Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by adi19956)
    We don't know, but going by previous releases:
    Likely midnight for OCR, early morning for AQA. Word was Edexcel release at midnight as well, but according to their twitter feed they release at 00:01 on Thursday

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
    please be this midnight otherwise I won't survive at work tomorrow
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by venenecinema)
    Nonsense, for OCR English Literature you need 87-90% raw marks for an A. These are some of the harshest A-Level boundaries in existence as far as I know.
    jesus christ! for AQA Eng Lit it's usually like 40ish/84 for an A
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by Robbie242)
    please be this midnight otherwise I won't survive at work tomorrow
    has to be , cos i just had a look at Edexcel's twitter feed and couldn't find any claim that they would be released on thursday lol
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by pseudonymegg)
    jesus christ! for AQA Eng Lit it's usually like 40ish/84 for an A
    I know, I have no idea why the OCR ones are so exceptionally high. It's not even like the board is easier than the others.
    Offline

    12
    ReputationRep:
    (Original post by Fas)
    has to be , cos i just had a look at Edexcel's twitter feed and couldn't find any claim that they would be released on thursday lol
    take a look at edexcel student twitter account and you'll see there that their claiming gboundaries for some stupid reason are being released on thursday as oppossed to the usual day b4....
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by pseudonymegg)
    jesus christ! for AQA Eng Lit it's usually like 40ish/84 for an A
    It's mad how low the boundary for an A is! If I don't get an A with that, I think I'll consider jumping off a multi-storey car park!

    Let's hope they don't raise it though!:eek:
    Offline

    0
    ReputationRep:
    And oh yeah, everyone. Results will be released the day before the results come out (Thursday) - which is confirmed on the Edexcel official website. In January, AQA had theirs up at midnight, and Edexcel's were up by 4AM. So I wouldn't stay up for midnight! Good luck, I hope you all get what you want!
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by Jord1995)
    It's mad how low the boundary for an A is! If I don't get an A with that, I think I'll consider jumping off a multi-storey car park!

    Let's hope they don't raise it though!:eek:
    ahaha yeah same, i really want an A for English, hopefully the boundary will be low since an atmosphere of suicide permeated the exam hall after my lit exam :L although I found it okay
    Offline

    14
    ReputationRep:
    i'm going to a party tomorrow so midnight won't be a problem... however reading drunk may be highly deceiving :O
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by Jord1995)
    And oh yeah, everyone. Results will be released the day before the results come out (Thursday) - which is confirmed on the Edexcel official website. In January, AQA had theirs up at midnight, and Edexcel's were up by 4AM. So I wouldn't stay up for midnight! Good luck, I hope you all get what you want!
    Source: From their twitter that isn't verified and contradicted itself Also: http://www.edexcel.com/iwantto/Pages...converter.aspx at the bottom ''the day before results''
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Jord1995)
    And oh yeah, everyone. Results will be released the day before the results come out (Thursday) - which is confirmed on the Edexcel official website. In January, AQA had theirs up at midnight, and Edexcel's were up by 4AM. So I wouldn't stay up for midnight! Good luck, I hope you all get what you want!
    About AQA, midnight as in this midnight or next midnight? If you are awake and do manage to find them before me will you please quote me with it?
    Offline

    12
    ReputationRep:
    Guys last year edexcel released their GB extremely early... check this out and bear in mind that results day was 16th and they put boundaries up @
    14-08-2012 18:34
    so i hope that their twitter account was indeed mistaken!
    http://www.thestudentroom.co.uk/show...&page=5&page=5
    Offline

    1
    ReputationRep:
    I'm at work tonight, 10pm - 6am so I'll be checking in my breaks! So stressful :')


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    20
    ReputationRep:
    (Original post by gooner4ever)
    take a look at edexcel student twitter account and you'll see there that their claiming gboundaries for some stupid reason are being released on thursday as oppossed to the usual day b4....
    ah ok , well hoping that's a mistake then since they have released them the day before at pretty much every exam session lol

    ah well , even if Edexcel's don't come out tomorrow ( which will be very weird ) then OCR's and AQA's will be out , so i can check 3/4 subjects !

    plus they LOOK official but there's no way of knowing if they belong with Edexcel or not.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Fas)
    person you quoted asked for mark schemes , not grade boundaries
    Oh crap haha! I'm half asleep! My bad


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    13
    ReputationRep:
    64 for 100 UMS...yay...yay..yay...

    C3 rulzzz!!!
    Offline

    14
    ReputationRep:
    (Original post by mkhan9035)
    Oh crap haha! I'm half asleep! My bad


    Posted from TSR Mobile
    looks like someone isn't going to make it 'till midnight
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by TheKingOfTSR)
    64 for 100 UMS...yay...yay..yay...

    C3 rulzzz!!!

    what how do you know
    Offline

    13
    ReputationRep:
    (Original post by KaranS95)
    what how do you know
    Arsey !!!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    PLEASE BE KIND! :p:p
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Brussels sprouts
    Help with your A-levels

    All the essentials

    The adventure begins mug

    Student life: what to expect

    What it's really like going to uni

    Rosette

    Essay expert

    Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

    Uni match

    Uni match

    Our tool will help you find the perfect course for you

    Study planner

    Create a study plan

    Get your head around what you need to do and when with the study planner tool.

    Study planner

    Resources by subject

    Everything from mind maps to class notes.

    Hands typing

    Degrees without fees

    Discover more about degree-level apprenticeships.

    A student doing homework

    Study tips from A* students

    Students who got top grades in their A-levels share their secrets

    Study help links and info

    Can you help? Study help unanswered threadsRules and posting guidelines

    Sponsored content:

    HEAR

    HEAR

    Find out how a Higher Education Achievement Report can help you prove your achievements.

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Quick reply
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.