Shout out to all the Dutch people!
Chat for students with international ancestry and overseas students.
| Announcements | Posted on | |
|---|---|---|
| Important: please read these guidelines before posting about exams on The Student Room | 28-04-2013 | |
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Really! I've always considered it as an easy language to learn because it's quite similar to the English Language! I'll definitely be thinking about studying it thoroughly in the near future. Thanks for the advice(Original post by MoBlo)
If you like it, just do it. BUT, HOWEVER, NONETHELESS: it is not an easy language to learn. That is: one certainly cannot take it lightly.
I have taught a bit of beginners Dutch to students here and although the results aren't bad, it is still hard work! As is with every language I guess: no cake walk but once you get the hang of it certainly worth it!
-
Ehh, je bent er wel laat mee. Als ze nog extra documenten ofzo nodig hebben, kan je te laat zijn want 30 juni is de laatste datum dat je gegarandeerd je tuition fees op tijd klaar zijn ofzo.(Original post by Eileen_)
Degenen hier die naar Schotland gaan, weten jullie hoe die aanmelding bij SAAS precies gaat? Ik vind het zo vreselijk verwarrend, wat ik nu precies op moet sturen..
Maarja, het moet iig online. www.SAAS.gov.uk volgens mij. Dan moet je je registreren linksboven kan dat ergens. Als het goed is wijst de rest zichzelf, maar als je nog specifieke vragen hebt wil ik je wel helpen.
Wat je nog meer moet sturen staat in de brief die je krijgt als je de aanvraag hebt afgerond, maar ik wacht daar nu al een maand op.
This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App -
Re: Shout out to all the Dutch people!De online aanmelding heb ik afgerond, ik worstel alleen nog met die ab10a en ab10b forms die ik in moet vullen; bijv. hoe alle previous education ingevuld moet worden en of ik ook mijn SAAS ref. nr. ergens in moet vullen (het staat ergens, maar er is geen ruimte voor, of ligt dat aan mij?).(Original post by KiaraMarissa)
Ehh, je bent er wel laat mee. Als ze nog extra documenten ofzo nodig hebben, kan je te laat zijn want 30 juni is de laatste datum dat je gegarandeerd je tuition fees op tijd klaar zijn ofzo.
Maarja, het moet iig online. www.SAAS.gov.uk volgens mij. Dan moet je je registreren linksboven kan dat ergens. Als het goed is wijst de rest zichzelf, maar als je nog specifieke vragen hebt wil ik je wel helpen.
Wat je nog meer moet sturen staat in de brief die je krijgt als je de aanvraag hebt afgerond, maar ik wacht daar nu al een maand op.
This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App
En ik vroeg me af of dat per email of gewone post verstuurd moet worden (of beide?). -
Ja die ab10a en ab10b forms zijn inderdaad heel verwarrend. Zelf heb ik die niet ingevuld, er staat namelijk dat het voor UK nationals living abroad ofzoiets is en volgens mij hoeft het niet als je alleen de tuition fee aanvraagt. Toch wel raar dat ze ernaar verwezen bij de application. Misschien is het wel slim om die voor de zekerheid in te vullen. Je moet ze dan met de gewone post versturen, met een cover sheet die op de website staat. Je SAAS reference no. moet dan op de cover sheet.(Original post by Eileen_)
De online aanmelding heb ik afgerond, ik worstel alleen nog met die ab10a en ab10b forms die ik in moet vullen; bijv. hoe alle previous education ingevuld moet worden en of ik ook mijn SAAS ref. nr. ergens in moet vullen (het staat ergens, maar er is geen ruimte voor, of ligt dat aan mij?).
En ik vroeg me af of dat per email of gewone post verstuurd moet worden (of beide?).
This was posted from The Student Room's iPhone/iPad App -
Re: Shout out to all the Dutch people!
Ik ben benieuwd wie eerder is, duo of saas
Kreeg een maand na verzenden van aanvraag stufi een bevestigingsbericht waarin stond dat ze vanaf nu nog 8 weken hebben... Dan ben ik gelukkig nog op tijd, maar in totaal hebben ze er dan dus 3 maanden de tijd voor genomen. Vooral geen haast daar bij het duo
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Ik woon ondertussen alweer een jaar in Edinburgh, en ik vind de stad echt helemaal geweldig! Ik heb het afgelopen jaar hier gewerkt en begin in September aan een master opleiding aan de universiteit hier. Ik heb hiervoor ook 4 jaar in Aberdeen gestudeerd dus mocht je vragen hebben over de stad of algemene vragen over studeren in Schotland dan moet je het maar laten horen!(Original post by Eileen_)
Succes, ik zal voor je duimen! Gaat wel lukken toch?
Ik ben bij Cambridge na interviews afgewezen, ik was zo vreselijk zenuwachtig dat ik niet meer wist hoe een deur open moest, laat staan dat ik vragen kon beantwoorden haha
voelt nu wel heel zonde, maar ik denk/hoop dat ik me in Edinburgh uiteindelijk minstens net zo thuis zal voelen, en ik kan inderdaad daarna altijd nog door naar andere uni's
Ik weet trouwens niet wat je gaat studeren, maar een vriendin van mij heeft 4 jaar lang biologie in Edinburgh gestudeerd en doet nu een PhD (promotieonderzoek) in Cambridge (en krijgt daar 25.000 pond per jaar voor betaald). Het is dus zeker mogelijk om alsnog in Cambridge terecht te komen! -
Ah, leuk! Edinburgh is één van m'n PhD opties als ik door (kan) ga(an). Vind het ook een geweldige stad, al zou ik liever ergens aan de westkust van Schotland wonen (wat dan neer zou komen op Glasgow qua reistijd) omdat ik het daar mooier vind :P
Ik heb m'n Bachelor binnen inmiddels en hebt het MSc offer geaccepteerd, dus zit komend jaar definitief nog een jaar in Hull. Hopelijk dus hierna een PhD aan een iets beter aangeschreven universiteit (in UK/VS/AUS/NZ/CAN) maar dat gaan we komend jaar wel even uitzoeken hoe of wat
Hull is als stad niet briljant maar de universiteit is echt prima en heb ook echt veel zin in komend jaar! Leuk leuk leuk!
Last edited by MoBlo; 28-06-2012 at 11:15. -
Re: Shout out to all the Dutch people!Oh cool! What are you studying?(Original post by Killyenn)
I'm Dutch and going to Glasgow as well :P -
Re: Shout out to all the Dutch people!Voor een master is het iets anders maar het idee is het zelfde.(Original post by Marijketje)
Ik begin het concept van een first en upper second ect te begrijpen, maar telt dit alleen voor BA diploma's of ook voor masters?
Voor Masters is de verdeling het volgende:
70 - 100 = Distinction
60 - 69 = Commendation
50 - 59 = Pass
40 - 49 = n/a (marginal fail)
0 - 30 = n/a (clear fail/nothing of merit)
Dus bij het 'undergraduate' systeem is 40 net voldoende maar in een masters is dit 50.
Helpt dit een beetje? -
Re: Shout out to all the Dutch people!Dank je voor het overzicht.(Original post by Pop_tart)
Voor een master is het iets anders maar het idee is het zelfde.
Voor Masters is de verdeling het volgende:
70 - 100 = Distinction
60 - 69 = Commendation
50 - 59 = Pass
40 - 49 = n/a (marginal fail)
0 - 30 = n/a (clear fail/nothing of merit)
Dus bij het 'undergraduate' systeem is 40 net voldoende maar in een masters is dit 50.
Helpt dit een beetje?
Weet je toevallig wat er wordt verstaan onder een 'high pass'? (Tuurlijk snap ik het idee van 'pass' of 'no pass' wel, maar vroeg me af wat dat letterlijk in cijfers betekend)
Ik heb begrepen dat cijfers bij undergrad bijna nooit hoger gaan van 80% en dat het behalen van 100% eigenlijk onmogelijk is. Is dat bij masters ook zo? -
Re: Shout out to all the Dutch people!Een 'pass' is over het algemeen 40 - 49 dus ik neem aan dat ze met een 'high pass' een 'lower second' bedoelen (en dat is 50-59). Of ze bedoelen gewoon 45-49? Mijn universiteit gebruikt de term 'high pass' niet dus ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat ze er mee bedoelen :/(Original post by Marijketje)
Weet je toevallig wat er wordt verstaan onder een 'high pass'? (Tuurlijk snap ik het idee van 'pass' of 'no pass' wel, maar vroeg me af wat dat letterlijk in cijfers betekend)
Ja dat klopt, over het algemeen is zeg maar 70 - 80 het hoogste wat je kan halen (first class) maar in uitzonderlijke gevallen of als er verder niks op aan te merken is kunnen universiteiten 80 + geven.(Original post by Marijketje)
Ik heb begrepen dat cijfers bij undergrad bijna nooit hoger gaan van 80% en dat het behalen van 100% eigenlijk onmogelijk is. Is dat bij masters ook zo?
Ik moet zeggen dat ik pas in oktober aan mijn masters begin dus ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik neem aan dat het het zelfde idee is. -
Re: Shout out to all the Dutch people!Ah, klinkt leuk!(Original post by Moondancer26)
Ik woon ondertussen alweer een jaar in Edinburgh, en ik vind de stad echt helemaal geweldig! Ik heb het afgelopen jaar hier gewerkt en begin in September aan een master opleiding aan de universiteit hier. Ik heb hiervoor ook 4 jaar in Aberdeen gestudeerd dus mocht je vragen hebben over de stad of algemene vragen over studeren in Schotland dan moet je het maar laten horen!
Ik weet trouwens niet wat je gaat studeren, maar een vriendin van mij heeft 4 jaar lang biologie in Edinburgh gestudeerd en doet nu een PhD (promotieonderzoek) in Cambridge (en krijgt daar 25.000 pond per jaar voor betaald). Het is dus zeker mogelijk om alsnog in Cambridge terecht te komen!
Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de stad, ben er nog nooit geweest! Hoop dat alles snel went 
Ik ga Astrophysics studeren, maar wie weet kom ik ooit nog wel in Cambridge terecht inderdaad
-
Oh Nederlanders hier, leuk
.
Ik woon nu al meer dan 11 jaar in Engeland, en daarvoor een aantal maanden in Wales. Ik studeer PPE (politics, philosophy and economics) via de Open University.
Ik ga Maandag naar Nederland voor 12 dagen, voor de eerste keer in negen jaar. Hoor dat Nederland erg veranderd is in de laatste tien jaar. Is dat echt zo?
Ik ga naar Den Haag en Rijswijk, en dan naar Groningen, waar ik nog nooit eerder ben geweest. -
Re: Shout out to all the Dutch people!Tuurlijk is Nederland veel veranderd!! Had je 't anders verwacht?(Original post by Kittiara)
Oh Nederlanders hier, leuk
.
Ik ga Maandag naar Nederland voor 12 dagen, voor de eerste keer in negen jaar. Hoor dat Nederland erg veranderd is in de laatste tien jaar. Is dat echt zo?
Ik ga naar Den Haag en Rijswijk, en dan naar Groningen, waar ik nog nooit eerder ben geweest.
De hele wereld is in 10 jaar veel veranderd - zo'n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste mobiel, niet veel kinderen in de klas hadden dat. Tegenwoordig heeft bijna ieder kind een mobiel ^^
Veel plezier!
Kreeg een maand na verzenden van aanvraag stufi een bevestigingsbericht waarin stond dat ze vanaf nu nog 8 weken hebben... Dan ben ik gelukkig nog op tijd, maar in totaal hebben ze er dan dus 3 maanden de tijd voor genomen. Vooral geen haast daar bij het duo