en waar doe je IB??
  2. Loeszie.'s Avatar
    • Full Member
    (Original post by sarah peacehope)
    whahahahahaha ik zit ook in me debatable dat ik het niet weet, tis of KCL of QMUL (maar dan moet ik ook nog even een offer krijgen voor KCL ). Maar het zijn ook relatief twee verschillende courses. dus ik weet het nog niet ><
    Voor welke courses heb jij je aangemeld? en waar doe je IB??
    Haha grappig dat we nog tussen dezelfde twee unis twijfelen xD
    Bij mij zijn het ook twee iets andere courses, op KCL is het Hispanic Studies with English (offer van 36 punten met 6,6,5 op HL, waarvan 6 in Spaans en 5 in Engels) en op QMUL Hispanic Studies and Linguistics (offer van 32 punten, met 6 in HL Spaans en Engels). Verder heb ik ook nog offers voor English and Hispanic Studies op QMUL en Spanish with German op RHUL, maar die vallen eigenlijk wel af. En had ook voor Oxford aangemeld, maar ben na interview gereject.

Voor welke courses heb jij je aangemeld?

Ik doe IB op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest, jij?
  3. sarah peacehope's Avatar
    • Full Member
    IB op International School of Amsterdam
    en t wordt dan of King's - International Politics (35 with 6,6,5 at HL)
    of QMUL - Law and politics met (36 with 6,6,6 at HL)
    en dan heb ik nog offers voor Sussex, Kent en IE (in spanje) maar wil daar waarschijnlijk niet naar toe ><.
  4. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by Loeszie.)
    Ik doe IB op het Rijnlands Lyceum in Oegstgeest, jij?
    Ik kom uit leiden! kom je zelf uit Oegstgeest of ergens anders vandaan?
  5. DalimIrubab's Avatar
    • New Member
    Hey, hoe gaat het lol?
  6. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by DalimIrubab)
    Hey, hoe gaat het lol?
    alles goed hier wel!
  7. Loeszie.'s Avatar
    • Full Member
    (Original post by Pop_tart)
    Ik kom uit leiden! kom je zelf uit Oegstgeest of ergens anders vandaan?
    Ik woon in Oegstgeest, maar ben in Nijmegen geboren (maar heb daar maar 1 jaar gewoond) en heb ook nog in Hamburg gewoond (:
  8. DalimIrubab's Avatar
    • New Member
    Goed om te horen I did my Dutch GCSE in year 10 and got 398/400, losing two marks as there was no Dutch dictionary provided therefore leading to some spelling mistakes -_- not speaking or writing a language for 6 years wears it away quite fast
  9. Bear_Grylls's Avatar
    • TSR Idol
    Cant believe i only saw this thread, Apologies, no dutch speaker here but i want to send my love to all the dutch people, your so cool.

I bets its amazing to be dutch haha, everyones so laid back and friendly, Im going back end of march to amsterdam and den bosch, cant wait
  10. vief's Avatar
    • Junior Member
    Succes iedereen die nog offers moet krijgen :] Open dagen seizoen is weer lekker aan de gang.
  11. Femkevg's Avatar
    • New Member
    Zijn er nog Nederlandse studenten in Aberdeen of Stirling?
    Ik heb uncondtional offers van beide (Yeah!!), maar ben wel benieuwd of er meer Nederlanders zitten
  12. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by Femkevg)
    Zijn er nog Nederlandse studenten in Aberdeen of Stirling?
    Ik heb uncondtional offers van beide (Yeah!!), maar ben wel benieuwd of er meer Nederlanders zitten
    Congrats!

Je zal een stuk minder nederlanders vinden in Schotland ^^
  13. jflower88's Avatar
    • Junior Member
    Leuke!!!!! Ik ben half nederlandse Mijn mama est nederlandse.

My favourite thing ever: WARME CHOCOMEL MET SLAGROOM <3 <3 EN APPELTAART!!!!!!!!
  14. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by jflower88)
    Leuke!!!!! Ik ben half nederlandse Mijn mama est nederlandse.

My favourite thing ever: WARME CHOCOMEL MET SLAGROOM <3 <3 EN APPELTAART!!!!!!!!
    Mijn mama est nederlandse. -> Mijn mama IS Nederlandse just like in English

Soms mis ik appaltaart! Mijn vader maakt altijd hele lekkere appeltaart :eek:
  15. MoBlo's Avatar
    • Exalted Member
    Hey, even een vraagje: heeft iemand een beetje een redelijke conversietabel voor UK marks naar Nederlandse cijfers?

Mijn cijfers beginnen wat binnen te druppelen en voor een van m'n essays heb ik bijvoorbeeld een 76 en vroeg mij af hoe ik dat in Nederlandse termen zou moeten omrekenen. Gaat niet om de decimaal nauwkeurig, maar voor m'n MA application wil ik wel een beetje mijn gemiddelde in de gaten houden
  16. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by MoBlo)
    Hey, even een vraagje: heeft iemand een beetje een redelijke conversietabel voor UK marks naar Nederlandse cijfers?

Mijn cijfers beginnen wat binnen te druppelen en voor een van m'n essays heb ik bijvoorbeeld een 76 en vroeg mij af hoe ik dat in Nederlandse termen zou moeten omrekenen. Gaat niet om de decimaal nauwkeurig, maar voor m'n MA application wil ik wel een beetje mijn gemiddelde in de gaten houden
    Alhoewel over het algemeen cijfers wel gelijk zijn in universiteiten in engeland, het kan soms verschillen! Dus als je eerst verteld wat de 'cijfer schaal' is zeg maar wat je kan halen dan helpt dat wel! ALSO, is dat cijfer van een undergraduate degree of een master opleiding want daar zit ook verschil in!

meestal, in mijn ervaring word het zo verdeeld
    First: 70 - 80 (of soms tot 100)
    Uppersecond: 60 - 70
    lower second: 50 - 60
    third: 40 - 50
    Fail: 0 - 40

klopt dat een beetje?
  17. MoBlo's Avatar
    • Exalted Member
    (Original post by Pop_tart)
    Alhoewel over het algemeen cijfers wel gelijk zijn in universiteiten in engeland, het kan soms verschillen! Dus als je eerst verteld wat de 'cijfer schaal' is zeg maar wat je kan halen dan helpt dat wel! ALSO, is dat cijfer van een undergraduate degree of een master opleiding want daar zit ook verschil in!

meestal, in mijn ervaring word het zo verdeeld
    First: 70 - 80 (of soms tot 100)
    Uppersecond: 60 - 70
    lower second: 50 - 60
    third: 40 - 50
    Fail: 0 - 40

klopt dat een beetje?
    Ja, dat ja

Geloof dat 'we' officieel tot 100 gaan, maar cijfers boven de 70, laat staan boven de 80 zijn al uitzonderlijk volgens de profs.
    Oh, en het is derde jaar Undergrad
    Last edited by MoBlo; 18-02-2012 at 13:45. Reason: quote
  18. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by MoBlo)
    Ja, dat ja

Geloof dat 'we' officieel tot 100 gaan, maar cijfers boven de 70, laat staan boven de 80 zijn al uitzonderlijk volgens de profs.
    Oh, en het is derde jaar Undergrad
    Ja precies, ver boven de 70 zie je meestal alleen in uitzonderlijke gevallen.

nou voor een 76 mag je wel een dikke 9 opschrijven hoor vind ik!

10: 80-100
    9: 70-80
    8: 60-70
    7: 50-60
    6: 40-50
    0-5: 0-40

dit is niet officieel hoor maar compleet gebasseerd(sp) op mijn ervaringen met de 2 systemen. Als iemand er commentaar op heeft, do share!
  19. MoBlo's Avatar
    • Exalted Member
    Ik zat inderdaad wel met >8 in m'n hoofd, minimaal, zeker met 't commentaar dat ik erbij kreeg, een 9 zou awesome zijn! Maar inderdaad: als er nog iemand is die bijvoorbeeld vanuit zijn home institution een soort conversielijst heeft gehad: gáárne. De hier gehaalde cijfers tellen namelijk voor mijn minoren in Nederland, dus gaan mee in het Nederlandse gemiddelde van mijn BA diploma

20. Pop_tart's Avatar
    • TSR Demigod
    (Original post by MoBlo)
    Ik zat inderdaad wel met >8 in m'n hoofd, minimaal, zeker met 't commentaar dat ik erbij kreeg, een 9 zou awesome zijn!

ja het is moeilijk. Want aan de ene kant, hoe groot is de kans dat je een 9 haalt in nederland? volgens mij kleiner dan dat je bijvoorbeeld een 70 haalt in engeland, wat opzich een 1e klas cijfer is en heel erg goed is, maar het is opzich niet HEEL bijzonder.

maar om te zeggen dat 70 maar een dikke 8 is, nee, ik vind dat 70+ toch zeker wel tot de categorie 9 mag gerekend worden ik denk dat in nederland gemiddeld genomen meestal wel een goede 7 of 8 word gehaalt op dit niveau en in engeland ligt dat ook wel rond de lower + upper second (50/60 tot 70 dus).
Sign in to Reply
Share this discussion:  
Useful resources
Article updates
Moderators

We have a brilliant team of more than 60 volunteers looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Reputation gems:
The Reputation gems seen here indicate how well reputed the user is, red gem indicate negative reputation and green indicates a good rep.
Post rating score:
These scores show if a post has been positively or negatively rated by our members.