Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey! Sign in to get help with your study questionsNew here? Join for free to post

German Learners' Society MKII

Announcements Posted on
    • 33 followers

ReputationRep:
    (Original post by Kallisto)
    @grizzlybär, thegodofgod: Thanks for help.

@thegodofgod:
    Englishman -> Engländer (not "Englischer"!)

Nevertheless, your German is good.
    If you will carry on (or go on?), your German will be better than my English.
    Ich habe das Wort gänzlich vergessen

Danke schön für die Anerkennung

Nochmal würde man "will" mit einem "if" Gliedsatz nicht sagen - ich weiß aber nicht warum
    • 3 followers

ReputationRep:
    (Original post by thegodofgod)
    Cheers! Or shall I say Danke!
    • 33 followers

ReputationRep:
    Also, hat jemand die letzte Folge der Sendung "Hustle" gesehen?

Ich empfehle euch, dass ihr sie seht!

(Oder vielleicht die allen anderen Folgen, wenn ihr genug Zeit habt oder eine Zeitverschwendung wollt )
    • 4 followers

ReputationRep:
    Also, hat jemand die letzte Folge der Sendung "Hustle" gesehen?

Ich empfehle euch, dass ihr sie seht!

(Oder vielleicht die allen anderen Folgen, wenn ihr genug Zeit habt oder eine Zeitverschwendung wollt )
    ne,tut mir leid, ich hab das Fernsehsendung nicht bevor gesehen.im moment hab ich meine Pruefungen als ich hab gesagt,so nein,aber bestimmt spaeter! ooh und auch danke fur die neues Wort 'Zeitverschwendung' ich hab das wort noch nie bevor gesehen!
    • 33 followers

ReputationRep:
    (Original post by OddThings)
    ne,tut mir leid, ich hab das Fernsehsendung nicht bevor gesehen.im moment hab ich meine Pruefungen als ich hab gesagt,so nein,aber bestimmt spaeter! ooh und auch danke fur die neues Wort 'Zeitverschwendung' ich hab das wort noch nie bevor gesehen!
    Kein Problem

Ich muss sagen, es ist gut, dass du dich auf deine Arbeit / Wiederholung konzentrieren kannst - ich kann mich nie darauf zu Hause konzentrieren und als Folge finde ich irgendwie immer eine Ablenkung
    • 4 followers

ReputationRep:
    Kein Problem

Ich muss sagen, es ist gut, dass du dich auf deine Arbeit / Wiederholung konzentrieren kannst - ich kann mich nie darauf zu Hause konzentrieren und als Folge finde ich irgendwie immer eine Ablenkung
    Ich weiss nicht genau wie ich kann konzentrieren..aber ich beklage micht nicht! Im moment bin ich nur gerade die Deutschen Nachrichten und tut noch mehr Grammatik. was fuer ein aufregendes Leben,das ich fuehren,oder?
    • 33 followers

ReputationRep:
    Ich weiss nicht genau wie ich kann konzentrieren..aber ich beklage micht nicht! Im moment bin ich nur gerade die Deutschen Nachrichten und tut noch mehr Grammatik. was fuer ein aufregendes Leben,das ich fuehren,oder?
    Du hättest sehen sollen, was ich die ganze Woche getan habe - ich habe mehrere Aufsätze für Biologie und Deutsch geschrieben, ein Paar Übersetzungen gemacht, neue Verben für Deutsch gelernt, Fragen beantwortet, Schulübungen fertig gemacht... :rant:
    • 4 followers

ReputationRep:
    Du hättest sehen sollen, was ich die ganze Woche getan habe - ich habe mehrere Aufsätze für Biologie und Deutsch geschrieben, ein Paar Übersetzungen gemacht, neue Verben für Deutsch gelernt, Fragen beantwortet, Schulübungen fertig gemacht... :rant:
    ich weiss wie du fuehlst,ich habe viele Aufsaetze fur Deutsch und Geschichte geschrieben,und Darueber hinaus jede Menge Grammatik und Vokabeln Uebungen.Meiner Meinung ist es gut das ich liebe Deutsch,sonst waere ich verrueckt sein! 'Nase zum Schleifstein' als mein Deutsch Lehrer immer gesagt.
    • 6 followers

ReputationRep:
    ich weiss wie du fuehlst,ich habe viele Aufsaetze fur Deutsch und Geschichte geschrieben,und Darueber hinaus jede Menge Grammatik und Vokabeln Uebungen.Meiner Meinung ist es gut das ich liebe Deutsch,sonst waere ich verrueckt sein! 'Nase zum Schleifstein' als mein Deutsch Lehrer immer gesagt.
    'Nase zum Schleifstein' :confused: was meint dein Lehrer denn dadamit?
    • 4 followers

ReputationRep:
    (Original post by grizzlybär)
    'Nase zum Schleifstein' :confused: was meint dein Lehrer denn dadamit?
    'nose to the grindstone' ein Englischer Ausdruck,das bedeutet, viele harte arbeiten' macht das Sinn?
    • 16 followers

ReputationRep:
    writing in German is difficult :no:

damn timed conditions and tenses
    • 6 followers

ReputationRep:
    'nose to the grindstone' ein Englischer Ausdruck,das bedeutet, viele harte arbeiten' macht das Sinn?
    ah, hier sagt man sowas wie: 'Ohne Fleiß kein Preis!'
    • 4 followers

ReputationRep:
    (Original post by grizzlybär)
    ah, hier sagt man sowas wie: 'Ohne Fleiß kein Preis!'
    ah,interessant. Ich werde beide benutzen.
    • 5 followers

ReputationRep:
    does anyone know the opinions of NPD(nationdemokratische Partei Deutschlands)?
    im struggling to find the answer
    • 16 followers

ReputationRep:
    Ok, so I just finished a horrible response to addiction to the media (it was homework that i put under timed conditions) and I got stuck with my last sentence. A lot of what I wrote probably didn't make sense but... how do you say "the media is good for the young people unless you would prefer a censored press.

I wrote "die medien ist gut für die jugendliche wenn du würdst lieber nicht ein medien zensiert"

Actually that looks really really wrong but Ican't think of how to change it :no:

Grammar is my enemy I'm not sure whether to write the whole thing out here so I find my mistakes :dontknow:

(Original post by pakizrulez)
    does anyone know the opinions of NPD(nationdemokratische Partei Deutschlands)?
    im struggling to find the answer
    this might be helpful :dontknow:
    • 19 followers

ReputationRep:
    (Original post by chickenonsteroids)
    "the media is good for the young people unless you would prefer a censored press."

I wrote "die medien ist gut für die jugendliche wenn du würdst lieber nicht ein medien zensiert"

Actually that looks really really wrong but Ican't think of how to change it :no:
    Don't worry!
    I try to help.

This is my translation: "Die Medien sind (plural to "Medien", that's why you have to use "sind") gut für jugendliche (it's an adjective) Menschen, außer (initiate a conjunction) du bevorzugst eine zensierte Presse (would = würde is required. That sounds not good.)."

Who has given this sentence in English to you? your teacher?
    is = ist (singular!!)
    are = sind (plural!!)
    believe me, I know what I write in German.

I hope that you have understood me.
    • 16 followers

ReputationRep:
    (Original post by Kallisto)
    Don't worry!
    I try to help.

This is my translation: "Die Medien sind (plural to "Medien", that's why you have to use "sind") gut für jugendliche (it's an adjective) Menschen, außer (initiate a conjunction) du bevorzugst eine zensierte Presse (would = würde is required. That sounds not good.)"

Who has given you this sentence in English? your teacher?
    is = ist (singular!!)
    are = sind (plural!!)
    believe me, I know what I write in German.

I hope that you have understood me.
    I had to write about something and that is how I ended the piece.

What does "bevorzugst" and "außer" mean? I don't understand why you've taken out würde :no: I thought prefer is lieber so "würde lieber" would mean "would rather"?

I understand the rest but I might have another question later
    • 19 followers

ReputationRep:

What does "bevorzugst" and "außer" mean? I don't understand why you've taken out würde :no: I thought prefer is lieber so "würde lieber" would mean "would rather"?
    bevorzugen = prefer
    unless = außer, wenn nich, außer wenn and so on (by a conjunction!)

Why I had taken out "würde"? I wrote it you before:
    It was not appropriate in this sentence.
    • 33 followers

ReputationRep:
    Ok, so I just finished a horrible response to addiction to the media (it was homework that i put under timed conditions) and I got stuck with my last sentence. A lot of what I wrote probably didn't make sense but... how do you say "the media is good for the young people unless you would prefer a censored press.

Grammar is my enemy I'm not sure whether to write the whole thing out here so I find my mistakes :dontknow:
    I'd translate it as:
    Die Medien sind gut für die Jugendliche, außer wenn man eine zensierte Presse lieber hätte.

Btw - does that sentence even make sense in English? :lolwut:
    • 1 follower

ReputationRep:
    Hi everyone,

Am a current A level student, studying bio,chem,maths and psych

I've also done my GCSE's here 1A*5A 1B 1C.

I lived in germany for about 10 years and studied there in " Reallschule or mittlere Reife" until year 9. Therefore I speak german fluently.

I am now thinking of studying medicine in germany. Unfortunately I don't know anyone who studies medicine and people I know aren't really very academic in that sense. I've already found the hochschulstart.de website and read abit about it. But I would be grateful if someone can give me any dates for applying what I need to do if I want to start studying in 2013.

Helpful for any tipss..

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

2. Slide to join now Processing…

Updated: December 10, 2014
New on TSR

The future of apprenticeships

Join the discussion in the apprenticeships hub!

Article updates
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.