Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

0
    ReputationRep:
    Yeay da har jeg fått gjeldsbrevet mitt i posten!

0
    ReputationRep:
    Hvordan gjør dere det med mobilabonnement? Har en smarttelefon (LG optimus 2x). Noen som har oversikt over hvilke abonnementer som passer til slike? Kan sikkert sammenlignes med iPhone hvis det er mer kjent.

0
    ReputationRep:
    (Original post by Martin the Viking)
    Hvordan gjør dere det med mobilabonnement? Har en smarttelefon (LG optimus 2x). Noen som har oversikt over hvilke abonnementer som passer til slike? Kan sikkert sammenlignes med iPhone hvis det er mer kjent.
    Huff, det er det også... Jeg vet ikke enda.
    Jeg har en Nokia x3-02, og jeg vet ikke om den funker der borte en gang, men jeg regner med det da. Abonnoment vet jeg ikke om en gang.

http://phone-shop.tesco.com/tesco-mo.../IPhoneSimCard Men jeg har hørt mye bra om tescos mobil abonomenter.

0
    ReputationRep:
    Hei.

Jeg henta oversatt vitnemål fra skolen min på fredag, og faget NOR1212 Norsk sidemål, skriftlig har fått en merkelig oversettelse. Det nevnes nemlig som NOR1212 Norwegian as 2nd lang, written.

Det virker litt spesielt synes jeg, men på en måte er det jo et andrespråk; kanskje et andre skriftspråk?

Er det noen flere som har fått vitnemål oversatt her, og hvordan ble sidemålet oversatt hos dere?

EDIT: ^Hvis dere har vært på ferie i Storbritannia før, vil dere ha merket at dere får til å bruke det norske abonnementet der også, men det er svindyrt, så jeg anbefaler at dere kontakter ei mobilforretning ganske fort.

0
    ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Hei.

Jeg henta oversatt vitnemål fra skolen min på fredag, og faget NOR1212 Norsk sidemål, skriftlig har fått en merkelig oversettelse. Det nevnes nemlig som NOR1212 Norwegian as 2nd lang, written.

Det virker litt spesielt synes jeg, men på en måte er det jo et andrespråk; kanskje et andre skriftspråk?

Er det noen flere som har fått vitnemål oversatt her, og hvordan ble sidemålet oversatt hos dere?

EDIT: ^Hvis dere har vært på ferie i Storbritannia før, vil dere ha merket at dere får til å bruke det norske abonnementet der også, men det er svindyrt, så jeg anbefaler at dere kontakter ei mobilforretning ganske fort.
    Hos meg står det: "Norw. secondary dialect, wr." Jeg vil si at oversettelsen din er feil.

Jeg skal bare bruke det norske abonomentet mitt frem til jeg har fått meg et nytt britisk abonnoment.

0
    ReputationRep:
    Faktisk skal det stå «Norwegian, second choice form, written» ifølge udir si ordliste, så oversettelsa di er ikke helt riktig den heller, og nynorsk er heller ingen dialekt.

Jeg tror jeg lar det være for så å sende en epost til admission tutor'ene ang. det etter jeg har sendt UCAS-søknaden.

Blir det ikke dyrt å bruke det norske abbonementet da?

0
    ReputationRep:
    Jo, det blir det, men som sagt det er bare frem til jeg får jeg britsik sim kort, og det skal jeg vel klare å skaffe meg i løpet av ei ukes tid. Det er ikke osm om jeg skal ringe å sende melindinger så mye. Det blir vell en telefon til mamma om at jeg ahr kommet frem, og så går vi på skype når jeg har fått nettet opp å gå.

Jeg skal ikke dele ut det norske nr mitt til folk der borte. De får kontakte meg på face elelr komme å banke på døra mi frem til jeg har telefonnr der borte. Jeg regner med at jeg møter forståelse for det.

0
    ReputationRep:
    (Original post by stifa)
    Hei.

Mitt ble også oversatt til 2nd lang, written.. og det har gått helt fint!

0
    ReputationRep:
    (Original post by BettyJ)
    Mitt ble også oversatt til 2nd lang, written.. og det har gått helt fint!
    Ahh phew.

Hvis det ikke går, så får de bare sende meg en mail og spørre.

0
    ReputationRep:
    Jeg tror ikke oversettelsen av nynorsk karakteren din er det som er avgjørende om du kommer inn i england eller ikke. Men jeg skjønner at det er en ting å bekymre seg over.

0
    ReputationRep:
    (Original post by NoShorty)
    Jeg tror ikke oversettelsen av nynorsk karakteren din er det som er avgjørende om du kommer inn i england eller ikke. Men jeg skjønner at det er en ting å bekymre seg over.
    Mhm.

De ser vel bare på disse karakterene antar jeg:
    Matematikk R2
    Fysikk 2
    Internasjonal engelsk
    (Som alle er oversatt riktig)

Og IELTS'n som jeg skal ta i vinter.

2
    ReputationRep:
    Det skrives Norwegian, second choice form, written

Aner ikke hvilke karakterer de ser på...

0
    ReputationRep:
    Jaja, jeg har nå komemt inn med det det står på min, selv om det er feil.

Men jeg tenkte det sånn, at nynorsk er nok ikke det som er det viktigste for dem å se på. Det kan hende den ville utgjøre en forskjell hvis den var veldig forskjellig fra de andre karakterene, men jeg tror nok det er andre fag som er viktigere for briter enn nynorsk. Men jeg vet heller ikke hva de ser på.

0
    ReputationRep:
    Med tanke på hva de har som opptakskrav, som ABB med A i A2-matematikk og B i A2-fysikk, så er det naturlig at de ser på matte- og fysikkarakterene, i tillegg til kanskje å regne over snittet.

Jeg håper bare treeren min på hovedmålseksamen går ubemerka.

2
    ReputationRep:
    Bra snitt og gode karakterer i relevante fag er det jeg har hørt.

0
    ReputationRep:
    Jeg satt akkutat å så på duty free grensene inn i England. Jeg tror nok jeg kommer til å ta med meg noe til å starte freshers week med.

Du kan ta med:
    16 liter øl,
    4 liter "still" vin
    2 liter "Sparkling" wine eller annet under 22% eller 1 liter over 22%
    pluss sigraretter, sigarer eller lignende (men det så jeg ikke så nøye på fordi jeg ikke røyker).

16
    ReputationRep:
    Jeg satt akkutat å så på duty free grensene inn i England. Jeg tror nok jeg kommer til å ta med meg noe til å starte freshers week med.

Du kan ta med:
    16 liter øl,
    4 liter "still" vin
    2 liter "Sparkling" wine eller annet under 22% eller 1 liter over 22%
    pluss sigraretter, sigarer eller lignende (men det så jeg ikke så nøye på fordi jeg ikke røyker).
    Var meningen å kjøpe det i England eller i Norge? Det kunne være lurt å vente til du er i England med de norske prisene...

0
    ReputationRep:
    Ja det er sant, men er det i England sånn som i Norge der du kan kjøpe tax free etter at du har landet i ankomstlandet.

0
    ReputationRep:
    Noen som vet om de har Frost i England??

16
    ReputationRep:
    Ja det er sant, men er det i England sånn som i Norge der du kan kjøpe tax free etter at du har landet i ankomstlandet.
    Tror det. Du kan sikkert sjekke på nettsiden til flyplassen du skal reise til.

(Original post by BettyJ)
    Noen som vet om de har Frost i England??
    Selfølgelig, Frost er en engelsk serie og det er veldig ofte på TV. De har sluttet å lage den nå, desverre.

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    What newspaper do you read/prefer?
    Useful resources
    US study forum

Accommodation profiles:

iQ Student Accommodation

iQ Student Accommodation

Great value student rooms in city centre locations all across the UK

X1 Lettings

X1 Lettings

Luxury student accommodation in Liverpool & Manchester.

Collegiate Accommodation

Collegiate Accommodation

"This is student living. Just better."

Scape Student Living

Study Inn

Providing stunning high quality, boutique student accommodation throughout the UK

The Student Housing Company

The Student Housing Company

Award-winning student accommodation - voted by 22,000 students.

Groups associated with this forum:

View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.