The Student Room Group

Shout out to all the Dutch people!

Scroll to see replies

Reply 40
Original post by Seentje
Ik heb dat ook, Nederlands vergaat me zo snel als rozen. Ik zit in deze thread al van oh yeah I would totally *oeps* :pinch:


haha ja heel veel moeite om nederlandse zinnen te vormen. ik stop er altijd zoveel engels tussen..

ik ben ook heel erg gewend aan engelse stop woordjes zoals ''like'' en ''you know'' zit ik af en toe met me oma aan de telefoon '' bla bla bla you know'' XD wwaaah kan ik wel door de grond zakken hahah XD schaam me er altijd dood voor :P weet nie precies waarom maarja haha
Reply 41
God, het is kwart voor 2. Sinds wanneer heb ik mijn leven op deze manier ingericht...
Reply 42
Original post by Seentje
God, het is kwart voor 2. Sinds wanneer heb ik mijn leven op deze manier ingericht...


het is hier gelukkig nog een uur vroeger! :tongue: haha

alhoewel...engeland gaat binnekort van tijdzone verandere!! naar CET dus gewoon nederlandse tijd dan :biggrin:
Reply 43
Original post by Pop_tart
het is hier gelukkig nog een uur vroeger! :tongue: haha

alhoewel...engeland gaat binnekort van tijdzone verandere!! naar CET dus gewoon nederlandse tijd dan :biggrin:


o? Hoe dat zo?
Original post by Pop_tart
haha ja heel veel moeite om nederlandse zinnen te vormen. ik stop er altijd zoveel engels tussen..

ik ben ook heel erg gewend aan engelse stop woordjes zoals ''like'' en ''you know'' zit ik af en toe met me oma aan de telefoon '' bla bla bla you know'' XD wwaaah kan ik wel door de grond zakken hahah XD schaam me er altijd dood voor :P weet nie precies waarom maarja haha


O God wat erg, ja, ik ook! Ik was laatst op bezoek bij kennissen en toen floepte dat er dus zo uit... mijn zus begon me uit te lachen :redface:

Heb ook een Engelse vriend, maar hij wil op zich wel Nederlands leren. Af en toe lezen we Jip en Janneke, maar we hebben erg weinig tijd om het echt goed aan te pakken. Ach jaaaaa...
Reply 45
Original post by Hipparchia
O God wat erg, ja, ik ook! Ik was laatst op bezoek bij kennissen en toen floepte dat er dus zo uit... mijn zus begon me uit te lachen :redface:

Heb ook een Engelse vriend, maar hij wil op zich wel Nederlands leren. Af en toe lezen we Jip en Janneke, maar we hebben erg weinig tijd om het echt goed aan te pakken. Ach jaaaaa...



Mijn vriend spreekt een paar woorden nederlands haha maar voorlopig blijf ik toch hier dus is voor hem ook nie nodig om nederlands te leren.

Original post by Seentje
o? Hoe dat zo?


schijnt economisch (toerisme) voordeliger te zijn/beter... en het is voor 2012 olympische spelen .. verder weet ik het ook nie :P
Reply 47
Haha, klinkt goed. Dan hoef ik ten minste niet meer zo laat naar bed als ik met meneertje aan het praten wil
Reply 48
Original post by Seentje
Haha, klinkt goed. Dan hoef ik ten minste niet meer zo laat naar bed als ik met meneertje aan het praten wil


Het wordt binnenkort officieel aangekondigd :smile:
Nou ik heb me hier ook maar even aangemeld, zat al tijden op te zoeken welke uni's al offers uitdeelden dus ik dacht, ik word maar lid. Ik heb me bij Sussex, Goldsmiths, Kent, Brunel en London Met aangemeld voor Anthropology en ik heb sinds vandaag van alle 5 een offer :smile:
(in hoeverre een 8 gemiddeld voor mij realistisch is weet ik alleen nog niet)
Reply 50
i tthought i was only dutch person here :colondollar:
Reply 51
Original post by sleepinglessons
Nou ik heb me hier ook maar even aangemeld, zat al tijden op te zoeken welke uni's al offers uitdeelden dus ik dacht, ik word maar lid. Ik heb me bij Sussex, Goldsmiths, Kent, Brunel en London Met aangemeld voor Anthropology en ik heb sinds vandaag van alle 5 een offer :smile:
(in hoeverre een 8 gemiddeld voor mij realistisch is weet ik alleen nog niet)


ja dat komt door waar we het eerder ook al over hadden. Ze zien dus dat je cijfers krijgt van 1 tot 10 ook krijgt niemand echt nooit een 10.. :tongue:

Ik moet zeggen dat een 8 voor die universiteiten vergelijken met wat ze voor Engelse student vragen wel erg hoog is!! Eerder was iemand die naar Cambridge ging met een 8 gemiddeld.

Anyway Congrats on your offers :biggrin:

Original post by Freaknik
i tthought i was only dutch person here :colondollar:


Seriously? :tongue:
Reply 52
Original post by sleepinglessons
Nou ik heb me hier ook maar even aangemeld, zat al tijden op te zoeken welke uni's al offers uitdeelden dus ik dacht, ik word maar lid. Ik heb me bij Sussex, Goldsmiths, Kent, Brunel en London Met aangemeld voor Anthropology en ik heb sinds vandaag van alle 5 een offer :smile:
(in hoeverre een 8 gemiddeld voor mij realistisch is weet ik alleen nog niet)


Een 8 gemiddeld voor London Met? misschien moet je daar toch maar even over klagen. :tongue: Heb ik ook gedaan toen Manchester met een 9 gemiddeld aan kwam zetten.
Original post by sleepinglessons
Nou ik heb me hier ook maar even aangemeld, zat al tijden op te zoeken welke uni's al offers uitdeelden dus ik dacht, ik word maar lid. Ik heb me bij Sussex, Goldsmiths, Kent, Brunel en London Met aangemeld voor Anthropology en ik heb sinds vandaag van alle 5 een offer :smile:
(in hoeverre een 8 gemiddeld voor mij realistisch is weet ik alleen nog niet)


Mijn offer was nog lager dan jouw offer! Ik hoefde alleen maar drie 8en voor relevante vakken (Engels, Latijn, Letterkunde) te hebben. Ik zou toch even contact met ze opnemen!
Oh god sorry nou ben ik te kort door de bocht, de eisen waren voornamelijk voor 7 gemiddeld (London Met, Kent 7.2) en voor Sussex moet ik dan ook nog een 8 op geschiedenis, aardrijkskunde en engels hebben. Maar Brunel vraagt toch echt een 8 gemiddeld met een 7 op engels! (hoewel ik daar eigenlijk niet heen wil)
Goldsmiths vraagt een totaal van 44 punten maar daar gaat maar een mail heen want ik word er niet echt wijzer van :tongue:
Ik wil eigenlijk het liefst naar Sussex of Goldsmiths (ik twijfel echt vreselijk), maar ik sta op dit moment een 7 op geschiedenis en aardrijkskunde. Een 8 op mijn CE is niet onmogelijk, maar die 7 ophalen wel, want daar heb ik namelijk 9ens voor nodig. :wink: Ik ben het sowieso niet zo eens met hoe die twee vakken gegeven en becijferd worden (ik ben geen voorstander van het stampen van data en definities; met multipile choice vragen kun je niet duidelijk maken dat je de stof echt begrijpt) maar goed, daar valt niks aan te doen.

Waar ik me voornamelijk zorgen over maak is het daadwerkelijke verhuizen naar Engeland... Bankrekening, verzekering, telefoon abonnement? Het is een beetje ver vooruit denken maar ik zou het echt niet weten :tongue:
Reply 55
Original post by Hipparchia
Woooo, Nederlanders!

Ik zit op dit moment voor mijn tweede jaar in Cambridge. Er schijnen hier aardig wat Nederlanders te zijn, maar heb er nog niet veel gezien (of blenden wij gewoon goed in de Engelse bevolking in? :wink: ).


Zit je op Cambridge?! Impressive! Ik ga volgend jaar aan English lit beginnen, weet nog niet op welke uni, westminster, kingston of bath spa. Ik wou dat ik eerder had bedacht dat ik in engeland wilde studeren, dan had ik zeker een poging tot cambridge of oxford gewaagd! Nu ook niet de meest prestigieuze universiteiten, maar had maar weinig tijd voor de application en nog niet zoveel verstand van de uni's...
Had je ook een interview op cambridge? En welke studie doe je?
Original post by sleepinglessons
Waar ik me voornamelijk zorgen over maak is het daadwerkelijke verhuizen naar Engeland... Bankrekening, verzekering, telefoon abonnement? Het is een beetje ver vooruit denken maar ik zou het echt niet weten :tongue:


Maak je geen zorgen, het daadwerkelijk verhuizen is geen drama. Er is hier geen centrale gemeenteadministratie, dus je hoeft je hier niet in te schrijven of iets dergelijks. Je kunt je wel inschrijven voor de lokale verkiezingen, dat je in het register komt te staan, maar misschien doet de universiteit dat voor je (de mijne deed dat in ieder geval wel). Bankrekeningen zijn ook niet zo lastig te openen als je eenmaal een bewijs van je universiteit hebt dat je daar op de campus woont. Of, als je privé wat huurt, als je een rekening hebt voor gas/elektriciteit. Wat betreft een abonnement voor je telefoon.... ik weet niet of dat wel een goed idee is, ik neem aan dat je in het begin toch nog aardig vaak naar Nederland zult gaan? Ik zit zelf nog steeds 33% van het jaar in Nederland. Als ik een abonnement had gehad had ik hem dus ongeveer 4 maanden per jaar helemaal niet gebruikt! Prepaid is denk ik handiger. Wat dat betreft raad ik Three aan, die geven je ontzettend veel gratis SMSjes en internet als je opwaardeert en ze geven je gratis toegang tot Facebook, MSN en Skype :biggrin:

Original post by Elise107
Had je ook een interview op cambridge? En welke studie doe je?


Jup jup, ik had drie interviews in December 2008 (jezus, dat klinkt lang geleden!). Ik zit op dit moment in mijn tweede jaar Klassieke Talen (Classics). Ik zal trouwens best jaloers zijn als je uiteindelijk naar Bath gaat, daar heb ik altijd al eens naartoe gewild, dat lijkt me zo'n mooie stad!
Reply 57
Original post by sleepinglessons
Waar ik me voornamelijk zorgen over maak is het daadwerkelijke verhuizen naar Engeland... Bankrekening, verzekering, telefoon abonnement? Het is een beetje ver vooruit denken maar ik zou het echt niet weten :tongue:


Hipparchia zei het ook al, je hoeft je daar geen enorme zorgen om te maken! :smile:

Bankrekening is makkelijk te open zodra je een bewijs van huisvesting hebt (zoals zegt). Er worden vaak accounts aangeboden special voor internationale student maar ik raad dat echt heel erg af. Je betaald dan iets van 8 tot 12 pound per maand, gewoon zonde van je geld. Je kan het beste gewoon een normaal account openen, dus je krijgt dan gewoon een pinpas, je kan online dingen kopen, en gewoon geld overmaken enzo. Je hebt alleen geen ''overdrafts'' enzo met die normale accounts maar dat is geen enorm probleem. Banken waar je een bankrekening zou kunnen openen (click op de naam van de bank voor de website) : HSBC, Lloyds TSB, NatWest, Santander, Barclays, Royal Bank of Scotland, Halifax. Zo zijn er nog wel een paar hoor maar dit zijn wel de grootste banken die er zijn.

Wat verzekering betreft. Ik weet niet waar andere verzekered zijn maar ik kan je zeer sterk aanraden om voor AON Students Insurance te gaan. Het is speciaal voor studenten die in het buitenland studeren en dus niet vallen onder de normale nederlandse verzekering. Ze zijn helemaal niet duur (ongeveer 20 tot 40 euro per maand) en verzekeren je voor de belangrijkste dingen terwijl je in Engeland zit. Verder geen gedoe en je kan ook gewoon hulp in het nederlands krijgen als je ze wil bellen. De zorg is gratis in engeland dus als je naar de dokter gaat hoef je je daar geen zorgen om te maken. Het is nog een end weg voordat je naar engeland gaat maar beter goed voorbereid dan overal achter komen als je al in engeland zit :tongue: Ik zou alles even goed doorlezen op de site: AON studenten verzekering.

Ik heb zelf altijd een abonnement in Engeland gehad, ik bedoel, je kan tegenwoordig voor 10 of 15 pond per maand behoorlijk deals krijgen. Je kan ook altijd proberen je telefoon simlock vrij te maken en gewoon te kijken naar sim only deals die zijn vaak nog goedkoper. Ik zou niet voor Orange gaan, ik heb altijd veel problemen met hun gehad maar wellicht zijn er andere die niks te klagen hebben. Zo is het altijd wel een beetje met telefoon maatschappijen, de ene heeft alleen maar problemen de ander heeft nergens last van :P Dus ja je moet gewoon maar een beetje rond kijken, uiteindelijk maakt het zoveel ook weer niet uit wat je kiest :smile: De grootste maatschappijen: T-Mobile, O2, Orange, Virgin Mobile, Three, Vodafone, Talk Mobile, Tesco Mobile.

Nouja als je verder nog vragen hebt of weet niet precies hoe je iets moet doen kan je me altijd even een berichten sturen en ik denk dat de andere hier je ook wel willen helpen dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :biggrin:

Original post by Hipparchia
Ik zit zelf nog steeds 33% van het jaar in Nederland. Als ik een abonnement had gehad had ik hem dus ongeveer 4 maanden per jaar helemaal niet gebruikt!


Echt waar joh? Ik ga ongeveer 3 a 4 keer per jaar naar Nederland en dan meestal voor ongeveer 1 tot 2 weken. Maar ik heb ook een vriend hier misschien is dat anders want ik heb in Engeland m'n thuis. Als ik naar Nederland ga is het echt gewoon familie bezoek ^^ Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de intentie heb om in Engeland te blijven.
Original post by Pop_tart
Echt waar joh? Ik ga ongeveer 3 a 4 keer per jaar naar Nederland en dan meestal voor ongeveer 1 tot 2 weken. Maar ik heb ook een vriend hier misschien is dat anders want ik heb in Engeland m'n thuis. Als ik naar Nederland ga is het echt gewoon familie bezoek ^^ Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de intentie heb om in Engeland te blijven.


Nou ja, de trimesters zijn erg kort in Cambridge en buiten de trimesters moet ik mijn kamer uit. Ik heb hier dus 30 weken per jaar een kamer. In de vakanties (4.5 weken met Kerst, 4.5 met Pasen en 13 in de zomer) ga ik naar huis, want dat is een stuk goedkoper dan een contract van 39 weken nemen.

Op deze manier is het heel erg moeilijk om je echt thuis te voelen in Engeland, omdat je elke vakantie al je spul uit je kamer moet ruimen, en het een maand later weer terug moet zetten. Als ik naar huis ga, leef ik praktisch uit mijn koffer omdat het de moeite niet waard is uit te pakken. Heb net als jij een vriend hier en ben ook 100% van plan om hier te blijven, maar op dit moment leef ik echt een nomadenbestaan! Eigenlijk best wel kut, nu ik het zo beschrijf, lol :tongue: Kan niet wachten tot ik afgestudeerd ben en eindelijk ergens particulier een flatje kan huren en dat dat dan ook echt MIJN flatje is! :biggrin: Nog 15 maanden! :tongue:

EDIT: Trouwens, ik heb aboluut geen verzekering voor wat dan ook. Is dat echt nodig? Waar ben jij zoal tegen verzekerd?

And it's not all bad: ik krijg namelijk altijd enorme cravings naar patat speciaal en frikandellen als ik hier ben, dus zo eens in de 2.5 maand naar huis is echt een feest, lol :biggrin: Op de terugweg neem ik dan fatsoenlijke Nederlandse mayonaise en curry mee, en soms wat goedkope Nederlandse drank voor mijn vrienden. Drop, shoarmakruiden, hagelslag... Hahaha, ik ben echt slecht in inburgeren, Engelse drop vind ik vies, Engelse mayo vind ik vies, Engelse naturelchips vind ik vies... :tongue:
(edited 13 years ago)
Reply 59
Original post by Hipparchia
Nou ja, de trimesters zijn erg kort in Cambridge en buiten de trimesters moet ik mijn kamer uit. Ik heb hier dus 30 weken per jaar een kamer. In de vakanties (4.5 weken met Kerst, 4.5 met Pasen en 13 in de zomer) ga ik naar huis, want dat is een stuk goedkoper dan een contract van 39 weken nemen.

Op deze manier is het heel erg moeilijk om je echt thuis te voelen in Engeland, omdat je elke vakantie al je spul uit je kamer moet ruimen, en het een maand later weer terug moet zetten. Als ik naar huis ga, leef ik praktisch uit mijn koffer omdat het de moeite niet waard is uit te pakken. Heb net als jij een vriend hier en ben ook 100% van plan om hier te blijven, maar op dit moment leef ik echt een nomadenbestaan! Eigenlijk best wel kut, nu ik het zo beschrijf, lol :tongue: Kan niet wachten tot ik afgestudeerd ben en eindelijk ergens particulier een flatje kan huren en dat dat dan ook echt MIJN flatje is! :biggrin: Nog 15 maanden! :tongue:

EDIT: Trouwens, ik heb aboluut geen verzekering voor wat dan ook. Is dat echt nodig? Waar ben jij zoal tegen verzekerd?

And it's not all bad: ik krijg namelijk altijd enorme cravings naar patat speciaal en frikandellen als ik hier ben, dus zo eens in de 2.5 maand naar huis is echt een feest, lol :biggrin: Op de terugweg neem ik dan fatsoenlijke Nederlandse mayonaise en curry mee, en soms wat goedkope Nederlandse drank voor mijn vrienden. Drop, shoarmakruiden, hagelslag... Hahaha, ik ben echt slecht in inburgeren, Engelse drop vind ik vies, Engelse mayo vind ik vies, Engelse naturelchips vind ik vies... :tongue:


Ah op die manier! Ja om dan een kamer te gaan huren is wel een beetje weggegooid geld kan je beter voor die weken even bij je ouders intrekken om ook wat geld op te sparen enzo. Ik begrijp wat je bedoelt, elke keer als je net zeg maar je hele kamer hebt ingericht en het is een beetje je thuis moet je er al weer uit. Nomadebestaan, dat is een hele gooede opscrijven :P Een soort van ''Remi, alleen op de wereld'' die rond reist met z'n koffer haha :tongue:

Hier op mijn universiteit blijven de meeste studenten maar 1 jaar op de campus en daarna gewoon studenten woningen die verspreid zijn over de stad (veel studenten woningen ziijn ook gewoon van de uni). Maar ik heb gewoon m'n eigen flat met m'n vriend aangezien het qua kosten niet zo veel uitmaakt en je kan gewoon lekker je eigen ding doen.

Over verzekeringen.. ik heb ook geen verzekering hoor haha :tongue: Toen ik naar engeland ging moest ik m'n nederlandse verzekering opzeggen omdat ik natuurlijk geen 100 euro in de maand ga betalen voor een nederlandse verzekering die me niet helpt voor alles in het buitenland dus toen kwam ik uiteindelijk bij AON terecht. Ze zijn heel makkelijk en je kan het gewoon per maand opzeggen als je wilt. Ik heb die verzekering in m'n eerste jaar gehad maar toen die afliep heb ik ém nooit vernieuwd :tongue: Op dit moment is het niet echt nodig moet ik zeggen. Maar als je een verzekering wil zou ik zeker voor AON kiezen. Ze hebben 3 verschillende pakketten, en in de middelste is alles wel zo'n beetje in begrepen. Maar is het echt nodig? nee, tenzij je hele geke dingen doet en als je HEEL veel pech hebt en altijd bestolen wordt of zo, dan zou het wel handig zijn haha :tongue:


OOH ja engelse mayo is echt vies!! Ik was een keer gaan kijken voor wat mayo en stond in de supermarkt en het is allemaal 1 pot nat XD Hellmann's is de grootse mayo maker in engeland volgens mij maar ik vind het helemaal niks:P
Afgelopen kerst was m'n moeder hier en die had heel veel pannekoeken mix en zo mee genomen en APPELMOES :biggrin: Me vader stuurt om de zoveel tijd ook snijkoeken op enzo haha - Ik moest echt heel hard lachen toen ik dit zo schreef.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in engeland ook altijd nog nederlandse kaas koop XD

Quick Reply

Latest

Trending

Trending