Turn on thread page Beta

Singapore Kopitiam watch

Announcements
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Narev)
    I'm not sure about other subjects, but looking at the UK A levels for Mathematics, I think Singapore's is more rigorous. I've looked at some sample papers, and I find the questions there relatively easy, as compared to Singapore's A levels in Mathematics, or Further Mathematics.

    Plus, I dislike the fact that they can pick and choose modules unlike SG's, where you just sit two 3x hour papers, and even have resits if they do badly. It kinds of..puts a mockery on the examination of mathematics, where you could simply mug for that module and pass.
    yep i did say the math is loads easier. not sure bout further math. dont take that. o the resit thing i have to say is unfair... but the module thing. pros and cons. we take modules may seem to mean we have less to study per exam but it ALSO means they have more to test per topic. so yea... i prefer singapore's a level sitting style in that sense....get rid of the agony in ONE SHOT.. im so used to finishing my exams knowing i have nothing else to study for...here's like...ok people, u guys finished r exams. now the for next module..blah blah blah...gribit.. lol
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by gi.)
    yeap the catered fees are included in the intercoll fees
    ah well sent my choices anyway and i chose stanford street. u have to rank all of em anyway. having lived with a host family before in england i DONT WANNA have my food included in the fees. i mean i wanna go out with my friends on weekends and friday to eat out but end up feeling hey..but i did pay for the food already..*sadly goes back home* lol.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Jilly.0)
    yep i did say the math is loads easier. not sure bout further math. dont take that. o the resit thing i have to say is unfair... but the module thing. pros and cons. we take modules may seem to mean we have less to study per exam but it ALSO means they have more to test per topic. so yea... i prefer singapore's a level sitting style in that sense....get rid of the agony in ONE SHOT.. im so used to finishing my exams knowing i have nothing else to study for...here's like...ok people, u guys finished r exams. now the for next module..blah blah blah...gribit.. lol
    Nod, but I kind of see the modules as a: Memorize this much. After exam - forget.

    A three hour paper can help (but not entirely alleviate) this - because you don't actually know what will come out, so you have to actually understand everything.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Narev)
    Nod, but I kind of see the modules as a: Memorize this much. After exam - forget.

    A three hour paper can help (but not entirely alleviate) this - because you don't actually know what will come out, so you have to actually understand everything.
    lol the modules are actually synoptic. i.e. its literally studying everything u did in january in june again, plus ur june stuff...its built up tbh...besides physics and math...so that kinda sucks...esp for people liike us who r used to burning our books after the one day of agony hahahah
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Anyone going to newcastle for medicine?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by sweetweet)
    Anyone going to newcastle for medicine?
    Aberdeen Aberdeeeeen!!! :yep: haha. BTW are you applying for NUS med?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Wow you have ALL offers I'd be so thrilled if I were you!! Just curious, why did you choose Aberdeen? It was one of my initial choices for ucas And yeah I'm applying NUS but would really like to live in the uk....ON MY OWN!! CHEERS!!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by sweetweet)
    Wow you have ALL offers I'd be so thrilled if I were you!! Just curious, why did you choose Aberdeen? It was one of my initial choices for ucas And yeah I'm applying NUS but would really like to live in the uk....ON MY OWN!! CHEERS!!
    Ahahaha thanks!!! :awesome: I think I'm really lucky XD

    Do you mean Aberdeen over the other unis I've received offers from or the initial uni picking process? (Really different for me... Cos when I picked the medical schools at first I didn't know much about their course structure and stuff- until like a few days before the interviews where I'd be frantically reading up ahaha :p: )

    Well I'd take it as the former anyway

    Aberdeen cos I think it has a really great course structure compared to the rest: Integrated + systems based + a great new centre for teaching + lower fees and other stuff! :yep: And partly (teeny weeny bit) because of the city itself being small and safe and peaceful and nice and near the sea ^^ (sounds like singapore ey?? :X)

    Ditto the bolded bit!!!!!! HAhaha :p:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    ANYONE ELSE FROM SINGAPORE GOING TO LSE?? I'm matriculating in 2011 because of NS!!!! x(
    Offline

    0
    ReputationRep:
    It's sadd :bawling: Many in Sg think that overseas med schools (excluding oxbridge, cos they're like 'THE best in everything...') can't compare to NUS med. And the general idea is that as long as you fork out $$$$ you can get in. Frustrating! :mad2:

    What are your thoughts on this? ):
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Anyone going to London for medicine??
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by sweetweet)
    Anyone going to London for medicine??
    Me! UCL, 2011
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Octupus)
    It's sadd :bawling: Many in Sg think that overseas med schools (excluding oxbridge, cos they're like 'THE best in everything...') can't compare to NUS med. And the general idea is that as long as you fork out $$$$ you can get in. Frustrating! :mad2:

    What are your thoughts on this? ):

    I agree. NUS medicine has always been regarded as one of the best courses in the best university in Singapore. And Singaporeans, with our obsession of being number one in just about anything, are naturally biased towards our own medical school. Anyway, it's not like the average Singaporean spends time comparing NUSmed with overseas med schools. Thus the impression remains.

    However, I believe that once you become a doctor, nobody really cares which school you came from. It really comes down to how well you perform on the job. You could have gone to the lowest ranked med school but still outperform peers from 'better' medschs if you're good. I think it really boils down to passion and determination on your part.

    So, don't bother about what other people think of overseas medschs. Go ahead and enjoy your overseas study experience, grow in your passion for medicine through the course, and come back and show everyone how good a doctor you are
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by rdan)
    I agree. NUS medicine has always been regarded as one of the best courses in the best university in Singapore. And Singaporeans, with our obsession of being number one in just about anything, are naturally biased towards our own medical school. Anyway, it's not like the average Singaporean spends time comparing NUSmed with overseas med schools. Thus the impression remains.

    However, I believe that once you become a doctor, nobody really cares which school you came from. It really comes down to how well you perform on the job. You could have gone to the lowest ranked med school but still outperform peers from 'better' medschs if you're good. I think it really boils down to passion and determination on your part.

    So, don't bother about what other people think of overseas medschs. Go ahead and enjoy your overseas study experience, grow in your passion for medicine through the course, and come back and show everyone how good a doctor you are
    Woww that's a really inspiring post!!!! Thanks! :jumphug:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by rdan)
    Me! UCL, 2011
    You're a guy? Lol I'm probably going to IC this yr. Hope to know you next year!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Hi :h
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Octupus)
    Aberdeen Aberdeeeeen!!! :yep: haha. BTW are you applying for NUS med?
    Aberdeen?! Same here!

    (Oh and uh so are you applying for NUS Med?)
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Jilly.0)
    why AM i glad to see someone's more interested in me than kcl and uk per se hahah...well...firstly, i have to admit i came here for a levels with two reasons in mind.
    1) im gonna be reading law. its a very uk-based subject. so being here early will make me get used to the life here and also the uk 'system'. making me able to get the knack of things easier
    2) i THOUGHT key word being THOUGHT) it will make me have an edge over other students who have not came over for a levels when it comes to university application. but this reason u can completely ignore cos...well..i got rejected by oxford so there u go.

    im gonna be really honest to say some of my friends came over because they couldnt handle the stress in singapore. i am from nanyang girls high and i did not do the o levels and went to hwachong thru the IP programme. so i dont know much about the o level system but the stress in nanyang and hwachong was so immense that some couldnt take it. so that i can completely understand too. As for me, i guess i could handle the stress but i think if i am so sure im gonna be reading law instead of some other courses, and UK is the only place i wanna be since i was in sec 2 , i mite as well come here earlier. true, u do not really know what u want when ur 15 but i guess for my case, i knew where being in nanyang is gonna lead me cos i knew i was gonna go hwachong and one thing that puts me off is that...well im from nanyang primary as well..the near-stagnation of my social circle(since the girls mostly went on to nanyang girls with me andmost of them qualified to go thru IP to hwachong as well) is not something difficult to imagine i guess... yeap.

    )

    Wait. Does Jilly... = Jillian?!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by satinskies)
    Wait. Does Jilly... = Jillian?!
    eh? lol sorry whose this haha
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Jilly.0)
    eh? lol sorry whose this haha
    Your friend/ ex-classmate who really, really wants to study Med (in UK)?
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: July 20, 2016
Poll
Do you think parents should charge rent?
Useful resources
US study forum

Accommodation profiles:

iQ Student Accommodation

iQ Student Accommodation

Great value student rooms in city centre locations all across the UK


X1 Lettings

X1 Lettings

Luxury student accommodation in Liverpool & Manchester.


Collegiate Accommodation

Collegiate Accommodation

"This is student living. Just better."


Scape Student Living

Study Inn

Providing stunning high quality, boutique student accommodation throughout the UK


The Student Housing Company

The Student Housing Company

Award-winning student accommodation - voted by 22,000 students.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.