Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by Hecate99)
    Yh man how's futher math sounds like u smashed math. But I guess u probs got it harder than me. Best of luck ������
    I did my maths early last year as well and am doing further this year got the A* last year, hoping for at least a B this year....apparently a lot of people get Cs/Ds
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    Ohh that's also dutch ^_^ thought u could help me learn (
    The extent of my german : Gut, danke. Ein minuten (???). Schnell (I say this all the time...). Ich bin gut. Aufwiedersehn. Ja - and that is probably not even correct

    I take french for iGCSE which is... interesting I guess? My teacher has a very... let's say relaxing voice. :rolleyes:
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    I did my maths early last year as well and am doing further this year got the A* last year, hoping for at least a B this year....apparently a lot of people get Cs/Ds
    I'm doing further maths alongside normal and I'm getting A*/A in normals and getting B/C in further... I'm finding it quite hard tbh...
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Hecate99)
    X
    I'm deffo gonna do both additional and further I'll probably do IGCSE in jan as preparation too tbh ^_^ just so I'm well prepared for maths exams in general, before I have to revise for all the other subjects. And plus I'll have learnt the same + harder for further/additional so I won't have to do any extra work, just turn up lol
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    I did my maths early last year as well and am doing further this year got the A* last year, hoping for at least a B this year....apparently a lot of people get Cs/Ds
    My maths teacher says someone my ability should be getting A* for further, so I'm aiming for that lol..she also said she wants me enter me and 3-4 other boys for additional too.. (Yes I go to a **** school) My school sends me on maths competitions and the Royal institution of GB invites me to a lot of free maths summer/holiday activities so I'm decent at maths I guess ^_^
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Trihawk7)
    I'm doing further maths alongside normal and I'm getting A*/A in normals and getting B/C in further... I'm finding it quite hard tbh...
    I was getting straight A's in year 9 mocks and almost straight A*'s in year 10 (got a B in one mock, one off situation), and got A* in the real thing, so I'll see how further compares this year
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by Trihawk7)
    I'm doing further maths alongside normal and I'm getting A*/A in normals and getting B/C in further... I'm finding it quite hard tbh...
    I found maths pretty easy I guess, not wanting to be cocky, but further just seems so difficult? Maybe I'm just not settled yet but yeah
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    My maths teacher says someone my ability should be getting A* for further, so I'm aiming for that lol..she also said she wants me enter me and 3-4 other boys for additional too.. (Yes I go to a **** school) My school sends me on maths competitions and the Royal institution of GB invites me to a lot of free maths summer/holiday activities so I'm decent at maths I guess ^_^
    'Decent'! You're amazing! Good on ya, you should the the add maths if you can handle it all well done for all of those opportunities
    Offline

    19
    ReputationRep:
    (Original post by turn-to-page394)
    The extent of my german : Gut, danke. Ein minuten (???). Schnell (I say this all the time...). Ich bin gut. Aufwiedersehn. Ja - and that is probably not even correct

    I take french for iGCSE which is... interesting I guess? My teacher has a very... let's say relaxing voice. :rolleyes:
    Schnell is my favorite german word! Along with 'Kopfkissen' (head kiss)- Pillow, and Regenschirm (rain shield)- umbrella Love this language!
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    'Decent'! You're amazing! Good on ya, you should the the add maths if you can handle it all well done for all of those opportunities
    Thanks I've been stupid tbh, didn't make the most of my opportunities regarding maths;( I still get letters and emails now, but never go. Additional and further will be tough I think. I never did homework throughout year 10, and just copied friends, so my attitude obviously has to change if I want to do well this year and for A level maths too ^_^ I feel bad sometimes.. Because my friends try much harder than me and pay attention every lesson but manage to get lower grades. My end of year report for maths said 'he has his own approach to things' followed by 'He will be studying Additional and further maths next year' so I guess my teacher didn't like the fact I never listened to her but knew I'd do well anyways Sorry for going on a rant here and good luck to you too
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    Thanks I've been stupid tbh, didn't make the most of my opportunities regarding maths;( I still get letters and emails now, but never go. Additional and further will be tough I think. I never did homework throughout year 10, and just copied friends, so my attitude obviously has to change if I want to do well this year and for A level maths too ^_^ I feel bad sometimes.. Because my friends try much harder than me and pay attention every lesson but manage to get lower grades. My end of year report for maths said 'he has his own approach to things' followed by 'He will be studying Additional and further maths next year' so I guess my teacher didn't like the fact I never listened to her but knew I'd do well anyways Sorry for going on a rant here and good luck to you too
    Yeah I know what you mean....I'm actually helping a few of my friends with tutoring and stuff this year because it all comes so easy to me >.< yeah I know what you mean, I'm the girl all the teachers love and hate because I don't listen much but get the work done in the end :') haha no problem
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    Yeah I know what you mean....I'm actually helping a few of my friends with tutoring and stuff this year because it all comes so easy to me >.< yeah I know what you mean, I'm the girl all the teachers love and hate because I don't listen much but get the work done in the end :') haha no problem
    I'm gonna start helping several friends too A lot of teachers think I'm stupid because I never listen to them, and they get surprised by my grades ^_^
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    I'm gonna start helping several friends too A lot of teachers think I'm stupid because I never listen to them, and they get surprised by my grades ^_^
    Caring is sharing haha same, they think I'm going to fail and then when they see my work I can tell they're miffed I've done so well :')
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    Caring is sharing haha same, they think I'm going to fail and then when they see my work I can tell they're miffed I've done so well :')
    Why don't you tutor me ;o me so dumb ;(
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by turn-to-page394)
    The extent of my german : Gut, danke. Ein minuten (???). Schnell (I say this all the time...). Ich bin gut. Aufwiedersehn. Ja - and that is probably not even correct

    I take french for iGCSE which is... interesting I guess? My teacher has a very... let's say relaxing voice. :rolleyes:
    I'm terrible at French xd and languages in general.
    Offline

    11
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    Individual and form Photos ^_^ missed two periods.. ) Man had that fresh trim
    Photos! Got to love 'em ;D


    Posted from TSR Mobile
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Its_Tito)
    I found maths pretty easy I guess, not wanting to be cocky, but further just seems so difficult? Maybe I'm just not settled yet but yeah
    Yeah normals, I really have no problem with, it's pretty easy imo, not being cocky. Further last year was quite easy to me though I didn't revise for it that well or at all much, this year I'm doing mechanics and statistics and I'm finding it a little harder than the first part though I actually plan to give my 100% into it this year and maybe I'll come out with an A
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by Trihawk7)
    Yeah normals, I really have no problem with, it's pretty easy imo, not being cocky. Further last year was quite easy to me though I didn't revise for it that well or at all much, this year I'm doing mechanics and statistics and I'm finding it a little harder than the first part though I actually plan to give my 100% into it this year and maybe I'll come out with an A
    I'd honestly be upset with an A in further tbh.. Might even cry
    Offline

    3
    ReputationRep:
    (Original post by SampleX)
    Photos! Got to love 'em ;D


    Posted from TSR Mobile
    I'd lol so hard if we gotta redo the photos cos me and several others were doing 1arda
    Offline

    5
    ReputationRep:
    (Original post by vd12345)
    Why don't you tutor me ;o me so dumb ;(
    Gladly ;p oh sureeee :')
 
 
 
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • Poll
    Would you rather give up salt or pepper?
    Useful resources

    Study tools

    Rosette

    Essay expert

    Learn to write like a pro with our ultimate essay guide.

    Thinking about uni already?

    Thinking about uni already?

    See where you can apply with our uni match tool

    Student chat

    Ask a question

    Chat to other GCSE students and get your study questions answered.

    Creating

    Make study resources

    Create all the resources you need to get the grades.

    Planner

    Create your own Study Plan

    Organise all your homework and exams so you never miss another deadline.

    Resources by subject

    From flashcards to mind maps; there's everything you need for all of your GCSE subjects.

    Papers

    Find past papers

    100s of GCSE past papers for all your subjects at your fingertips.

    Help out other students

    Can you help? Study help unanswered threads

    Groups associated with this forum:

    View associated groups
  • See more of what you like on The Student Room

    You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

  • The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

    Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

    Write a reply...
    Reply
    Hide
    Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.