The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 1140
Original post by Kaas
Ah balen, maar je zit er onwijs dichtbij en je hebt de herkansing nog. Gefeliciteerd!


Ik ben met een 7 gemiddeld geslaagd, sommige predicted grades op een tiende na gemist, superstom. Wel een 8 voor scheikunde gelukkig, maar net niet die 9 voor wiskunde. Offer van 7,5 dus niet gehaald. En nu? Is het veel beter om te bellen dan om te mailen?


Bedankt :smile: jammer dat je het niet gehaald hebt! Ik zou inderdaad bellen, dat raadde mijn decaan mij ook al aan! Succes verder!
Reply 1141
Balen dat jullie het net niet gehaald hebben!
Ik vermoed dat ik er wel zit, ik heb overal 9ens met twee achten erbij, maar ik heb nog kans alles naar een 9 te tillen wat ik graag wil omdat het mooier lijkt (1 vak herkansen en een extra vrij vak wegstrepen), maar met een 8,85 gemiddeld en een 9.6 op CE's wiskunde en natuurkunde lijkt me dat ze er weinig probleem van zouden moeten maken.
Reply 1142
Wat?! Ok, nu voel ik me dom, maar goed gedaan. :smile:


Ik klink vast als een klein kind, maar wat zeg je dan? Gewoon dat je het (net) niet hebt gehaald, maar je heel graag die course wilt doen op die universiteit en of ze je nog (kunnen) consideren? Is de kans erg groot dat je tot augustus moet wachten tot ze een beslissing nemen?

Iedereen heel erg bedankt voor alle antwoorden trouwens. Heel fijn om het te vragen aan mensen die er wel iets van weten en het snappen. Na de 10e "Oh he, je bent geslaagd, dus je mag niet klagen" ben ik het een beetje zat dat niemand snapt dat een 7 gemiddeld helemaal niet zo goed is en ik er best van baal.
Original post by Kaas
Wat?! Ok, nu voel ik me dom, maar goed gedaan. :smile:

Haha ik snap precies wat je bedoelt. Bijna een 9 gemiddeld?! Hoe dan?
Je hoeft je iniedergeval niet dom te voelen hoor! Een 7 gemiddeld is al hoger dan heeel veel andere vwo-ers. We zijn gewoon heel erg gemiddeld :wink:


This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App
Reply 1144
Ik heb net gebeld en de admissionsvrouw zei alleen dat ik moest wachten tot augustus en wilde verder niets zeggen. Balen.
Reply 1145
Wat balen! Wil school niet wat actie ondernemen? Succes in ieder geval met het wachten, lijkt me echt vreselijk. Zeker als het bij veel vakken om een paar tienden gaat. Een 7 gemiddeld is gewoon goed hoor, voel je alsjeblieft niet dom, dat is wel het laatste dat je bent denk ik zo. :wink:

Ik heb nu met mijn cijfers eigenlijk weer een zere plek die 'Cambridge' zegt, maar dat negeer ik maar even. Edinburgh is vast ook prachtig.
Reply 1146
Hi everyone! Ik hou van de Nederlandse taal! It's really easy to learn but everyone tells me there's no point learning it which puts me off #sad
(edited 11 years ago)
Reply 1147
Original post by Eileen_
Wat balen! Wil school niet wat actie ondernemen? Succes in ieder geval met het wachten, lijkt me echt vreselijk. Zeker als het bij veel vakken om een paar tienden gaat. Een 7 gemiddeld is gewoon goed hoor, voel je alsjeblieft niet dom, dat is wel het laatste dat je bent denk ik zo. :wink:

Ik heb nu met mijn cijfers eigenlijk weer een zere plek die 'Cambridge' zegt, maar dat negeer ik maar even. Edinburgh is vast ook prachtig.


Ik zou eigenlijk niet weten wat de school voor mij kan betekenen. Ook doe/deed ik VAVO en daar willen ze zo snel mogelijk van je af zijn, dus ik zou niet weten wie iets voor mij kan doen.

Waarom heb je je niet bij Cambridge ingeschreven of heb je dat wel gedaan? Lijkt mij dat je daar veel kans op maakt namelijk.
Reply 1148
Original post by Eileen_
Wat balen! Wil school niet wat actie ondernemen? Succes in ieder geval met het wachten, lijkt me echt vreselijk. Zeker als het bij veel vakken om een paar tienden gaat. Een 7 gemiddeld is gewoon goed hoor, voel je alsjeblieft niet dom, dat is wel het laatste dat je bent denk ik zo. :wink:

Ik heb nu met mijn cijfers eigenlijk weer een zere plek die 'Cambridge' zegt, maar dat negeer ik maar even. Edinburgh is vast ook prachtig.


Gefeliciteerd! Wat een enorm hoge cijfers zeg :biggrin: Ken dat gevoel, maar bedenk je maar dat het naast hoge cijfers en een goed praatje natuurlijk ook om een stukje geluk gaat! Edinburgh is enorm tof, prachtige stad én uni. Zitten we volgend jaar praktisch bij elkaar om de hoek :P

Kaas, dat is inderdaad zwaar vervelend, dat kreeg ik vorig jaar ook continue te horen. Sommige mensen houden er gewoon geen rekening mee dat er mensen zijn die wel hoog mikken en daar ook hard voor werken, dan is een 7 minstns net zo erg als een 5 voor hun...

Succes aan alle herkansers en net-gemiste offers! Hopelijk kunnen jullie allemaal nog naar jullie voorkeursuni, het gebeurt iniediedergeval vaak zat dat mensen die vlakbij hun offer zitten alsnog worden aangenomen. Wanhoop niet! :smile:
Reply 1149
Hebben jullie ook nog 'insurance' uni's? Met een lager offer? Het is wel vaak zo dat iedereen moet wachten tot augustus, dan is het 'results day' voor de A-level studenten en pas dan kan de uni bepalen hoeveel studenten ze 'verloren' doordat ze hun offers niet gehaald hebben - en hoe soepel ze dus gaan zijn met diegenen die het net niet gehaald hebben... Maar houd moed, het komt vast goed :smile:

Met zulke cijfers maak je inderdaad een kans bij Cambridge, een goeie zelfs, maar onthou dat voor Cambridge iedereen met dat soort cijfers aan zou komen... En je kunt altijd voor masters/postgraduate naar Cambridge! :biggrin:
Reply 1150
8 voor scheikunde en 8 voor biologie, dus nu nog alleen maar wiskunde ophogen naar een 7.1 en dan ga ik naar Nottingham :biggrin:
Reply 1151
Succes, ik zal voor je duimen! Gaat wel lukken toch? :biggrin:

Ik ben bij Cambridge na interviews afgewezen, ik was zo vreselijk zenuwachtig dat ik niet meer wist hoe een deur open moest, laat staan dat ik vragen kon beantwoorden haha :biggrin: voelt nu wel heel zonde, maar ik denk/hoop dat ik me in Edinburgh uiteindelijk minstens net zo thuis zal voelen, en ik kan inderdaad daarna altijd nog door naar andere uni's :smile:
Original post by elsie0210
als je dat leuk vindt... Moet je dit boek kopen..
http://www.amazon.com/i-always-get-my-sin/dp/9045305615

"i always get my sin"
"how do you do and how do you do your wife?"
"may i thank your cock for the lovely dinner"

.. Probably only understand these if you're dutch, but they're hilarious. A book definitely worth reading!


hahahaha
Original post by Alia223
Hi everyone! Ik hou van de Nederlandse taal! It's really easy to learn but everyone tells me there's no point learning it which puts me off #sad


That's an opinion, not fact! :smile: Most Dutch speakers live around the Netherlands and Belgium obviously but there is also a huge population in Southern Africa who speak Afrikaans, which is a sister language of Dutch!

It is always good to learn a second language, even if it's just to put dementia off for a few years! :biggrin:
Reply 1154
Original post by Pop_tart
That's an opinion, not fact! :smile: Most Dutch speakers live around the Netherlands and Belgium obviously but there is also a huge population in Southern Africa who speak Afrikaans, which is a sister language of Dutch!

It is always good to learn a second language, even if it's just to put dementia off for a few years! :biggrin:


Dank u wel!! Finally I here someone who encourages me to learn Dutch haha! Everyone else just scoffs at me!
Reply 1155
Hoi! Ik ben helemaal tevreden!

9 voor m'n scriptie (Engelse Taal en Cultuur, Nijmegen) binnen gisteren én vandaag mijn offer voor de MSc in Hull waar ik voor wilde gaan: second class honours is de ingangseis en die ga ik als het allemaal goed begrepen heb halen met als het meezit een 7,5 over all gemiddeld.
Geen insurance-opties (nog), maar ik ga 't echt wel halen, vind ik.

Zo fijn. Helemaal zin in. Nu nog m'n laatste 3 grades terugkrijgen.
Reply 1156
Original post by Alia223
Dank u wel!! Finally I here someone who encourages me to learn Dutch haha! Everyone else just scoffs at me!

If you like it, just do it. BUT, HOWEVER, NONETHELESS: it is not an easy language to learn. That is: one certainly cannot take it lightly.

I have taught a bit of beginners Dutch to students here and although the results aren't bad, it is still hard work! As is with every language I guess: no cake walk but once you get the hang of it certainly worth it! :wink:
Hey iedereen! Ik ben een beetje nieuwsgierig, waarom willen jullie naar een engelse universiteit gaan? Willen jullie ook altijd in Engeland blijven of wil je graag terug naar Nederland gaan wanneer je degree hebt gehaald.

(Sorry, mij Nederlands is heel erg achteruit gegaan, ik woon al 8 jaar in Engeland en dat ook noch een beetje Nederlands kan spreken is een goede ding!)
Original post by MoBlo
Hoi! Ik ben helemaal tevreden!

9 voor m'n scriptie (Engelse Taal en Cultuur, Nijmegen) binnen gisteren én vandaag mijn offer voor de MSc in Hull waar ik voor wilde gaan: second class honours is de ingangseis en die ga ik als het allemaal goed begrepen heb halen met als het meezit een 7,5 over all gemiddeld.
Geen insurance-opties (nog), maar ik ga 't echt wel halen, vind ik.

Zo fijn. Helemaal zin in. Nu nog m'n laatste 3 grades terugkrijgen.


Gefeliciteerd!! Hoop dat het allemaal lukt. Veel mensen schrijven zich in voor maar 1 masters, je hoeft niet perse een insurance te hebben :smile:

Original post by Faith01
Hey iedereen! Ik ben een beetje nieuwsgierig, waarom willen jullie naar een engelse universiteit gaan? Willen jullie ook altijd in Engeland blijven of wil je graag terug naar Nederland gaan wanneer je degree hebt gehaald.

(Sorry, mij Nederlands is heel erg achteruit gegaan, ik woon al 8 jaar in Engeland en dat ook noch een beetje Nederlands kan spreken is een goede ding!)


Waarom niet? :smile: tegenwoordig kan je je studiefinanciering meenemen als je in Europa studeert en veel student maken daar gebruik van. Je krijgt die kans waarschijnlijk niet nog eens als je ouder bent dus veel studenten gaan naar het buitenland om een studie te doen. Ik denk dat Engeland populair is omdat ten eerste veel Nederlands goed Engels spreken, er is dus veel keuze van verschillende studies. Engelse diplomas worden over het algemeen erg gewaardeerd door werknemers :smile:

Ik ben zelf 4 jaar geleden ongeveer naar Engeland verhuist om te studeren en omdat mijn vriend Engels is en ben niet van plan naar nederland terug te keren. Ik begin in october een masters opleiding en dan zien we wel verder ^^
(edited 11 years ago)
Original post by Pop_tart
Gefeliciteerd!! Hoop dat het allemaal lukt. Veel mensen schrijven zich in voor maar 1 masters, je hoeft niet perse een insurance te hebben :smile:



Waarom niet? :smile: tegenwoordig kan je je studiefinanciering meenemen als je in Europa studeert en veel student maken daar gebruik van. Je krijgt die kans waarschijnlijk niet nog eens als je ouder bent dus veel studenten gaan naar het buitenland om een studie te doen. Ik denk dat Engeland populair is omdat ten eerste veel Nederlands goed Engels spreken, er is dus veel keuze van verschillende studies. Engelse diplomas worden over het algemeen erg gewaardeerd door werknemers :smile:

Ik ben zelf 4 jaar geleden ongeveer naar Engeland verhuist om te studeren en omdat mijn vriend Engels is en ben niet van plan naar nederland terug te keren. Ik begin in october een masters opleiding en dan zien we wel verder ^^


Yes I definitely agree with you there, English university degrees seem to be well respected and offers a huge variety. Also in Holland they have 'Hogeschool'? I find it quite confusing that for a lot of courses you don't go to an university.

Ah it's nice if you are all settled here into this country! I was only 11 when I left Holland so England is pretty much my home and I am not intending to work in Holland, though it's a very nice country!
(sorry I am speaking English now, it comes out naturally than the Dutch language)

Quick Reply

Latest