Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Being on TSR as results day approaches is no good for the nervous mind.. yet I'm still here
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)
    yea , well not 'megally difficult' but I messed up... chem and physics were excellent , but Bio I think I was having a bad day...

    oh well, I am fairly certain bio will have lower grade boundaries compared to chem and physics so we'll see how it goes

    Jatz
    I thought...

    Physics > Biology > Chemistry
    In difficulty
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by JustaDreamer)
    I looked at the calendar and saw the date. Realised there's less than two weeks arrgh. Finally decided its English Lit, Geography and then Lang I'm most worried about...
    It's Eng lit for me

    To be honest, I'm not really all that bothered about GCSE results I always thought I'd care a lot more about what I'd get... Maybe it's because I'm pretty sure I've done well.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by JustaDreamer)
    I looked at the calendar and saw the date. Realised there's less than two weeks arrgh. Finally decided its English Lit, Geography and then Lang I'm most worried about...
    Im soo worried about English literature too:eek:, did you have aqa as ur exam board?
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by L'Evil Fish)
    That's too low

    Ex astronaut wannabe here
    I told people I wanted to be an astronaut for the lols

    They took me seriously though
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)
    Did anyone else do ocr gcse biology b4 , b5, b6 this year and the exam went completely horrendous? (apart from l'evil fish)

    To be honest, as long as my grades are A*/A , I'll be happy because we can't change our results lol ... and I'm sure everyone else will feel the same too

    We all worked hard and should be happy for the amount of hard work we put in.

    So, back to discussion... I hear rumours everyone is going to stay up the night of Results Day ?

    Jatz
    21st century or gateway


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)
    Wicked!! I'm guessing with those A-levels you want to do Medicine or dentistry

    I want to become a dental surgeon , my A-levels are:
    Biology, Chemistry, Maths, History + Extended Project (Lol, l'evil fish has probably heard this for the 100th time)

    Physics , I don't really like the subject at A-level lol... so I picked history because I didn't want to do all sciences and I wanted to show a taste of versatility,

    The current record in my school is 9 A*, I doubt i'll beat that , as exams were slightly different compared to last year

    Jatz
    haha Medicine :rolleyes: I didn't want to risk doing an essay subject unless its psychology but I think i'm more likely to get an A in physics

    I think I've read this like ages ago too haha, ahh well I like having this discussion :lol: ...... What you planning on doing for your EPQ?

    I don't my school's record? probably haven't kept record .. I'll only have 6A* I think anyway ... I know our sixth form is A*A*Aa (self taught the AS)

    sadly there is only one way for me beat that ;D

    and OMG DRAKE & JOSH IS ON!! I used to love this.. heck I still do :L
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Elm Tree)
    I told people I wanted to be an astronaut for the lols

    They took me seriously though
    I'm gonna say...

    I want to become a... Hmmm... Think of something amusing
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)
    Have you got the edexcel log in to check A-level maths results at 6am on 15th august or do you have to go to school??

    Or did you do WJEC? If not, what time do you get your As/A2 Results?

    Jatz


    WJEC

    Probably around 11 I'll go in
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by L'Evil Fish)
    I'm gonna say...

    I want to become a... Hmmm... Think of something amusing
    A club promoter? :awesome:
    Offline

    3
    (Original post by techno836)
    Mee too


    ... DFS and at Next
    (DFS pays more, bore Next would be more enjoyable I guess :lol: )
    Next is not enjoyable! At least not where I live. The managers of each section are bat **** crazy. And omg. If you're on the kids section rotation these asian parents come in, take clothes off the racks, look at them and then drop them on the floor right in front of you. So not worth the tiny discount, ****ty pay and idiots lol. Mark my words!

    ...but it might be nice where you live... So yeah.


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by ChronicBoredom)
    Next is not enjoyable! At least not where I live. The managers of each section are bat **** crazy. And omg. If you're on the kids section rotation these asian parents come in, take clothes off the racks, look at them and then drop them on the floor right in front of you. So not worth the tiny discount, ****ty pay and idiots lol. Mark my words!

    ...but it might be nice where you live... So yeah.


    Posted from TSR Mobile
    Hahahaha ...oh :/ still gotta be more exciting than admin work :lol:
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Elm Tree)
    A club promoter? :awesome:


    Binman! (as useful as they are...)
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by sr234)
    Im soo worried about English literature too:eek:, did you have aqa as ur exam board?
    Yeah I did! I did sunlight on the grass, OMAM, Moon on the tides....I found the exams ok, poetry: loved one question kinda went unrelated in Unseen, prose: meh. I'm panicking because I had a really bad teacher and I'm doing it for A-level!
    (Original post by Elm Tree)
    It's Eng lit for me

    To be honest, I'm not really all that bothered about GCSE results I always thought I'd care a lot more about what I'd get... Maybe it's because I'm pretty sure I've done well.
    :five: I know I keep bringing this up; but I think I would too if I found it easy to think of original A* stuff! lol but yeah I was looking at the a level thread and I felt so petty, I'll be properly hyperventilating next year.
    (Original post by Jatz07)
    loooooooooooooool

    I meant, we should be happy because we worked hard but we can't change our results... (Even though I would love too)

    Jatz
    Haha yeah I hope we all worked hard enough!
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)
    Haha awesome man! Good Luck mate!!
    Which uni's are you thinking of applying to?

    I've heard birmingham want 7/8 A* for Medicine and Dentistry at GCSE...

    well, I'm thinking maybe something on periodontal disease or gingivitis , or perhaps in relation to gingivevectomy or gingivoplasty... I still have to decide lol

    The current record for a-level is 3 A* and 1A in our school... I want to beat that !!

    Haha I love drake and josh!! I remember the good old days.... I still don't get how josh lost so much weight and drake just flirts as usual lol

    Jatz
    Leeds, Sheffield, York and Manchester I think

    those long words don't mean much to me :lol: dental things I presume

    are those all at A2?

    I know his weight loss is just magical haha... no childs programme will ever beat drake and josh, it is actually funny :lol:
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by sr234)
    Im soo worried about English literature too:eek:, did you have aqa as ur exam board?
    Hmm you quoted me but on my screen its disappeared! But yeh I used to hope for an A* but now I'm just trying to seize an A.
    (Original post by Jatz07)


    ok everyone before you open your gcse results, make sure you read them carefully or you will end up like the girl in this video...

    Must watch!! Absolutely hilarious!!

    Jatz
    Oh god I feel so bad...I'll make sure I do that!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Jatz07)


    ok everyone before you open your gcse results, make sure you read them carefully or you will end up like the girl in this video...

    Must watch!! Absolutely hilarious!!

    Jatz
    poor girl!
    she held herself together pretty well though!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Lucy96)
    I wish! But nope, my school would never have done such a thing
    Oh, what a shame
    Offline

    17
    ReputationRep:
    im like 3709 posts old but I have no idea when sometimes when you get rep it doesn't change ???? :confused:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by techno836)
    im like 3709 posts old but I have no idea when sometimes when you get rep it doesn't change ???? :confused:
    The person who repped may have red gems. The amount to you get is the same as their reputation power
 
 
 
Poll
Do you agree with the proposed ban on plastic straws and cotton buds?
Useful resources

Study tools

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Thinking about uni already?

Thinking about uni already?

See where you can apply with our uni match tool

Student chat

Ask a question

Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

Creating

Make study resources

Create all the resources you need to get the grades.

Planner

Create your own Study Plan

Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

Resources by subject

From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

Papers

Find past papers

100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

Help out other students

Can you help? Study help unanswered threads

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.