Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free

Pokemon GO! Official Thread - now officially released in the UK! Watch

  • View Poll Results: What Pokemon Go team did you choose?
    Team Valor (Red)
    161
    32.99%
    Team Mystic (Blue)
    224
    45.90%
    Team Instinct (Yellow)
    103
    21.11%

    Offline

    21
    ReputationRep:
    (Original post by tomtjl)
    Yeah, their CP is based on the level you collected the egg at. While those 2k eggs will give you candy for the common Pokemon, you don't want to be hatching those 5k eggs 11 levels later and getting cp 300 Pokemon .
    Haha I only have one pokemon with above 300 CP at the moment!

    It's really hard to tell which is an old egg and which you have picked up new
    • Community Assistant
    Offline

    17
    ReputationRep:
    Magnemites are so common where I live. Caught 162
    • Very Important Poster
    • PS Reviewer
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    21
    ReputationRep:
    (Original post by rayquaza17)
    Magnemites are so common where I live. Caught 162
    :eek2:

    I've caught 2 :ninjagirl:
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by rayquaza17)
    Magnemites are so common where I live. Caught 162
    May I ask where abouts you live? Which exact area I can find them? Lol not tryna stalk u

    Posted from TSR Mobile
    • Community Assistant
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by GothicShield)
    May I ask where abouts you live? Which exact area I can find them? Lol not tryna stalk u

    Posted from TSR Mobile
    Very very very far up north.
    • Very Important Poster
    • PS Reviewer
    • Clearing and Applications Advisor
    Offline

    21
    ReputationRep:
    Just hatched 2 5km eggs

    A pidgey and a ratatta

    :indiff:
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by GothicShield)
    Does anyone know where to find magnemite, grimer, farfetchd, tauros, porygon, snorlax and abra?

    Lol thank uuuuuu

    Posted from TSR Mobile
    Tauros, North America. Farfetch'd, Asia
    But I think you can get them from eggs regardless of where you are.

    I see quite a few Abras and Kadabras in my area... although still not enough to evolve an Alakazam!*
    Offline

    16
    ReputationRep:
    (Original post by rayquaza17)
    Very very very far up north.
    At the north pole? Strong magnetic fields there so it would make sense :holmes:
    Offline

    11
    ReputationRep:
    the rarest pokemon ive caught was a ratatta LOL
    • Community Assistant
    Offline

    17
    ReputationRep:
    (Original post by Architecture-er)
    At the north pole? Strong magnetic fields there so it would make sense :holmes:
    Haha a bit south than that! I meant more in the Newcastle area haha. I live next to the seaside though and I find it very strange I get more magnemites and voltorbs than water types! (so hard to type their names on my laptop, it keeps changing them )
    • PS Reviewer
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    I found my magnemite by a station :dontknow:
    if any1 knows where to find a snorlax
    tell me pls :rofl:
    I found a magneton randomly! I got my snorlax from a 10km egg.
    • Community Assistant
    Offline

    22
    ReputationRep:
    (Original post by Princess Bubbles)
    I found a magneton randomly! I got my snorlax from a 10km egg.
    omg thats so awesome :shock:
    but all my eggs are 5km ones
    my last 10km one hatched into a goddamed ratatata thing :unimpressed:
    legit died that day
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Cll_ws)
    Seen it happen to a few people. Double check that it's not logging you into a second google account that you might have. I know one person who had to start from scratch though, which sucks.
    Damn that's so sad. I was just wondering cos it's happened to so many people.

    If that ever happens to me I'll uninstall the game.
    Offline

    10
    ReputationRep:
    Yay!

    Posted from TSR Mobile
    Attached Images
     
    • PS Reviewer
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    omg thats so awesome :shock:
    but all my eggs are 5km ones
    my last 10km one hatched into a goddamed ratatata thing :unimpressed:
    legit died that day
    I would be soooo annoyed!!!! The CP isn't great on it as I am still level 12!

    (Original post by GothicShield)
    Yay!

    Posted from TSR Mobile
    Wow! Amazing line up! What is your secret?
    • Community Assistant
    Offline

    22
    ReputationRep:
    (Original post by GothicShield)
    Yay!
    Posted from TSR Mobile
    woah dude
    which level u on?
    Spoiler:
    Show
    and team?

    (Original post by Princess Bubbles)
    I would be soooo annoyed!!!! The CP isn't great on it as I am still level 12!
    Wow! Amazing line up! What is your secret?
    I am so peed off that I ended the application
    yep
    I pressed that button that "could cause errors"
    Name:  sponge.jpg
Views: 89
Size:  62.8 KB
    im only level 14 tho so not that much difference in cp
    I'm sure its good :yep:
    which team u on as well?
    • PS Reviewer
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    woah dude
    which level u on?
    Spoiler:
    Show
    and team?



    I am so peed off that I ended the application
    yep
    I pressed that button that "could cause errors"
    Name:  sponge.jpg
Views: 89
Size:  62.8 KB
    im only level 14 tho so not that much difference in cp
    I'm sure its good :yep:
    which team u on as well?
    Hahaha I think that is justified. I would have stopped playing for a few days

    Team Mystic forever! I am surprised at myself as I usually go for red teams, however, I watched a video which talked about centre bias being the reason team Mystic is the most popular team.

    Pokemon Go kills my battery and my data... It will have to be only wifi/no playing till it replenishes :cry:
    • Community Assistant
    Offline

    22
    ReputationRep:
    (Original post by Princess Bubbles)
    Hahaha I think that is justified. I would have stopped playing for a few days
    Team Mystic forever! I am surprised at myself as I usually go for red teams, however, I watched a video which talked about centre bias being the reason team Mystic is the most popular team.
    Pokemon Go kills my battery and my data... It will have to be only wifi/no playing till it replenishes :cry:
    :yep:
    #InstinctFTW altho massive respect for @TeamMystic because I almost joined them and just want anyone but the reds to get gyms lool
    ikr :cry2: i've almost used up my data and the contract ends on the 27th
    gotta b more careful lol
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by Princess Bubbles)
    I would be soooo annoyed!!!! The CP isn't great on it as I am still level 12!



    Wow! Amazing line up! What is your secret?
    Lol i play a lot....abit too much i guess

    Posted from TSR Mobile
    Offline

    10
    ReputationRep:
    (Original post by CheeseIsVeg)
    woah dude
    which level u on?
    Spoiler:
    Show
    and team?



    I am so peed off that I ended the application
    yep
    I pressed that button that "could cause errors"
    Name:  sponge.jpg
Views: 89
Size:  62.8 KB
    im only level 14 tho so not that much difference in cp
    I'm sure its good :yep:
    which team u on as well?
    Im level 25...team valor

    Posted from TSR Mobile
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Did TEF Bronze Award affect your UCAS choices?
    Useful resources

    Quick link:

    Unanswered gaming threads

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.