Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Shout out to all the Dutch people!

Announcements Posted on
    • 0 followers

ReputationRep:
    nog 1 vraaagje... (sorry dat ik te veel stel maar zit echt met dit in me hoofd)

stufi wordt maandelijk rond 24ste betaald, en mij studie start op 1 oktober krijg ik mijn stufi voor oktober als ik de start datum als 1 oktober aangeef? want ik weet dat in NL de studies al in september beginnen.
    • 40 followers

ReputationRep:
    (Original post by mo-holland)
    echt super bedankt!!! eindelijk eens een nederlander die in engeland studeert met stufi!
    Geen dank!

nog 1 vraaagje... (sorry dat ik te veel stel maar zit echt met dit in me hoofd)

stufi wordt maandelijk rond 24ste betaald, en mij studie start op 1 oktober krijg ik mijn stufi voor oktober als ik de start datum als 1 oktober aangeef? want ik weet dat in NL de studies al in september beginnen.
    Als je 1 Oktober als start datum opgeeft dan geld dat als de eerste maand waarin je recht op studiefinaciering hebt en dan krijg je het dus eind Oktober (meestal staat het er op de 24ste of 25ste van de maand wel op!).

Wat je zou kunnen doen is aangeven dat je in September begint. Mijn universiteit begon eind september maar het jaar (en de lessen) begonnen pas officieel in oktober. Ze hebben er nooit wat van gezegt en ik kreeg toen gewoon stufie vanaf september :P

Wellicht heb je al een brief gekregen die zegt dat je eind september op de universiteit wordt verwacht? Meestal beginnen de introductie dagen aan het eind van september en dan beginnen de lessen in oktober. Als ze er echt moeilijk overdoen zou ik gewoon 'dom spelen' en zeg gewoon zoiets van oh ja ik werd eind september op de universiteit verwacht dus ik dacht ik begin in september =D

Hoop dat dit helpt.
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Pop_tart)
    Als je 1 Oktober als start datum opgeeft dan geld dat als de eerste maand waarin je recht op studiefinaciering hebt en dan krijg je het dus eind Oktober (meestal staat het er op de 24ste of 25ste van de maand wel op!).

Wat je zou kunnen doen is aangeven dat je in September begint. Mijn universiteit begon eind september maar het jaar (en de lessen) begonnen pas officieel in oktober. Ze hebben er nooit wat van gezegt en ik kreeg toen gewoon stufie vanaf september :P

Wellicht heb je al een brief gekregen die zegt dat je eind september op de universiteit wordt verwacht? Meestal beginnen de introductie dagen aan het eind van september en dan beginnen de lessen in oktober. Als ze er echt moeilijk overdoen zou ik gewoon 'dom spelen' en zeg gewoon zoiets van oh ja ik werd eind september op de universiteit verwacht dus ik dacht ik begin in september =D

Hoop dat dit helpt.
    goed idee! bedankt!
    • 2 followers

ReputationRep:
    goed idee! bedankt!
    Helaas werkte dat bij mij niet. Ik had oktober opgegeven omdat ik officieel 3 oktober begon (1 + 2 waren zaterdag en zondag), maar DUO had een brief gestuurd die ik door de uni moest laten invullen met wanneer ik begon en 3 okt is dus niet het begin van de maand. Ik moest uiteindelijk mn stufi voor oktober terug betalen
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet kunt proberen, er staat geen 'straf' op als je het verkeerd invult.
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by Kaas)
    Mijn offer was een 7,5 gemiddeld + 7,5 voor scheikunde en wiskunde. Ik heb wiskunde A, dus dat had ik op een 9 ingezet, maar dat heb ik echt nèt niet gehaald denk ik. Verder gaat de rest echt heel dramatisch, dus ik weet niet of smeken zin heeft.

Misschien dat je jouw cijferlijst zonder afgeronde cijfers kunt tonen en kan zeggen dat het wordt afgerond en je het dus nèt niet hebt gehaald mocht dat zo zijn? Heb je nog niets nagekeken? Jij ook succes!
    Ah balen, ik wens je iig nog veel succes!! Mijn decaan zou mijn uiteindelijke cijferlijst vertalen, dus met SE-cijfer, CE-cijfer en afgeronde cijfers en ik denk dat ze dan alleen naar de afgeronde cijfers kijken omdat dat je 'eindcijfer' is. Verder weet ik eigenlijk niet hoe ze je gemiddelde bepalen? Nee ik heb nog niks nagekeken, uit principe niet haha, ik ben bang dat dat beïnvloedt hoe ik de rest van mijn examens ga maken!
    • 0 followers

ReputationRep:
    Ahh, jullie veel succes nog met de laatste examens! Ik zit ook in de examenperiode nu, heb 5 van de 6 gehad, de laatste heb ik volgende week dinsdag (scheikunde) maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Ik ben zelf heel bang dat ik mijn offer ook niet ga halen- ik moet een 9 gemiddeld met minimaal een 8 op wiskunde B en natuurkunde, vind het echt zot, zo hoog! Met een beetje normale N-term heb ik op wiskunde waarschijnlijk een 9 afgerond, natuurkunde spant erom, heb wat domme dingetjes opgeschreven.
    Anders ga ik denk ik een her voor natuurkunde doen- zouden ze een groot probleem maken als ik een 9 op wis- en natuurkunde heb met een 8 gemiddeld, wat denken jullie?
    Zou het zo frustrerend vinden als ze me afwijzen omdat ik op Duits, Nederlands of biologie minder goede cijfers haal (terwijl het wel 8en worden en ik voor biologie zelfs in de finale van de olympiade zit)- ik ga natuurkunde studeren, geen Duits ofzo!

Dan nog de boel zien te vertalen. Decaan zegt helemaal niets voor me te weten/te kunnen doen, denk dat ik zelf weer alles mag vertalen en mag gaan smeken om een printje op officieel papier met een stempeltje en een kriebeltje erbij
    • 40 followers

ReputationRep:
    (Original post by Eileen_)
    Ahh, jullie veel succes nog met de laatste examens! Ik zit ook in de examenperiode nu, heb 5 van de 6 gehad, de laatste heb ik volgende week dinsdag (scheikunde) maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Ik ben zelf heel bang dat ik mijn offer ook niet ga halen- ik moet een 9 gemiddeld met minimaal een 8 op wiskunde B en natuurkunde, vind het echt zot, zo hoog! Met een beetje normale N-term heb ik op wiskunde waarschijnlijk een 9 afgerond, natuurkunde spant erom, heb wat domme dingetjes opgeschreven.
    Anders ga ik denk ik een her voor natuurkunde doen- zouden ze een groot probleem maken als ik een 9 op wis- en natuurkunde heb met een 8 gemiddeld, wat denken jullie?
    Zou het zo frustrerend vinden als ze me afwijzen omdat ik op Duits, Nederlands of biologie minder goede cijfers haal (terwijl het wel 8en worden en ik voor biologie zelfs in de finale van de olympiade zit)- ik ga natuurkunde studeren, geen Duits ofzo!

Dan nog de boel zien te vertalen. Decaan zegt helemaal niets voor me te weten/te kunnen doen, denk dat ik zelf weer alles mag vertalen en mag gaan smeken om een printje op officieel papier met een stempeltje en een kriebeltje erbij
    Veel Nederlanders hebben dit probleem, het is jammer genoeg het Nederlandse systeem dat tegen ons werkt. Vanuit een Engels standpunt is het meer dan logisch om een 9 te vragen als vergelijking met een 'A' maar zoals je zelf ook al zei, het aantal mensen dat een negen gemiddeld heeft op al hun vakken in Nederland is absoluut niet te vergelijken met het aantal mensen dat een 'A' krijgt in Engeland voor hun vakken.

Ik raad je sterk aan om contact op te nemen met de universiteit om je 'offer' een beetje naar beneden te werken en om te vragen voor een 7/8 i.p.v. een 9. Meestal lukt dit wel dus het is absoluut het proberen waard. Op die manier haal je een beetje van de druk af wat een 9 gemiddeld op elk vak is echt belachelijk.

Je zou het kunnen verlijken met het universiteits systeem in Engeland: cijfers gaan meestal van 0 tot 100 maar in de meeste gevallen haalt niemand hoger dan '70-80'. Een 90 of 100 is vrij uitzonderlijk in mijn ervaring.

Het aller beste!
    • 0 followers

ReputationRep:

WAT?! Een 9 gemiddeld? Op het VWO neem ik aan? Minder dan 1% haalt dat volgens mij... Kan je misschien regelen dat je alleen een 8-9 haalt voor de bèta-vakken? Dan is het ietsjes meer vergelijkbaar met A-levels. Heel veel succes in ieder geval!
    • 0 followers

ReputationRep:
    Veel Nederlanders hebben dit probleem, het is jammer genoeg het Nederlandse systeem dat tegen ons werkt. Vanuit een Engels standpunt is het meer dan logisch om een 9 te vragen als vergelijking met een 'A' maar zoals je zelf ook al zei, het aantal mensen dat een negen gemiddeld heeft op al hun vakken in Nederland is absoluut niet te vergelijken met het aantal mensen dat een 'A' krijgt in Engeland voor hun vakken.

Ik raad je sterk aan om contact op te nemen met de universiteit om je 'offer' een beetje naar beneden te werken en om te vragen voor een 7/8 i.p.v. een 9. Meestal lukt dit wel dus het is absoluut het proberen waard. Op die manier haal je een beetje van de druk af wat een 9 gemiddeld op elk vak is echt belachelijk.

Je zou het kunnen verlijken met het universiteits systeem in Engeland: cijfers gaan meestal van 0 tot 100 maar in de meeste gevallen haalt niemand hoger dan '70-80'. Een 90 of 100 is vrij uitzonderlijk in mijn ervaring.

Het aller beste!
    (Original post by Kaas)
    WAT?! Een 9 gemiddeld? Op het VWO neem ik aan? Minder dan 1% haalt dat volgens mij... Kan je misschien regelen dat je alleen een 8-9 haalt voor de bèta-vakken? Dan is het ietsjes meer vergelijkbaar met A-levels. Heel veel succes in ieder geval!
    Bedankt, jullie beiden Het ging inderdaad om een afgeronde 9 gemiddeld op het VWO. Ik hoef dus niet op elk vak een 9 gemiddeld te halen, maar het gemiddelde van alle vakken samen, afgerond, zou een 9 moeten zijn- alsnog ontzettend lastig!

Ik heb er toentertijd wel achteraan gemaild maar ze waren niet echt van plan iets te veranderen- een reden hadden ze niet echt. Ik heb het toen maar zo gelaten omdat ik in principe het zou kunnen halen. De examens vallen me alleen een beetje tegen- niet zozeer qua niveau, want dat zou ik wel kunnen, maar ik ben na anderhalf uur in een snikhete gymzaal gewoon erg moe en dan zak ik wat weg. Ze zouden mijn email echter wel meenemen in hun beslissing later, mocht ik het niet halen.

Ik vind het sowieso erg raar dat mijn gemiddelde hoger zou moeten zijn dan de eisen die ze stellen aan natuur- en wiskunde, een 8 vonden ze namelijk goed genoeg voor die vakken. Zou het helpen om toch maar weer te mailen, met eventueel wat data van nuffic o.i.d. erbij over cijferconversie (en dan kan ik misschien het beste mailen als ik m'n cijfers heb)?
    • 2 followers

ReputationRep:

Ik vind het sowieso erg raar dat mijn gemiddelde hoger zou moeten zijn dan de eisen die ze stellen aan natuur- en wiskunde, een 8 vonden ze namelijk goed genoeg voor die vakken. Zou het helpen om toch maar weer te mailen, met eventueel wat data van nuffic o.i.d. erbij over cijferconversie (en dan kan ik misschien het beste mailen als ik m'n cijfers heb)?
    Dat had ik ook bij een universiteit, daar moest ik een 8 gemiddeld halen en 7.5 voor wiskunde en scheikunde. Die 8 gemiddeld is wel lager dan wat jij moet halen, maar voor mij niet echt mogelijk.

Ik heb het hoofd van de scheikunde toelatingen ontmoet toen ik een rondleiding kreeg. Toen ik hem vroeg waarom de eisen zo hoog waren zei hij dat het was zodat ze goede academische leerlingen zouden hebben. Maar hij legde ook uit dat ze maar een beperkt aantal Europese studenten mogen aannemen, hoge conditions zorgen er dus voor dat er niet teveel leerlingen hun conditionals halen en ze niet over hun quota heengaan. De overgebleven plekken verdelen ze dan nog over de mensen die het net niet gehaald hebben.

Dus wie weet, misschien nemen ze je nog aan als je het niet haalt als je ps goed was en je een beetje goed contact heb gelegd via je mailtjes

Ik heb zelf een andere uni als firm gedaan, waar ik slechts een 6 gemiddeld hoef te halen, 7 voor wiskunde en scheikunde en een 6 voor natuurkunde.
    • 40 followers

ReputationRep:
    Bedankt, jullie beiden Het ging inderdaad om een afgeronde 9 gemiddeld op het VWO. Ik hoef dus niet op elk vak een 9 gemiddeld te halen, maar het gemiddelde van alle vakken samen, afgerond, zou een 9 moeten zijn- alsnog ontzettend lastig!

Dat is inderdaad wel vaag :/ Om eerlijk te zijn zou ik gewoon even bellen i.p.v. emailen - dan kan je vragen om direct met iemand van 'admissions' te spreken, het is allemaal wat directer en kan je het denk ik beter uitleggen. Via de email krijg je misschien wel zo'n troela die er niets van begrijpt XD
    • 0 followers

ReputationRep:
    (Original post by Bianca.)
    Helaas werkte dat bij mij niet. Ik had oktober opgegeven omdat ik officieel 3 oktober begon (1 + 2 waren zaterdag en zondag), maar DUO had een brief gestuurd die ik door de uni moest laten invullen met wanneer ik begon en 3 okt is dus niet het begin van de maand. Ik moest uiteindelijk mn stufi voor oktober terug betalen
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het niet kunt proberen, er staat geen 'straf' op als je het verkeerd invult.
    bedankt!
    Ik ga het proberen.. moet 25 september melden bij de uni maar officeel begin ik op 1 oktober (en dit keer is het wel een maandag op 1 oktober)
    • 0 followers

ReputationRep:
    Eileen, sorry als ik erover heen gelezen heb, maar welke uni is dat offer van?

Ik had vorig jaar namelijk precies hetzelfde offer gekregen van UCL. Ik raad je aan om er voordat je je resultaten hebt contact op te nemen, anders sta je toch een stuk minder sterk ('ja ik heb m'n offer niet gehaald maar eigenlijk was het ook niet eerlijk!'). Het probleem is dat het overgrote deel van de Britse uni's geen ervaring heeft met Nederlanders en daardoor iets doet wat hen logisch lijkt: een 9 vergelijken met een A. Als je een paar statistieken erbij haalt is het heel duidelijk dat een 8, of zelfs wat lager, veel gepaster vertaalt naar een 'AAA' offer (ik ga er vanuit dat jouw uni een A-level offer van AAA zou geven). Het handigste is om hulp in te roepen van iemand van je school, bij voorkeur iemand met 'gezag' - de rector, bij voorkeur! Meestal zeer bereid om te helpen, en het legt een stuk meer gewicht in de schaal omdat het natuurlijk voor een universiteit niet per se logisch is om jou op je (Nederlandse :P ) blauwe ogen te geloven.

Succes, ik heb inmiddels mijn eerste jaar afgerond dus het kan goedkomen. Zou het in elk geval proberen om de druk van de ketel af te halen, een 9 is een groot risico, zelfs als je denkt dat het erin zit een stuk prettiger als het niet een heilig moeten wordt. Maar niet vermelden dat je je examens aan het maken bent en denkt dat 't erom spant ofzo - gewoon beargumenteren waarom een 9 geen reeel offer te noemen is (tenzij je uni standaard A*A*A* offers uitgeeft? En zelfs dan!)
    • 40 followers

ReputationRep:
    bedankt!
    Ik ga het proberen.. moet 25 september melden bij de uni maar officeel begin ik op 1 oktober (en dit keer is het wel een maandag op 1 oktober)
    Ik wilde deze even aan jou laten zien! Met Vlaams accent

• 0 followers

ReputationRep:
    Ik wilde deze even aan jou laten zien! Met Vlaams accent

hahahaha geniaaaal!!
    • 0 followers

ReputationRep:
    Hoi allemaal! Ik ga vanaf september een half jaar in Nottingham studeren en ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die daar studeren/hebben gestudeerd?
    • 40 followers

ReputationRep:
    (Original post by EllenSch)
    Hoi allemaal! Ik ga vanaf september een half jaar in Nottingham studeren en ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die daar studeren/hebben gestudeerd?
    Hey Ellen,

Ik kan niet echt vragen beantwoorden over Nottingham zelf maar voor algemenen vragen over het studeren in Engeland kan ik wel helpen
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by EllenSch)
    Ik ga daar studeren als ik mijn offer haal
    • 2 followers

ReputationRep:
    Hee wat leuk, een Nederlands topic op tsr. Never knew... Ik kom zelf uit Amsterdam en begin komende September in Glasgow, ga daar een vierjarige bachelor philosophy and economics doen. Kan niet wachten om te vertrekken, nog drie maandjes... Maar ook nog genoeg te regelen dus op zich kan ik die tijd ook wel goed gebruiken. Wordt steeds banger dat ik een hele hoop vergeet, maar dat zal wel loslopen Duo laat iniedergeval lekker lang op zich wachten dus dat eerst maar eens zien te regelen!
    • 0 followers

ReputationRep:
    hahahaha geniaaaal!!
    Als je dat leuk vindt... moet je dit boek kopen..
    http://www.amazon.com/I-Always-Get-My-Sin/dp/9045305615

"I always get my sin"
    "How do you do and how do you do your wife?"
    "May I thank your cock for the lovely dinner"

.. probably only understand these if you're dutch, but they're hilarious. A book definitely worth reading!

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: September 1, 2014
New on TSR

Student in a Million awards

All the results from our prize-giving night

Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.