The Student Room Group

French help URGENT

I have 2 queries:
1) in this sentence correct French " ce que je naime pas de la ville cest il y a des embouteillages terribles, je deteste les " ie can I use the word les in je deteste les for them( Des embouteillages ) if not please correct me
2) Is it just " il n'y a suffisament de .." Or " il n'y a pas suffisament de "
Original post by ameehannah
I have 2 queries:
1) in this sentence correct French " ce que je naime pas de la ville cest il y a des embouteillages terribles, je deteste les " ie can I use the word les in je deteste les for them( Des embouteillages ) if not please correct me
2) Is it just " il n'y a suffisament de .." Or " il n'y a pas suffisament de "

Heya, I'm going to put this in the languages forum for you as you should get more responses there.:smile:

You should also check out the forum to see if there's any other threads there which might be helpful to you! http://www.thestudentroom.co.uk/forumdisplay.php?f=98
Original post by ameehannah
I have 2 queries:
1) in this sentence correct French " ce que je naime pas de la ville cest il y a des embouteillages terribles, je deteste les " ie can I use the word les in je deteste les for them( Des embouteillages ) if not please correct me
2) Is it just " il n'y a suffisament de .." Or " il n'y a pas suffisament de "

1) You may not have studied this yet, but you would say "Je les déteste" ! : )

2) il n'y a pas ... de. u could also say il n'y a pas assez de... which has the same meaning but is easier to say haha : )

EDIT: Ce que je n'aime pas de la ville, c'est qu'il y a ...
(edited 9 years ago)
Reply 3
Original post by beyknowles
1) You may not have studied this yet, but you would say "Je les déteste" ! : )

2) il n'y a pas ... de. u could also say il n'y a pas assez de... which has the same meaning but is easier to say haha : )

EDIT: Ce que je n'aime pas de la ville, c'est qu'il y a ...


Thanks 👍

Quick Reply

Latest

Trending

Trending