Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

0
    ReputationRep:
    (Original post by MariusSL)
    Jeg har studert ved University of Leicester i nesten 3 år nå, kan varmt anbefale å studere i England! Det beste er jo å velge et sted der det ikke er mange norske, slik at du faktisk må snakke engelsk.Jeg har en venninne som nettopp har begynt å studere i Kingston, og der kryr det av nordmenn. Hun sier at hun nesten ikke får snakket engelsk. Siden jeg ikke har hatt noen "norske klikker", så har fått mange venner fra mange forskjellige land, noe som jeg tror aldri hadde skjedd hvis jeg hadde studert i Norge.

Greit nok, det koster å studere i utlandet, men jeg hadde glatt gjort det igjen hvis jeg skulle ta avgjørelsen på nytt. Liker meg så godt i England at jeg skal ta en mastergrad ved Nottingham Trent University til høsten.
    Hvordan er det med tuition når det gjelder lånekassen og valutaendringen? Får du mindre enn det du pleide å få?

Posted from TSR Mobile

1
    ReputationRep:
    (Original post by petrogirl)
    Hvordan er det med tuition når det gjelder lånekassen og valutaendringen? Får du mindre enn det du pleide å få?

Posted from TSR Mobile
    Jeg har ikke fått noe mindre fra Lånekassen, men beløpet jeg har fått har hatt mindre verdi enn før. Det har jo vært motsatt for et år eller to siden, da kursen var nede i 8.4.

Jeg regner med jeg får mer til neste studie år, da mener å ha lest at Lånekassen satte i gang noen endringer i april, slik at lånet fra nå av vil bli tilpasset valutaendringer.

0
    ReputationRep:
    (Original post by MariusSL)
    Jeg har ikke fått noe mindre fra Lånekassen, men beløpet jeg har fått har hatt mindre verdi enn før. Det har jo vært motsatt for et år eller to siden, da kursen var nede i 8.4.

Jeg regner med jeg får mer til neste studie år, da mener å ha lest at Lånekassen satte i gang noen endringer i april, slik at lånet fra nå av vil bli tilpasset valutaendringer.
    Jeg så dette bare nå, men takk for svar! Det var egentlig det jeg mente, om du fikk mindre i britisk pund. Lykke til videre med studiene!

Posted from TSR Mobile

1
    ReputationRep:
    (Original post by petrogirl)
    Jeg så dette bare nå, men takk for svar! Det var egentlig det jeg mente, om du fikk mindre i britisk pund. Lykke til videre med studiene!

Posted from TSR Mobile
    Takk det samme!

0
    ReputationRep:
    Hei hei
    Noen andre som studerer ved UAL i London her?

0
    ReputationRep:
    Hi everyone.

I am not Norwegian and haven't even been to Norway (yet), but I've learned the language for a few years (should be around B1-B2 now). It would be cool to get to know some Norwegians. Like, make friends. And stuff.

I also sometimes translate Norwegian songs to English. Could use some help from native speakers, if anyone's up to it.

1
    ReputationRep:
    (Original post by uboaappears)
    Hi everyone.

I am not Norwegian and haven't even been to Norway (yet), but I've learned the language for a few years (should be around B1-B2 now). It would be cool to get to know some Norwegians. Like, make friends. And stuff.

I also sometimes translate Norwegian songs to English. Could use some help from native speakers, if anyone's up to it.
    I'm up for it

Norwegian exchange student about to go to Edinburgh for a year. Oh, the excitement. Any other Norwegians at The University of Edinburgh here?

1
    ReputationRep:
    Hei hei
    I'm not a Norwegian but I'm really interested in the language I've watched some YouTube videos about learning Norwegian and I enjoyed it so much! I wish to study in Norway for my university:3 Can anyone tell me about the basic requirements of Norwegian language to enter an university? Tusen takk!

Posted from TSR Mobile

1
    ReputationRep:
    (Original post by Ylvis)
    Hei hei
    I'm not a Norwegian but I'm really interested in the language I've watched some YouTube videos about learning Norwegian and I enjoyed it so much! I wish to study in Norway for my university:3 Can anyone tell me about the basic requirements of Norwegian language to enter an university? Tusen takk!

Posted from TSR Mobile
    If you're going to apply to study at a university or college in Norway, you need to pass Bergenstesten.

http://www.folkeuniversitetet.no/eng...side-id-10300/

There are lots of courses around to prepare you for it, but you can also learn Norwegian yourself and come here when you feel ready enough to take it.

Of course you can also apply for exchange through your own university, and if you're not taking any courses in Norwegian, you do not need to speak the language.

0
    ReputationRep:
    Skal studere på University of Kent til høsten, grugleder meg!

1
    ReputationRep:
    (Original post by AnneMatilda)
    Så gøy!
    Hva gruer du deg til da?

Jeg skal til Edinburgh

0
    ReputationRep:
    (Original post by Linaria)
    Så gøy!
    Hva gruer du deg til da?

Jeg skal til Edinburgh
    Gruer meg egentlig ikke, er mer at det er småskummelt å flytte så langt bort. Spennende! Hva skal du studere?

1
    ReputationRep:
    Gruer meg egentlig ikke, er mer at det er småskummelt å flytte så langt bort. Spennende! Hva skal du studere?
    Det er sant. Det blir veldig rart. Jeg tar et utvekslingsår i nordisk. Hva skal du studere?

0
    ReputationRep:
    (Original post by Linaria)
    Det er sant. Det blir veldig rart. Jeg tar et utvekslingsår i nordisk. Hva skal du studere?
    Så kult, da får du kanskje et forsprang siden du er nordisk selv. Jeg skal studere sosiologi og sosialantropologi.

1
    ReputationRep:
    Så kult, da får du kanskje et forsprang siden du er nordisk selv. Jeg skal studere sosiologi og sosialantropologi.
    Ja, så det ser ut som om jeg får hoppe rett på Honours-kurs. Har vært litt diskusjoner fram og tilbake med universitetet om det.
    Sosiologi høres gøy ut

1
    ReputationRep:
    Ingenting å grue seg til, 100% verdt det! Ville lett gjort det igjen og igjen. Har også hatt noen sosiologi modules selv, ganske interessant

1
    ReputationRep:
    Heisann alle sammen!

Tom heter jeg. Snakker norsk og jobber i 'Aker Solutions'. Studerer Business Management hos RGU fra september 2015.

If anyone wants to chat Norwegian, or just wants a chat in general - I'm here for ya!

Just heard about this site - seems awesome so far.

2
    ReputationRep:
    Hi everyone I'm norwegian and I'm going to Oxford Brookes University. Am I the only one getting worried over the exchange rate? I sure hope Lånekassen spits out some extra cash, or I'll have problems when I get to UK :|

1
    ReputationRep:
    (Original post by Sinemetu3)
    Hi everyone I'm norwegian and I'm going to Oxford Brookes University. Am I the only one getting worried over the exchange rate? I sure hope Lånekassen spits out some extra cash, or I'll have problems when I get to UK :|
    No, I'm very worried. This year I'm going on Erasmus to the UK, so I get the Erasmus money and I don't have to pay tuition fees, but it still feels like we're throwing money out the window -.-

18
    ReputationRep:
    (Original post by MonicaR)
    Heihei

Jeg skal studere i England neste år, men holder på å svare universitetene allerede.. Jeg har 5 valg, men vet ikke hva jeg skal velge. Chester, Essex, Lincoln, Royal Holloway University of London og Winchester Er det noen her ut som har noe peiling på de ulike byene/universitetene?
    If only I was younger and learning Norwegian was not an issue, Norway would have been one of my top destinations to settle

• See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• Poll
    What newspaper do you read/prefer?
    Useful resources
    US study forum

Accommodation profiles:

iQ Student Accommodation

iQ Student Accommodation

Great value student rooms in city centre locations all across the UK

X1 Lettings

X1 Lettings

Luxury student accommodation in Liverpool & Manchester.

Collegiate Accommodation

Collegiate Accommodation

"This is student living. Just better."

Scape Student Living

Study Inn

Providing stunning high quality, boutique student accommodation throughout the UK

The Student Housing Company

The Student Housing Company

Award-winning student accommodation - voted by 22,000 students.

Groups associated with this forum:

View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

• The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.