I lived in 3 countries and speak their languages AMA

Announcements Posted on
    Online

    3
    ReputationRep:
    (Original post by prostheticzeta)
    I think you can definitely do it! they are similar languages, but not too similar where you would get the two confused. There are so many methods of teaching your self a language quickly and proactively. One of the best tips I can give you is either travel to the country and absorb your self in their lifestyles or find a friend whom you can skype and have shits and giggles with, in that language
    Good advice. The uni I plan on studying at offers international study so maybe I could live in Germany or Spain for 6 months. That should be enough time to get a good grasp of the language.


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by prostheticzeta)
    oh right xD I thought you were emphasising on how Belgium is a bilingual country (dutch and french) and that I only knew one ;_;
    Well that's the REASON why I was being mean :rofl:
    You got it right :rofll:
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Rhaenys10)
    Well that's the REASON why I was being mean :rofl:
    You got it right :rofll:
    eyyyyyyyyyyyyy
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by RainbowMan)
    Coitus?
    Dunno man. How many languages do you speak?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Rhaenys10)
    Dunno man. How many languages do you speak?
    Do classical languages count?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by RainbowMan)
    Do classical languages count?
    I guess it depends on how well you can get your tongue around 'em.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Rhaenys10)
    I guess it depends on how well you can get your tongue around 'em.
    Shiiiiiiiiiiiiit! I didn't expect that and now I'm not sure what to say. Wtf.
    Offline

    1
    ReputationRep:
    Did u do gcses and alevel here or in another country?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by RainbowMan)
    Shiiiiiiiiiiiiit! I didn't expect that and now I'm not sure what to say. Wtf.
    Pity :rofl:
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Rhaenys10)
    Pity :rofl:
    Puppy pic 4 ur achievement.

    Spoiler:
    Show

    Offline

    3
    ReputationRep:
    У меня есть огромная дача. прийти и попробовать свои вареники
    Spoiler:
    Show
    translation compliance: i have always wanted to visit Russia
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by RainbowMan)
    Puppy pic 4 ur achievement.
    Spoiler:
    Show

    Yaaaaassssssssssssss
    The pic tho...
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by My Moon <3)
    Did u do gcses and alevel here or in another country?
    No, i didnt do any formal qualifications in other countries. I have done my GCSE's here in England and am now in year 13, doing my a levels
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by the bear)
    У меня есть огромная дача. прийти и попробовать свои вареники
    Spoiler:
    Show
    translation compliance: i have always wanted to visit Russia
    Offline

    3
    (Original post by prostheticzeta)
    Isn't this polish
    Yes, but I thought its Russian too?
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Blackstarr)
    Yes, but I thought its Russian too?
    ish, in russian we would say dobriy dienn, so its the other way round, and the pronounciation is slightly different
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Were you in Flanders or Wallonia region?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Blackstarr)
    Yes, but I thought its Russian too?
    LOL they're two separate languages :rofl:
    • Thread Starter
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Eternalflames)
    Were you in Flanders or Wallonia region?
    Flanders! However, my town was right on the border of Wallonia and Flanders
 
 
 
Write a reply… Reply
Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. Oops, you need to agree to our Ts&Cs to register
  2. Slide to join now Processing…

Updated: October 19, 2016
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Today on TSR
Poll
How are you feeling about doing A-levels?
Useful resources
Study resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.