The Student Room Group

Would you be able to help me extend this paragraph (french)

Would you be able to help me extend this paragraph and add an idiom or two in and also tell me if it makes sense?

Euh, je prefere les films comiques parce que j'aime bien rire avec mes amis. Une fois, j'ai vu "Alien" a la television. C'etait trop effrayant et depuis, je n'aime pas du tout ce genre de films.
Reply 1
Original post by Zahra199
Would you be able to help me extend this paragraph and add an idiom or two in and also tell me if it makes sense?

Euh, je prefere les films comiques parce que j'aime bien rire avec mes amis. Une fois, j'ai vu "Alien" a la television. C'etait trop effrayant et depuis, je n'aime pas du tout ce genre de films.


Je préfère avant tout regarder des comédies avec mes amis. A l'inverse, je n'aime plus regarder les films d'horreurs depuis que j'ai vu Alien.

You should speak of your favourite movie.:wink:
(edited 10 years ago)
Reply 2
Original post by Josb
Je préfère avant tout regarder des comédies avec mes amis. A l'inverse, je n'aime plus regarder les films d'horreurs depuis que j'ai vu Alien.

You should speak of your favourite movie.:wink:


I literally use a random film from a text book thats helped me :biggrin:
So should I use Je préfère avant tout regarder des comédies avec mes amis. A l'inverse, je n'aime plus regarder les films d'horreurs depuis que j'ai vu Alien.
instead of the mini paragraph I wrote?
Could you fit an idiom into it please
Reply 3
Original post by Zahra199
I literally use a random film from a text book thats helped me :biggrin:
So should I use Je préfère avant tout regarder des comédies avec mes amis. A l'inverse, je n'aime plus regarder les films d'horreurs depuis que j'ai vu Alien.
instead of the mini paragraph I wrote?
Could you fit an idiom into it please

I wrote it as I would have said in French, yours is correct, but sounds strange for me.

Expand your text and I'll correct, but I won't make it for you.
Reply 4
I'd like to add *avoir les jetons. at the end as an idiom
would that make sense?
Reply 5
Original post by Zahra199
I'd like to add *avoir les jetons. at the end as an idiom
would that make sense?

It's too familiar.

Choose a movie with "un suspense à couper le souffle".

Quick Reply

Latest