The fibs your teacher told you in school [golden thread]

Announcements
    Online

    3
    ReputationRep:
    My chemistry teacher said someone, years ago in his class wanted attention so much he drank a bottle of 0.5M HCl and had to go to the hospital to get his stomach pumped. I find it hard to believe there's people as dumb as that...

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by ihatePE)
    My chemistry teacher said someone, years ago in his class wanted attention so much he drank a bottle of 0.5M HCl and had to go to the hospital to get his stomach pumped. I find it hard to believe there's people as dumb as that...

    Posted from TSR Mobile
    hmmmm yeh my chemistry teacher also said someone didn't stand up when doing an experiment and spilled some form of chemicals on her lap and has all scars now as an adult ...
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Teacher: Hey Edminzodo (obviously they used my real name), did you know that they're taking the world 'gullible' out of the dictionary?
    Edminzodo: (With complete sincerity) Oh my gosh, really?

    . . . Entire class bursts out laughing . . .

    :facepalm:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    hmmmm yeh my chemistry teacher also said someone didn't stand up when doing an experiment and spilled some form of chemicals on her lap and has all scars now as an adult ...
    Yeh chemistry teachers say anything
    Offline

    2
    ReputationRep:
    - Africa's poor
    - ASDAN would be useful for University
    - A project which was mostly making a Powerpoint would be good for our Personal Statements
    - Nek Nomination (#ThrowbackThursday) would kill us all
    - We couldn't go to the toilet during exams
    - Mocks would be sent to our parents
    - George doesn't kill Lennie

    EDIT: Nearly forgot the most important one: - Don't rock back on your chair or you'll kill yourself like that one pupil (insert number) years ago
    Offline

    3
    ReputationRep:
    That my teacher had eyes at the back of his head


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    All jobs require a language

    -French Teacher


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Edminzodo)
    Teacher: Hey Edminzodo (obviously they used my real name), did you know that they're taking the world 'gullible' out of the dictionary?
    Edminzodo: (With complete sincerity) Oh my gosh, really?

    . . . Entire class bursts out laughing . . .

    :facepalm:
    Haha hahahah, omg that made me laugh so much! This is really the funniest one so far

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Edminzodo)
    Teacher: Hey Edminzodo (obviously they used my real name), did you know that they're taking the world 'gullible' out of the dictionary?
    Edminzodo: (With complete sincerity) Oh my gosh, really?

    . . . Entire class bursts out laughing . . .

    :facepalm:
    :lol: :toofunny::rofl:

    form tutor: hey (my real name) cheese is a vegetable, you were right all along!
    me: oh are you sure
    form tutor: yeah, check out this news website
    me later that day: fkin april fools wasnt it :facepalm:
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    :lol: :toofunny::rofl:

    form tutor: hey (my real name) cheese is a vegetable, you were right all along!
    me: oh are you sure
    form tutor: yeah, check out this news website
    me later that day: fkin april fools wasnt it :facepalm:
    wow your school had great BANTZ lmao
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    wow your school had great BANTZ lmao
    yeah my school was 95% bant
    <5% maybe you guys should learn stuff for your exams
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    yeah my school was 95% bant
    <5% maybe you guys should learn stuff for your exams
    tbh i can kinda relate with this a LOT ; gosh i miss sixth form SO much lol
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    tbh i can kinda relate with this a LOT ; gosh i miss sixth form SO much lol
    lol bit random but is it a physics textbook in your pp?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    lol bit random but is it a physics textbook in your pp?
    C3 textbook - chapter 2 to be precise !
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    C3 textbook - chapter 2 to be precise !
    Core 3? maths?
    not chemistry unit 3 right :rofl:
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    Core 3? maths?
    not chemistry unit 3 right :rofl:
    Edexcel maths yes ! Sorry whenever I think of C3 I think of maths as I don't do chemistry haha
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by fefssdf)
    Edexcel maths yes ! Sorry whenever I think of C3 I think of maths as I don't do chemistry haha
    :lol: shame on u
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Don't rock on your chair bc one time a kid rocked too far and broke his head. Don't put pencils in the inside of your blazer pockets bc one time this kid fell over and impaled himself....
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Fireplace123)
    The sun doesn't move...
    The sun doesn't move ;D It's the earth moving on its axis that gives the illusion of the sun moving across the sky throughout the day.Although I guess you could say the sun and everything in the universe is moving as it is continuously expanding
    Offline

    3
    ReputationRep:
    Oh man I have loads!

    - that our primary school teacher invented the song "hey diddle diddle, median in the middle etc..."
    - if you were being picked on, telling a teacher would solve the problem (they literally just went "yeah I doubt Beth would do that")
    - year 6 SATs were important for high school
    - the ICT GCSE was nationally compulsary
    - your GCSE choices are just as important as your A Level choices for which unis and courses you can apply for (all mine say just B in English and Maths is enough for GCSE)
    - having your hair dyed a slightly off-natural colour is "too distracting for class" (my college embraces unnatural hair colours with a "rainbow hair" day at the start of the year)
    - "don't worry about those people who don't revise, they won't get the good grades" (we all know some people like this who annoy the rest of us)
    - GCSE French will give you a very good understanding of basic communication skills for speaking to locals (hahahahahahaha... yeah no)
    - "you should know what uni course you want to do by now, so you know what A Level subjects you need, so you know what GCSE subjects to choose to get you there" (in year 8...)
    - "you have to tie your hair back in practicals, a few years ago there was a girl whose hair got dipped in acid then she caught it in a bunsen burner and her head caught fire" (really now? really?)
 
 
 
Write a reply… Reply
Submit reply

Register

Thanks for posting! You just need to create an account in order to submit the post
  1. this can't be left blank
    that username has been taken, please choose another Forgotten your password?
  2. this can't be left blank
    this email is already registered. Forgotten your password?
  3. this can't be left blank

    6 characters or longer with both numbers and letters is safer

  4. this can't be left empty
    your full birthday is required
  1. Oops, you need to agree to our Ts&Cs to register
  2. Slide to join now Processing…

Updated: September 19, 2016
TSR Support Team

We have a brilliant team of more than 60 Support Team members looking after discussions on The Student Room, helping to make it a fun, safe and useful place to hang out.

Poll
Which is the best season?
Useful resources
Study resources

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Quick reply
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.