OCR F581 Markets in Action - 11 May 2015 Watch

Pato1
Badges: 13
Rep:
?
#1661
Report 3 years ago
#1661
(Original post by nadsss)
There was a question 10? my paper only went unto question 8????
0.0
0
reply
OCReconomics
Badges: 0
Rep:
?
#1662
Report 3 years ago
#1662
0.2
0.7
(Original post by amydicks98)
What did everyone get for the two figures of PES?
0
reply
OCRenforcer
Badges: 0
Rep:
?
#1663
Report 3 years ago
#1663
(Original post by amydicks98)
What did everyone get for the two figures of PES?
Yes, Mrs ****'s its 0.2 and 0.7
1
reply
J.M.Keynes
Badges: 2
Rep:
?
#1664
Report 3 years ago
#1664
For the diagram when supply shifts to the left is it okay to say that agricultural products have inelastic demand and therefore a significant rise in price
0
reply
CancerousProblem
Badges: 2
Rep:
?
#1665
Report 3 years ago
#1665
(Original post by nadsss)
are you being serious? how many marks was it? im sure the 18 mark is always last..
hahaha man it must suck to be you lol...
sorry
0
reply
OCReconomics
Badges: 0
Rep:
?
#1666
Report 3 years ago
#1666
(Original post by J.M.Keynes)
For the diagram when supply shifts to the left is it okay to say that agricultural products have inelastic demand and therefore a significant rise in price
good analysis
0
reply
TrentL
Badges: 2
Rep:
?
#1667
Report 3 years ago
#1667
1. Using a Reference to the Case study explain the economic problem. [4]
2. Using a demand and supply diagram, show and explain a significant increase in price for agricultural products [6]
3.A) Define consumer surplus [2]
B) Draw a consumer surplus Diagram showing a shift in supply to the left [4]
4. A) Define Price elasticities of supply [2]
B) Calculate the figures given in fig.1 [2]
C) Comment on what your figures show you [6]
5. Why are there agricultural products with different PES than other agricultural products [4]
6. Comment on weather PO Valley is allocative efficient [6]
7. Are open spaces, Rivers and Lakes all public goods at all times [6]
8. Discuss weather subsides are best for producers trying to correct market failure [18]

THESE ARE ALL FROM MEMORY SOME OF THEM MAY NOT BE WORD FOR WORD
(A mark scheme would be great)
1
reply
CancerousProblem
Badges: 2
Rep:
?
#1668
Report 3 years ago
#1668
(Original post by OCReconomics)
How about them comment on questions folks? :') what did you write for the allocation efficiency question?
Improves allocative efficiency
because resources are allocated in response to market force
hence there is consumer sovereignty

But this may not hold true because there are negative externality on the biofuel crop such as destroying the land

whether allocative efficiency improved or not depends on the size of the negative externality relative to the benefit gained from increased consumer sovereignty

so it's hard to say whether it improved or not since the size of the externality and benefit gained is hard to measure
0
reply
OCReconomics
Badges: 0
Rep:
?
#1669
Report 3 years ago
#1669
(Original post by CancerousProblem)
hahaha man it must suck to be you lol...
sorry
u gonna take that nads?
0
reply
CancerousProblem
Badges: 2
Rep:
?
#1670
Report 3 years ago
#1670
(Original post by OCReconomics)
u gonna take that nads?
nah sucks to be him because he was so scared by tht troll post lol not because he missed the imaginary question 10
0
reply
Anon606
Badges: 2
Rep:
?
#1671
Report 3 years ago
#1671
(Original post by TrentL)
1. Using a Reference to the Case study explain the economic problem. [4]
2. Using a demand and supply diagram, show and explain a significant increase in price for agricultural products [6]
3.A) Define consumer surplus [2]
B) Draw a consumer surplus Diagram showing a shift in supply to the left [4]
4. A) Define Price elasticities of supply [2]
B) Calculate the figures given in fig.1 [2]
C) Comment on what your figures show you [6]
5. Why are there agricultural products with different PES than other agricultural products [4]
6. Comment on weather PO Valley is allocative efficient [6]
7. Are open spaces, Rivers and Lakes all public goods at all times [6]
8. Discuss weather subsides are best for producers trying to correct market failure [18]

THESE ARE ALL FROM MEMORY SOME OF THEM MAY NOT BE WORD FOR WORD
(A mark scheme would be great)
Sure Q5 was PED not PES
1
reply
J.M.Keynes
Badges: 2
Rep:
?
#1672
Report 3 years ago
#1672
Anyone talk about the tragedy of the commons in the public goods qu
0
reply
CancerousProblem
Badges: 2
Rep:
?
#1673
Report 3 years ago
#1673
(Original post by Anon606)
Sure Q5 was PED not PES
nope pes

edit: oh right q5 yeah it was ped
0
reply
jacob$wagmaster
Badges: 0
Rep:
?
#1674
Report 3 years ago
#1674
rah my man bossed it
0
reply
jacob$wagmaster
Badges: 0
Rep:
?
#1675
Report 3 years ago
#1675
for consumer surplus did you do a PPC you know that circle thing enit bruh
0
reply
Pato1
Badges: 13
Rep:
?
#1676
Report 3 years ago
#1676
Apparently the two determinants you were meant to give in q5 were DEMAND factors not PED
0
reply
justfly
Badges: 2
Rep:
?
#1677
Report 3 years ago
#1677
Help!!!! For my 18 marker for my subsidy context I talked about merit good being under consumed , I didn't talk about biofuels like in case study!!!

also I shifred demand curve to the right!!


Someone help me
0
reply
nadsss
Badges: 1
Rep:
?
#1678
Report 3 years ago
#1678
(Original post by CancerousProblem)
hahaha man it must suck to be you lol...
sorry
what sucks is that you lot are so bored to lie about an extra question :banana:
1
reply
CancerousProblem
Badges: 2
Rep:
?
#1679
Report 3 years ago
#1679
(Original post by nadsss)
what sucks is that you lot are so bored to lie about an extra question :banana:
that wasnt me lol was some other guy
0
reply
nadsss
Badges: 1
Rep:
?
#1680
Report 3 years ago
#1680
(Original post by Anon606)
Sure Q5 was PED not PES
https://docs.google.com/document/d/1...769wKd3Aw/edit
0
reply
X

Quick Reply

Attached files
Write a reply...
Reply
new posts
Latest
My Feed

See more of what you like on
The Student Room

You can personalise what you see on TSR. Tell us a little about yourself to get started.

Personalise

University open days

  • Cranfield University
    Cranfield Forensic MSc Programme Open Day Postgraduate
    Thu, 25 Apr '19
  • University of the Arts London
    Open day: MA Footwear and MA Fashion Artefact Postgraduate
    Thu, 25 Apr '19
  • Cardiff Metropolitan University
    Undergraduate Open Day - Llandaff Campus Undergraduate
    Sat, 27 Apr '19

Have you registered to vote?

Yes! (446)
37.93%
No - but I will (88)
7.48%
No - I don't want to (80)
6.8%
No - I can't vote (<18, not in UK, etc) (562)
47.79%

Watched Threads

View All