Shout out to all the Dutch people!
Chat for students with international ancestry and overseas students.
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Haha, ja, dat is natuurlijk zo! Ik woon in een klein dorp in het noorden van Engeland en hier veranderd maar weinig. Geloof dat de mode hier zelfs zo'n tien jaar achter loopt want niemand stoort zich eraan - warm blijven en tegen modder beschermen is veel belangrijker!(Original post by Pop_tart)
Tuurlijk is Nederland veel veranderd!! Had je 't anders verwacht?
De hele wereld is in 10 jaar veel veranderd - zo'n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste mobiel, niet veel kinderen in de klas hadden dat. Tegenwoordig heeft bijna ieder kind een mobiel ^^
Veel plezier!
Kijk er echt naar uit om weer even in Nederland te zijn. Familie zien, winkelen, en Nederlands eten! Patat in plaats van chips (toch anders), verse haring etc.
-
Re: Shout out to all the Dutch people!haha.. ik woon ook in het noorden, in Lancashire(Original post by Kittiara)
Haha, ja, dat is natuurlijk zo! Ik woon in een klein dorp in het noorden van Engeland en hier veranderd maar weinig. Geloof dat de mode hier zelfs zo'n tien jaar achter loopt want niemand stoort zich eraan - warm blijven en tegen modder beschermen is veel belangrijker!
Kijk er echt naar uit om weer even in Nederland te zijn. Familie zien, winkelen, en Nederlands eten! Patat in plaats van chips (toch anders), verse haring etc.
most deprived of the nation.
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Ja, ik moet ook opzoek naar een plan B. Heb jij enig idee wanneer je uitsluitsel krijgt?(Original post by Kaas)
Ik ook! Zeker nu ik heel waarschijnlijk Lowlands moet missen om een plan B te zoeken mocht het misgaan. -
Re: Shout out to all the Dutch people!
Vandaag brief van SAAS, mijn collegegeld wordt gewoon betaald
Weer iets om af te strepen van m'n lijstje 
In mijn brief van het DUO stond trouwens dt ik pas vanaf Oktober studiefinanciering krijg, betekent dit dan dat ik pas de 23ste de eerste keer stufi krijg? Ik woon al vanaf 5 September in Glasgow dus dat zou op z'n zachtst gezegd vervelend zijn := -
Hallo allemaal,
Ook een Nederlander hier. Ik ben een vijfdejaars vwo'er en ben mijn opties aan 't bekijken. Idealiter zou ik naar Oxford, Cambridge of LSE gaan, maar ik besef me dat het niet zo gemakkelijk zal zijn.
Kunnen de universiteiten in Engeland een beetje inschatten wat de kwaliteit van het Nederlandse onderwijssysteem is? Dit bedoel ik als in: in Nederland word een 8 of een 9 op je examen als goed tot zeer goed beschouwd; is dat hier ook zo? -
Ik kreeg gisteren bericht van Cambridge dat de faculteit mijn aanmelding heeft geaccepteerd en dat ze de aanmelding nu doorsturen naar de colleges. Maar als er geen college is die mij wil hebben, dan mag ik helemaal niet komen. Ook stond er dat de colleges dit pas begin september zouden gaan beslissen.
Maar als het antwoord nee is, dan moet ik hier in september alweer beginnen aan de uni. Dus weet niet zo goed wat ik nu moet. -
Re: Shout out to all the Dutch people!Hi there, welkom!(Original post by Replay12)
Hallo allemaal,
Ook een Nederlander hier. Ik ben een vijfdejaars vwo'er en ben mijn opties aan 't bekijken. Idealiter zou ik naar Oxford, Cambridge of LSE gaan, maar ik besef me dat het niet zo gemakkelijk zal zijn.
Ik zou inderdaad je opties een beetje breed houden, als je een volledige opleiding gaat doen in Engeland en daarna weer terug gaat naar Nederland maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit naar welke universiteit je gaat aangezien er in Nederland niet het idee heerst van rang lijsten en wat is de beste universiteit. Je kan de bekende ranglijsten gebruiken als een 'indicator' maar houd er rekening mee dat die lijsten ook niet alles zijn! Kijk naar de top 20 of iets en kijk wat voor opleidingen ze aanbieden, wat je het meest ligt etc.
Er zijn genoeg mensen die naar Cambridge zijn gegaan en het daar niet naar hun zin hadden, iedereen is anders
"Kunnen de universiteiten in Engeland een beetje inschatten wat de kwaliteit van het Nederlandse onderwijssysteem is? Dit bedoel ik als in: in Nederland word een 8 of een 9 op je examen als goed tot zeer goed beschouwd; is dat hier ook zo?" - Absoluut niet, vaak vragen ze naar veel te hoge cijfers. Het is echt heel moeilijk in Nederland om een 9 gemiddeld te staan (dus 9 of hoger voor al je vakken!). Je moet dus ook een beetje onderhandelen met je universiteit. Er zijn veel mensen hier die je daar bij kunnen helpen/adviseren. Als ze naar veel te hoge cijfers vragen moet je contact opnemen met de universiteit en uitleggen hoe het een beetje in elkaar zit, in de meeste gevallen begrijpen ze dit en verlagen ze vaak hun 'offer'.
Als er staat dat oktober de eerste maand is dat je studiefinanciering krijgt dan krijg je je eerste betaling rond de 23ste/24ste van oktober inderdaad.(Original post by Killyenn)
In mijn brief van het DUO stond trouwens dt ik pas vanaf Oktober studiefinanciering krijg, betekent dit dan dat ik pas de 23ste de eerste keer stufi krijg? Ik woon al vanaf 5 September in Glasgow dus dat zou op z'n zachtst gezegd vervelend zijn :=
Misschien heb je een foutje gemaakt? Ik neem aan dat je hebt ingevuld dat je in september begint dus inprincipe zou je dat dus ook in september al moeten krijgen. Ik zou toch even contact opnemen.
Wat je hebt ontvangen is alleen maar een bevestiging dat je aanmelding is geaccepteerd maar dit betekend nog niks. Zoals er staat, zij sturen dit dan door naar de colleges, die beslissen dan wat er verder gebeurd en sturen je een 'conditional' of 'unconditional offer'. Als je 'offer' unconditional is dan ben je eigenlijk al aangenomen - als je 'offer' conditional is dan word je aangenomen onder bepaalde voorwaarden (gemiddelde van blabla of zoveel achten..).(Original post by Marijketje)
Ik kreeg gisteren bericht van Cambridge dat de faculteit mijn aanmelding heeft geaccepteerd en dat ze de aanmelding nu doorsturen naar de colleges. Maar als er geen college is die mij wil hebben, dan mag ik helemaal niet komen. Ook stond er dat de colleges dit pas begin september zouden gaan beslissen.
Maar als het antwoord nee is, dan moet ik hier in september alweer beginnen aan de uni. Dus weet niet zo goed wat ik nu moet.
Dat ze je pas in September laten weten of je wordt aangenomen vind ik wel heel raar, weet je zeker dat je je voor dit jaar hebt inschreven en niet volgend jaar? Het lijkt er heel erg op dat zij denken dat dit voor het volgende jaar is en niet voor aankomend jaar. Als je van plan was je voor dit jaar in te schrijven was je of veel te laat met je aanmelding of zij hebben een foutje gemaakt.Last edited by Pop_tart; 07-07-2012 at 20:36. -
Re: Shout out to all the Dutch people!Ik geloof dat je me verkeerd begrepen hebt, dus ik zal het even uitleggen. Ik studeer nu aan de universiteit Leiden voor mijn BA. Omdat ik door omstandigheden in Leiden geen MA kan doen had ik besloten om een Mphil aan Cambridge te gaan doen. Maar dat zou pas over twee jaar zijn. Had geen zin om zo lang te wachten, dus heb me ondertussen opgegeven voor een erasmus uitwisseling met Cambridge.(Original post by Pop_tart)
Wat je hebt ontvangen is alleen maar een bevestiging dat je aanmelding is geaccepteerd maar dit betekend nog niks. Zoals er staat, zij sturen dit dan door naar de colleges, die beslissen dan wat er verder gebeurd en sturen je een 'conditional' of 'unconditional offer'. Als je 'offer' unconditional is dan ben je eigenlijk al aangenomen - als je 'offer' conditional is dan word je aangenomen onder bepaalde voorwaarden (gemiddelde van blabla of zoveel achten..).
Dat ze je pas in September laten weten of je wordt aangenomen vind ik wel heel raar, weet je zeker dat je je voor dit jaar hebt inschreven en niet volgend jaar? Het lijkt er heel erg op dat zij denken dat dit voor het volgende jaar is en niet voor aankomend jaar. Als je van plan was je voor dit jaar in te schrijven was je of veel te laat met je aanmelding of zij hebben een foutje gemaakt.
De aanmelding voor erasmus werkt iets anders dan de standaard aanmelding aan Cambridge, hoewel je nog steeds aan dezelfde eisen moet voldoen als de andere undergrads. De aanmelding van erasmus gaat via het international team en zij hebben mij gisteren laten weten dat mijn aanmelding door hen is goedgekeurd en ook door het betreffende departement. Maar nu moet een college mij nog aannemen en volgens het international team gaan ze dat pas bekijken begin september.
Persoonlijk leek mij dit een beetje vreemd, want als een college mij een plaats geeft, dan is dat een plek van iemand uit Cambridge die naar het buitenland gaat voor bepaalde tijd. En niet de plek van een eerstejaars. Veel universiteiten in europa beginnen in september, dus ik neem aan dat als iemand uit Cambridge naar het buitenland gaat, dat hij dit dan ookal geregeld heeft.
Hoe dan ook, als er geen college is die mij aanneemt, dan moet ik dus gewoon in Leiden blijven en hier vakken volgen, maar hier begint het al in september.
(sorry, voor het hele verhaal
)
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Dan krijg je inderdaad pas stufi rond 24 oktober. Misschien omdat je pas op 5 september begint en niet op 1 september, zoals in nederland.(Original post by Killyenn)
In mijn brief van het DUO stond trouwens dt ik pas vanaf Oktober studiefinanciering krijg, betekent dit dan dat ik pas de 23ste de eerste keer stufi krijg? Ik woon al vanaf 5 September in Glasgow dus dat zou op z'n zachtst gezegd vervelend zijn := -
Re: Shout out to all the Dutch people!Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn brief van SAAS. Op 25 juni zou hij binnen een week arriveren. Maar nee hoor. Op mijn email hebben ze ook niet gereageerd. Ik wacht het nog wel even af.(Original post by Killyenn)
Hoe lang heb jij op de brief moeten wachten? -
Re: Shout out to all the Dutch people!Ik heb 14 September ingevuld aangezien dat de officiële start van het schooljaar is. Maar blijkbaar krijg je pas vanaf je eerste hele maand stufi en aangezien dat ook laat in de maand is zit ik blijkbaar 'legaal' bijna twee maanden zonder stufi. Toch mooi bijna 1400 euro, maar even kjken hoe ik dat ga doen. Oeps(Original post by Pop_tart)
Als er staat dat oktober de eerste maand is dat je studiefinanciering krijgt dan krijg je je eerste betaling rond de 23ste/24ste van oktober inderdaad.
Misschien heb je een foutje gemaakt? Ik neem aan dat je hebt ingevuld dat je in september begint dus inprincipe zou je dat dus ook in september al moeten krijgen. Ik zou toch even contact opnemen.
Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ik me heb aangemeld voor SAAS Kan het even voor je nakijken ^^ -
Re: Shout out to all the Dutch people!aaah nee geeft niks ik wist het hele verhaal niet haha :P Maar nog steeds raar dat ze dat zo laat beslissen?! :/ Lijkt me ook voor een student van cambridge ook wel vervelend om dat dan zo om het laatste moment te doen, vrijwel vlak voor alles begint :/ Nouja nog even afwachten dan!! :O(Original post by Marijketje)
Ik geloof dat je me verkeerd begrepen hebt, dus ik zal het even uitleggen. Ik studeer nu aan de universiteit Leiden voor mijn BA. Omdat ik door omstandigheden in Leiden geen MA kan doen had ik besloten om een Mphil aan Cambridge te gaan doen. Maar dat zou pas over twee jaar zijn. Had geen zin om zo lang te wachten, dus heb me ondertussen opgegeven voor een erasmus uitwisseling met Cambridge.
De aanmelding voor erasmus werkt iets anders dan de standaard aanmelding aan Cambridge, hoewel je nog steeds aan dezelfde eisen moet voldoen als de andere undergrads. De aanmelding van erasmus gaat via het international team en zij hebben mij gisteren laten weten dat mijn aanmelding door hen is goedgekeurd en ook door het betreffende departement. Maar nu moet een college mij nog aannemen en volgens het international team gaan ze dat pas bekijken begin september.
Persoonlijk leek mij dit een beetje vreemd, want als een college mij een plaats geeft, dan is dat een plek van iemand uit Cambridge die naar het buitenland gaat voor bepaalde tijd. En niet de plek van een eerstejaars. Veel universiteiten in europa beginnen in september, dus ik neem aan dat als iemand uit Cambridge naar het buitenland gaat, dat hij dit dan ookal geregeld heeft.
Hoe dan ook, als er geen college is die mij aanneemt, dan moet ik dus gewoon in Leiden blijven en hier vakken volgen, maar hier begint het al in september.
(sorry, voor het hele verhaal
)
Vervelend wel zeg! Ik had mijn stufi veel te laat aangevraagd in m'n eerste jaar XD kreeg daardoor pas in DECEMBER m'n eerste betaling, wel met terug werkende kracht dus ik kreeg in een keer een enorm bedrag haha maar was toch we vervelend.(Original post by Killyenn)
Ik heb 14 September ingevuld aangezien dat de officiële start van het schooljaar is. Maar blijkbaar krijg je pas vanaf je eerste hele maand stufi en aangezien dat ook laat in de maand is zit ik blijkbaar 'legaal' bijna twee maanden zonder stufi. Toch mooi bijna 1400 euro, maar even kjken hoe ik dat ga doen. Oeps
Ik weet eigenlijk niet meer precies wanneer ik me heb aangemeld voor SAAS Kan het even voor je nakijken ^^ -
Re: Shout out to all the Dutch people!Vanaf 16 augustus, na de A-level results. Ik ben nu al wanhopig alle universiteiten aan het mailen om te kijken of ze nog plek hebben.(Original post by Marijketje)
Ja, ik moet ook opzoek naar een plan B. Heb jij enig idee wanneer je uitsluitsel krijgt? -
Re: Shout out to all the Dutch people!Doe jij toevallig het IDEE aan de HvA?(Original post by Elly25)
is er ook iemand in de buurt van Wolverhampton/ Birmingham?
-
Re: Shout out to all the Dutch people!Ah ben jij dan in 2008 aan de HvA begonnen? Ik heb in 2008/2009 1e jaar Idee gedaan en na me propedeuse ben ik naar Engeland verhuist en een BA in 'English Language & Communication' (Linguistics) begonnen omdat me dat toch meer lag dat het leraarschap ^^ Ik ben ook net afgestudeerd hier en ga nu verder met een masters aan Aston University Birmingham(Original post by Elly25)
hey, nee ik heb 2e graads engels gedaan aan Hva. Daarvoor ben ik net afgestudeerd. Ik beging een nieuwe studie aan Uni of Wol. per 1 september.
Ik kende veel Idee mensen maar ja die zijn ook allemaal weg uit Wolves.
De hele wereld is in 10 jaar veel veranderd - zo'n 10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste mobiel, niet veel kinderen in de klas hadden dat. Tegenwoordig heeft bijna ieder kind een mobiel ^^
most deprived of the nation.
)