Results are out! Find what you need...fast. Get quick advice or join the chat
Hey there Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Hospitality Work at Man Utd

Announcements Posted on
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    Right I've been looking for part-time work in Manchester for when university starts again in Sept. I've finally managed to get an interview at Old Trafford for hospitality work. This role is perfect as it's not like you're working fixed hours every week. I've got a 10 minute interview on Wednesday but I have like no idea what to expect? This is my first ever interview so I'm slightly nervous! Does anyone have an idea of what they'll ask me? How formal should i dress? Aaaaaaaaaaargh.
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    A couple of my friends have just started working here the place itself is quite formal, because of all the businessmen and footballer customers, but i think for the interview they didn't have to dress in a suit or anything. As long as you dont look scruffy you will be fine, maybe avoid jeans.
    Don't be nervous, prepare for questions about teamwork and why you want the job, as with any interview. I've not heard of them turning anyone down after getting an interview tbh, they just dont give interviews to people they arent interested in.
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Easykill)
    A couple of my friends have just started working here the place itself is quite formal, because of all the businessmen and footballer customers, but i think for the interview they didn't have to dress in a suit or anything. As long as you dont look scruffy you will be fine, maybe avoid jeans.
    Don't be nervous, prepare for questions about teamwork and why you want the job, as with any interview. I've not heard of them turning anyone down after getting an interview tbh, they just dont give interviews to people they arent interested in.
    Cheers for the info!
    It's helpled a lot in easing my nerves haha.
    *craps self*
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    Cheers for the info!
    It's helpled a lot in easing my nerves haha.
    *craps self*
    Lol, as long as you do that beforehand and not in the interview itself you'll be fine
    And enjoy Manchester, it's awesome.
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Easykill)
    Lol, as long as you do that beforehand and not in the interview itself you'll be fine
    And enjoy Manchester, it's awesome.
    Arghhhhhh! My interview time has disappeared Their online system is telling me to 'schedule an interview'! AAAAAAAARGH lol! I've left a message on the number in their email. I have no idea what is going on.
    Haha I'm at uni in Manchester :p: It was awesome indeed!
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    Arghhhhhh! My interview time has disappeared Their online system is telling me to 'schedule an interview'! AAAAAAAARGH lol! I've left a message on the number in their email. I have no idea what is going on.
    Haha I'm at uni in Manchester :p: It was awesome indeed!
    Don't fret! They've probably had a system failure or something, they can't just take away your interview its far too mean. Maybe try and schedule another?
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Easykill)
    Don't fret! They've probably had a system failure or something, they can't just take away your interview its far too mean. Maybe try and schedule another?
    I really hope they don't take my time away haha! *does poor innocent face* I really hope they've had a failure, I've tried booking again but whenever I pick a new date it keeps telling me to book a bloody appointment on their homepage! Argh lol
    I've already paid £30 in trains tickets from London. I really don't wanna pay that again for next week. :eek3: At least I can move some of my stuff up next week.
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    I really hope they don't take my time away haha! *does poor innocent face* I really hope they've had a failure, I've tried booking again but whenever I pick a new date it keeps telling me to book a bloody appointment on their homepage! Argh lol
    I've already paid £30 in trains tickets from London. I really don't wanna pay that again for next week. :eek3: At least I can move some of my stuff up next week.
    Darn computers :o:
    Could you ring the train service and ask for a refund? At least it wouldnt be a wasted trip if you can bring your things with you, but still its annoying the train tickets are ridiculous prices. Although £30 from london is pretty good.
    You're probably best to keep trying the Man Utd number so you can talk to a real-life person!
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Easykill)
    Darn computers :o:
    Could you ring the train service and ask for a refund? At least it wouldnt be a wasted trip if you can bring your things with you, but still its annoying the train tickets are ridiculous prices. Although £30 from london is pretty good.
    You're probably best to keep trying the Man Utd number so you can talk to a real-life person!
    Innit! What happened to good ole letters!
    I would ask for a refund, but it says in big bold letters before you book the tickets that they're non-refundable! Grrrrr. If you think £30 is good, I've done a return Manc - London trip for £2 Yeah I left Man Utd a voice message as no-one was picking up. I'll ring them first thing in the morning to sort it out as I need my beauty time to get ready. :p:
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    Innit! What happened to good ole letters!
    I would ask for a refund, but it says in big bold letters before you book the tickets that they're non-refundable! Grrrrr. If you think £30 is good, I've done a return Manc - London trip for £2 Yeah I left Man Utd a voice message as no-one was picking up. I'll ring them first thing in the morning to sort it out as I need my beauty time to get ready. :p:
    Haha the only way I can understand that is if you tipped someone £2 to hide in their suitcase
    OK cool, im sure itll all work out theres no way they can cancel your interview completely without notice. Best of luck and have a safe journey to good old manchester
    • Thread Starter
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Easykill)
    Haha the only way I can understand that is if you tipped someone £2 to hide in their suitcase
    OK cool, im sure itll all work out theres no way they can cancel your interview completely without notice. Best of luck and have a safe journey to good old manchester
    Just to say I got the job as a kiosk assistant! I went up there and my name was on the list so it was all good in the end! I've got an induction next Tuesday, I'm really excited to use the tills haha . I was absolute pooing myself but somehow my 'personality shone through' LOL . Thanks for all your help Easykill, I've + repped ya for what it's worth haha :p:
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    Just to say I got the job as a kiosk assistant! I went up there and my name was on the list so it was all good in the end! I've got an induction next Tuesday, I'm really excited to use the tills haha . I was absolute pooing myself but somehow my 'personality shone through' LOL . Thanks for all your help Easykill, I've + repped ya for what it's worth haha :p:
    Haha yaaay! :woo:
    Aw good for you i'm sure you'll enjoy it. I've just sent my CV's off to Bath to see if I can get an interview before I go in September cos I will NEED a job. Thanks for the rep, much appreciated as I have a pitiful amount!
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    What questions were asked at the interview? I've got and interview at craven cottage soon and have no clue what they're going to ask!
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    I've got one at Southampton in a few weeks, any tips? What questions were asked?
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by wazza07)
    Just to say I got the job as a kiosk assistant! I went up there and my name was on the list so it was all good in the end! I've got an induction next Tuesday, I'm really excited to use the tills haha . I was absolute pooing myself but somehow my 'personality shone through' LOL . Thanks for all your help Easykill, I've + repped ya for what it's worth haha :p:
    I have an interview tomorrow lol, I was wondering if you could give me some help as to what was asked of you? I'm in the same position as you, with it being my first job haha and wanted some advice
    • 0 followers
    Offline

    ReputationRep:
    (Original post by Sajjadinio93)
    I have an interview tomorrow lol, I was wondering if you could give me some help as to what was asked of you? I'm in the same position as you, with it being my first job haha and wanted some advice
    Erm the questions I was asked were something along the lines of:
    1. why do you want to work here
    2. what customer service skills can you offer us
    3. something about being challenged and how you overcame it
    4. something to do with your weaknesses and again, how you overcame it
    5. Your strengths..

    I had this a while ago so this is all I remember sorry.. But just be enthusiastic and answer with confidence then you'll probs get the job. Good luck!

Reply

Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. By joining you agree to our Ts and Cs, privacy policy and site rules

  2. Slide to join now Processing…

Updated: September 17, 2012
New on TSR

Student in a Million awards

All the results from our prize-giving night

Article updates
Reputation gems:
You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.