The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Original post by tulcod
Nog een nederlander hiero. Wil over een paar jaar een master wiskunde gaan doen in Cambridge (en anders wellicht Warwick, maar eventuele tweede keuzes moet ik nog even over nadenken). Doe nu aan de TU Delft wiskunde en elektrotechniek, en ik moet zeggen dat ik het prettig vind om te zien dat er mensen zijn die voor Cambridge offers krijgen van 8'en etc, geeft mij een beetje hoop voor de haalbaarheid van mijn projectje, alhoewel toelating tot een master natuurlijk net iets anders zal zijn :smile:

Voorlopig ga ik 7/8 juli met een vriend eens bij de open dagen langs, iemand een idee waar ik op moet letten / wat ik moet zien?


Welkom! alhoewel ik zie dat je al een tijdje lid bent :tongue:

De toelatings eisen voor cambridge masters zijn inderdaad wel een stuk strenger en more competitive maar uiteraard zal dat ook wel verschillen per vak. Maar voor een master zullen bijna alle vakken minimaal een first class honours degree vragen. Weet niet precies wat voor soort diploma je in nederland krijgt. TU delft staat over het algemeen wel hoog aangeschreven international gezien volgens mij dus dat is een dikke plus. Gewoon goed je best doen! :tongue:

maar kijk ook vooral naar andere universiteiten.. tuurlijk cambridge en oxford zijn het meest prestigieus maar er zijn nog zoveel andere universiteiten die net zo goed zijn :smile:
Reply 101
Original post by tulcod
wat betreft competitie heb ik aan wiskunde dus een slechte, de math master van cambridge is behoorlijk populair. ik hoop in NL een cum laude elektrodiploma te krijgen, en dan dus ook nog een wiskundebachelor (maar die wordt vast niet cum laude).

voor wiskunde is in de UK warwick toch wel de beste, naast cambridge dan. oxford is wat dat betreft belabberd.


Oxford is volgens mij ook een wat meer 'sociale' universiteit. Hoeveel keuzes mag je eigenlijk hebben voor een master in Engeland?
Original post by Seentje
Oxford is volgens mij ook een wat meer 'sociale' universiteit. Hoeveel keuzes mag je eigenlijk hebben voor een master in Engeland?


Er is geen maximum, je kan je inschrijven voor elke universiteit in het land als je wil maar daar kom je ook niet veel verder mee haha :P

Meestal schrijven studenten zich maar voor 1 masters in want veel masters zijn heel erg specifiek en die hebben zie niet over al.

Original post by tulcod
wat betreft competitie heb ik aan wiskunde dus een slechte, de math master van cambridge is behoorlijk populair. ik hoop in NL een cum laude elektrodiploma te krijgen, en dan dus ook nog een wiskundebachelor (maar die wordt vast niet cum laude).

voor wiskunde is in de UK warwick toch wel de beste, naast cambridge dan. oxford is wat dat betreft belabberd.


warwick is ook erg mooi :biggrin:
Reply 103
Original post by Pop_tart
Er is geen maximum, je kan je inschrijven voor elke universiteit in het land als je wil maar daar kom je ook niet veel verder mee haha :P




warwick is ook erg mooi :biggrin:


En daarmee heb ik weer iets nieuws ondekt vandaag :cute:
Reply 104
Original post by tulcod
wat betreft competitie heb ik aan wiskunde dus een slechte, de math master van cambridge is behoorlijk populair. ik hoop in NL een cum laude elektrodiploma te krijgen, en dan dus ook nog een wiskundebachelor (maar die wordt vast niet cum laude).

voor wiskunde is in de UK warwick toch wel de beste, naast cambridge dan. oxford is wat dat betreft belabberd.


Ik zou zeker ook op Imperial/LSE/UCL kijken!
HALLO, ik ben ook nederlandse :smile:, kan me niet geloofe dat hier nederlandse mensens zijn WOW :O
Original post by honey pie
HALLO, ik ben ook nederlandse :smile:, kan me niet geloofe dat hier nederlandse mensens zijn WOW :O


HALLOOOO :biggrin:

ook in UK studeren of gewoon hier voor de lols? :tongue:
Original post by Pop_tart
HALLOOOO :biggrin:

ook in UK studeren of gewoon hier voor de lols? :tongue:


nee, ik woon in london an ik ben en student hier :smile: :biggrin:
Original post by honey pie
nee, ik woon in london an ik ben en student hier :smile: :biggrin:


aah okay ^^ Ik woon iets buiten london :smile:
Reply 109
Vraagje, hoeveel zitten jullie (die een bachelor doen) allemaal in de schulden. Ik kom op ong 18000 uit als ik bij Durham eindig :frown: ook vooral omdat die pipo's je alleen een kamer voor het hele jaar laten huren. 5000 pond :mad:
Hoi hoi, ik moet nog een jaartje voor dat ik naar de uni ga.
'k wil rechten doen maar weet nog niet zo goed waar??? Iemand ideetjes, toch in nederland of england?
Reply 111
Original post by tulcod
1. kun je geen beurzen krijgen?
2. flinke kans dat je stufi kunt krijgen uit NL, en da's nu nog gratis. voorwaarde is dat je een "goede" opleiding doet, en dat zal wel het geval zijn. verder moet je zoveel jaar geleden nog in nederland gewoond hebben oid, check even bij IB-groep.
3. en tja, wees blij dat je niet in Harvard zit.


die schuld is met stufi...
Reply 112
are there veel nederlandse student in london?
Original post by Freedom&Equality
Hoi hoi, ik moet nog een jaartje voor dat ik naar de uni ga.
'k wil rechten doen maar weet nog niet zo goed waar??? Iemand ideetjes, toch in nederland of england?


Als je het nieuwe college geld van 9000 pond per jaar kan ophoesten zou ik zeker naar engeland gaan. Zo'n kans krijg je niet gauw als je ouder bent.

Zoals Tulcod ook al zei, als je gewoon engels recht doet heb je er wellicht niet zo veel aan in nederland :P

Original post by Freaknik
are there veel nederlandse student in london?


wat is veel? :P ^^ er zijn behoorlijk wat universiteiten in London. Er zullen niet enorm veel studenten zijn uit nederland die een volledige bachelor studie doen denk ik maar er zijn zat studenten die maar voor 1 semester komen of zo :smile:
I hope they have "gevulde koeken" in the UK :wink:
Original post by Imprimatur
I hope they have "gevulde koeken" in the UK :wink:


Definitely not! lol sommige supermarkten verkopen wel een soort van die ''Kano's'' (zo heten ze geloof ik, die zijn ook gevuld met spijs).
Reply 116
I'm an English student hoping to do an exchange year in Nijmegen from September :smile:
Original post by Aimee91
I'm an English student hoping to do an exchange year in Nijmegen from September :smile:


Nijmegen is a nice place really and not to far from Germany, so you can pop over the border when you got some free time.

In Nijmegen they just talk with an annoying accent XD haha no offence to anyone.
Reply 118
Original post by Pop_tart
Nijmegen is a nice place really and not to far from Germany, so you can pop over the border when you got some free time.

In Nijmegen they just talk with an annoying accent XD haha no offence to anyone.


I love that accent, it's hilarious :tongue:
Reply 119
Original post by Pop_tart
Nijmegen is a nice place really and not to far from Germany, so you can pop over the border when you got some free time.

In Nijmegen they just talk with an annoying accent XD haha no offence to anyone.


Aw good glad it's nice place as I'm not going to get chance to visit before I move, being able to nip over to Germany sounds good. I live in Manchester at the moment and find the Manc accent annoying so that shouldn't be a problem :tongue:

Quick Reply

Latest