Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    Haha, I didn't
    OMG.... hamza are u okay?
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by FrenchUnicorn)
    Joyeux anniversaire monsieur :girl:
    :nyan: :nyan: :nyan: :nyan: :nyan: :nyan:
    :woo: :woo: :woo: :woo: :woo:
    Had to use Google translate
    Thanks!
    Offline

    14
    (Original post by hamza772000)
    Had to use Google translate
    Thanks!
    Sorry haha :3
    YW
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    Had to use Google translate
    Thanks!
    At least u realised it was french.... Lol

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    18
    ReputationRep:
    Dunno if I should be a troll and state that celebrating birthdays is haram :beard: Then again, my brother's birthday cake yesterday did taste good
    Spoiler:
    Show
    I have a legit excuse though innit, so I'm not being a hypocrite :smug:
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by FrenchUnicorn)
    Sorry haha :3
    YW
    There's nothing to apologise about
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    OMG.... hamza are u okay?
    What do you mean?
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    At least u realised it was french.... Lol

    Posted from TSR Mobile
    Yep. Well, it was pretty blatant tbh
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by Zamestaneh)
    Dunno if I should be a troll and state that celebrating birthdays is haram :beard: Then again, my brother's birthday cake yesterday did taste good
    Spoiler:
    Show
    I have a legit excuse though innit, so I'm not being a hypocrite :smug:
    i never celebrate my bday anyways....... Why is it haram though???? :confused:
    Btw, we arent celebrating hamzas bday...... What we did is too little..:yep:..... We are just congratulationing him:mmm: (dont even know if its a word) lol:rolleyes:


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    i never celebrate my bday anyways....... Why is it haram though???? :confused:
    Btw, we arent celebrating hamzas bday...... What we did is too little..:yep:..... We are just congratulationing him:mmm: (dont even know if its a word) lol:rolleyes:


    Posted from TSR Mobile
    LMAO :rofl: *Congratulating!
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    What do you mean?
    Like you just said '' i didn't'' n thats really worrying:yes:, u usually include so many details n a good reason....... To the point that we argue lolol

    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    LMAO :rofl: *Congratulating!
    I thought so......another reason why am baffed!
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    i never celebrate my bday anyways....... Why is it haram though???? :confused:
    Btw, we arent celebrating hamzas bday...... What we did is too little..:yep:..... We are just congratulationing him:mmm: (dont even know if its a word) lol:rolleyes:


    Posted from TSR Mobile
    I don't like celebrating my own either :lol: It's considered haram because it's immitating the non-Muslims in their annual celebrations (which isn't allowed), and this wasn't done by the Prophet (SAW) or his companions (or the following generations), and the only celebrations we are allowed to commemmorate annually are the two Eids :holmes:

    I was saying it more as a joke, but I guess there is a serious lesson in this
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by Zamestaneh)
    I don't like celebrating my own either :lol: It's considered haram because it's immitating the non-Muslims in their annual celebrations (which isn't allowed), and this wasn't done by the Prophet (SAW) or his companions (or the following generations), and the only celebrations we are allowed to commemmorate annually are the two Eids :holmes:

    I was saying it more as a joke, but I guess there is a serious lesson in this
    Everything is immitation the non muslims then..... Why am even using a phone or even doing a job.... Lol jk

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    Everything is immitation the non muslims then..... Why am even using a phone or even doing a job.... Lol jk

    Posted from TSR Mobile
    lol, Good point See, that's why you're not baffed, I'd say ur just baffled, lol jk ur smart
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    Like you just said '' i didn't'' n thats really worrying:yes:, u usually include so many details n a good reason....... To the point that we argue lolol

    Posted from TSR Mobile
    Oh, I basically just gave her the predicted topics list a few before the exam...............that's how I got to even know her Does that count as helping? I don't think so, just a responsibility for me
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by mediaya)
    I thought so......another reason why am baffed!
    Well, u said u thought so...........so you're not baffed u just made a mistake, humans make mistakes, it just means ur a human

    Hello, fellow human
    • Thread Starter
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    lol, Good point See, that's why you're not baffed, I'd say ur just baffled, lol jk ur smart
    Thanks.... Thanks.... And thanks lol
    Am baffed lol coz i dunno what baffled mean now
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by hamza772000)
    Thank you so much!
    lol, I didn't help you with Maths
    I hope you get yours too! Thanks again
    No worries
    And yes you did. I think you have forgotten but you did send me the topic link and the answers obvs :yep:

    Thanks.

    What are you doing on your Birthday? Finally 16
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by Zamestaneh)
    I don't like celebrating my own either :lol: It's considered haram because it's immitating the non-Muslims in their annual celebrations (which isn't allowed), and this wasn't done by the Prophet (SAW) or his companions (or the following generations), and the only celebrations we are allowed to commemmorate annually are the two Eids :holmes:

    I was saying it more as a joke, but I guess there is a serious lesson in this
    The bit in bold isn't true............what about weddings? Have u seen all the Pakis then lmao.

    What if someone finishes reading or memorising the Qur'an ?

    There's many more..............
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Brussels sprouts
    Useful resources
    AtCTs

    Ask the Community Team

    Got a question about the site content or our moderation? Ask here.

    Welcome Lounge

    Welcome Lounge

    We're a friendly bunch. Post here if you're new to TSR.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.