Singapore Kopitiam Watch

kath123
Badges: 0
#861
Report 13 years ago
#861
ha ha i sense a pro-jc debate heating up here. phhew! it's getting kinda hot here! ha ha. sounds like nelly's song "it's getting hot in here so take off all your clothes..." jus tat it's not visual here.
0
reply
Zinc11
Badges: 1
Rep:
?
#862
Report 13 years ago
#862
(Original post by Knogle)
But if you look at Zinc's post above...



A school can't possible be selective and comprehensive.

Or maybe i'm just missing something.
state comprehensives like mine have to accept everyone within the catchment area. and comprehensive does mean accepting everyone.

i havent heard a grammar being called a selective comp. before but it may be that it means they accept anyone (regardless of race, religion etc.) but still based on academics. i dont know. this is really weird, i also dont understand how they can be seletive and a comp. as the same time.
0
reply
Zinc11
Badges: 1
Rep:
?
#863
Report 13 years ago
#863
(Original post by avril_elvina)
ha ha i sense a pro-jc debate heating up here. phhew! it's getting kinda hot here! ha ha. sounds like nelly's song "it's getting hot in here so take off all your clothes..." jus tat it's not visual here.
haha. not only pro-jc but pro-top5-jc coz alot of the posters here are from the those five.

when i was still in singapore i also aspired to go to RJC, VJ(coz most people from my ex-school flock to vj). But the RJ uniform for girls is ugly. haha. Temasek and NJ even uglier. And yes, uniform is very very important. lol .
0
reply
kath123
Badges: 0
#864
Report 13 years ago
#864
(Original post by Zinc11)
haha. not only pro-jc but pro-top5-jc coz alot of the posters here are from the those five.

when i was still in singapore i also aspired to go to RJC, VJ(coz most people from my ex-school flock to vj). But the RJ uniform for girls is ugly. haha. Temasek and NJ even uglier. And yes, uniform is very very important. lol .
really? i like e environment in RJ. e play-hard-and-study-hard spirit. well thats what i observe from my frens there. e uniform looks al e same! HA HA. well sajc and acjc ones look nice. whch jc were u from? i prefer not wearing uniform tho like e sixth formers here. it's more relaxed n fun. tho some peeps do find it hard to choose their clothes. and e locals somehow haf to put make up ev dae when they spend 3/4 of their time in sch. it's jus funny. lol
0
reply
Knogle
Badges: 14
Rep:
?
#865
Report 13 years ago
#865
VJ uniforms are translucent. Can ANYTHING beat that? :rofl:
0
reply
kath123
Badges: 0
#866
Report 13 years ago
#866
(Original post by Knogle)
VJ uniforms are translucent. Can ANYTHING beat that? :rofl:
tsk2 u r one obscene timon.
0
reply
life_rockz
Badges: 0
Rep:
?
#867
Report 13 years ago
#867
Knogle and Nutter: ooooorite you just wait. *scowl.

Haha although granted, nobody paid much attention to asthetics when they made the TJ uniform :p:
0
reply
Knogle
Badges: 14
Rep:
?
#868
Report 13 years ago
#868
(Original post by avril_elvina)
tsk2 u r one obscene timon.
:ninja:
0
reply
acezhiquan
Badges: 0
#869
Report 13 years ago
#869
(Original post by Knogle)
:rofl: hahahahaha!

Erm.

I've met a fair number of excellent guys from HC, and also snobbish folks from RJ.

VJ beats 'em all! ;yes;


Yes. I couldn't agree more.

Sigh. don't come back to visit VJ these few weeks. An air of menace is hanging over the whole school.

which reminds me. I have to go mug for eoys. :eek: wish me luck!
0
reply
Knogle
Badges: 14
Rep:
?
#870
Report 13 years ago
#870
(Original post by acezhiquan)
Yes. I couldn't agree more.

Sigh. don't come back to visit VJ these few weeks. An air of menace is hanging over the whole school.

which reminds me. I have to go mug for eoys. :eek: wish me luck!
Good luck for them! I'll probably be back on College Day Open House... should be great fun! Anything special happening that day?
0
reply
Nutter
Badges: 1
Rep:
?
#871
Report 13 years ago
#871
(Original post by acezhiquan)
Yes. I couldn't agree more.

Sigh. don't come back to visit VJ these few weeks. An air of menace is hanging over the whole school.

which reminds me. I have to go mug for eoys. :eek: wish me luck!
And tell us about Open House 2006 as well. I remember not particularly enjoying it last year (seemed like too few people around really). Are there any extraordinary plans for this year, and have you got the details of the programme by any chance? I can't even remember the exact date right now, though I know some of my batchmates intend to go and grab the opportunity to meet some teachers as well while they're at it.
0
reply
acezhiquan
Badges: 0
#872
Report 13 years ago
#872
Oh you can check out the website. it's gonna be on 14 Oct Sat. I'll be there...at my cca stall....

Details of programme on website as well

- Tour of college facilities
- Subject Enquiry
- CCA Booths
- Principal's Presentation
- Mass Dances, Goodies Bag and Lots of Fun Activities (not sure what this is, possibility of carnival rides, but not sure yet)

should be alright. see how this batch of SCs can pull it off. publicity seems ok. same nautical theme.. starboard

haha.... do tell me if you're going..... and say hi to me...(though that means both your highly elusive identities will be revealed)
0
reply
Zinc11
Badges: 1
Rep:
?
#873
Report 13 years ago
#873
i remember going to the vjc open house 2 years ago. it was quite fun. there was this band trying to play marron 5 but they were not good. lol

(Original post by avril_elvina)
really? i like e environment in RJ. e play-hard-and-study-hard spirit. well thats what i observe from my frens there. e uniform looks al e same! HA HA. well sajc and acjc ones look nice. whch jc were u from? i prefer not wearing uniform tho like e sixth formers here. it's more relaxed n fun. tho some peeps do find it hard to choose their clothes. and e locals somehow haf to put make up ev dae when they spend 3/4 of their time in sch. it's jus funny. lol
i dont know what the environment is like. The uniform for girls in RJ is white blouse and green skirt which is a bit ewwww. Hm, i think all green uniform just suck. I like the acjc and sajc uniform as well as cjc - baby blue. but for boys thats not nice. lol.

I didnt go to JC. didnt even take my O levels. and yeah, I like not wearing uniform. I just throw on a pair of jeans and a tee shirt and grab a hoddie each day so its not too bad for me. My uniform last year was quite smart ->any black/grey trousers, white shirt with school tie and black blazer.
0
reply
the ceiling
Badges: 0
#874
Report 13 years ago
#874
I can't wait to be in 6th form..And I plan to crash JCs during my holidays..lol
0
reply
kath123
Badges: 0
#875
Report 13 years ago
#875
(Original post by Zinc11)
i remember going to the vjc open house 2 years ago. it was quite fun. there was this band trying to play marron 5 but they were not good. lol



i dont know what the environment is like. The uniform for girls in RJ is white blouse and green skirt which is a bit ewwww. Hm, i think all green uniform just suck. I like the acjc and sajc uniform as well as cjc - baby blue. but for boys thats not nice. lol.

I didnt go to JC. didnt even take my O levels. and yeah, I like not wearing uniform. I just throw on a pair of jeans and a tee shirt and grab a hoddie each day so its not too bad for me. My uniform last year was quite smart ->any black/grey trousers, white shirt with school tie and black blazer.
yeah argh. i didnt go t jc as well. flew off here after o lev. shld haf gone t acjc orientation come t think of it. now u make me miss jc! ha ha. i missed all e fun bits. (not mentioning the super stressy part when it comes to promo and busy cca life, juggling it with studies) yeah i noe jus grab hoodies here. easy and convenient. they probably wont care even if u jus climb outta bed n go t sch in pyjamas. lol.it's getting colder ev dae. bah. tho yestd is super hot. n 2dae is super cold. temp jus fluctuates again. jus like summer but a lil better. i hate BOILING HEAT. I can even fry eggs in my bedroom. lol. jk
0
reply
kath123
Badges: 0
#876
Report 13 years ago
#876
(Original post by the ceiling)
I can't wait to be in 6th form..And I plan to crash JCs during my holidays..lol
ha ha tat reminds me. i was thinkin of crashin rj during teachers dae. but my frens said i might b e only one in my sec sch u. and i dont noe anyone who can lend me rj u. so backed out of it. shld haf done one crazy thing or two during college life. while i still can
0
reply
acezhiquan
Badges: 0
#877
Report 13 years ago
#877
oh general question to anyone:

What are UMS scores? Is it like exam marks in the A level's? How is it calculated? And for an international applying to cambridge/ucl/imperial, would a few points higher or lower make any difference to an application?
0
reply
Nutter
Badges: 1
Rep:
?
#878
Report 13 years ago
#878
(Original post by acezhiquan)
oh general question to anyone:

What are UMS scores? Is it like exam marks in the A level's? How is it calculated? And for an international applying to cambridge/ucl/imperial, would a few points higher or lower make any difference to an application?
Yup, UMS scores refer to the scores of your individual A Level modules/total AS/A2 grade. The maximum UMS score is always 600 for a subject taken at A Level. Those in the UK take several modules for the same subject, so each module is assigned a number of marks. Students ARE told their exact UMS score but this score is not revealed to universities, except in the case of Cambridge which asks applicants for their exact UMS scores in the additional CAF. Oxford and some other top universities will begin to receive your individual module GRADES beginning this application cycle, but there are plans for all universities to be given information about a student's exact UMS scores from next year onwards.

At A level (AS+A2 combined):
240 = E
300 = D
360 = C
420 = B
480 = A

At just AS level (taken at the end of Year 1 - maximum score is 300):
120 = e
150 = d
180 = c
210 = b
240 = a

Note that if someone tells you that they achieved AAAa, it usually means 3 As at A level and 1 A at AS level in a fourth subject.

Hope that cleared things up.
0
reply
Nutter
Badges: 1
Rep:
?
#879
Report 13 years ago
#879
And regarding the difference it makes to applications, I think it'll matter because surely someone with a UMS score of 590 for all 4 subjects is more academically inclined then someone with 480 in 4 subjects, although their grades may be the same. I doubt it matters much if the scores are similar though - there are other aspects of your application (interview for Oxbridge, for example) that would be taken into consideration. This is just probably used as a final distinguishing criteria, and perhaps considered when deciding offer conditions.
0
reply
acezhiquan
Badges: 0
#880
Report 13 years ago
#880
Nutter: Thanks for the advice! Appreciate it.
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Back
to top
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

Have you ever signed up for an open day and then not gone to it?

Yes (89)
50%
No (89)
50%

Watched Threads

View All