Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    • Community Assistant
    Online

    21
    ReputationRep:
    Community Assistant
    No we have no emotions because we are generation 1 synths.
    • #4
    #4

    (Original post by It's a Shame)
    Nah. They're stone cold.
    I swear I have feelings...
    But i did notice that none of my classmates (boys) have feelings. Only 6 from 20 have.. that is 25% have feelings!
    Offline

    18
    ReputationRep:
    Idk but I've been called "emotionally retarded"
    Offline

    17
    ReputationRep:
    Depends what kind really. But I would think we would have feelings and emotions because we are people. Don't know if you've ever heard of them hun.
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by 0to100)
    Idk but I've been called "emotionally retarded"
    Whoever called you that is soooooooo lame, I would advise them to go to specsavers or update their meanings of 'emotion' and 'retard'. :p:) Idiots.....
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by Missimperfect18)
    honestly I apologise if I sound rude but every boy I've come across is for emotionally detached...or OVER ambitious...
    I mean do they even love....or is it just attraction for the time being....
    From a young age, in this society; males are taught to supress our emotions and act like nothing phases us, so we end up seeming emotionally detached.

    I actually had a problem in that I was unable to supress my emotions until I was about 17 years old, so I was called a 'cry baby'. I still have a hard time supressing my emotions now. I'm still not sure why. I think maybe I was born without the capability :P I can't lie either, for the same reason. (If I try to lie, I immediately give away that I'm lying, through my emotions xD)

    So no, we're not all cold unfeeling monsters. We're just expected to act like we are. And not all of us can even do that
    • Thread Starter
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Jazzyboy)
    From a young age, in this society; males are taught to supress our emotions and act like nothing phases us, so we end up seeming emotionally detached.

    I actually had a problem in that I was unable to supress my emotions until I was about 17 years old, so I was called a 'cry baby'. I still have a hard time supressing my emotions now. I'm still not sure why. I think maybe I was born without the capability :P I can't lie either, for the same reason. (If I try to lie, I immediately give away that I'm lying, through my emotions xD)

    So no, we're not all cold unfeeling monsters. We're just expected to act like we are. And not all of us can even do that
    AWW that's terrible...
    I guess people were just jealous of your honesty as a person...
    I personally think people hate on people for no reason when they have insecurities that the person is a better individual...
    I would love a few more people like you in my life LIFE WOULD BE SO MUCH BETTER.....
    STAY LIKE THIS NEVER CHANGE!!!
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Reachin4TheStars)
    Whoever called you that is soooooooo lame, I would advise them to go to specsavers or update their meanings of 'emotion' and 'retard'. :p:) Idiots.....
    They had a point though....lol like I don't feel bad for most people when they cry, I just kinda sit there waiting for them to finish and any female I've dealt with hates that. But it's like if she's crying to cry and needs a moment then what's that got to do with me? She must be crying for a reaction/attention from me or whoever. If she's mad no one's reacting/giving her attention.
    • Thread Starter
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by 0to100)
    Idk but I've been called "emotionally retarded"
    people form opinions without knowing you...and perhaps that's one reason why we should ignore those people...
    • Thread Starter
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Anonymous)
    I swear I have feelings...
    But i did notice that none of my classmates (boys) have feelings. Only 6 from 20 have.. that is 25% have feelings!
    glad to know you guys exist
    • #4
    #4

    When I see anyone sad... I too will start crying as if that is MY problem..
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Missimperfect18)
    glad to know you guys exist
    Thank You!..
    Okay...Im opening up anonymity..I hope my user name is visible now.
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by 0to100)
    They had a point though....lol like I don't feel bad for most people when they cry, I just kinda sit there waiting for them to finish and any female I've dealt with hates that. But it's like if she's crying to cry and needs a moment then what's that got to do with me? She must be crying for a reaction/attention from me or whoever. If she's mad no one's reacting/giving her attention.
    Truu. LOL That is true, tho like if someone's crying, I'll go up and say what's wrong? and if they just carry on crying or ignore me, I'll just walk off, like you go out of your way to show care towards them and they go kinda like rubbin it in your face. Very true tho, but like me I cry when no-ones around and that cuz I have no-one in the home I can talk to so I just let my feelings out, but for attention? That's just f***ed up. #LEGEND
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Reachin4TheStars)
    Truu. LOL That is true, tho like if someone's crying, I'll go up and say what's wrong? and if they just carry on crying or ignore me, I'll just walk off, like you go out of your way to show care towards them and they go kinda like rubbin it in your face. Very true tho, but like me I cry when no-ones around and that cuz I have no-one in the home I can talk to so I just let my feelings out, but for attention? That's just f***ed up. #LEGEND
    I think it's ridiculous to cry if someone's not dead...
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by 0to100)
    I think it's ridiculous to cry if someone's not dead...
    Oh wow.. That's interesting.. :eek:
    • #2
    #2

    (Original post by 0to100)
    They had a point though....lol like I don't feel bad for most people when they cry, I just kinda sit there waiting for them to finish and any female I've dealt with hates that. But it's like if she's crying to cry and needs a moment then what's that got to do with me? She must be crying for a reaction/attention from me or whoever. If she's mad no one's reacting/giving her attention.
    If it's a female crying and you're in a relationship she probably just wants you to hold her while you wait for her to finish.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Missimperfect18)
    honestly I apologise if I sound rude but every boy I've come across is for emotionally detached...or OVER ambitious...
    I mean do they even love....or is it just attraction for the time being....
    I think they just try and hide it :cute: the guys I know are all huge softies on the inside
    • #5
    #5

    (Original post by Zuki)
    Omgg I'm the same :cry2: my grandad passed not too long ago and whilst i felt shocked as i didn't expect it, I was still more or less just like "meh" :indiff: Thinking about it now, I can't recall the last time I felt properly sad about something :indiff: It seems like all the bad things and experiences built up to the point where one just becomes desensitised to it all :curious: and just collectively stop caring or something :indiff:

    Hope we find our emotions m8 :cry2: better start putting up lost posters :cry:
    You flop your exam what do you do?
    Spoiler:
    Show
    I cried for hours on ends.
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Anonymous)
    You flop your exam what do you do?
    Spoiler:
    Show
    I cried for hours on ends.
    I failed my first year of a levels and ended up with 3 U's and an e. I didn't really feel anything, wasn't even too bothered tbh. I skipped my history exam and went to eat a mcflurry under a tree in the park instead :indiff: I applied again the next year and decided that i needed to get my sh*t together and worked hard and ended up with A*A*A. Ultimately comes down to making up your mind about something and sticking to it.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Zuki)
    Omgg I'm the same :cry2: my grandad passed not too long ago and whilst i felt shocked as i didn't expect it, I was still more or less just like "meh" :indiff: Thinking about it now, I can't recall the last time I felt properly sad about something :indiff: It seems like all the bad things and experiences built up to the point where one just becomes desensitised to it all :curious: and just collectively stop caring or something :indiff:

    Hope we find our emotions m8 :cry2: better start putting up lost posters :cry:
    I don't know or see it at such a bad thing like for example someone like me whose emotional it takes a troll on you, like sometimes i just want an off switch just to let go and just be. sometimes you have to fake your happiness for the sake of those around and for yourself just so that you can carry on. Fake it to make it.so i guess in a way u lucky u don't have to carry through the emotional burden of yesterday to today you just let go and be.
 
 
 
Reply
Submit reply
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Updated: June 1, 2016
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Brussels sprouts
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.