Turn on thread page Beta
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by Ari Ben Canaan)
    Oh, you are ? I didnt know

    What courses are you both applying for ?
    History, et tu?
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Brand New Eyes)
    Haha because erm Balliol is more competitive and super hard for PPE so yeah... haha because its YOUR chalet (y) :lol:

    ALSO Merton has specialists in Chinese politics, economics, history etc. so I can take those modules in 2nd and third year! IT was really tough though Balliol & Merton's tutors both do topics I'm interested in and I actually read one of the Balliol's book.

    BUT in the end. Merton is pretty! also Univ is right next to the examination school so it gets super noisy during the summer... or so I've heard.
    well, not yet ours, but I do hope it will be

    Yes, Merton's architecture is beautiful from what I've seen. It's also really close to Univ, so stop by sometimes next year

    Haha, I always thought about it as a way of not having to wake up early, since the examination school is right next to the college
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by KingMessi)
    Probably anything between 1500 and 2000 words? I guess.
    Thank you.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Brand New Eyes)
    How often? This seems rather bizarre seeing as other universities don't do this?
    No I think getting an offer for a course other than the one you applied for is not so unusual?
    It must be a fairly common occurrence; of the people I know who have applied for History joint schools, three (of four) have got offers for single honours.
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by moonlight10)
    nope, i hafta join but OH LORD I JUST SAW THE LIBRARY PICS *swoons*
    And have you read these posts?

    -"You are invited to come and join us for a glass of Pimm's and strawberries on the Fellows' Garden today (Friday) from 5 to 6.30."

    -"Today is World Book Day! Come into the office between 2 and 5 to see our copy of Kepler's Harmonices Mundi printed in 1619.It has everything - astronomy, music, history, geometry."

    -
    Spoiler:
    Show


    -"You can borrow..."
    Spoiler:
    Show


    Yay for the coolest library ever??:love:
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by I Murder Carrots 4 Fun)
    No I think getting an offer for a course other than the one you applied for is not so unusual?
    It must be a fairly common occurrence; of the people I know who have applied for History joint schools, three (of four) have got offers for single honours.
    Someone from my school applied for Ancient & Modern History and was given a place for the normal single honours History so it depends, I guess that the advantage of applying to a massive school like History, but there are also many more applicants than for some of the smaller subjects!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by ReBee)

    Which did prevent me from applying to some really nice colleges, but I don't think I'll regret it!
    St Hilda's is lovely I wandered through it last summer and it has the most awesome laid back atmosphere. The bit of it that is a warren of Oxford row houses is ridiculously cute and had people lounging around outside it in the sun on mis-matched chairs
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Ari Ben Canaan)
    Oh, you are ? I didnt know

    What courses are you both applying for ?
    maths and CS. 've told ya this!
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by I Murder Carrots 4 Fun)
    St Hilda's is lovely I wandered through it last summer and it has the most awesome laid back atmosphere. The bit of it that is a warren of Oxford row houses is ridiculously cute and had people lounging around outside it in the sun on mis-matched chairs
    Yup. Has a large number of undergraduates in many subjects too, so I don't think I'll get lonely soon there! Now to get interviewed and hopefully accepted. >_<
    (Let's not e
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Devil_in_disguise)
    haha, I actually had some doubts that it was your work. Thanks, I really appreciate that Do you have any direct competition?:mwuaha:
    No problema! And yes, i've seen two other people post that they've applied for the same course + college as me :rofl:


    Ergh i'm doing practice question...
    'A cannonball of mass 10kg is sitting on the elevator floor'... :lolwut: why on earth is there a cannonball in the elevator?! Damn physics!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    Keble College? Philosophy and Theology ? Anyone?!!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by manic_fuzz)
    No problema! And yes, i've seen two other people post that they've applied for the same course + college as me :rofl:


    Ergh i'm doing practice question...
    'A cannonball of mass 10kg is sitting on the elevator floor'... :lolwut: why on earth is there a cannonball in the elevator?! Damn physics!
    Well, you won't see them anymore:reaper:

    Cannonball:you know, just sitting here)) Have a problem with it?
    Offline

    4
    ReputationRep:
    (Original post by Devil_in_disguise)
    maths and CS. 've told ya this!
    I'm growing old Forgive me

    I'm applying for Chemistry
    (Original post by moonlight10)
    History, et tu?
    History was always my favourite subject. Especially Ancent History.

    Chemistry is my subject of choice.
    Offline

    3
    ReputationRep:
    anyone know of any acknowledgements from Hertford?
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by such_a_lady)
    Who negged you for that? I've noticed our random neg stalker has been making an appearance every few pages or so...
    haters gonna hate

    But seriously. SERIOUSLY?! I'd be worried about the glittery bits falling off, wouldn't you?! And most men I know says it looks stupid. God only knows what a woman would think if her girlfriend got one :lolwut:
    I'd be worried about one falling off and ....getting stuck up there :nooo: (more horrific for heterosexuals though)

    I think it's hilariously bad taste to be honest :dontknow:
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by manic_fuzz)
    Imma get a pejazzle
    :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

    [+1 to counterbalance the neg]
    :yy:
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Devil_in_disguise)
    Well, you won't see them anymore:reaper:

    Cannonball:you know, just sitting here)) Have a problem with it?
    ahah i love the way you seem to have to have appropriate smileys for everything :lol: But oooh, i like my fellow applicants

    Yes! A very big problem with it!!!!!
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Ari Ben Canaan)
    I'm growing old Forgive me

    I'm applying for Chemistry


    History was always my favourite subject. Especially Ancent History.

    Chemistry is my subject of choice.
    ok, I forgive you this time! Btw, assuming you are getting an interview, there is a 70% probability we meet in december, so it is wise of you to ask my forgiveness!:evil:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by manic_fuzz)
    ahah i love the way you seem to have to have appropriate smileys for everything :lol: But oooh, i like my fellow applicants

    Yes! A very big problem with it!!!!!
    Yeah, I have lots of free time to choose smileys as protistas are constantly failing to seduce me to get to know them better That's what I'm afraid of. If I get to know my fellow applicants I may like them and want them to get in...oh wait, if they do get in I won't

    That's why you have the unique opportunity to solve the problem
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Devil_in_disguise)
    Yeah, I have lots of free time to choose smileys as protistas are constantly failing to seduce me to get to know them better That's what I'm afraid of. If I get to know my fellow applicants I may like them and want them to get in...oh wait, if they do get in I won't

    That's why you have the unique opportunity to solve the problem
    oh, those poor protistas must feel quite sad!

    And yeah haha :lol: oh well, surely coming from hell you wouldn't be able to like anyone? i thought demons are meant to be full of evil and hatred!

    Fml, you're right, you're a sly one you are :ninja:
 
 
 
Poll
Brexit: Given the chance now, would you vote leave or remain?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.