Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Art Foundation

Announcements Posted on
    • 2 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by QuirkyDoDo)
    Oh I wish it were that easy for me, Chesire, I wish it were. They are basically forcing me. It has happened before. Example; when I was in year 6, for Secondary transfer, I wanted to go to the same School as my friends (it sounds silly now but that's not the point. It was still a good school, in fact, for 6th form, it's almost better than my current School! Or so I've heard).
    Anyway, for months we argued about it, when they realised that I wasn't going to give up, they even bribed me,that didnt work either, (principle will not be bought! ) then in the end when they realised that I was genuinely going to go to the School they put their foot down and it was the whole "What we say goes. You're not going to that School. End of story." And that was that. I cried and cried and cried, they said that they'd follow through with the conditions of the bribe (that only lasted for about a year ) and tried to be all like "oh but this School is an Arts School, that is perfect for you, that subject is your strength" (NOTE: The very same subject that they are trying to get me to forget about seven years later?!!) and the rest is history.

    THEN, when it came to entering 6th form, they tried to force me to go somewhere else, (but the place didn't accept me, I "accidentally" called back to find out how my interview had gone/potentially confirm a place too late. And it "just so happened" that I wasn't having a good day on the day of the interview, so I was a little despondent. Hehe.

    See my dilemma? Really wish my parents would react like your Mum.

    Thanks =] and haha, well there's no harm in that-it's good to have broad choices =] And yeah, exactly; at least AS Levels are done now and you got that extra grade =]
    Ooh sounds bad See though you would have been 11 when they forced you into that secondary school, and you were 16 when you purposefully failed your interview Now at 18 you're an adult and can quite easily do stuff behind their backs. I'm guessing that you've already accepted your Loughborough place? What do they expect you to do now? What do you think they'd do if you did the same as I did next year? haha

    Lol well there was in my case, I got CCEE for AS Managed to get that up to BBD for A2 but I really shouldn't have done Music Tech or Biology because I was crap at them and they brought my other subjects down! Oh well
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Cheshire_Cat)
    Ooh sounds bad See though you would have been 11 when they forced you into that secondary school, and you were 16 when you purposefully failed your interview Now at 18 you're an adult and can quite easily do stuff behind their backs. I'm guessing that you've already accepted your Loughborough place? What do they expect you to do now? What do you think they'd do if you did the same as I did next year? haha

    Lol well there was in my case, I got CCEE for AS Managed to get that up to BBD for A2 but I really shouldn't have done Music Tech or Biology because I was crap at them and they brought my other subjects down! Oh well
    Hehe and yeah, I accepted it a while back and was going to apply for accomodation asap, on Monday. Now, they expect me to be researching institutions where I can do a French degree and writing my personal statement :colonhash: I genuinely think that they would go absolutely ballistic, tell me that I've c*cked up etc.

    Oh no, that sucks =[ but at least you got the grades up! And at least you still got accepted somewhere =]
    • 2 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by QuirkyDoDo)
    Hehe and yeah, I accepted it a while back and was going to apply for accomodation asap, on Monday. Now, they expect me to be researching institutions where I can do a French degree and writing my personal statement :colonhash: I genuinely think that they would go absolutely ballistic, tell me that I've c*cked up etc.

    Oh no, that sucks =[ but at least you got the grades up! And at least you still got accepted somewhere =]
    Bahh, just apply for the accommodation Or do you need them to help you do it? lol

    Loll yeah I didn't apply for foundation until 2 weeks into the course as I was planning on having a gap year but got fed up of trying to get a job for 4 months Luckily I took my A grade projects in with me and started the next day God knows where I'd be now if I carried on with the gap year!
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Cheshire_Cat)
    Bahh, just apply for the accommodation Or do you need them to help you do it? lol

    Loll yeah I didn't apply for foundation until 2 weeks into the course as I was planning on having a gap year but got fed up of trying to get a job for 4 months Luckily I took my A grade projects in with me and started the next day God knows where I'd be now if I carried on with the gap year!
    Haha, I'm going to apply for it, then we'll see what happens. You don't have to give a deposit or anything do you?
    Oh my gosh! You must be very talented then!
    • 2 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by QuirkyDoDo)
    Haha, I'm going to apply for it, then we'll see what happens. You don't have to give a deposit or anything do you?
    Oh my gosh! You must be very talented then!
    I dunno, depends how the system works. For here I think I chose which accommodation I wanted, then a few weeks later I was allocated a room and that's when I had to pay the deposit. I'd have a look
    Haha I wouldn't say I'm that talented, think they just had some space left on the course
    • 1 follower
    Offline

    ReputationRep:
    Hello there, I've finally decided to do the art foundation at Loughborough...woooo
    Does anyone know when the summer project brief will be given out? :]
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Angelala)
    Hello there, I've finally decided to do the art foundation at Loughborough...woooo
    Does anyone know when the summer project brief will be given out? :]
    I reckon probably after our places are confirmed so towards the end of august.

    You decided on accommodation yet?
    • 1 follower
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by r05hni)
    I reckon probably after our places are confirmed so towards the end of august.

    You decided on accommodation yet?
    cool

    Nah, I'm the one living at home in Loughborough. I did apply elsewhere, but LUSAD's good.

    how about you and your accommodation?
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    Hi I've also decided on Art Foundation and I'm a little confused about the accommodation...Did the other not art students start applying from today? The email says monday for us so does this mean most of the halls will be full for us? And which are the best halls/rooms for foundation students out of what you know?
    Sorry for all the questions, thank you to anyone that answers!!
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Angelala)
    cool

    Nah, I'm the one living at home in Loughborough. I did apply elsewhere, but LUSAD's good.

    how about you and your accommodation?
    Oh lucky you, as you get to save a lot of money . Yeah we have to wait for Monday to apply!

    (Original post by PollyGirl)
    Hi I've also decided on Art Foundation and I'm a little confused about the accommodation...Did the other not art students start applying from today? The email says monday for us so does this mean most of the halls will be full for us? And which are the best halls/rooms for foundation students out of what you know?
    Sorry for all the questions, thank you to anyone that answers!!
    Hey I replied to you on the accommodation forum .
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    Thank you for your answer, very helpful! Very nice too meet you too
    I was thinking something along the line of Butler/Bill Mo because they are closer (especially Butler!), and I want self catered so its perfect. Thanks again!
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by PollyGirl)
    Thank you for your answer, very helpful! Very nice too meet you too
    I was thinking something along the line of Butler/Bill Mo because they are closer (especially Butler!), and I want self catered so its perfect. Thanks again!
    Hello again! I'm glad that I could be useful . Which butler court room were you interested in? Is your monday time also 9am?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by r05hni)
    Hello again! I'm glad that I could be useful . Which butler court room were you interested in? Is your monday time also 9am?
    I have a feeling all Art Foundation are Monday 9am. I really want to get into Halls. Fingers crossed some people are in exams :P How many people do you reckon will be going in from home?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by mollymoo)
    I have a feeling all Art Foundation are Monday 9am. I really want to get into Halls. Fingers crossed some people are in exams :P How many people do you reckon will be going in from home?
    hahha same, I don't even want to consider having to commute from home . such an evil thing to hope but I'm wishing that too! I reckon atleast about 20 people+ are gonna stay at home but that's just a pure guess.

    what halls have you got your eye on? not gonna lie, I have pretty much been stalking the accommodation thread and it seems that it's taking quite a while and being quite slow, I just hope nothing messes up on our day!
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by r05hni)
    hahha same, I don't even want to consider having to commute from home . such an evil thing to hope but I'm wishing that too! I reckon atleast about 20 people+ are gonna stay at home but that's just a pure guess.

    what halls have you got your eye on? not gonna lie, I have pretty much been stalking the accommodation thread and it seems that it's taking quite a while and being quite slow, I just hope nothing messes up on our day!
    I really cant. Takes 3 hours drive from where I live.
    Hahaha so have I!! Royce, Faraday and Elvyn. Not many people have gone for them(well on here) so fingers crossed they wont all be taken. Your going for Butler Court? You know anyone going in September?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by mollymoo)
    I really cant. Takes 3 hours drive from where I live.
    Hahaha so have I!! Royce, Faraday and Elvyn. Not many people have gone for them(well on here) so fingers crossed they wont all be taken. Your going for Butler Court? You know anyone going in September?
    Oh really? It's just over an hour from where I live but I can't drive yet (coursework took over my life haha) but if I had to commute I'd have to take like 2 trains?!

    Yeah I'm gunning for Butler, cos of the cheapest ensuite option and ridiculously close to LUSAD, and the ones you've chosen shouldn't be too popular.

    I know about 5-6 people who are going lufbra, but the most popular uni at my school was notts and luckily one of my best friends is going there (hopefully) so atleast she's round the corner-ish. How about you?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by r05hni)
    Oh really? It's just over an hour from where I live but I can't drive yet (coursework took over my life haha) but if I had to commute I'd have to take like 2 trains?!

    Yeah I'm gunning for Butler, cos of the cheapest ensuite option and ridiculously close to LUSAD, and the ones you've chosen shouldn't be too popular.

    I know about 5-6 people who are going lufbra, but the most popular uni at my school was notts and luckily one of my best friends is going there (hopefully) so atleast she's round the corner-ish. How about you?
    I'm really hoping that there aren't too many people applying on Monday, the thread is going crazy!!
    Know a couple of people and some who are going to Notts.
    Yep driving has been put on hold; Art coursework and January exams put a massive break in it.
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by mollymoo)
    I'm really hoping that there aren't too many people applying on Monday, the thread is going crazy!!
    Know a couple of people and some who are going to Notts.
    Yep driving has been put on hold; Art coursework and January exams put a massive break in it.
    Yeah I know it's going mental - complete and utter distraction from revision lol but still so addictive to read.

    It was literally one thing after another this year! First it was uni apps, then portfolio, then january exam, media cw deadline, product design cw deadline now exams. It's been ridiculous!

    Do you know anyone else on the course?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by r05hni)
    Yeah I know it's going mental - complete and utter distraction from revision lol but still so addictive to read.

    It was literally one thing after another this year! First it was uni apps, then portfolio, then january exam, media cw deadline, product design cw deadline now exams. It's been ridiculous!

    Do you know anyone else on the course?
    I know!! I'm meant to be doing work :P
    Nope no-one. You?
    • 3 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by mollymoo)
    I know!! I'm meant to be doing work :P
    Nope no-one. You?
    Yeah I'm slowly revising maths - multitasking does work . No I don't physically know anyone on the course but I've added a guy on facebook who is gonna be starting it too.

    I'm just glad we're not having to freak out about our grades like other people.

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

  2. Slide to join now Processing…

Updated: September 3, 2012
New on TSR

GCSE results day

Waiting for your grades? Let off some steam in our results chat megathread

Article updates
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.