Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Any Danes??

This thread is sponsored by:
Announcements Posted on
Post on TSR and win a prize! Find out more... 10-04-2014
    • 4 followers

ReputationRep:
    (Original post by Dansk)
    Nope. why?
    Går ud fra, at at MFHA studerer der?
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by AnimalSpirit)
    Går ud fra, at at MFHA studerer der?

Naar ok
    • 6 followers

ReputationRep:
    Love Denmark, just reckon I should point out you lot have an AWESOME (:awesome:) country full of nice people. GO YOU!!:thumbsup:
    • 1 follower

ReputationRep:
    (Original post by Dansk)
    Hej igen
    Jeg vil gerne vaere journalist og skolen I sheffield virker rigtig god. Jeg er dog en by pige saa ved ikke hvordan jeg ville have det med at bo deroppe i 3 aar. Men London kan godt vaere stressende nogen gange og det er esktremt dyrt.. Ikke saa godt naar man er studerende taenker jeg.. Hvad vil du gerne studere?
    Jeg læser i Sheffield for tiden, dog kun et semester og jeg er 100% by pige men Sheffield er HELT fantastisk og by nok for mig selvom shoppe mulighederne ikke er de bedste, men der er et kæmpe shopping center kun en tram-ride væk. Jeg har slet ikke lyst til at tage hjem igen
    • 2 followers

ReputationRep:
    (Original post by CPH<3)
    Jeg læser i Sheffield for tiden, dog kun et semester og jeg er 100% by pige men Sheffield er HELT fantastisk og by nok for mig selvom shoppe mulighederne ikke er de bedste, men der er et kæmpe shopping center kun en tram-ride væk. Jeg har slet ikke lyst til at tage hjem igen
    ej hvor spaendende! hvad studerer du? hvad er det der er saa fantastisk ved sheffield?
    • 29 followers

ReputationRep:
    Hej

Jeg er udvekslingsstuderende paa Koebenhavns Universitet. Jeg har boet i Kbh i fem maaneder og jeg er proever at laerer dansk...rigtig svaert! Jeg vil gerne taler med dig paa dansk?
    • 4 followers

ReputationRep:
    (Original post by >Anna<)
    Hej

Jeg er udvekslingsstuderende paa Koebenhavns Universitet. Jeg har boet i Kbh i fem maaneder og jeg er proever at laerer dansk...rigtig svaert! Jeg vil gerne taler med dig paa dansk?
    Hehe jeg må indrømme, at jeg så dig i nogle andre forums om udveksling. Jeg bor selv i København, går på CBS, men får at vide på mandag om jeg er blevet optaget på Economics & Management på University of Oxford
    • 29 followers

ReputationRep:
    Hehe jeg må indrømme, at jeg så dig i nogle andre forums om udveksling. Jeg bor selv i København, går på CBS, men får at vide på mandag om jeg er blevet optaget på Economics &amp; Management på University of Oxford
    Ahh, held og lykke! Kan du godt lide CBS? Sidste uge, modte jeg en fyr (i baren) og han kan ikke fordrage det, men jeg troede det er godt! Hvor i Kbh bor du henne?
    • 4 followers

ReputationRep:
    Ahh, held og lykke! Kan du godt lide CBS? Sidste uge, modte jeg en fyr (i baren) og han kan ikke fordrage det, men jeg troede det er godt! Hvor i Kbh bor du henne?
    Jeg kan egentlig godt lide CBS, men har hele tiden villet læse Economics and Management på Oxford, så nu prøver jeg det. Og så har jeg fundet ud af, at jeg hellere vil læse Straight econ (+ management) i stedet for International Business. Jeg bor på Frederiksberg, men flytter til Aarhus på lørdag, hvor jeg oprindeligt kommer fra. Hvad læser du på KU?
    • 1 follower

ReputationRep:
    (Original post by Dansk)
    ej hvor spaendende! hvad studerer du? hvad er det der er saa fantastisk ved sheffield?
    Jeg læser management. Og jeg ved ikke helt præcis hvad der gør Sheffield så fantastisk, det er bare et rigtig rart sted at være. Man føler sig 100% sikker når man går på gaden, alle menneskerne er simpelthen så flinke og høflige (man siger tak når man går ud af bussen f.eks) og hvis man holder sig fra de lettere skumle og nedslidte steder så er Sheffield faktisk også en pæn by selvom rygtet siger at det er lidt af et hul :P så ligger Sheffield desuden ret centralt og det er utrolig nemt at komme rundt til alle andre dele af England, hvis det er det man vil.

Deres uni er endnu bedre! Det er blevet stemt til at have den bedste student union i England, og der foregår noget hver eneste aften på nær søndag. Hvis man bliver træt af union fester er der masser af muligheder i byen, for byen er fyldt med studerende så der er altid gang i et eller andet – det er faktisk svært at få tid til at læse hvis jeg skal være helt ærlig haha. Derudover har de en million milliard societies man kan tilmelde sig, så det er virkelig nemt at møde nye venner. Så skal det selvfølgelig også nævnes at det er et Russell Group uni så deres omdømme er ret godt og de tiltrækker gode forelæsere, og de fleste af deres uni bygninger er virkelig flotte – jeg kommer lige fra en forelæsning i en gammel kirke, en virkelig underlig oplevelse :P
    • 29 followers

ReputationRep:
    Jeg kan egentlig godt lide CBS, men har hele tiden villet læse Economics and Management på Oxford, så nu prøver jeg det. Og så har jeg fundet ud af, at jeg hellere vil læse Straight econ (+ management) i stedet for International Business. Jeg bor på Frederiksberg, men flytter til Aarhus på lørdag, hvor jeg oprindeligt kommer fra. Hvad læser du på KU?
    Godt! Jeg er sikker at du vil elsker Oxford. Har du besøgt den?

Jeg læser jura (europæiske og internationale emner) og jeg går også til dansk...Jeg have min dansk mundtlig prøve i morgen men derefter er jeg færdig med semestret.

Frederiksberg er meget smuk...jeg bor i 'ghettoen', mellem Nørrebro og Bispebjerg. Det er...interessant :P
    • 4 followers

ReputationRep:
    Godt! Jeg er sikker at du vil elsker Oxford. Har du besøgt den?

Jeg læser jura (europæiske og internationale emner) og jeg går også til dansk...Jeg have min dansk mundtlig prøve i morgen men derefter er jeg færdig med semestret.

Frederiksberg er meget smuk...jeg bor i 'ghettoen', mellem Nørrebro og Bispebjerg. Det er...interessant :P
    Ja, jeg var til interviews derovre i sidste uge og besøgte også en ven, der går der, i sommers.

Det lyder da til at du er blevet okay til dansk? Selvom det selvfølgeligt er svært at vurdere ud fra skrift ..

Ahhh du bor i Nordvest.. Det er lidt trashy, ja .. Har en kammerat fra Tyskland, der bor derude men har kun været der én gang. Jeg kan rigtig godt lide at bo på Frederiksberg og så er det tæt på CBS. Men jeg har netop afleveret mit studiekort, da jeg dropper ud efter det her semester.. Det bliver spændende om jeg bliver optaget i England
    • 29 followers

ReputationRep:
    Ja, jeg var til interviews derovre i sidste uge og besøgte også en ven, der går der, i sommers.

Det lyder da til at du er blevet okay til dansk? Selvom det selvfølgeligt er svært at vurdere ud fra skrift ..

Ahhh du bor i Nordvest.. Det er lidt trashy, ja .. Har en kammerat fra Tyskland, der bor derude men har kun været der én gang. Jeg kan rigtig godt lide at bo på Frederiksberg og så er det tæt på CBS. Men jeg har netop afleveret mit studiekort, da jeg dropper ud efter det her semester.. Det bliver spændende om jeg bliver optaget i England
    Er du vente at høre fra dem? Jeg er sikker at du vil være accepterede! Hvor har du ansøgte?

Jeg fik 10 i dansk kursus; 12 i skriftlig eksamen og 7 i mundtlig eksamen...jeg var alt for nervøs, synes jeg. Så måske er jeg ikke så dårlig som jeg troede!

Haha, 'lidt trashy'! Præcis! Sommetider er det lidt uhyggeligt i natten. Bor du på et kollegium eller privat lejlighed?
    • 4 followers

ReputationRep:
    Er du vente at høre fra dem? Jeg er sikker at du vil være accepterede! Hvor har du ansøgte?

Jeg fik 10 i dansk kursus; 12 i skriftlig eksamen og 7 i mundtlig eksamen...jeg var alt for nervøs, synes jeg. Så måske er jeg ikke så dårlig som jeg troede!

Haha, 'lidt trashy'! Præcis! Sommetider er det lidt uhyggeligt i natten. Bor du på et kollegium eller privat lejlighed?
    Ja, jeg har ikke fået svar fra nogle af dem endnu.. Får svar fra Oxford på mandag, men det kan godt tage lidt tid med de andre. Jeg har søgt ind på LSE, UCL (to courses) og Warwick.. Men Oxford er min førsteprioritet uden tvivl!

Det er sgu da godt gået med karaktererne! Er det kun i dette semester, du skal være i Danmark?

Jeg har godt hørt, at det ikke altid er behageligt at gå alene rundt derude om aftenen .. Jeg bor i privat lejlighed, men flytter faktisk ud i morgen for at flytte til Aarhus.. So long Copenhagen
    • 29 followers

ReputationRep:
    Ja, jeg har ikke fået svar fra nogle af dem endnu.. Får svar fra Oxford på mandag, men det kan godt tage lidt tid med de andre. Jeg har søgt ind på LSE, UCL (to courses) og Warwick.. Men Oxford er min førsteprioritet uden tvivl!

Det er sgu da godt gået med karaktererne! Er det kun i dette semester, du skal være i Danmark?

Jeg har godt hørt, at det ikke altid er behageligt at gå alene rundt derude om aftenen .. Jeg bor i privat lejlighed, men flytter faktisk ud i morgen for at flytte til Aarhus.. So long Copenhagen
    Held og lykke!!! Alle rigtigt godt universitaterne (selvfølgeligt)! Fingers crossed for you

Nej, jeg skal være her i helt året (men jeg rejser hjem i juleferien). Og tak! Jeg er meget glad.

Jeg har været fulgte i dagtimerne før :erm: Måske vi kan siger at det har karakter? :p:

Tror du at du vil savne Kbh?
    • 4 followers

ReputationRep:
    Held og lykke!!! Alle rigtigt godt universitaterne (selvfølgeligt)! Fingers crossed for you

Nej, jeg skal være her i helt året (men jeg rejser hjem i juleferien). Og tak! Jeg er meget glad.

Jeg har været fulgte i dagtimerne før :erm: Måske vi kan siger at det har karakter? :p:

Tror du at du vil savne Kbh?
    Hehe ja, det har bestemt karakter! Du er blevet forfulgt i dagtimerne siger du?

Ja, jeg vil helt sikkert savne kbh og de venner jeg har fået her.. Men jeg har jo måttet træffe den beslutning uden at tage hensyn til sådan nogle ting.. Jeg tror også jeg ville kunne få det godt i England ..
    • 29 followers

ReputationRep:
    Hehe ja, det har bestemt karakter! Du er blevet forfulgt i dagtimerne siger du?

Ja, jeg vil helt sikkert savne kbh og de venner jeg har fået her.. Men jeg har jo måttet træffe den beslutning uden at tage hensyn til sådan nogle ting.. Jeg tror også jeg ville kunne få det godt i England ..
    Nej...Fulgte, ikke forfulgt :p: En algerisk fyr fulgte mig og var prøve at få min nummer osv. Han ville ikke lade mig være alene! "Hvor kommer du fra?", "Hvor bor du henne", "Jeg kan enormt godt lide dig"....

Ja, jeg er sikker! Hvis du har sporgsmål om bor i England, spørg mig! Jeg vil gerne at hjælpe
    • 18 followers

ReputationRep:
    Hejsa alle sammen!

Jeg er faktisk engelsk men jeg lærer dansk ligesom Anna. Jeg har en dansk kæreste som bor i Sjælland men han hjælper ikke så meget - han taler ret godt engelsk og jeg har kun lige begyndt at gøre betydelige fremskridt med sproget. Jeg har downloadet Matador, som jeg rigtig godt kan lide, og det hjælper en hel del med lytteforståelsen. Jeg skulle sige at jeg allerede har set Forbrydelsen I & II, før i nævner den. Jeg ville gerne tale med jer også!
    • 4 followers

ReputationRep:
    (Original post by Ronove)
    Hejsa alle sammen!

Jeg er faktisk engelsk men jeg lærer dansk ligesom Anna. Jeg har en dansk kæreste som bor i Sjælland men han hjælper ikke så meget - han taler ret godt engelsk og jeg har kun lige begyndt at gøre betydelige fremskridt med sproget. Jeg har downloadet Matador, som jeg rigtig godt kan lide, og det hjælper en hel del med lytteforståelsen. Jeg skulle sige at jeg allerede har set Forbrydelsen I & II, før i nævner den. Jeg ville gerne tale med jer også!
    Imponerende dansk-færdigheder! Og du bor i England?
    • 18 followers

ReputationRep:
    Imponerende dansk-færdigheder! Og du bor i England?
    Nå, tak skal du have.

Ja i øjeblikket bor jeg i England hos min mor. Jeg vil flytte til min kæreste men må vente på at hans fætter er færdig med sin uddannelse (de bor sammen). Jeg tænker over at flytte før dette tidspunkt og at finde en ejen lejlighed men der er mange ting jeg skal klare først herover. Så bor jeg hos mami indtil videre! :p: Jeg var det hele sidste år i Tyskland og det var på dette tidspunkt at jeg opdagede det dejlige Danmark. Det er jo rigtigt flot sammenlignet med Tyskland. :p:

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?

this is what you'll be called on TSR

2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?

never shared and never spammed

3. this can't be left blank

6 characters or longer with both numbers and letters is safer

4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By completing the slider below you agree to The Student Room's terms & conditions and site rules

2. Slide the button to the right to create your account

Slide to join now Processing…

You don't slide that way? No problem.

Updated: October 5, 2013
Article updates
Useful resources
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.