Official AS & A2 Results Day 2016

  • View Poll Results: What grades are you expecting on results day?
    A*A*A* (A2 only)
    192
    5.80%
    A*A*A (A2 only)
    169
    5.11%
    A*AA (A2 only)
    285
    8.61%
    AAA
    360
    10.88%
    AAB
    468
    14.14%
    ABB
    407
    12.30%
    BBB
    180
    5.44%
    BBC
    204
    6.16%
    BCC
    167
    5.05%
    CCC
    58
    1.75%
    CCD
    135
    4.08%
    A*AB (A2 only)
    161
    4.86%
    A*BB (A2 only)
    47
    1.42%
    ABC
    195
    5.89%
    ACC
    49
    1.48%
    Other
    233
    7.04%

    Offline

    2
    ReputationRep:
    I completely forgot about grade boundaries,Welp something to look forward to before the results.
    Offline

    2
    (Original post by Aph)
    They have a test?!

    I always thought failing MENT more like Adsa or tesco personally
    Omg


    I applied for 6 jobs at Tesco this summer, rejected for all! My uncle works there and even helped me with the screening test

    Tbh I actually have no hope without uni
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Rabadon)
    do you remember the structure for the 9 marker? Every structure I saw on the unofficial MS was incorrect in one way and the tertiary alclhol seemed the most correct (even tho the question said it can't be one)
    i got ch3oc(ch3)2ch2ch2oh i think so a primary alcohol? Only 1 person i know got the same but it looks right
    Online

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Serine Soul)
    Omg


    I applied for 6 jobs at Tesco this summer, rejected for all! My uncle works there and even helped me with the screening test

    Tbh I actually have no hope without uni
    Again might not want to train you because they think you will be going to uni

    But I'm supprised you got rejected if your uncle works there, unless he isn't management?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    What I feel like I got:

    AQA A2 Biology: A
    Edexcel A2 Geography: A
    AQA A2 Chemistry: D

    (Chem 4.... :unimpressed::sigh::stomp: )
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by physicsmaths)
    Lol my insrance was A*A*AA how dumb am I.
    Why did i just pick warwick where my offer was pretty much unconditional.
    Now im gna end up in clearing end up going to some next ******** uni doing like ****ing physics **** sake


    Posted from TSR Mobile
    are you the guy from physicsandmathstutor.com


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    (Original post by SCIENCE :D)
    sweeet! How did you find it, can you remember which questions you did?
    well i left the exam thinking it wasn't too bad, but the mark scheme being released has now convinced me that my 30 mark answer was an absolute train wreck tbh lol

    i did the 1900-14 knowledge question and the consent v terror source question! what about you??
    Online

    3
    ReputationRep:
    (Original post by izzy_hill)
    well i left the exam thinking it wasn't too bad, but the mark scheme being released has now convinced me that my 30 mark answer was an absolute train wreck tbh lol

    i did the 1900-14 knowledge question and the consent v terror source question! what about you??
    Ah ok, I did the same source question as you but instead I did the other 30 marker about opposition during the war years. It seemed to go ok, but I just hope I have done enough to get a B for my Uni offer. Good luck and hope all goes well.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by izzy_hill)
    well i left the exam thinking it wasn't too bad, but the mark scheme being released has now convinced me that my 30 mark answer was an absolute train wreck tbh lol

    i did the 1900-14 knowledge question and the consent v terror source question! what about you??
    i did the same module as you. can you send me the mark scheme?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    How do some of you guys still remember your answers when we took the exams like 2 months ago
    I don't even remember what the questions were!

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    (Original post by SCIENCE :D)
    Ah ok, I did the same source question as you but instead I did the other 30 marker about opposition during the war years. It seemed to go ok, but I just hope I have done enough to get a B for my Uni offer. Good luck and hope all goes well.
    the war question was a lot better, i just didn't have enough knowledge ugh!

    if you haven't already you can calculate how many UMS marks you'd need to have achieved in this year's exam to still come out with a B, i've done the calculations and it is kind of reassuring i guess lol good luck to you too!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by KatieAlicexxx)
    How do some of you guys still remember your answers when we took the exams like 2 months ago
    I don't even remember what the questions were!

    Posted from TSR Mobile
    I barely rememner mine answers and that is making me scared a bit lol
    Offline

    2
    (Original post by greenteaturtle)
    i did the same module as you. can you send me the mark scheme?
    https://drive.google.com/file/d/0B-o...RnMmlDcVk/view

    all edexcel mark schemes are up, you can find them on the first post of this thread in all of the links!
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Spoke to an anonymous admissions officer from an anonymous university and they told me that they have made their decision for every single applicant today.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by KatieAlicexxx)
    How do some of you guys still remember your answers when we took the exams like 2 months ago
    I don't even remember what the questions were!

    Posted from TSR Mobile
    I dont i look back on whatsapp chats where we discuessed the exams
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Guys do examiners' reports come out on the 17th too? Or is it just grade boundaries ?


    Posted from TSR Mobile
    Online

    3
    ReputationRep:
    (Original post by izzy_hill)
    the war question was a lot better, i just didn't have enough knowledge ugh!

    if you haven't already you can calculate how many UMS marks you'd need to have achieved in this year's exam to still come out with a B, i've done the calculations and it is kind of reassuring i guess lol good luck to you too!
    Yeah I just did it before, it is reassuring in a weird way isn't it haha.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    How are you lot passing the time between now and results day?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Anyone reckon Uni of Edinburgh will allow me to do Computer Science with AAC (offer AAA)? Completely bummed out in my C4 maths exam because I had a migraine and I couldn't answer a whole question in my D1 paper
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by DarkEnergy)
    How are you lot passing the time between now and results day?
    Sleeplessly
 
 
 
Write a reply… Reply
Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. Oops, you need to agree to our Ts&Cs to register
  2. Slide to join now Processing…

Updated: October 7, 2016
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Today on TSR
Poll
Would you prefer to be told about sex by your:
Help with your A-levels

All the essentials

The adventure begins mug

Student life: what to expect

What it's really like going to uni

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Uni match

Uni match

Our tool will help you find the perfect course for you

Study planner

Create a study plan

Get your head around what you need to do and when with the study planner tool.

Study planner

Resources by subject

Everything from mind maps to class notes.

Hands typing

Degrees without fees

Discover more about degree-level apprenticeships.

A student doing homework

Study tips from A* students

Students who got top grades in their A-levels share their secrets

Study help links and info

Can you help? Study help unanswered threadsRules and posting guidelines

Sponsored content:

HEAR

HEAR

Find out how a Higher Education Achievement Report can help you prove your achievements.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.