Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Sophie1994)
    Can anyone tell me whether my combination of A levels are deemed as soft by Russell group uni's?

    Biology
    Psychology
    Maths
    Health and social care

    I'll be dropping maths in A2 as i got the lowest mark and I want to do occupational therapy in uni. But will the combination of my other 3 A levels affect my application?
    Nope I believe psychology is more respected now and some class it as a science subject however Health and Social care Is very soft and some universities might not accept it, others will accept it along side A levels :-) It is best to check with the individual Universities Hope this helped

    Btw you might want to be on the Year 13 thread as we've moved up now
    Offline

    6
    ReputationRep:
    Shaun of the dead is on! I love this film!! :eek: :party:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    Evening (ish) all


    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by EduWiz)
    Maths-AQA Biology-OCR Chemistry-OCR Physics-AQA but im not sure if im going to the that college?
    biology OCR :five: .. well either way it's the same subjects :lol:
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    Ev
    (Original post by Molly_xox)
    Evening (ish) all


    Posted from TSR Mobile
    evening
    Offline

    1
    (Original post by techno836)
    Welcome
    Same as you I believe Maths, biology, chemistry and physics just different boards
    Oh wow that's cool! (Perfect options btw ) How are you feeling about your GCSEs (esp maths and science)

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    9
    ReputationRep:
    Can't wait for the year to start, get working early guys. Work solidly from day one, there's nothing wrong even with working ahead of your class. People say A-levels are so difficult but if you work hard from day 1 it will be a cake walk
    Offline

    19
    ReputationRep:
    http://htwins.net/scale2/

    Can't remember if I linked it, but it's quite cool.
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Nats_22)
    Oh wow that's cool! (Perfect options btw ) How are you feeling about your GCSEs (esp maths and science)

    Posted from TSR Mobile
    I know :lol: and pretty confident .. I don't have maths as I got an A* last year, I have Maths stats though (although I think i'll get an A due to my coursework)
    so Maths stats: A
    Biology A*
    Chemistry A*
    Physics A

    what do you want to do ? Medicine/Dentistry :rolleyes:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by techno836)
    Ev


    evening
    How you doing? :')


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    1
    (Original post by techno836)
    I know :lol: and pretty confident .. I don't have maths as I got an A* last year, I have Maths stats though (although I think i'll get an A due to my coursework)
    so Maths stats: A
    Biology A*
    Chemistry A*
    Physics A

    what do you want to do ? Medicine/Dentistry :rolleyes:
    Wow your grades look good! And I'm thinking of doing Medicine, you? Hmm how did you know I was either doing Med or Dentistry?

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by techno836)
    biology OCR :five: .. well either way it's the same subjects :lol:
    Yeah pretty much:five: What do want to study at uni?
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Molly_xox)
    How you doing? :')

    Posted from TSR Mobile
    I'm doing fine thankyou :awesome: slightly tired though :lol:
    (Original post by Nats_22)
    Wow your grades look good! And I'm thinking of doing Medicine, you? Hmm how did you know I was either doing Med or Dentistry?

    Posted from TSR Mobile
    haha why thank you And same as you ..I'm the medical person of this thread ..Moving on I can now celebrate in excitement and have a decent conversation about university choices

    TSR, Your A levels ... it's an easy guess to make :rofl:

    (Original post by EduWiz)
    Yeah pretty much:five: What do want to study at uni?
    ^Medicine
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by techno836)
    I'm doing fine thankyou :awesome: slightly tired though :lol:
    I'm tired and I haven't even done anything today :lol:


    Posted from TSR Mobile
    • Thread Starter
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Molly_xox)
    I'm tired and I haven't even done anything today :lol:


    Posted from TSR Mobile
    hah just a chilled day :cool:
    Offline

    1
    haha why thank you And same as you ..I'm the medical person of this thread ..Moving on I can now celebrate in excitement and have a decent conversation about university choices

    TSR, Your A levels ... it's an easy guess to make

    Oh nice! Well you can add another 'medical person' to the thread!:cool:. Oh yeah, haven't actually had a conversation with anyone in the same year about uni choices for medicine haha. So where are you thinking of applying?

    And yeah I suppose it was very obvious

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    1
    (Original post by techno836)
    I'm doing fine thankyou :awesome: slightly tired though :lol:

    haha why thank you And same as you ..I'm the medical person of this thread ..Moving on I can now celebrate in excitement and have a decent conversation about university choices

    TSR, Your A levels ... it's an easy guess to make :rofl:



    ^Medicine

    Oh nice! Well you can add another 'medical person' to the thread!. Oh yeah, haven't actually had a conversation with anyone in the same year about uni choices for medicine haha. So where are you thinking of applying?

    And yeah I suppose it was very obvious

    Posted from TSR Mobile


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Im soo annoyed about what grades I might get because I know I could have done better.
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by techno836)
    hah just a chilled day :cool:
    Pretty much, I watched Saving Private Ryan for the first time, it's a really good film!


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    11
    ReputationRep:
    (Original post by Darnell LD97)
    Im soo annoyed about what grades I might get because I know I could have done better.
    Couldn't we all have
 
 
 
Poll
Do you agree with the PM's proposal to cut tuition fees for some courses?
Help with your A-levels

All the essentials

The adventure begins mug

Student life: what to expect

What it's really like going to uni

Rosette

Essay expert

Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

Uni match

Uni match

Our tool will help you find the perfect course for you

Study planner

Create a study plan

Get your head around what you need to do and when with the study planner tool.

Study planner

Resources by subject

Everything from mind maps to class notes.

Hands typing

Degrees without fees

Discover more about degree-level apprenticeships.

A student doing homework

Study tips from A* students

Students who got top grades in their A-levels share their secrets

Study help links and info

Can you help? Study help unanswered threadsRules and posting guidelines

Sponsored content:

HEAR

HEAR

Find out how a Higher Education Achievement Report can help you prove your achievements.

Groups associated with this forum:

View associated groups

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.