Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    Offline

    13
    ReputationRep:
    I have an exam tomorrow and i'm not overly worried yet!! What is this wizardry!?!? :eek:

    The end is in sight for my big courseworks!! I have a dental appointment Friday which is something hate cause I hate people prodding my mouth >.< BUT, i'm pinpointing this weekend as retail therapy weekend to celebrate the end of a tough week.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by -FireFlies-)
    Lovin' life right now :yep:

    Spoiler:
    Show
    Am I heck!!!! Spoke to the doctor about tryna discharge myself - he's no happy about that... Neither are my parents it seems :erm:



    Posted from TSR Mobile
    Spoiler:
    Show

    Hang in there :hugs: I know it's not easy but you've got to prove to them that you'll be ok outside of hospital. They have their stoopidz boxes to tick etc.
    Offline

    19
    ReputationRep:
    Found out I probably have PTSD from something that happened when I was a kid and that's why I'm having massive anxiety attacks now :unsure: Four month wait to get it sorted...I've been waiting since November already. NHS mental health is a joke :eek:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Spent the entire day sobbing I can't put into words how hopeless I feel


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Tyrion_Lannister)
    Exactly! It's annoying
    Haha I always thought I was a pussy but I'm alright providing there are no needles involved. In all honesty, a period hurts way more, or at least for me. I do have endometriosis though so mine are probably more painful than normal ones.

    I think you'll be fine with it
    Thanks I hope so. I dunno when I'm going to get it, probably after exams in the summer.
    Also saw your post re: PTSD. That sucks but I guess at least you know there is a cause and that it can be sorted out! :hugs:
    • PS Reviewer
    Offline

    20
    ReputationRep:
    PS Reviewer
    (Original post by Tyrion_Lannister)
    Found out I probably have PTSD from something that happened when I was a kid and that's why I'm having massive anxiety attacks now :unsure: Four month wait to get it sorted...I've been waiting since November already. NHS mental health is a joke :eek:
    Sorry to hear you have PTSD but good at least that you have some kinda framework for understanding what's been happening to you :hugs: NHS mental health is def a joke most of the time :sadnod:

    :console:

    (Original post by 08batee)
    Spent the entire day sobbing I can't put into words how hopeless I feel


    Posted from TSR Mobile
    :jumphug: :jumphug: :jumphug:
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by ANONYM00SE)
    Thanks I hope so. I dunno when I'm going to get it, probably after exams in the summer.
    Also saw your post re: PTSD. That sucks but I guess at least you know there is a cause and that it can be sorted out! :hugs:
    Hope it goes well, seriously it's the best contraceptive thingy I've ever had, don't even think about it anymore. No more anxiety attacks over "oh my God I took the wrong day, did I miss a day, I DON'T KNOW BECAUSE WHAT DAY DID I TAKE TUESDAY'S ON?!" :lol:

    Yeah, at least I can sort it. That's why I'm so afraid of needles, the medical practises that happened when I was a child is what she thinks did it. All my blood tests came back normal, which means it's either migraines, epilepsy or anxiety causing this. I'm thinking it's most likely migraines and anxiety together
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by The_Lonely_Goatherd)
    Sorry to hear you have PTSD but good at least that you have some kinda framework for understanding what's been happening to you :hugs: NHS mental health is def a joke most of the time :sadnod:

    :console:



    :jumphug: :jumphug: :jumphug:
    Yeah it makes me feel like much less of a pussy for when I go to pieces over something 'normal'. They take so long to sort things
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Tyrion_Lannister)
    Hope it goes well, seriously it's the best contraceptive thingy I've ever had, don't even think about it anymore. No more anxiety attacks over "oh my God I took the wrong day, did I miss a day, I DON'T KNOW BECAUSE WHAT DAY DID I TAKE TUESDAY'S ON?!" :lol:

    Yeah, at least I can sort it. That's why I'm so afraid of needles, the medical practises that happened when I was a child is what she thinks did it. All my blood tests came back normal, which means it's either migraines, epilepsy or anxiety causing this. I'm thinking it's most likely migraines and anxiety together
    I'm super paranoid about getting pregnant Even when I was on the pill and used condoms I was convinced I was pregnant every month.... even when I had my period haha
    :hugs: ohhhhh I remember you saying that, junior doc? Yeah definitely sounds more like migraines/anxiety. What I find is that anxiety sometimes triggers a migraine, then I get anxious about the migraine and also depression worsens. Hello vicious cycle!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by 08batee)
    Spent the entire day sobbing I can't put into words how hopeless I feel


    Posted from TSR Mobile
    :hugs: I hope you're ok, well as ok as you can be when you feel hopeless
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by ANONYM00SE)
    I'm super paranoid about getting pregnant Even when I was on the pill and used condoms I was convinced I was pregnant every month.... even when I had my period haha
    :hugs: ohhhhh I remember you saying that, junior doc? Yeah definitely sounds more like migraines/anxiety. What I find is that anxiety sometimes triggers a migraine, then I get anxious about the migraine and also depression worsens. Hello vicious cycle!
    I had a pregnancy scare a while ago where I was super moody and crying over the smallest thing, sick all the time and was actually late. Myself and my boyfriend were not amused. Took 3 pregnancy tests, Luckily it turned out to be nothing but seriously scared the **** out of me.

    Yeah that's what it was, I still remember it vividly and it terrifies me. Yeah I find that happens, like they trigger eachother
    Offline

    16
    ReputationRep:
    I've managed to read through 4 pages of my textbook. I have 6 chapters to revise and learn for the exam on Thursday.

    My concentration is ****e I've tried everything I can think of, timing myself, turning the internet off, food rewards for work, punishment for not working, sitting at my desk, sitting on my bed. I'm fidgety and I keep getting distracted.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Tyrion_Lannister)
    Yeah that's what it was, I still remember it vividly and it terrifies me. Yeah I find that happens, like they trigger eachother
    I don't wanna second guess your doctor, but just wanted to check I'm not misreading. They think you have ptsd from a blood test administered by a junior doc? I can see that that might be horrible and traumatic, I'm not sure if it's traumatic in the ptsd sense. Have certainly never heard of anything like that before... ptsd involves fear of death, or damage to physical/sexual integrity, so I'd have said it sounds more like a bad phobia?
    • TSR Support Team
    • Wiki Support Team
    • Peer Support Volunteers
    • PS Reviewer
    • Welcome Squad
    Offline

    20
    ReputationRep:
    TSR Support Team
    Wiki Support Team
    Peer Support Volunteers
    PS Reviewer
    Welcome Squad
    Every time I get somewhere with my project it all goes crazy and I have to go back to the start. How can I be final year and not understand these things
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by IDukem)
    I have an exam tomorrow and i'm not overly worried yet!! What is this wizardry!?!? :eek:

    The end is in sight for my big courseworks!! I have a dental appointment Friday which is something hate cause I hate people prodding my mouth >.< BUT, i'm pinpointing this weekend as retail therapy weekend to celebrate the end of a tough week.
    Good luck hunnibunni!!!!!! :lovehug: you'll ace it


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by asdfgah)
    I don't wanna second guess your doctor, but just wanted to check I'm not misreading. They think you have ptsd from a blood test administered by a junior doc? I can see that that might be horrible and traumatic, I'm not sure if it's traumatic in the ptsd sense. Have certainly never heard of anything like that before... ptsd involves fear of death, or damage to physical/sexual integrity, so I'd have said it sounds more like a bad phobia?
    Kind of I'll explain it in a spoilered post

    Spoiler:
    Show
    When I was a child, I had severe physical health issues with organs not working properly. It wasn't picked up for ages, and when it was I needed lots of treatment in order to recover. I was often hospitalised because I couldn't keep anything down and would dehydrate, so they had to give me drips. The one occasion I have flashbacks to is when a juniour doctor failed to find a vain, four times and I eventually tried to get away and they got several people into the room to hold me down while they forced the damn thing in.

    Then on a sperate occasion, I had to have nuclear medicine for it, and again was used as a pin cushion and wasn't allowed to escape.

    I had an experience where I was lied to about the type of stuff used on me, and by the time I found out needles were involved, I was 'locked' in.

    I had to have an operation when I was three, and had complications after it which required yet more needles. I had to have another one at six, again I wasn't allowed not to and was forced down.

    My specific problem comes from the 'being held down' part of it. I feel like whenever I have to have blood taken or anything involving needles, that I have to give my trust and I can't do that. It gives me flashbacks to the drip event, and I get this horrible feeling inside like I'm going to die and that I need to break free and run off. I kick and scream, I recently had a blood test but it took diazepam, emla cream my mum and a really patient nurse and I still burst into tears as soon as I got in the room and screamed like I was being tortured


    Don't know whether that's PTSD or not :dunno:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by -FireFlies-)
    Good luck hunnibunni!!!!!! :lovehug: you'll ace it


    Posted from TSR Mobile
    Well I hope so This week will be such a long'un but i'll have a day or two break at the end of it for which i'll treasure I might even be too tired to be on TSR for like 2 days haha

    I hope all is well with you :lovehug:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ANONYM00SE)
    Spoiler:
    Show

    Hang in there :hugs: I know it's not easy but you've got to prove to them that you'll be ok outside of hospital. They have their stoopidz boxes to tick etc.
    Trying to. But in all honestly I just want to run.. Run so far away from here and leave my troubles all behind and start a new life, with a new name, new identity and forgot about this part of me.
    They have tooooo many boxes to tick haha.


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by IDukem)
    Well I hope so This week will be such a long'un but i'll have a day or two break at the end of it for which i'll treasure I might even be too tired to be on TSR for like 2 days haha

    I hope all is well with you :lovehug:
    :yep: you have the weekend to recuperate but I wish you all the best for tomorrow and let us know how it goes how you feeling about it?




    Posted from TSR Mobile
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by -FireFlies-)
    :yep: you have the weekend to recuperate but I wish you all the best for tomorrow and let us know how it goes how you feeling about it?




    Posted from TSR Mobile
    Dayum straight and I deserve it too after all the mental pain i've put myself through to get all this (exam and coursework) done too. I've put in so much time, effort and at times even tears that i'll feel the biggest relief going come Friday evening :'-) Thank you and don't worry I will whether it's good or bad I'm right in the middle to be honest, not confident but not not-confident...some areas i'm good at and some i'm shaky at but meh, we'll see how it goes
 
 
 
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: November 11, 2013
Poll
Do you agree with the PM's proposal to cut tuition fees for some courses?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.