SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#1
Report Thread starter 2 months ago
#1
When are you guys planning on to start revising xx
0
reply
Littlegeekgirl_
Badges: 14
Rep:
?
#2
Report 2 months ago
#2
Hey, I think everyone on this thread should check out the post I made about my advice for year 11, please comment your thoughts and responses
https://www.thestudentroom.co.uk/sho....php?t=6041100
2
reply
Hazzabear
Badges: 19
Rep:
?
#3
Report 2 months ago
#3
Hello!

There's no set time of when you should or shouldn't revise. It's all down to the individual. You could start revising in the upcoming summer holidays (which some year 10s are doing). This doesn't mean you have to revise continually in a day! Even if you do 2 hours in the day, that's great (active revision though). Try to structure your revision by using a timetable or planner and aim to try revise 3 different subjects in a day once in year 11.
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#4
Report Thread starter 2 months ago
#4
Hi, thanks for you’re advise, I will be doing a little revision during six weeks holidays but after more continuouslyxx
(Original post by Hazzabear)
Hello!

There's no set time of when you should or shouldn't revise. It's all down to the individual. You could start revising in the upcoming summer holidays (which some year 10s are doing). This doesn't mean you have to revise continually in a day! Even if you do 2 hours in the day, that's great (active revision though). Try to structure your revision by using a timetable or planner and aim to try revise 3 different subjects in a day once in year 11.
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#5
Report Thread starter 2 months ago
#5
Omg than you that was soo helpful xx
0
reply
DarkShadow101
Badges: 8
Rep:
?
#6
Report 1 month ago
#6
(Original post by SaffyyB)
When are you guys planning on to start revising xx
Hi! I really wanna get my head down because i really wanna do well but i really hate revising like its sooo boring. When it comes to september tho im gonna try and put my head down as i dont wanna leave it too late. If you dont mind me asking what did you get in your y10 mocks? For my y10 i decided to revise and i got...

Biology- 5 (2 marks of a 6)- want an 8 tho
Chemistry- 7 (1 mark of 8 arghh)- want an 8
Physics- 7 - want an 8
Maths- 7 - want an 8
English language- 7 - want an 8
English lit - 7 - want a 7
RE- 6 - want an 8
Spanish- 6- want a 7
Geography - 6- want an 8
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#7
Report Thread starter 1 month ago
#7
(Original post by DarkShadow101)
Hi! I really wanna get my head down because i really wanna do well but i really hate revising like its sooo boring. When it comes to september tho im gonna try and put my head down as i dont wanna leave it too late. If you dont mind me asking what did you get in your y10 mocks? For my y10 i decided to revise and i got...

Biology- 5 (2 marks of a 6)- want an 8 tho
Chemistry- 7 (1 mark of 8 arghh)- want an 8
Physics- 7 - want an 8
Maths- 7 - want an 8
English language- 7 - want an 8
English lit - 7 - want a 7
RE- 6 - want an 8
Spanish- 6- want a 7
Geography - 6- want an 8
Awh thank you for replying! You're current grades are amazing xx. Tbf My school is very **** we didnt even have a proper mock exam towards the end of year. However we did take little ones
combined science 7-6 i want an 9-8 or 8-7 as I want to take science for A levels
Geography an 8 barely revised for it
English language a 6 want a 8
English Lit we didnt do a mock for it
Maths a 7 but want an 8 or 9
Religous studies a 7 want and 8 or 9
History did so a mock
These are my mock grades, as you can see there is still some room for improvement for when I get to year 11
P.S are you starting to revise beginning of the year?
0
reply
DarkShadow101
Badges: 8
Rep:
?
#8
Report 1 month ago
#8
(Original post by SaffyyB)
Awh thank you for replying! You're current grades are amazing xx. Tbf My school is very **** we didnt even have a proper mock exam towards the end of year. However we did take little ones
combined science 7-6 i want an 9-8 or 8-7 as I want to take science for A levels
Geography an 8 barely revised for it
English language a 6 want a 8
English Lit we didnt do a mock for it
Maths a 7 but want an 8 or 9
Religous studies a 7 want and 8 or 9
History did so a mock
These are my mock grades, as you can see there is still some room for improvement for when I get to year 11
P.S are you starting to revise beginning of the year?
Wow, you did really well considering your in year 10!! There is always going to be room for improvement and through hard work you can easily get the grades you want and I hope you do! I actually wanted to start revising in the summer because i changed my options from computer science to triple science during the change from y9 to y10 which meant i missed one full year of triple science content! But i kept saying that to myself and i haven't done any tho lool but im gonna make sure i start in september so i can be ahead of others and be more prepared. I also saw that you wanted to take sciences for A-levels which is really good cuz Im hoping to do Biology, Chemisty for mine and along side with that Maths. Which ones are you intereseted in?
0
reply
Hazzabear
Badges: 19
Rep:
?
#9
Report 1 month ago
#9
(Original post by SaffyyB)
Hi, thanks for you’re advise, I will be doing a little revision during six weeks holidays but after more continuouslyxx
No problem, I hope the revision goes well for you. Good luck
0
reply
xxx.ca1233.xxx
Badges: 6
Rep:
?
#10
Report 1 month ago
#10
Don’t leave it last minute. Start revising at the START of the year. You’ll regret it so much it caused me so much stress and i was having panic attacks revising cos I left it late🤦🏽*♀️
0
reply
Hazzabear
Badges: 19
Rep:
?
#11
Report 1 month ago
#11
Another thing is to use as many past papers as possible - these will be a great revision source
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#12
Report Thread starter 1 month ago
#12
(Original post by DarkShadow101)
Wow, you did really well considering your in year 10!! There is always going to be room for improvement and through hard work you can easily get the grades you want and I hope you do! I actually wanted to start revising in the summer because i changed my options from computer science to triple science during the change from y9 to y10 which meant i missed one full year of triple science content! But i kept saying that to myself and i haven't done any tho lool but im gonna make sure i start in september so i can be ahead of others and be more prepared. I also saw that you wanted to take sciences for A-levels which is really good cuz Im hoping to do Biology, Chemisty for mine and along side with that Maths. Which ones are you intereseted in?
Omg why did I make the same change as you, however I changed my subject from Foodtech to History, so I missed a whole year of Elizabeth. I was planning on revising for it this summer holidays but couldn't get to it as was focussing on my science revisioncards. Btw Seneca is a great way for making flashcards as it is all summerised for ye. I will also be taking Biology, Chemistry and Maths for A-levels. It's so weird that we have the plans in mind xx Also how do your revise for both Englishes as you're achieving brilliant grades already. I will be chuffed for any tips xx
Last edited by SaffyyB; 1 month ago
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#13
Report Thread starter 1 month ago
#13
(Original post by Hazzabear)
Another thing is to use as many past papers as possible - these will be a great revision source
Thankyou, I am going to make sure I print all the past papers as I can find and do it half-way through the year xx
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#14
Report Thread starter 1 month ago
#14
(Original post by Hazzabear)
No problem, I hope the revision goes well for you. Good luck
Cheers luv xx
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#15
Report Thread starter 1 month ago
#15
(Original post by xxx.ca1233.xxx)
Don’t leave it last minute. Start revising at the START of the year. You’ll regret it so much it caused me so much stress and i was having panic attacks revising cos I left it late🤦🏽*♀️
Thank you soo much for your advisexx Did you just finish yr 11
0
reply
smith.214
Badges: 8
Rep:
?
#16
Report 1 month ago
#16
Hi yall, I just got my results and I got 9 for maths and all sciences. I did edexcel, for maths doing questions is helpful, but for science doing questions wont rly help u, just make sure u know all the information. I started revising in Easter holiday
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#17
Report Thread starter 1 month ago
#17
Omg congrats!! You did great, that is literally all want for both Maths and my sciences.xx
1
reply
smith.214
Badges: 8
Rep:
?
#18
Report 1 month ago
#18
(Original post by SaffyyB)
Omg congrats!! You did great, that is literally all want for both Maths and my sciences.xx
Thanks. Get the CGP grade 9 book but don't do it too early, do it in Easter holidays, some questions in the exam were similar to the questions in the book. For science use active learn if u don't have the textbooks, also when u have ur exam wake at 5 am and watch science w Hazel for last minute revision
0
reply
SaffyyB
Badges: 9
Rep:
?
#19
Report Thread starter 1 month ago
#19
(Original post by smith.214)
Thanks. Get the CGP grade 9 book but don't do it too early, do it in Easter holidays, some questions in the exam were similar to the questions in the book. For science use active learn if u don't have the textbooks, also when u have ur exam wake at 5 am and watch science w Hazel for last revision
Should I get the books for both subjects? xx
0
reply
smith.214
Badges: 8
Rep:
?
#20
Report 1 month ago
#20
I had the grade 9 workbooks for chem, bio, physics and maths but I only finished the maths one. The ones for science are also good but the questions are not really realistic, like their 6 marker was more applying knowledge in depth, when in the exam I got more of just applying knowledge at a basic level. Just get the maths one imo
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Have you made up your mind on your five uni choices?

Yes I know where I'm applying (116)
66.29%
No I haven't decided yet (35)
20%
Yes but I might change my mind (24)
13.71%

Watched Threads

View All