Cricket Meet Watch

Rei
Badges: 1
#21
Report 10 years ago
#21
Are semi pros allowed? :ninja:
reply
neon
Badges: 1
Rep:
?
#22
Report Thread starter 10 years ago
#22
(Original post by Rei)
Are semi pros allowed? :ninja:
the more the merrier i suppose.
0
reply
Bangers+Mash
Badges: 1
Rep:
?
#23
Report 10 years ago
#23
Im a bit rubbish at cricket...(ahh not that bad)...and i dont know anyone...
but i would be interested...i could be the water boy if im not good enough
0
reply
neon
Badges: 1
Rep:
?
#24
Report Thread starter 10 years ago
#24
(Original post by Bangers+Mash)
Im a bit rubbish at cricket...(ahh not that bad)...and i dont know anyone...
but i would be interested...i could be the water boy if im not good enough
it doesnt matter who you know etc. This isnt a subs meet, its a sports meet (far better). its all about having fun. most of the people with be crap anyway.
0
reply
Tucking Fypo
Badges: 3
#25
Report 10 years ago
#25
(Original post by Bangers+Mash)
Im a bit rubbish at cricket...(ahh not that bad)...and i dont know anyone...
but i would be interested...i could be the water boy if im not good enough
I'll just tag along wherever you go. Discuss the FM network game. :ninja:
reply
prospectivEEconomist
Badges: 14
Rep:
?
#26
Report 10 years ago
#26
yeh ill come if its in regents park
0
reply
Horrorshow
Badges: 1
Rep:
?
#27
Report 10 years ago
#27
Proper pitch with cricket thread regulars and I MAY consider coming up
0
reply
neon
Badges: 1
Rep:
?
#28
Report Thread starter 10 years ago
#28
:bump:
0
reply
DeSiFiEd
Badges: 2
Rep:
?
#29
Report 10 years ago
#29
(Original post by neon)
:bump:
I'm down...although I don't know anyone either..meh, but I guess cricket brings people together

I'm pretty crap myself really, I've only ever played indoors! Well I lie...I played once outdoors for school when I was about 14, and I bowled about 8beamers, and then they gave up on me...haha, although In my defence, that was the first time I'd ever played with a "proper" cricket ball!

I can put some mean spin on a tennis ball though and block anything with a bat...I play the reverse sweep a whole heap too (wow I'm cool :cool:)

Is Neon actually Temporarily Banned? I WANT TO PLAY haha.

What does everyone bowl/bat?

Bowl: Right arm Legbreaks, or Medium Paced Swing...I tell myself I bowl offbreaks too, but they're more awkward, back-breaking offbreak-in-the-air, then go straight balls..haa!

Bat: Right Arm..slow and steady wins the race! I fancy myself, with a collection of four MRF bats...never ever used (yet I still regularly try to knock them in..haha)

:cool: How is everyonee?


[edit] wow its amazing the amount of crap you can come up with when your at work...and procrastinating..ahh!
0
reply
Tucking Fypo
Badges: 3
#30
Report 10 years ago
#30
I..tend to stay away from bowling because, similarly to you at 14, I just bowl beamers rofl. I'm much better at batting, but that may not say much since my bowling sucks. I can play basic strokes, and like to think that I play a "decent" cover drive.

I have an MRF bat too, bought it from Kenya about 7 years ago. I only use it when playing local club cricket though. Knocking it in is a pain, but I just love the middle of MRF bats.

Right-handed in bowling (if forced), and batting. But I throw with my left.
reply
DeSiFiEd
Badges: 2
Rep:
?
#31
Report 10 years ago
#31
(Original post by TuckingFypo™)
I..tend to stay away from bowling because, similarly to you at 14, I just bowl beamers rofl. I'm much better at batting, but that may not say much since my bowling sucks. I can play basic strokes, and like to think that I play a "decent" cover drive.

I have an MRF bat too, bought it from Kenya about 7 years ago. I only use it when playing local club cricket though. Knocking it in is a pain, but I just love the middle of MRF bats.

Right-handed in bowling (if forced), and batting. But I throw with my left.
I used to be a pretty good fast-ish bowler, but over the years I've lost the pace, so I can still swing..but have learnt to legspin which usually does the trick, although I've never bowled to anyone of any real cricket talent lol.

I can play pretty good straight drives, and if I'm in the mood I'll hoike something off my hips legside..haha.

MRF Bats are great...all mine cost £10-£30 in India...are real (I even took the first one to a Cricket Shop to check)...and cost around £100 here!!
0
reply
Overmars
Badges: 15
Rep:
?
#32
Report 10 years ago
#32
You cannot get a proper, good English willow MRF for £10-30 even in India. Just cannot be the same quality, surely. Someone brought mine for India but could only find it for 5500 rupees + (that's over £70 I think)
0
reply
Tucking Fypo
Badges: 3
#33
Report 10 years ago
#33
Yeah, my MRF cost around £150-£180, when converted from the Kenyan currency. In hindsight, it was stupid of me to buy one because I was 12 years old and didn't even need a bat like that. But I suppose it's being put into use nowadays.
reply
neon
Badges: 1
Rep:
?
#34
Report Thread starter 10 years ago
#34
I have an MB Malik Sher Amin :yy:
0
reply
DeSiFiEd
Badges: 2
Rep:
?
#35
Report 10 years ago
#35
(Original post by Overmars)
You cannot get a proper, good English willow MRF for £10-30 even in India. Just cannot be the same quality, surely. Someone brought mine for India but could only find it for 5500 rupees + (that's over £70 I think)
Outlet store....you can check it if you want :p:
0
reply
Katie
Badges: 0
#36
Report 10 years ago
#36
I actually adore cricket. If this goes ahead, I'm there!
0
reply
tis_me_lord
Badges: 14
#37
Report 10 years ago
#37
Count me in for some right-arm fast bowling!
reply
SuperDaz
Badges: 1
Rep:
?
#38
Report 10 years ago
#38
Cheers for the piss all mention of this in the cricket thread

When will it be? I'm just waiting at home for my new job to start at the moment, I have so much spare time! I doubt I will once I actually start though.

I have been honing my right arm dobbers in recent weeks. I think I could do a decent job Still cant play any shot in front of the wicket
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Have you registered to vote?

Yes! (269)
38.32%
No - but I will (49)
6.98%
No - I don't want to (51)
7.26%
No - I can't vote (<18, not in UK, etc) (333)
47.44%

Watched Threads

View All