Hey there! Sign in to join this conversationNew here? Join for free
x Turn on thread page Beta
    Offline

    4
    ReputationRep:
    How much of southern blotting do we need to know?
    Offline

    3
    ReputationRep:
    well, i will see you all in the BIOL5 2016 thread next year
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by Bustamove)
    How much of southern blotting do we need to know?
    Run a gel in an alkaline buffer so that the DNA is single stranded
    Blot onto a nylon or nitrocellulose membrane
    Treat with UV to fix the DNA onto that membrane
    Wash over with radioactive or fluorescent probe (single stranded with complementary sequence to the target sequence that you are probing for)
    Wash off any unbound probe
    Expose to film
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Bustamove)
    How much of southern blotting do we need to know?
    I have this in my notes
    Gel electrophoresis is used to separate the fragments bysize. The gel is immersed in alkali to separate the double strandsof DNA. Each single strand is transferred by southern blotting ontoa nylon membraneSouthern blotting is achieved as follows:A nylon membrane is laid over the gel. Absorbent paper is them placed over the nylon membrane. Theliquid containing the DNA is soaked up by capillary action. This transfers the DNA fragments to the nylon membrane inexactly the same position as they were in the gel. Ultraviolet light then fixes the DNA to the membrane
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by mujtaba.khokhar)
    YEAAH.... free to roam the world, as they say! im off to Qatar to become a pilot in a few weeks. (why did i even take biology? lol)

    i know the feeling...
    WHY WOULD ANYONE EVER TAKE IT, omg thats cool, really will be roaming the world yessss
    • Thread Starter
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by Commando1)
    well, i will see you all in the BIOL5 2016 thread next year
    we're not all going to fail...I hope
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Bethany_)
    WHY WOULD ANYONE EVER TAKE IT, omg thats cool, really will be roaming the world yessss
    No clue! yeah its gonna be AWESOMEEE!!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    Sigh, I'm so bored and tired of revising for Biology only to be asked about something else thank god it's in the morning! Out of the way hopefully never to look at an AQA paper again
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by plasmaman)
    we're not all going to fail...I hope
    not about that failing life
    Offline

    2
    ReputationRep:
    When are you guys going to sleep???
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by mujtaba.khokhar)
    No clue! yeah its gonna be AWESOMEEE!!
    Pls take us with you! It sounds amazing
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by KimSmith1234)
    When are you guys going to sleep???
    soon, aanother once over some essays and a past paper and my broken down notes of the things i dont know too well, and then its bedtime for me (id say another 45 mins or soo)
    Offline

    12
    ReputationRep:
    What are people predicting for the essays?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Hanna07)
    Pls take us with you! It sounds amazing
    one day if your one a Qatar Airways flight, you may see me! or hear my name! lol
    Offline

    0
    ReputationRep:
    (Original post by KimSmith1234)
    When are you guys going to sleep???
    not for a while i have 2 exams tomorrow
    • Thread Starter
    Offline

    18
    ReputationRep:
    (Original post by mujtaba.khokhar)
    not about that failing life
    are you the guy who's gonna be a pilot.
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by mujtaba.khokhar)
    one day if your one a Qatar Airways flight, you may see me! or hear my name! lol
    Yes! & expecting VIP service yeah since I know your name xD
    Offline

    1
    ReputationRep:
    does anybody else run out of time for the essays?
    Offline

    1
    ReputationRep:
    (Original post by Hanna07)
    Yes! & expecting VIP service yeah since I know your name xD
    aha Yeah No problem!
    Offline

    2
    ReputationRep:
    (Original post by KimSmith1234)
    When are you guys going to sleep???
    I'm off now, I've done so much revision today i literally feel sick and my face feels weird like it got pressure or something. ew. Twelve exams down and just this to go. I've done 22 a level exams in the past 2 years, 13 of them this year. not even including empas and isas :/ think this sort of makes me super woman lol GOOD LUCK EVERYONE WE'RE GOING TO ACE IT and aqa will cry because they've failed at making us fail
 
 
 
Reply
Submit reply
Turn on thread page Beta
Updated: April 27, 2016
Poll
Do you like carrot cake?

The Student Room, Get Revising and Marked by Teachers are trading names of The Student Room Group Ltd.

Register Number: 04666380 (England and Wales), VAT No. 806 8067 22 Registered Office: International House, Queens Road, Brighton, BN1 3XE

Write a reply...
Reply
Hide
Reputation gems: You get these gems as you gain rep from other members for making good contributions and giving helpful advice.